Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar de data waarop de Top 100 Aller Tijden is uitgezonden. Uit dit forum (en andere uithoeken van het Internet) heb ik al een aantal van die data gevonden (zie onder). Wie kan mij helpen met aanvullingen? Het gaat mij alleen om de top 100 (dus geen top 1000 of andere aantallen) zoals die in 32 keer is uitgezonden van 1968 t/m 2003. 17-04-1992 29-03-1991 13-04-1990 17-04-1987 04-04-1986 28-12-1984 26-12-1977 15-04-1974 11-06-1973 22-05-1972 25-09-1968 Alvast bedankt!
-
- 21 antwoorden
- 5,5k weergaven
- 2 followers
-
-
Hallo allemaal, Deze muziek is gebruikt bij de Willem Ruis Show op KRO Nederland 1 in 1978, in de periode "Jos van der Valk presenteert...". Wie weet titel en uitvoerenden? Deodato? Alvast bedankt! Benno
-
- 21 antwoorden
- 5k weergaven
-
-
Hallo allemaal. Ook ik verzamel jingles als hobby. Ik zoek het Radio 10 jingle pakket van 1988 in GOEDE kwaliteit. Wie heeft deze in bezit en wil dat met mij delen? Groeten Raymond
-
-
- 21 antwoorden
- 3,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie zijn de makers van deze jingle? The Classics? Volgens Ad Roland zelf (en die kan het weten) zijn het NIET The Classics. Wie het weet mag het zeggen. Alvast bedankt! Benno
-
- 20 antwoorden
- 5,9k weergaven
-
-
Programma-items zoals het Veronica's Popjournaal werden vaak op een AK montageband opgenomen. Hierbij een kopie van een originele AK studioband met het Veronica Popjournaal van 27 juli 1984 waarbij je aan het eind Jos Bergenhenegouwen hoort zeggen '... de band loopt af'. Het Popjournaal was duidelijk langer dan de band . VOO - Veronica - Popjournaal - 1984-07-27 - [Jos Bergenhenegouwen] - band loopt af Ik ben erg benieuwd hoe dit Popjournaal uiteindelijk op de radio is uitgezonden.
-
- 20 antwoorden
- 4,4k weergaven
-
-
Thelonious Monk – Roundabout Midnight. Monk componeerde dit nummer samen met Bernie Hanighen en Cootie Williams en het werd in 1954 opgenomen. Eind jaren zestig van de vorige eeuw was er op Radio Veronica het programma Te Twaalfde Ure. Het werd gepresenteerd door Karel Scholte en werd uitgezonden als dag afsluiter op de zondagen tussen middernacht en één uur. Een betere titel als tune is ondenkbaar. Thelonious Monk - Roundabout Midnight. Monk composed this song together with Bernie Hanighen and Cootie Williams and it was recorded in 1954. At the end of the 1960s there was a programme called Te Twaalfde Ure on Radio Veronica. It was presented by Karel Scholte a…
-
-
- 20 antwoorden
- 3,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Op 30 juni was op BBC 4 een anderhalf uur durende docu te zien over 60 jaar Britse hitlijst. Onderstaand de downloadlink van dit programma. Ik heb het omgezet in een Mpeg 4 formaat. Beeld en geluid goed. De file is ongeveer 1.6 gb groot. Voor de charts liefhebbers hier ! http://www.mediafire.com/watch/xt3qrtztbu53q8e/Pop_Charts_Britannia__60_Years_of_the_Top_10_20140630.mp4 Laurens
-
- 19 antwoorden
- 3,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Op 27 mei 1976 kwam de Tros met de Europarade, omdat Veronica zelf de Top 40 weer ging uitzenden. Dat gebeurde in beperkte vorm op de vrijdagavond op Hilversum lll. De Tros introduceerde naar een idee van Hugo van Gelderen een Europese hitparade. Wat uiteindelijk geen heel groot sucees bleek te zijn. Hier voor de geïnteresseerden het Europarade jingle pakket in WAV van Tros Radio Hilversum lll uit 1976. Dit is de WeTransfer downloadlink; https://we.tl/t-bqJaNHh33W Gerrit Lettinck
-
-
- 19 antwoorden
- 3,4k weergaven
- 4 followers
-
-
Het Genootschap radiojingles en -tunes brengt vandaag een nieuwe CD uit: Radio libraries. Met bijna 150 tunes, pingels en muziekeffecten die wereldberoemd in Nederland zijn geworden door hun gebruik op de radio. Het gaat om muziek van zogenoemde librarie-platen. Die waren nooit in de winkel te koop, maar enkel beschikbaar voor professionele radiomakers. De platen stonden tot voor kort in een rij kasten in een mediakelder in Hilversum. Vanaf nu is een brede selectie ervan ook verkrijgbaar op CD. http://www.jingleweb.nl/index.php/2013/11/07/nieuwe-tunes-jingle-cd-genootschap/
-
-
