LPAM (kleinvermogen AM)
Sinds mei 2016 geeft het Agentschap Telecom middengolfvergunningen af voor hobbyradio en kleine omroep. Inmiddels zijn er een flink aantal LPAM zenders in de lucht gekomen. Discussieer hier mee over deze AM-zenders.
180 discussies in dit forum
-
Hier aan de Belgische kust luister ik nog altijd analoog op mijn ouderwetse radio's uit de vorige eeuw. Al diverse ochtenden tussen 3u en 4u30 hoor ik een krachtig signaal met hoempapa muziek in een voor mij vreemde taal. Ik kan niet 100 % bepalen op welke frequentie het is omdat ik het digitaal niet kan uitlezen. Als ik het goed begrijp zou het gaan om radio Dacosta of zoiets maar het is zeker geen Spaans, ik denk eerder aan een Oost-Europese taal. Dit moet ergens rondom de 1224khz zijn. Wie weet er meer?
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
-
Hallo Ik ben benieuwd naar ontvangstrapporten . Momenteel lager vermogen door defecte zender . Bvd
-
- 23 antwoorden
- 4,7k weergaven
-
-
Hallo . De technici van seabreeze zijn na een week luisteren, benieuwd naar uw oordeel . Hoe klinkt het ? Gaat om orban 9100 mono. Graag uw lokatie en ontvanger vermleden . Bvd !
-
-
- 21 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Zag dat er bij het CvdM iemand een aanvraag heeft gedaan en ook gekregen heeft voor Shoreline AM. Iemand enig idee wie daar achter zit, waar vandaan het gaat uitzenden en op welke frequentie? https://www.cvdm.nl/besluiten/toestemming-shoreline-am/
-
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Bij radio TPOT zijn we ons er erg van bewust dat je apparatuur stuk kan gaan. En dan is het stil op 918. We zijn nu 7 jaar bezig en hebben veel spullen in het magazijn liggen. We kunnen mbt de soundprocessing, alles vervangen. De eind versterker is nog een dingetje, maar dat is wel onder controle. Maar de Panasonic VP8254a stuur zender die we nu gebruiken? We hebben er veel van op een stapel liggen, maar allemaal met gebreken. De een wat kleiner, en de ander is voor onderdelen. Maar allemaal moeten ze tijd krijgen om werkend te maken. En tijd is een kostbaar iets, we zijn ook met de eind versterker bezig. Allemaal maar even, en…
-
- 0 antwoorden
- 949 weergaven
-
-
Stereo op de middengolf, kan dat? Ja dat kan heel goed en ook in Nederland is er een station wat uitzend in stereo. Zijn er dan ontvangers voor? Ja die zijn er en ook zijn er mensen die een printje in hun bestaande ontvanger maken zodat ze stereo kunnen decoderen. Zie filmpje van Bertwin uit Ter Apel. En de link van een opname van hem. De ratel die je hoort, is externe storing wat je zou moeten negeren. Het is met de standaard ferriet antenne ontvangen. https://we.tl/Ob5z7pqV0l Link blijft een week geldig. Wel geeft dit een idee wat mogelijk is met AM, C-QUAM is de naam van deze techniek. Theo
-
https://stream2.mfmstreaming.nl/cp/widgets/player/dj/?p=8042 Onze stream is dit weekend online zo als men het noemt. Oftewel, via deze link kun je online luisteren naar radio TPOT. Dan zijn we modern bezig en naar wat ik begrepen heb, bereik je zo ook de jongeren. Nu moet ik wel zeggen, daar geloof ik nu weer niet zo in Want dan zullen deze jongeren moeite moeten doen, en dat gaat niet gebeuren als het niet binnen 1 of 2 muis klikken is. Straks ook radio TPOT op TikTok? 😊 Theo
-
- 4 antwoorden
- 949 weergaven
-
-
Ik kreeg vandaag een ontvangst bericht, en wel vanuit de cockpit van een Embraer 190 vliegtuig. Deze vloog op 8 km hoogte en was 50 km voor Enschede komend van Napels. Theo
-
-
- 1 antwoord
- 833 weergaven
-
-
Een kort en bondig item over de Crowdfundactie van Extra AM op NH-Nieuws. Hebben jullie gelijk een beeld van de zenderlocatie: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/278324/laatste-amsterdamse-middengolfzender-dreigt-te-verdwijnen
-
-
- 9 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Al sinds enige dagen mis ik mijn favoriet LPAM station Unique AM op 675 kHz. Ze draaien (draaiden?) lekkere muziek uit de jaren 50-60 en 70 en ik luister er altijd met plezier naar als ik in de auto zit. Jazeker, mijn autoradio heeft nog AM. Nu is het al enige dagen stil op 675 en wie weet wat er aan de hand is??? Technisch probleem?? gestopt??? Groet Henk Kruize
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Zoals de kop vermeld Vanaf 1 Februari wordt Radio President "Golden Oldies Radio" De ombouw is zo goed als klaar, het format is geheel vernieuwd en aangevuld. Een compleet nieuw jingle pakket was daarom ook nodig, deze is ingesproken door Patrick van den Hoek & Scott Leffler De nieuwe naam verteld precies wat wij doen. Uiteraard blijft de AM918 aan en zijn wij verder ook te ontvangen op 4 DAB+ allotments 29 -35- 50 & 51 Uiteraard ook op https://goldenoldiesradio.nl
-
-
- 17 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Veluwe AM 1485, Doe maar special Wim Veluwe AM 1485 Doe Maar special deel 2 Wim
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Het AT heeft de enquête gepubliceerd op hun site, https://www.agentschaptelecom.nl/actueel/nieuws/2018/11/19/vergunningen-laagvermogen-middengolf-lopen-af-op-10-mei-2019 Ze gaan er mee door, maar hoe en wat moeten we nog maar weer afwachten. Theo
-
- 56 antwoorden
- 12,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Zoals ik als schreef Waarschijnlijk ergens in Januari 2022 de 1098khz aan vanaf Hoogvliet, op de oude antenne van Golden Oldies Radio het AT is as we speak bezig met de verplaatsing (op papier) van de oude antenne locatie welke nooit is gebruikt te Schiedam. De antenne wordt hiervoor omgebouwd, niet zo moeilijk 13 meter draad er vanaf. De zender die ervoor gebruikt zal worden, is de oude GOR zender. Het wordt geen popcorn radio of golden oldies radio. Dus ergens begin 2022 gaat de 1098 aan.
