Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 767 weergaven
  2. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 876 weergaven
  4. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  5. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server Helaas totaal geen gegevens RadioMiAmigo-onbekend [verborgen inhoud]

6. Started by Albatrosstudio,

In zijn zoektocht naar audiofragmenten kwam ik enige tijd geleden in contact met Herbert Codée. Toevallig bleek hij de zoon van een volle nicht van mij te zijn. Herbert maakt De Radio Podcast met vandaag een deel over 100 jaar radio met veel links naar zeezender bekendheden. [verborgen inhoud] Op zijn LinkedIn schreef Herbert onlangs: Het is tijd om afscheid te nemen. 11 jaar heb ik voor de EO gewerkt. Een bijzonder fijne tijd. Ik heb kunnen pionieren op podcast gebied en innoveren met VR voor The Passion. Daarnaast aan vele andere radio en online projecten meegewerkt, zowel aan de concept als uitvoerende kant. Maar ook mocht ik 3 maand…

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Ik zoek de uitzenddatum. Wie weet hem? [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 895 weergaven
  8. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  10. Started by Steksis,

[verborgen inhoud] CAROLINE AND MI AMIGO 1976 24/07/1976 - 12/11/1976 MARK LAWRENCE CAROLINE 259 MARK LAWRENCE CAROLINE 192 MONDAY 1976/07/26 MI AMIGO 259 JONATHAN DAY CAROLINE192 AD FOR 10 YEARS OF OFFSHORE RADIO ALBUM STEVE KENT CAROLINE 259 STUART RUSSELL CAROLINE 259 MI AMIGO CAROLINE PETER CHICAGO CAROLINE MARK LAWRENCE CAROLINE ED FOSTER '192 AND 259' CAROLINE RETURNING AFTER ROUGH WEATHER ED FOSTER MI AMIGO CAROLINE MARK LAWRENCE CAROLINE ED FOSTER 192 CAROLINE 259 ED FOSTER CAROLINE MARK LAWRENCE 259 CAROLINE 259 CAROLINE 259 ED FOSTER CAROLINE 259 ED FOSTER CAROLINE ON 259 AND 192 ED FOSTER CAROLINE 192 …

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  11. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Volgende update: 4 september

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  12. RNI - 1971 08 01-1500-1800-Crispian St John-Superhit 50 [verborgen inhoud]

13. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  15. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  16. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] Je hoort Paul May tot middernacht en daarna Brian McKenzie.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  17. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 22 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  18. Radio Monique [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 791 weergaven
  19. Deze cassette komt uit de collectie van Alex uit Alkmaar. Als ik het cassettelabel mag geloven is dit opgenomen op een zaterdag, het bericht over Glenholmes doet me vermoeden dat dit mogelijk is opgenomen op zondag of maandag. [verborgen inhoud] Ook zie ik de term Oud en Nieuw, maar ook Windkracht 4-6 als programma titel

20. Started by Eric,

Hier aantal opnames van Radio Scotland. Sommige zijn dubbel (nog niet echt uitgezocht), maar dan is duur of bitrate (of datum) anders. [verborgen inhoud]x Scotland-242m-19xx1402-1219-1324-Hutchison.mp3 [verborgen inhoud] Scotland-242m-196x0000-RichardPark-01.mp3 [verborgen inhoud] Scotland-242m-196x0000-RichardPark-02.mp3 [verborgen inhoud] Scotland-242m-1968-60Min.TheStory.mp3 [verborgen inhoud] Scotland-242m-19660101-0000-0100-DavidKinnaird.mp3 [verborgen inhoud] Scotland-242m-19660101-0000-0100-DavidKinnaird-EersteUur.mp3 [verborgen inhoud] Scotland-24…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 27 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  21. "Wie heeft deze show in zijn collectie en is bereid om hem hier te plaatsen?"

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 964 weergaven
  22. Wat waren we boos in 1973 toe het menes werd om Radio Veronica uit de lucht te halen. Ik schreef een boze brief naar het ministerie van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk werk en ventileerde daar mijn boosheid in. Vele Veronica fans hebben dat volgens mij ook gedaan, in elk geval kreeg ik een net antwoord retour met een standaard briefje.. "we moeten de wet volgen" en meer van die bla bla... Tja, in onze, ik was toen 18, denkwijze toen dachten we het zo op te kunnen lossen. Niet dus... "Van Doorn rules!!!!!!" Dus....zouden we later met meer regeringen nog vaak de deksel op ons neus krijgen... Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. De meeste programma's die hier aangeboden worden zijn van de meest bekende zeezenders maar van Radio Atlanta zie je niet zoveel op het forum. Gisteren was het 59 jaar geleden dat deze twee aangeboden programma's werden uitgezonden, de shows van Bob Scott en Johnny Jackson. Radio Atlanta vanaf de Mi Amigo en het zou binnen een paar weken Radio Caroline South worden. Twee leuke uurtjes voor de liefhebber, je hoort veel muziek van o.a. het Sabre label, dat was een label met covers van bekende hits. (met dank aan de downloadclub in 2002 voor de digitalisatie alsmede de scan van het krantenartikel) Radio Atlanta - 18 Mei 1964 - 18:00-19:00 uur - Bob Scott …

• 0 antwoorden
    • 698 weergaven
  25. Started by Juul,

Tot ons grote verdriet is vanochtend, 22 september 2023, oud Veronica boord technicus Hans van Velzen overleden op 80 jarige leeftijd. Hans monsterde al op zeer jeugdige leeftijd aan bij Veronica. En was ook de technicus die het uitzenden van het laatste Veronica uur verzorgde. Tot enkele jaren terug bezocht hij altijd vergezeld van zijn zoon onze reunie bijeenkomsten. We zullen hem gaan missen. foto: Hans met het laatste uur. ©Rob Schel

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.