Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.015 discussies in dit forum
-
Ja, de Radio rebus, het opnemen daarvan ;" Maarrrrrrrrr u moet er wel iets voor doen!", was altijd een feest. Lex deed dat altijd samen met Anneke en Francis. Inmiddels twee vrouwen ordentelijk getrouwd en van middelbare leeftijd. Maar toen nog niet. En dan kon het wel eens gebeuren dat................( tegenwoordig heb je gelijk een advocaat aan de deur). De ietwat grinnekende heer op de achtergrond is Bart van Leeuwen, die dacht toen al............. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NFNPUDIS4Z4L.mp3 Het is bijna weekend dus even ontspannen in dit café. Juul
-
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Ik heb me wel eens afgevraagd en misschien wel met mij meerderen dat zo wel op Caroline als Mi Amigo vanaf de MV Mi Amigo iedere dag om 17:30 de uitzendingen van dominee Toornvliet werden uitgezonden , wie bepaalde dat tijdstip ?? ging dit in overleg ?? en ging dit stilzwijgend van Mi Amigo okt 78 over naar Caroline 79 door???ik begrijp dat er ruim voor werd betaald , maar het moet doordeweeks frustrerend zijn geweest om je programma om 17:30 te moeten afbreken terwijl de concurrentie vrolijk verder ging , is er nooit overwogen om het programma wat Mi Amigo betreft om het tussen 19:00en 19:30 uit te zenden? ?, wat zouden deze uitzendingen voor zowel de radiogemeente en Ma…
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Zaterdag om 19.00 (herhaling donderdag 20.00) op 192 radio: Deze week in Nederbeat op 192 doet de randstad niet mee. Noord en zuid Holland en Utrecht krijgen even vakantie om extra aandacht te geven aan bands uit de andere streken van Nederland. Pareltjes uit Groningen (Ro-D-Ys) , Overijssel (Blues Dimension), Limburg (Skope), Brabant (Armand), Zeeland (Dragon Fly, bekend op Drakenstein ) enzovoort. De minibiografie komt uit Drenthe, misschien wel de meest bekende en succesvolle band uit het oosten des lands, Cuby & the Blizzards. Nederbeat op 192, muziek uit de tijd van Veronica op zee. Samenstelling en presentatie: Jan van Weeterloo ( en in deze …
-
- 0 antwoorden
- 660 weergaven
-
-
Ik kreeg de volgende mail van de KRO. ===== Beste Reünisten, Een aantal afleveringen van De Reünie worden deze zomer herhaald. De aflevering van Het Zendschip Veronica is nogmaals te zien op: DONDERDAG 31 juli omstreeks 20.25 uur op Nederland 1. Veel kijkplezier toegewenst! Hartelijke groeten namens het team van de Reünie,
-
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
De KRO tv is bezig voorbereidingen te treffen om een "special" uitzending te maken van "De Reünie" over Radio Veronica (de zeezender). Het suksesvolle programma wordt iedere zondagavond uitgezonden via Nederland 1 om 20.20 uur en wordt gepresenteerd door Rob Kampues. Vanmiddag had ik de eer om een heel lang gesprek te hebben met een redacteur van het programma en te horen hoe ze het gaan doen. Ze zochten daartoe contact met de Stichting Norderney. En terecht. Onze Ad Bouman heeft veel recentelijk gedigitaliseerde beelden in z'n archief en die zullen waarschijnlijk ook vertoond worden. De opnamen zullen plaats vinden in de laatste week van Januari. Meestal …
-
- 171 antwoorden
- 47,5k weergaven
- 2 followers
-
-
Een verhaal over de werkzaamheden op de reclame afdeling van Radio Veronica geschreven door Joke Potma. Ik kende het nog niet. Zie hier https://www.harryknipschild.nl/harryknipschild.nl/?view=article&id=190:43-joke-potma-en-de-reclame-op-radio-veronica&catid=79&highlight=WyJqb2tlIiwicG90bWEiXQ== Paul de Haan
-
-
- 4 antwoorden
- 434 weergaven
-
-
