Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Ook Goeiemorgen (19770319, 0600-0700, Radio Mi Amigo) Toen ik zonet dit programma beluisterde, verscheen deze foto in m'n speler. Wie 'm gemaakt heeft, weet ik niet, maar het blijft een mooie herinnering

2. Gast
    Started by Gast,

Ook niets met voetbal? The Real Caroline 4 uren , nam ze ooit zelf op, op zich al zeldzaam. http://www79.zippyshare.com/v/Mxf6vAua/file.html http://www80.zippyshare.com/v/dqMKvRzS/file.html http://www88.zippyshare.com/v/Q9KS2FMl/file.html http://www96.zippyshare.com/v/OpFJfacJ/file.html

• 6 antwoorden
    • 993 weergaven
  3. Started by Ronny,

Zaterdagavond om 20u - twee uur nadat Veronica nog maar eens ter ziele gegaan is, 39 jaar na datum - kan je op www.192radio.nl ook nog eens naar de non-stop UK Top 40 van 31 augustus 1974 luisteren. Vorig jaar was dit ook al geprogrammeerd maar toen liep het tweede uur helemaal fout. Vandaar een herkansing. We beginnen met God Save The Queen en we eindigen voor de gelegenheid met het Wilhelmus en daartussenin 40 Engelse hits mooi op een rij. De hele lijst staat hier: http://norderney.nl/EE/index.php/site/norderney_top40_en_tipparade/#uktop40_lijst Veel luisterplezier. Volgende week vieren we twee jaar UK Top 40 op 192 radio met de lijst van 5…

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  4. Op 11 & 18 oktober, geen opluchting voor de Heintje en ZZN fans, want die gaan niet komen. Wel een uitzending geheel gevuld met Nederlandstalig werk, van Boudewijn de Goot, the Softs, 12345, Shoes, Mariska, Egbert Douwe (geen bedstee...) Hugo de Groot, Peter J Muller etc. etc. Waarom? Omdat het allemaal hartstikke leuke plaatjes zijn Veel luisterplezier dus

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  5. Started by rauhfaser,

Op verzoek van een van de nieuwe leden heb ik de Top 100's Aller Tijden van 1972, 73 en 74 van Veronica nog even opgezocht, met dank aan de originele uploaders. En voor wie ze ook nog niet heeft, hoewel ze hier vorig jaar allemaal al zijn geplaatst. Buiten de orde van dit deel van de site staat de Top 100 Aller Tijden van 1977 (van de VOO) hier op zijn verzoek ook bij. Neem die maar even voor lief dan. Edwin https://pixeldrain.com/l/bgbCvRpg

• 0 antwoorden
    • 826 weergaven
  6. Started by Walvlis,

19 feburari 1977, PZC Het is eigenlijk geen nieuws, maar de zoektocht van de RP maakt toch dat het nieuws is voor de krant

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  7. Hoi, ik ben op zoek naar een opname van "The Sound of America" Op 11 november 1976 wordt door Felix Meurders op Hilversum het eenmalige programma "The Sound of America" gepresenteert. Een heel radio-uur over de Amerikaanse radio. Nu ben ik op zoek naar een opname van deze uitzending. Wie o wie kan me hier aan helpen?(mail me direct: robnoordt(apenstaart)outlook.com meer over deze legendarische uitzending op: http://www.jingleweb.nl/index.php/2016/03/05/23609/

• 0 antwoorden
    • 736 weergaven
  8. Datum en tijdstip van het programma Bob en Brenda uit 1961 met Teenager Muziek Expres ontbreekt. Groet, Bertus veronica 1961 04-00 BobEnBrenda - TeenagerMuziekExpres.mp3 http://www11.zippyshare.com/v/TxMsaIhn/file.html

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. De datum en tijdstip van het programma Tineke met Dag In Dag Uit 1961 ontbreekt. Groet, Bertus veronica 1961 00-00 Tineke - DagInDagUit.mp3 http://www11.zippyshare.com/v/Ji3FL8sM/file.html

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  10. Ik heb in 1973 een groot deel van een Kolder Op Zolder Show opgenomen, waar later in de muziek is geknipt. De opname staat bij mij genoteerd op 17-11-1973 (Nacht vrijdag 16-11-1973). In deze show zit o.a. een interview met José Poljo (Will Luikinga). Is er iemand die de complete uitzending heeft?

