Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.303 discussies in dit forum
-
Misschien een domme vraag ,maar verandert er iets voor Engeland in verband met het verdrag van Straatsburg, nu Engeland zich losgescheurd heeft van de Europese Gemeenschap? Grtjes Marnik
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik kwam dit filmpje tegen, was dit de de basis van radio Monique op zee en de voorloper van Stads radio Rotterdam ?
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Euroradio Calais 1999 with Brian Anderson and Norman Barrington During Euroradio 1999 in Calais (France) on 3rd July 1999, Norman Barrington and Brian Anderson (Radio Mi Amigo International and Radio Caroline) relived their time on board the radioship MV Mi Amigo in 1973/74. Both were interviewed by Chris Edwards. Their conversation was translated by Boudewijn Dom. Martin van der Ven took some video footage. Re-digitised version with thanks to Ben Meijering.
-
- 0 antwoorden
- 635 weergaven
-
-
"Evan Davis visits the self-declared principality of Sealand Release date: 11 April 2016 Duration: 14 minutes" [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Even een rondje gereden vandaag.....Harlingen de Jenni Baynton waar een zeer trouwe groep vrijwilligers elke zaterdag veel, heel veel werk verricht aan het schip. Daarna Amsterdam de Norderney op de plek waar ik haar nog niet had bezocht, daarna naar Hilversum voor een lichte lunch < geen spare ribs> Lichte lunch.....ja daar. Ook weer terug naar Grunn waar we omstreeks 17.30 binnen reden. Paul de Haan.
-
- 0 antwoorden
- 264 weergaven
-
-
Opeens krijg ik heel erg behoefte om eens iets te zeggen hier over de Stream van de Stichting Norderney. Die vind ik namelijk zo fantastich dat ik even stil wil staan bij de mensen die dit allemaal inhoud geven . Ik geniet heel erg van al deze mensen die met heel veel liefde en kennis van zaken de eigen programma s maken. Niemand uitgezonderd ! Hulde aan jullie !!! Ik heb de stream als voorkeuze op mijn internet radio en luister eigenlijk iedere dag wel een poosje. Ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij altijd een gevoel van "thuis komen " geeft in een wereld die zo snel en vluchtig is . En de man die de supervisie over dit alles heeft is natuurlijk onze Ad. Ik …
-
- 18 antwoorden
- 4,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Vanmorgen computer storing blijkt een kapotte voeding te zijn. Even pauze.😡
-
-
- 5 antwoorden
- 711 weergaven
- 2 followers
-
-
Sad news about ex-Caroline 558 DJ, Gavin Ford, found dead in Lebanon.. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Als ik oude Veronica programma s beluister hoor ik nog vaak de reclames van het limonade merk Exota. Het is destijds failliet gegaan door een onterechte beschuldiging van de VARA (Marcel van Dam) dat de flessen zouden ontploffen. Heel leuk om zojuist te horen dat een aantal mensen het merk nu nieuw leven in gaan blazen en het weer op de markt gaat komen.
-
Ik vroeg mij af wat waren de explotatie kosten van de laatste Nederlandse zeezenders Monique 558/819 eigenlijk? En wat koste een reklame spot of een plugplaat om deze door deze zenders uit te laten zenden vanaf zee?
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
-
-
Nigel Farage van de Reform Party won gister de Parlements zetel in Clacton-on-Sea. Maar waar kennen we die kustplaats vlak onder Harwich van? Radio London, Caroline, Swinging Radio England+ Britain Radio. De schepen Galaxy , Mi Amigo en Laissez Faire lagen daar voor de kust . Toeval?
-
-
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
De opnamen zijn uit februari 1970, exacte datum niet bekend. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Een studio opname van Schijven voor bedrijven. Ik zoek nog de uitzenddatum. [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Een studio opname van Steven Bishop. Datum van uitzending niet bekend. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 661 weergaven
-
-
DL Bogart, John Anthony, Paul Jackson en Brandy Lee. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Herbert Visser, Jan Veldkamp, Ad Roberts, Ronald van der Meiden, Rik van Houten, Erwin van der Bliek en Peter de Groot. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Laser Hot Hits [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/radio-veronica-historie-schalt-door-ahoy?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl http://www.perssupport.nl/apssite/persberichten/full/2014/04/18/Piet+Veerman,+Rob+de+Nijs+ea+treden+op+bij+The+Day+The+Music+Died http://www.thedaythemusicdied.nl/
-
Het Vrije Volk, 28 februari 1961
-
- 3 antwoorden
- 763 weergaven
-
-
Gisteren is er in Wolsey Gardens in Felixstowe een herdenkingssteen geplaatst ter herinnering aan de band tussen de plaats en radio Caroline. De Fredericia(MV Caroline) lag pal voor de kust toen de eerste uitzending op Goede Vrijdag in 1964 begon. De bevoorradingen vonden plaats vanuit de haven en dat trok weer veel fans aan die een glimp van de populaire deejay's wilden opvangen. Een paar jaar later liep heel Felixstowe zelfs uit voor de opening van een Coffee Bar door Tony Blackburn. Na de inwerkingtreding van de Marine Offences Act op 14 augustus 1967 was het over. Als herinnering aan die geweldige periode is er dus een herdenkingssteen gelegd om de band …
-
- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
Tijdens de Radiodag op 4 November 2006 sprak Jelle Boonstra met "Meneer de Groot" (Ferry de Groot) onder andere over wat er zoal gebeurde tijdens de Dikvoormekaar show opnamen. Hier kun je het gesprek zien en horen: Ze hadden net zoveel lol bij de opnamen als wij bij het luisteren naar het resultaat.
-
-
- 1 antwoord
- 916 weergaven
-
-
Radiotag Erkrath - 1st September 2012
-
- 0 antwoorden
- 610 weergaven
-
-
Radio Mi Amigo, ook goeiemorgen met Ferry Eden op 14-12-1977 tussen 08.04 en 08.46 uur [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!!! Wim