Ik ben aan een nieuwe klus begonnen. Het "verzamelen" van de reclames uit onze archief programma's. Dus ik edit ze er uit en geef ze een jaartal mee. Ik ben begonnen in 1960 en schrijf al die programma's in een audio editor ( Sound studio ) zodat je makkelijk kunt zien waar ze zitten. En ik niet alles "real-time" hoef af te luisteren. Hoewel dat vaak wel heel erg leuk is. Het voordeel van die oude programm's is trouwens dat de reclames vaak los staan in het programma en da's reuze handig. Zie afbeelding van m'n audio editor. De klus doe ik in eerste instantie voor ons eigen archief maar Joost de Draaijer heeft belangstelling om een aantal reclames …
-
- 16 antwoorden
- 34,2k weergaven
-
-
Wie zou er morgenavond de reunie vd kro over veronica voor mij op dvd willen opnemen? Mijn dank is groot! Wim
-
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Alle RNI en MEBOII gerelateerde dia's van Helmut staan nu op Flickr : https://flic.kr/s/aHBqjAn53Y Het zijn de nrs 24 en 48 - 69. Ik heb net de laatste toegevoegd en dat is deze:
-
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Tip van Hans Knot:
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ja, echt waar.....de Sint aan boord van de Norderney ! foto: © Stichting Norderney - Theo Hogenboom
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
De Sint kwam langs en zie daar wat ie bracht: (veel lees plezier ). https://www.wetransfer.com/downloads/70708ac78a61ebf06fd3a098ff137abe20151205201358/4c8b9e875fad2f8043be2c4f43cbca6a20151205201358/ae79a3 Mede namens Vincent en mij, dank voor het vele gebruik van het forum de afgelopen tijd.
-
-
Een paar weken geleden kreeg ik twee originele banden met daarop sportprogramma's van Henk van Dorp en Frits Barend. Maar omdat ik m'n REVOX recorders een paar jaar geleden in onze Veronica archief opslag had gedaan is de REVOX PR99 er maar weer eens uit te voorschijn getoverd. Maar ja je weet hoe dat gaat, de recorder met de blik op oneindig, hij is nl nogal zwaar, in de auto getild en thuis maar eens aangezet. Tot m'n schrik zag ik dat de aandruk rol helemaal verteerd was en vastgeplakt zat aan het chassis. Na even bijgekomen te zijn dacht ik wat nu?.............. Gelukkig hebben we iemand in museum RockArt die alles van REVOX weet en die wist raad. En zie …
-
- 23 antwoorden
- 3,9k weergaven
-
-
Vandaag zag ik in de regiokrant De Stentor een aardig stukje geschreven door Jelle Boonstra met een mooie foto van ....... ? http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KHUS3EJEJYXR.pdf http://www.mijnbestand.nl/Bestand-U4GNF44QZGT7.pdf Vr gr Jan
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Het radio programma "Goede morgen Nederland" van de KRO op radio 1 zend 4 april rond 09.45 uur een interview uit met oud collega boordtechnicus Hans van Velzen. Het kon niet uitblijven, het gaat natuurlijk over de stranding van de Norderney op 2 april 1973.
-
- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
2 April 1973 ’ De Stranding ’ Op 2 April 1973 om ongeveer 20.40 breekt de ankerketting van de Norderney, tijdens een voorjaarstorm met windkracht 12, en uitschieters tot windkracht 13. Onze Veronica stream = 192Radio, zend vandaag om 15.00uur (Storm was toen windkracht 12), 18.00uur en om 20.00uur een speciaal programma uit, met fragmenten van deze minder geslaagde dag voor Radio Veronica.
-
- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
- 1 follower
-
-
De studio dus. Daarvan zijn veel foto's genomen. Maar hoe zag het geheel er nu uit als je binnen stond en rondkeek? Even hoe het in '64 gebouwd werd (als vermoedelijke "dekmantel" staat er "Lab" en "werkplaats" in de ruimten): Wie kan de studio, de zenders en de presentatieruimte intekenen?
