Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.301 discussies in dit forum
-
Er zijn weinig opnamen uit september 1974 beschikbaar. Dit is alles: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ruim 4 uur met Will Luikinga, Peter de Vries, Stuart Russell en Tom van der Velde. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik kwam op een oude harddisk een programma tegen van Tony Withers : 1964 06 00 xxx 1700-1800 R Atlanta (201m) - Tony Withers - Sounds of the Sixties.mp3 [verborgen inhoud] Die man was echt veel beter dan alles wat er op Caroline zat in die tijd! Hij is hier zelfs nog beter dan dat ik hem op Radio London of SRE hoorde! Het vakmanschap druipt er af. Wie heeft er nog meer van Radio Atlanta? Jan
-
- 22 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Meer info heb ik niet helaas. Groeten, Gerrit
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik ben nog een aantal dingen aan het scannen, maar deze vind ik zelf wel erg leuk. Juul
-
Hallo zeezender vrienden, Vond nog een video en daar stond de volgende aflevering op: Uit de serie single luck aflevering 11 , serie muziekprogramma's over one-hit wonders in de popmuziek in de jaren '60, '70 en '80. In deze aflevering: 'Kom uit de bedstee, m'n liefste' uit 1968 van Egbert Douwe. Het nummer is gecomponeerd door P. Koelewijn en E. Anderson. Heb he op mijn YT gezet, mocht er belangstelling zijn wil ik hem ook we online zetten. http://www.youtube.com/watch?v=3OQbEfbnzTI&feature=youtube_gdata vr.gr. Anne
-
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Chuck Blair en Pete Drummond met de laatste ochtenduitzending [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19760221-1100-1200-FrankVanDerMast
-
- 11 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
In an another post I have seen a request for Caroline Christmas 1972 So this what I have recorded, but quality is very bad 1/ shorts fragments Caroline 199 24Dec 1972 -Andy Archer -Gerard van der Zee (+ SW Pirate (WMR) between 9'29" -12'08") [verborgen inhoud] 2/ Fragments Caroline 259 -Gerard van der Zee [verborgen inhoud] Eric C.
-
-
- 11 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Kwam dit tegen op Marktplaats, [verborgen inhoud] Zender lamp van Radio Veronica toen ze nog uitzonden vanaf het "piratenschip" de Norderney. Rond 18 x hoog23 cm, ca. 6 kg. Ik heb geen certificaat of zoiets. Mijn inmiddels overleden vader had als zendamateur contact met de zendertechnicus. Dat was allemaal illegaal toen. Omdat mijn vader hem kon helpen met een technische vraag kreeg hij deze lamp van de einddtrap als cadeau. Die lampen versleten nogal snel, ik heb iets onthouden van eens in de 2 a 3 weken een nieuwe. "Normaal" gingen de oude lampen dan overboord, maar deze is dus netjes mee terug aan land gebracht
-
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
De top 40, Tipparade en de LP Tp 20 van 40 jaar geleden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Laser558-21071984 13501520 [verborgen inhoud] Laser558-24081984 10551225 [verborgen inhoud] Laser558-29121984DavidLeeStoneMorningShow [verborgen inhoud] Laser558-31051984 12301400 [verborgen inhoud] Laser558-SteveMasters23220048 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
24-07-1973 1100-1200 Stan haag vandaag [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Herinneringen aan de zeezenders - Met Rob Olthof in Scheveningen 14 mei 2010 - In gesprek met Martin van der Ven
-
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
eIs er iemand die bij de Firma Prodihaag, de dekmantel van Radio Delmare ooit een bandje bij de cassetteservice heeft besteld. Misschien dat Leendert weet of deze service ook echt goed liep. Ik heb indertijd twee bandjes besteld. Een met de geschiedenis van Radio Delmare verteld door Rene de Leeuw en een van Ronald Bakker met Wakker worden met de Bakker.
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik was een oude JMHW (JoostMagHetWeten) aan het afluisteren ivm de daarin zittende reklames en ik hoor ineens dat Joost een USA cover draait van "Such a cad" van Les Baroques. Door een Amerikaan met de naam Alex Lucas of Lukas. Ik heb 'em even uit het programma "gelicht" en hij gaat hierbij. De JMHW was van 6 oktober 1966. Ik heb er op Internet niks over kunnen vinden. Misschien heb ik niet goed gezocht............ Maar wel grappig. Juul http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DDXMQZ8ANKUC.mp3
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Nog eentje zonder verdere gegevens. [verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
In dezelfde tijd van de Zeezendertelefoon, in 1977, had de VVVR ook wat promotapes. Hier zijn er twee. [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames van Douwe Dijkstra, tijden bij benadering
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Een uurtje live vanaf de Ross Revenge met Luc Dardin. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] DD R2R 407 AL Radio 819 Live Eerste middag van de hits Fred van Amstel terug aan boord 5-3-1989 13.58-15.00h Radio 819 Live Opstaan met 819 gedurende een storm Ron van der Plas 5-4-1989 08.00-09.00h
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Het is Woensdag 18 April, vroeg opgestaan want ik ging met mijn radiomaatje Ben van Gool uit Schijndel naar de Veronica demonstratie in Den Haag, radio meegenomen en eerst de trein Geldrop-Eindhoven en daar afgesproken met Ben. De trein Eindhoven-Den Haag zat goed vol die ochtend en uiteindelijk vonden Ben en ik een zitplaats. Radio aan en luisteren naar de 2 "Veronica's" om en om. de 259 en 538.... totdat er een zeer chagrijnige conducteur me liet weten "Of dat ding uit.. of jij de trein uit...", de beste man had of slecht geslapen of geen sex gehad.. wie weet, dus Graetz Page maar op zijn zeer dwingend verzoek uitgezet. Bij aankomst op station Den Haag was het al e…
-
-
- 11 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-