Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Deze opname komt van een R2R tape uit de collectie van Eugèn Bruggeman. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 771 weergaven
  2. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. Radio Condor 270 07-73 Test Tape 25 minuten [verborgen inhoud] Robin

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  4. Deze opname komt van een R2R tape uit de collectie van Eugèn Bruggeman. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 459 weergaven
  5. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 820 weergaven
  6. Started by Ben,

Deze twee opnamen komen uit de collectie van James Hutchison. RNI 28-08-1972 Tony Allan 00:00-01:05 RNI 28-08-1972 Tony Allan 01:23-02:01 en zijn de beluisteren via deze link: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 353 weergaven
  7. Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud] Dit is de laatste, die ik aanbied, de voorraad is nu op

• 0 antwoorden
    • 573 weergaven
  8. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 641 weergaven
  9. Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  10. Started by scotty,

Bryan Vaughan's last programme on 242 on 23rd May 1967, also featuring John Kerr and Mel Howard. Bryan was returning to Australia after working on Radio Atlanta, Caroline South, Radio Luxembourg and finally Radio Scotland. [verborgen inhoud] Tony Meehan with a pre-recorded farewell programme starting just after midnight on August 14th 1967. Tony also worked for a period on Britain Radio. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 859 weergaven
  11. Deze opname komt van een R2R tape van Eugèn Bruggeman. [verborgen inhoud] De RNI liefhebbers kennen Jacob onder andere van de RNI dubbel LP.

• 0 antwoorden
    • 522 weergaven
  12. Deze opname komt van een R2R band van Eugèn Bruggeman. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 814 weergaven
  13. Alistair Davis één van de velen die het niet haalden In de loop van de periode 1958 tot en met 1993 hebben ontzettend veel mensen als deejay bij diverse zeezenders gewerkt. Maar er is natuurlijk ook een groot aantal dat een poging ondernam ook aan de bak te komen en een prachtige loopbaan tegemoet te gaan. Tal van proefopnamen zijn de diverse programmaleiders van de zeezenders toegestuurd, waarbij vaak een bedankbriefje werd teruggestuurd. Of er werd helemaal niet gereageerd en slechts voor een andere groep werd er een uitnodiging tot gesprek verzonden. Weer anderen kregen een telefoontje, drie dagen nadat men een proeftape had gekregen bij het betreffende radiostat…

14. Veronica 1973 10-15 0800-0900 TomCollins – OokGoeieMorgen [verborgen inhoud] Groet, Bertus

15. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 939 weergaven
  16. Started by Eric,

Ik heb de volgende files gevonden. Echter er klopt iets niet. Carl Conway was medewerker van Caroline in 1964. [verborgen inhoud] Echter deze files zijn later gedateerd. [verborgen inhoud] Caroline-19650000-CarlConway-DemoSalesTapeForHorlicks(20Mins).mp3 [verborgen inhoud] Caroline-19650000-SimonDee(studio,7Mins).mp3 [verborgen inhoud] Caroline-19650101-Commercials(15Mins).mp3 [verborgen inhoud] Caroline-19660000-CarlConway-InterviewWithKennethMore(3Mins).mp3 [verborgen inhoud] Caroline-19660000-CarlConway-InterviewWithMichaelCaine(6Mins).mp3 [verborgen inhou…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  17. Started by Pd2pk,

Dag Radiovrienden , Eindelijk na lang zoeken een 192 Radio'tje kunnen bemachtigen . Ik wilde het eerst niet testen maar toch even een 9 volt batterij geplaatst , nu voorzichtig het volume wieltje naar beneden en ja hoor ik hoor gekraak , beetje zoeken en ook een zender te horen, kortom muziek , wat leuk en wat is er nog maar weinig te horen op die oude middengolf ( overdag ) want in de avond zal er wat meer te horen zijn denk ik . Dan toch nog een 2 tal vragen , ik lees dat het radio'tje in 1967 te koop was maar waar kon men dit gevalletje kopen ? En wie weet waar en hoeveel er gemaakt zijn ? Vriendelijke groeten van Peter (pd2pk).

18. Zaterdag 14 mei om 19.00 uur (herhaling donderdag 20.00) in Nederbeat op 192: Bekend en onbekend werk, maar alles van eigen bodem, met o.a. Dizzymansband, Short ’66, Cuby & the Blizzards, Maddog, Lemming enzovoort. Lp van de week is het in 1970 uitgebrachte album The Beauty of Bojoura van Bojoura, met o.a. een verrassende Stones cover. Dat en nog meer in Nederbeat op 192, muziek uit de tijd van Veronica op zee Samenstelling en presentatie: Jan van Weeterloo

• 0 antwoorden
    • 459 weergaven
  19. Deze opname komt uit de collectie van Eugèn Bruggeman. Hitbewust werd gepresenteerd door Lex Harding en de Jukebox door Stan Haag. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 451 weergaven
  21. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Treurig
      • Verward
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. Started by Eric,

Dit is alles van Atlantis van de ??HDD. Veel luisterplezier. [verborgen inhoud] Atlantis-19740504 - 1851-1910 - DaveRodgers.mp3 [verborgen inhoud] Atlantis-19740424 - 1900-2013 - AndyAnderson (63min) Reboundhour.mp3 [verborgen inhoud] Atlantis-19740203 - Steve England Test On 201 m -Grap Over MOB.mp3 [verborgen inhoud] Atlantis-19740825 - 1500-1700 229 All DJs - Tour Of the MV Janine Live edit.mp3 [verborgen inhoud] Atlantis-19740825 - 1500-1600 229 All DJs - Tour Of the MV Janine Live.mp3 [verborgen inhoud] Atlantis-19740825 - 1600-1700 229 All DJs - Tour Of the MV Ja…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud] Er zit een gap van 7 minuten tussen kant A en kant B van de cassette.

• 0 antwoorden
    • 476 weergaven
  24. Deze opnamen komen van een R2R tape uit de collectie van Eugèn Bruggeman. Dit zijn de programma's, die je kunt vinden via de link eronder: Radio Seagull 10-09-1973 21:00-22:00 Norman Barrington - Beatles Night Radio Seagull 10-09-1973 22:00-23:02 Norman Barrington - Beatles Night Radio Seagull 10-09-1973 23:02-00:08 Andy Archer - Beatles Night Radio Seagull 11-09-1973 00:08-00:55 Andy Archer - Beatles Night [verborgen inhoud] Op de website van Jan-Fré zag ik het eerste uur beschreven staan. Dankzij die informatie heb ik de datum van deze opnamen kunnen achterhalen. Met dank aan Jan-Fré.

• 0 antwoorden
    • 681 weergaven
  25. Monique 1986 09-07 1330-1405 PeterDeGroot - ZondagmiddagMatinee [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 564 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.