-
We hadden de laatste jaren veel nacht uren die ook wel non stop wel gevuld. Dat gebeurde met de titel "De techniek staat voor niets.". Lex maakte daar jingles voor en de technici die daar zin in hadden konden dan palen uit de disco plukken en een non stop uur maken. Was altijd erg leuk, vond ik. Ad heeft dat t.b.v. onze stream vorig jaar weer in ere hersteld. Ik was de eerste die wekelijks een bijdrage ging leveren. Maar eerder dit jaar kwam daar de klad in wegens ziekte van mijn vrouw. Maar inmiddels heeft onze Ad ook Niels Zack en Rob Schel bereid gevonden hun kunsten te laten horen. De platen vallen wel op een uitzondering na, in het Veronica…
-
- 9 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de tipparades uit de periode 15 juli 1967 tot en met 4 april 1970 heb ik eind jaren 70 es vijf stencils ontvangen van iemand die dat waarschijnlijk van de radio heeft bijgehouden en ik ben altijd van die gegevens uitgegaan. Tot ik afgelopen maandagavond bij toeval op Top 40.nl de lijst van 15 juli 1967 tegenkwam. Ik heb toen die lijstjes gedownload en vergeleken met wat ik had en ik ben toch een aantal merkwaardige dingen tegengekomen. Ik zal ze maar niet allemaal opnoemen, maar het resulteerde in het feit dat ik daardoor een aantal nummers alsnog moest gaan zoeken. Van een aantal nummers werden ook de b-kantjes vermeld. Ik zoek als gevolg daarvan nu nog volgende num…
-
Ik zit momenteel te luisteren naar de tipparade van 17 september 1966 en hoor de afkondiging van presentator Bert van der Laan. Ik heb de lijst die geplaatst is erbij en zie dat de noteringen heel erg afwijken. Zo hoor ik Jr Walker & The All Stars op 16, maar daar heb ik Frank Sinatra staan. Als het geplaatste lijstje niet klopt, hoop ik dat de juiste lijst alsnog geplaatst wordt. Als dit lijstje juist zou zijn, hebben we echt een record te pakken, want ik telde zestien nieuwe entries en dat lijkt me toch wat over de top. Vorige week waren het er vijftien.... Maar het blijft leuk om het te volgen. Ik ben benieuwd en wacht het af.
-
In verband met rechten e.d. ben ik nog maar eens in stukken gedoken die in ons archief zitten over de Top40 van Radio Veronica (zeezender) enerzijds en De Stichting Nederlandse Top 40 anderzijds. Ik heb daar op onze Website al eens wat over geschreven. http://www.norderney192.nl/historie_1974_39.html# Er zijn inmiddels nog meer documenten boven water gekomen die mijn conclusie rechtvaardigen. Laat trouwens onverlet dat we een prima verhouding hebben met De Stichting Nederlandse Top 40. We hebben in het verleden wel eens een brief gehad dat wij de Top 40 van voor 31 augustus 1974 niet mochten gebruiken maar na "interventie" van Lex …
-
- 0 antwoorden
- 931 weergaven
- 1 follower
-
-
Toch enigszins verrast dat Radio 192 toch verdergaat met de top 40 van ná de zeezenders. Ik persoonlijk vind dat wel fijn, want de top 40 werd de hele maand september 1974 nooit uitgezonden en op Hilversum 3 moesten ze binnen twee uur er altijd veertig platen doorheen rammen. Ik ga er vanmiddag weer even lekker voor zitten. Ik zou zeggen: ga zo door. Rob en Bert horen bij de zaterdagmiddag.
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Zaterdag 20 december tussen 19u en middernacht is er de niet te missen non-stop UK Top 100 van 1964 op 192radio. Hierbij de lijst:
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Zaterdagavond 21 december kan je op www.192radio.nl van 19u tot middernacht luisteren naar de UK Top 100 van 1965. Vijf uur lang non-stop de grootste hits uit de UK in dat jaar, met een kerstsausje eroverheen. Hier op het forum krijg je de volledige lijst. Als teaser nu alvast de nummers 100 tot en met 91: 091 Sam The Sham & The Pharaohs - Wooly Bully 092 The Who - Anyway, Anyhow, Anywhere 093 The Supremes - Stop In The Name Of Love 094 The Walker Brothers - My Ship Is Coming In 095 Gene Pitney - Princess In Rags 096 P J Proby - Somewhere 097 Dusty Springfield - In The Middle Of Nowhere 098 Francoise Hardy - All Over The World 099 Lulu - Le…