-
-
- 62 antwoorden
- 8,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Weet iemand wat de stand van zaken is rond de terugkeer van Impact AM op de middengolffrequentie 1008 kHz? De eigen zender van Impact AM is nu al bijna twee maanden uit de lucht sinds de antenne werd beschadigd tijdens een storm. Piet.
-
-
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
De een gaat naar de winkel de ander zijn auto wassen of je gaat uitslapen. Het is mooi weer, droog en ik heb er zin voor gemaakt. Een grond klusje waar denk ik geen enkel middengolf station onderuit komt 🤤 Radialen in de grond weg werken! Niet verticaal er in ( ) nee lang uit over de grond. Heb er nu zo een 800 meter a 50 meter per stuk weg gewerkt, ben nu door mijn draad heen. Theo
-
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
AL lange tijd is het wel een beetje hobby de ontwikkelingen op de AM te volgen. Met name als ik 's morgens vroeg in de auto zit probeer ik Amerikanen of Canadezen te ontvangen. Soms lukt dat, maar vaak is de fluittoon (10 kHz vs. 9 kHz raster overheersend). En soms een Engels station (BBC x) met een Amerikaans Gospel programma. En dan bij de ID, helaas.... Blijf het ook opmerkelijk vinden hoe sterk de ' drive' is vanuit de providers en politiek om de sites van de hoogvermogen middengoldzenders uitgeschakeld en ook ontmanteld te krijgen. Tot rechtszaken aan toe. Al verbaast het me dat de mast langs de Trinteldijk er nog steeds staat. Er staat niets meer naast,…
-
- 9 antwoorden
- 5,7k weergaven
-
-
Een paar berichten heb ik gelezen over stations die gaan stoppen, omdat LPAM te duur wordt. Extra AM is al gestopt vanwege de kosten en een defect. Monique 918 schijnt ook te gaan stoppen, al weet ik dit niet zeker. Wie gaan er nog meer stoppen? Wordt de middengolf volgend jaar weer leeg?
-
-
- 102 antwoorden
- 10,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Is al meer bekend over welke LPAM-stations hun vergunning per 1 januari 2025 hebben ingeleverd bij RDI? Piet.
-
-
- 18 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Dit was er de afgelopen twee dagen op de 828 kHz te horen in Rotterdam en omgeving. WereldstadRadioRotterdam-20190608-1400-1500-DeTijdmachine WereldstadRadioRotterdam-20190608-1500-1600-DeTijdmachine WereldstadRadioRotterdam-20190608-1600-1700-Muziektherapie WereldstadRadioRotterdam-20190608-1700-1800-Alle13Goed WereldstadRadioRotterdam-20190608-1800-1900-GiddyupCountry WereldstadRadioRotterdam-20190608-1900-2000-NoFrontiers WereldstadRadioRotterdam-20190608-2000-2100-BartsGuitarPlatform WereldstadRadioRotterdam-20190609-1000-1100-DeConnectie WereldstadRadioRotterdam-20190609-1100-1200-DeConnectie WereldstadRadioRotterdam-20190609-1200-1300-DeConnectie Wereld…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Stichting Vooren Media heeft de vergunning voor het gebruik van de frequentie 1395 kHz vanuit Katwijk overgedragen aan V. Remmelzwaal. Deze verzorgt uitzendingen onder de naam Westcoast AM. Agentschap Telecom heeft de overdracht van de vergunning per heden officieel verwerkt in het Nationaal Frequentieregister.
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Is er iemand die ervaring heeft met deze LPAM solid state transmitters. http://www.6v6.co.uk/solid-state-transmitters.html Wat mij opvalt het prijs verschil tussen de Mosquito AM One Watt Transmitter EU en de Swordfish One Watt 1485kHz Transmitter Netherlands. Beide zijn gelijk, enkel ontbreekt de dipswitch in de Swordfish, deze is voorzien van doorverbindingen om de 1485KHz vast te zetten, 12 Euro verschil voor een dipswitch! Een beetje veel lijkt mij. Groet Nico.
-
- 18 antwoorden
- 8,2k weergaven
-
-
ik wou nog even reageren op de ham vraag of de vergunning er is voor 819 khz ja, en is nog niet openbaar gemaakt door het rdi, die hebben ook feestdagen , gewoon rustig blijven T,POT z,n vraag even beantwoorden, hoe doet ie het toch , we hebben de zelfde mentor t pot ome henk uut dokkum 👍 gehad daar is het spoel antenne gebeuren mee begonnen met een sprietje van 70 cm, het aarde net werk van u is ook gigantisch maar dat wist ik al dat had ik al gehoord, hier is het zelfde in iets andere vorm en een paar meters meer ,want een spoelantenne wil nou eenmaal aarde zien als hij naar beneden kijkt, …
-
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-