Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.015 discussies in dit forum
-
-
-
- 1 antwoord
- 562 weergaven
-
-
Deze show van Bob Noakes is eerder via dit forum aangeboden, maar veel te snel. Het lijkt meer op Donald Duck dan op Bob Noakes! Is er iemand in dit forum bereid om de snelheid even aan te passen? Alvast heel hartelijk bedankt! https://we.tl/nik2IoehuS
-
- 12 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar dit boek van Bob Lawrance aka Richard Thompson: The Last Great Adventure for Boys.
-
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
En komt Clive Warner (Corell) nog met iets nieuws of leuke informatie? http://citiria.com/clive/caroline.html
-
- 2 antwoorden
- 726 weergaven
-
-
Heeft iemand nog iets vernomen over het boek van Frans van der Beek waarvan hij vertelde in Harlingen ?
-
- 18 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Het boek Way Back Home, dat eerst in november 2010 uitkwam heeft een herziende druk gekregen en is nu leverbaar via de American Bookstore. Het boek is in een groter formaat dan voorheen gedrukt en heeft nu ook kleurenfoto's. In 2010 the book ‘Way back home’ by Graham Gill about his rich radio career was published. Now after more than 7 years there is a reprint in larger format included with colour photos available from the American Book Store ISBN:978-94-92563-25-5 Cover: Holtermann, Ingrid E. Publisher: The American Book Center - AnyBook Press Pages: 160 Paperback / softback htt…
-
Gisteren in de stromende regen naar de boekhandel voor het nieuwe Veronica boek van Hans Becker. "komt pas in december uit meneer" was de reactie. Van bestellers bij Bol.com hoor ik dezelfde berichten. Andere vraag: verwachten we nu ook nog dat boek van Frans van der Beek of?
-
- 29 antwoorden
- 4,8k weergaven
-
-
In augustus 2020 bracht het gemeentebestuur van Playa de Aro een boek uit van Joan Perich, directeur van Radio Playa de Aro over de invloed van Radio Mi Amigo op de Spaanse badplaats in de tweede helft van de jaren 70 van de vorige eeuw. Dit boek was in de Catelaanse taal. Soort Spaans al mag je dat daar niet zeggen. Nu heeft men mij gevraagd of er een markt zou zijn voor een Engelstalige en/of Nederlandstalige versie van dit boek. Ik ben van huis uit optimistisch maar vraag mij objectief gezien af of er een markt voor zal zijn die vertaling en produktie rechtvaardigt. Ik heb toegezegd mijn voelhorens in dit forum (en bij de buren) uit te steken, d…
-
-
- 32 antwoorden
- 4,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zat vanmiddag te lezen in het prachtige "RNI-boek" - De Gouden Glans van Radio en las daar ook dat de Engelse service ook z'n afscheid kende ik geloof de 31e? Heeft iemand daar opnamen van ? Boek is trouwens een echte aanrader en ik ben blij dat het er is. Juul
-
- 13 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Boek snel, nog beperkt aantal plaatsen voor boottrip! Tijdens de RadioDay op 20 mei in het Entrepotgebouw aan de Dokkade in Harlingen bestaat de mogelijkheid om met de tender Ome Cor een bezoekje te brengen aan de Jenni Baynton. Dat is het enige nog operationele zendschip op de wereld. Een kaartje hiervoor is alleen vooraf te koop in combinatie met een boeking (en betaling) voor de RadioDay zelf. Helaas kan uiteindelijk niet iedere bezoeker van de dag van deze extra mogelijkheid gebruik maken. De capaciteit van de tender is beperkt en het zendschip kan geen grote groep mensen tegelijk ontvangen. Voor de RadioDay zelf zijn nog voldoende kaartjes beschikbaar, maar het …
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Wie heeft het boek over de biografie van Sylvain Tack en wil dat verkopen aan mij? Ik ben al jaren op zoek naar het boek maar kan er nergens via internet aan komen. Hopelijk kan iemand mij helpen. Grt Rieni Lokerse
-
- 0 antwoorden
- 712 weergaven
-
-
Is dit boek nog ergens te koop, of e-book of heeft iemand hem in pdf? Mart
-
- 2 antwoorden
- 878 weergaven
-
-
Vanmiddag was het zover. Het boek over de 50 jarige carriere van Lex Harding werd voor een select gezelschap ten doop gehouden. Dat gebeurde door Willem van Kooten ( Joost de Draaijer ). Hij was degene die Lex bij Veronica "aannam". met de historische woorden tegen oom Bull; "deze red het wel………….." En hoe kunnen we in dit boek lezen. De uitreiking gebeurde in het 192 museum. Veel vaderlandse pers en andere vakbroeders waren aanwezig op de door Universal music georganiseerde bijeenkomst. Ik was zo verstandig om m'n foto toestel mee en een paar foto's zien we hier. Het boek is een ware aanrader. Zoals Lex zei;"het gelul is van mij en Tjerk Lammers heeft …
-
- 5 antwoorden
- 5,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de week was ik in Rockart en kocht daar het boek van Caroline dj Nigel Harris. Toen ik begon met lezen kon ik niet meer stoppen. Wat een fascinerend verhaal en wat heeft hij veel meegemaakt op de Mi Amigo en Ross Revenge. Ook de voorbereidingen van Radio Pararadijs zijn interessant met o a José van Groningen. Erg mooi om te lezen is hoe zijn moeder altijd op de achtergrond een enorme steun was en Caroline support gaf waar ze maar kon. Dit boek kan ik iedereen aanraden die Caroline een warm hart toe draagt. Het boek heet Ships in Troubled Waters. Wim de Lang