11. Started by Herman,

Hallo allemaal Ben op zoek naar het nacht programma van de top 100 van 26-12-1972 Met name de nachtuitzending tussen 03:00 en 06:00 uur Deze heeft volgens mij ooit op deze site gestaan, maar hij is niet meer te downloaden. wie oh wie heeft hem.

• 9 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  12. Ik ben op zoek naar de datum van de een na laatste uitzending van Harmen Siezen met Ook Goeie Morgen. Het programma is volgens mij uit 1966 tussen 0800- en 0900 uur. Was onlangs te beluisteren op Radio 192. Misschien Juul? Groet, Bertus

• 20 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  13. Ik heb een diepe duik in mijn eigen archief genomen op zoek naar een programma van Caroline Club Requestshow, ik denk uit juni 1873, dat wordt gepresenteerd door Hans Verbaan van de Free Radio Campaign Holland en Steve England. Helaas zit het niet tussen de archiveerde opnamen en dus zal het ergens in de twee dozen met schijven zitten die nog gearchiveerd dienen te worden. Momenteel ben ik in contact met een van de dochters van wijlen Hans Verbaan, die in 1988 kwam te overlijden. Ze wil graag fotos en ik heb haar aangeboden ook op zoek te gaan naar deze opname. Hopelijk dat iemand me kan helpen. Fijne zondag allemaal groet Hans uiteraard bedoel in 1973 groet Hans

• 10 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  14. Started by bertus,

Ik ben op zoek naar de programma's op 26 december 1968 tussen 13.00 en 15.00 uur. Geen idee of deze al eens zijn aangeboden. Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 728 weergaven
  15. Ik ben op zoek naar dit Mi Amigo uur. Hierin draait Ferry een verzoekplaat voor mij. Hopelijk heeft iemand deze in zijn collectie en zou die hem hier willen plaatsen. Zeer bedankt voor het nazoeken! Met vriendelijke groet Ton

16. Afgelopen maand heeft Radio 192 een uur uitgezonden met Chiel Montagne van 20 juli 1965 tussen 1500 en 1600 uur. Ik was niet in de gelegenheid om naar dit uur te luisteren. Heeft iemand dit uur toevallig opgenomen. Groet, Bertus

• 1 antwoord
    • 662 weergaven
  17. Hallo allemaal. Willem van Kooten/Joost Den Draaijer heeft een aantal jaren bij Radio Noordzee programma’s gemaakt. Ik ben bezig met een klein onderzoekje (Ontstaan Palingbeat/Palingsound). Ik heb eigenlijk niet zoveel van Radio Noordzee, en dan met name programma’s door Joost Den Draaijer. Wie kan mij helpen. Groet, Cor.

18. Gast
    Started by Gast,

Beste John, Namens, ik vermoed, alle deelnemers aan dit forum een gelukwens met de verkoop van Talpa dat na al die jaren een last voor jou werd, immers alle fun was er uit, het ging alleen nog maar om cijfers en eeeeiiiindeloooos vergaderen, terwijl jou in het bloed zit dat creatieve, vrije handelen in media zaken. Feitelijk begon deze beknotting al in de 70s toen je van senior wel de platen mocht draaien in Branding op Radio Noordzee maar verder geen creatieve uitingen via de microphoon mocht doen behalve dan het vlak en kort opnoemen van de bedrijven die de platen hadden aangevraagd en die elke dag tussen 9 en 10 via de 220 middengolf het ruime sop kozen. Daar en on…

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Started by Harm,

Na een korte toespraak en dank woord door Lex Harding verrichtte Willem van Kooten de opening door op een knop te drukken. Je kent ze wel, zo'n ronde rode knop waar géén stekker o.i.d. aan vast zit. Het zaaltje beneden zat bomvol en het was er ronduit benauwd. Het museum zelf is mooi ingericht met aparte kamers en er staan prachtige miniatuur modellen van de diverse zendschepen. Er is natuurlijk meer te zien maar dat kun je vanaf vrijdag zelf bezichtigen. Bijkomend voordeel, het is dan niet zo druk als vandaag. Grappige 'bijvangst' was het aantal oud radio collega's van mijn generatie waarvan ik er sommigen al 35 jaar niet meer heb gez…

• 14 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  20. Started by Alex,

Vandaag heb ik de file met de opening van het 192 Museum op Youtube gezet. Natuurlijk zonder muziek i.v.m. copyrights. De opening van het 192 Museum in Nijkerk, 31 augustus 2016 Kom zelf eens kijken in deze Offshore Radio schatkamer. Dat kan bijvoorbeeld, net zoals iedere vrijdag en zaterdag, tijdens de viering van 50 jaar ABTT op zaterdag 11 februari van 12 tot 17 uur. 192 – Demis Roussos museum, Oude Barneveldseweg 65 B Nijkerk. This is the opening of the 192 Radio Veronica Museum. You can visit this treasure trove called the 192 / Demis Roussos Museum at: Oude Barneveldseweg 65 B Nijkerk The Netherlands or visit the site of 192 tv for more information.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. De opening van Radio Noordzee vanaf het REM eiland heeft menig forumlid natuurlijk in zijn archief, maar in de meeste gevallen is het de AM opname met de nodige storingen. Ik ben in het bezit van 65 minuten kopie van de studioband, helaas niet de 1e generatie kopie, maar toch... en die wil ik met jullie delen. Jaren geleden heb ik deze via "Oldies 45" gekregen en ik wil 'm nu met jullie delen omdat ie van betere kwaliteit is als de AM opname. Helaas is het maar van 10:00 tot 11:05 uur... misschien heeft iemand hier de rest van de studioband??? Enfin, enjoy... o ja, dat pingeltje wat je vooraf hoort, weet je waar dat voor staat??? "Ferme jongens, stoere knapen"..…

22. Started by Revenge85,

Het is mij ontgaan dat er ooit in Playa een openingsuur ( 1 dec van 212 naar 319 ) is opgenomen door het Playa team , onbegrijpelijk dat deze band niet op tijd aan boord was ( men was al weer een paar dagen na de zware novemberstorm in de lucht )bij het zo'n voor het station belangrijke dag. Ik zou graag willen weten waarom men in Playa deze uitzending met enthousiasme ( 2 a 3 weken voor uitzending)heeft opgenomen terwijl bijna het hele team na een paar weken vertrok , blijkbaar is direct na de frequentie wisseling dit besluit genomen.

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Heel mooie Kerst programma's van 40 jaar geleden (en ook nog een Caroline cadeautje). Klik hier.

• 6 antwoorden
    • 2k weergaven
  24. Started by freddie,

Dag Mensen Daar ben ik weer. Ik had opnamen van de miamigo 45 dagen hier aangeboden. Maar ze zijn verwijderd omdat ik kennelijk iets verkeerd deed. Ik doe dit en heb zomaar wat gedaan. Mag dus niet jammer. Fred

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  25. Started by hans knot,

en de vraag is natuurli9jk wie het lied beschikbaar heeft bij dit verhaal Op 5 mei 1963 waren er in diverse plaatsen de toen al gebruikelijke bevrijdingsfeesten waar de Nederlanders niet alleen stil stonden bij hen die gevallen of vernietigd waren tijdens de oorlog, maar zeker ook uit hun bol gingen van vreugde te leven in een vrij Nederland. Zo werd op een aantal locaties in Rotterdam ook feest gevierd. Eén van de feesten was georganiseerd door ‘Voormalig Verzet Zuid-Holland’. Deze organisatie had ondermeer het uit Amsterdam afkomstige cabaret ‘Lurelei’ uitgenodigd, destijds bestaande uit Ben Rowold, Frans Halsema, Eric Herfst, Jasperina de Jong en Sylvia d…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.