-
- 0 antwoorden
- 724 weergaven
-
-
Nadat er eerdere plannen waren voor een Veronica boek vol met foto's en verhalen van oud collega Hans Becker is.m. Frans van der Beek niet doorgingen heeft Hans besloten z'n boek op eigen initiatief uit te brengen en het wordt uit geven door Aldus Boek Compagnie van Fred Baggen. Het zijn de herinneringen uit de periode die Hans bij Veronica werkte, 1970 -1974. Ik heb in het volledige boek inzage gehad en het ziet er prachtig uit. Je kunt er hier al iets over zien en lezen. Er staat ook een preview bij. http://www.aldus-boek-compagnie.nl/hoe-de-wal-het-schip-keerde.html
-
- 12 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Mocht iemand het nog niet hebben en het zoeken: ik zag het boek De Veronica sage van Gerth van Zanten (1968) te koop voor slechts 9 euro. Hurry up, 1 beschikbaar https://www.boekenwurm.biz/books/view/id/191225406
-
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Donderdagavond vond in de buitenlucht bij de bibliotheek van Playa de Aro de presentatie plaats van het boek "Radio Mi Amigo - De droom van Sylvain Tack". Alles in het Catalaans - dus voor ons niet veel van te volgen - maar leuk genoeg om de uitnodiging om aanwezig te zijn niet af te slaan. De schrijver Joan Perich heeft drie jaar lang een beroep gedaan op mijn archief en geheugen tijdens het schrijven van dit boek als prijsvraag van een gemeentebestuur. Naast de toespraak van Joan verschillende sprekers zoals de burgemeester van Playa en Carme Hospital, de weduwe van Jordi Comas die wethouder van toerisme was in Playa de Aro tijdens de Mi Amigo periode en daardoor goed b…
-
- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
-
-
Van de week kocht ik die prachtige nieuwe verzamel cd van Bolland&Bolland met alle singles A&B kanten 1972--1984. Ik vind die begin periode van ze erg goed en nu heb ik de belangrijkste nummers eindelijk in goede kwaliteit. In die begin jaren maakten Bolland&Bolland mooie jingles voor Veronica en RNI. Zo kan ik me hun jingle voor Tony Allan goed herinneren, Tony was een fan van ze. Maar er waren ook jingles van ze voor Lex Harding en andere voor Veronica. Ik vraag me af of er studio banden bewaard zijn met die jingles op goede kwaliteit. Het lijkt me zo leuk om ze in studio kwaliteit bij mijn muziek van ze te bewaren.
-
- 1 antwoord
- 768 weergaven
-
-
Op Spotify staat een afspeellijst die is samengesteld door Bono met de 'zestig liedjes die zijn leven hebben gered'. Eentje daarvan is 'Life on Mars?' van Bowie. Op de website van U2 kun je het bijgaande briefje lezen, gericht aan Bowies zoon Duncan.
-
- 1 antwoord
- 952 weergaven
-
-
Op een band met Radio Caroline opnamen uit juli 1974 kwam ik dit fragment tegen: Caroline-AndyArcher-MessageForBuster Ik heb de boodschap vertraag en gaat over een mogelijke overname van de MV Mi Amigo: Caroline-AndyArcher-MessageForBuster-Boodschap Weet iemand hier meer van? En zo ja, wanneer was dit?
-
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Weet iemand wat en waar Otto en Luc Watermans die in 1978 bij Mi Amigo werkten zijn gebleven en wat er van hen is geworden???
-
- 0 antwoorden
- 912 weergaven
-
-
Op Radiopedia een overzicht geplaatst met boordperiodes van de Radio Mi Amigo deejay's. 1979 ontbreekt nog. Aanvullingen en correcties altijd welkom. https://radiopedia.nl/wiki/Radio_Mi_Amigo_boordperiode_deejay's
-
- 33 antwoorden
- 6,7k weergaven
-
-
Sinds kort is de tweede video over een trip naar Caroline en Laser 558 die de Vlamingen Stef Gijssels, Serge van Gisteren en Stef de Beukelaere maakten op You Tube te zien. Het was een SMC bezoekerstrip in juni 1985 met de Zeemeeuw die vanuit Nieuwpoort vertrok. Een mooi tijdsbeeld. Misschien dat enkele lezers zichzelf herkennen, als ze via de ladder aan boord van Caroline of Laser klimmen. De videoweergave heeft af en toe last van de hoog frequente instraling van de antenne. Destijds moest er aluminium folie om de camera gedaan worden, maar dat werd soms vergeten. Het leverde dan strepen en doorgelopen kleurvlakken op. …
-
- 18 antwoorden
- 4,2k weergaven
-
-
Aan het einde van de 19-toen show van 3 juni 1979 kondigt Johan Visser af. Hij noemt en bedankt de Caroline DJ's die niet aan boord zijn en de Caroline bewakingsdienst (...). Maar ook noemt hij de naam Boris Bas. In mijn aantekeningen komt die naam nog een keer voor: nl. op zondag 22 april. Na het nieuws van 11 uur (gelezen door Rob Hudson) noemt hij de befaamde codenummer en dankt Boris Bas. Heeft iemand een idee wie deze mysterieuze Boris Bas is? Met de zomerse groeten uit Valkenburg aan de Geul, Fons Winteraeken
-
Weer een paar mooie foto's uit het Noordhollands archief opgedoken. https://noord-hollandsarchief.nl/beelden/beeldbankdeboer Ik vroeg me af bij die laatste foto van dat anker. Klopt dat? Wie kan daar iets over zeggen? Of is het een nieuw anker voor een vissersschip dat Veronica heet? Fred <afbeelding verwijderd, copyright issue>
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-