- 19 antwoorden
- 5,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze tune komt uit de tijd dat Tom Blomberg de Nationale Hitparade presenteerde. Muziek die gebruikt werd als afsluiter van het eerste uur. Deze is ingesproken door Hans Hogendoorn en er is ook nog een versie die gebruikt werd aan het einde van het programma, ingesproken door iemand anders. Muziek is van Nick Heyward: de instrumentale versie van Take That Situation. http://www5.zippyshare.com/v/37317221/file.html SF
-
Als je van radio-themes en hele lange jingles houdt, dan raad ik je aan om deze prachtige compilatie eens te beluisteren: (bron: jinglemad) Downloaden, branden op een CD en dan met 140 (dB) op de A2. In die compilatie zit een Britse re-sing van een stationsong uit The Magic of Boston, waarvan dit het origineel is http://snd.sc/J7ZbL8 In Nederland zijn er niet zoveel stationsongs die ik kan waarderen. Uitzonderingen vormen een paar lange jingles uit The Best Show (TROS) én een ‘song’ uit het jinglepakket van Radio VRL, een Amsterdams piratenstation uit de jaren ’80. Dat is een track die ontelbare malen is ingezongen voor ‘tig andere station…
-
- 19 antwoorden
- 7,3k weergaven
-
-
Dit blijft een fantastische jingle,die eerste weeks,gemaakt op het nr van Weeks & Co - Rock your world. http://www1.zippyshare.com/v/77469761/file.html
-
- 19 antwoorden
- 4,8k weergaven
-
-
BBG – Snappiness BBG staat voor Bob Boss Groove en de compositie van deze dancetrack uit 1990 was in handen van het kwartet Angwin, Hope, Newland en Taylor. De plaat was al vroegtijdig aan boord van de Ross Revenge want in de maand mei 1990 werd het gebruikt om de luisteraars erop te wijzen dat de door Caroline al vijf jaar in gebruik zijnde frequentie van 558kHz interferentie had van een nieuw station in London, dat door de autoriteiten gedwongen was de 558 kHz ook te gebruiken. Bij Caroline riep men de luisteraars op te protesteren en of de IBA of de DTI te bellen, waarbij de telefoonnummers werden verstrekt. BBG - Snappiness BBG stands for Bob Boss Groove a…
-
-
- 18 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Een paar jaar geleden hoorde ik op de BBC Local Radio If I Had Words, de welbekende nummer 1 hit van 1977 op 1978. Wat me opviel was dat in die versie Yvonne Keeley niet mee zong. Toen ik een email stuurde aan desbetreffende DJ, kreeg ik geen antwoord. Hadden mijn oren mij dan bedrogen? Neen, want vorige week hoorde ik bij toeval andermaal de solo versie. De solo versie heb ik nooit kunnen vinden op de P2P sites, dus ik houd me aanbevolen. Ik heb effe een screenopname via YouTube geplaatst, zodat jullie kunnen mee genieten. Aanvullende informatie is van harte welkom!!
-
-
- 18 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, ik ben al een hele tijd op zoek naar die stoomfluit die Jeroen van Inkel gebruikt bij zijn programma. Hij gebruikt m meestal als het 5 uur is, einde werkdag. Alvast heel hartelijk dank. Richard de Heus
-
Via BitTorrent (nu) gratis verkrijgbaar, maar ondanks dat, toch volop verkocht in o.a. de voorverkoop. "Goed nieuws voor de oude fans: ze komen terug in de sfeer van 'Money' en 'Shine on You Crazy Diamond', favoriete tracks van 'Dark Side of the Moon' (1973) en 'Wish You Were Here' (1975). De stukken zijn lang gerekt, met het kenmerkende toetsengeluid van wijlen Rick Wright, de zweverige gitaarsolo's van Gilmour en de ritmische invullingen van Mason. Belangrijkste verschil is dat de vocalen heel beperkt zijn gebleven." http://nos.nl/artikel/718845-laatste-pink-floyd-meteen-goud.html "Warner Music heeft bekendgemaakt dat het nieuwe Pink Floyd-album The Endle…
-
- 18 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Rob de Nijs – Vriend voor een dag. In de begindagen van zijn zeer lange carrière was een groot deel van de songs, dat door Rob de Nijs werd opgenomen, een coverversie van buitenlandse hits. Zo ook de in januari 1966 verschenen single op het Philips label. Het nummer ‘Vriend voor een dag’ is een bewerking van ‘Yesterday man’ van Chris Andrews in een Nederlandse vertaling van Tineke de Nooij van Radio Veronica. Het orkest dat De Nijs begeleidde was onder leiding van Frans de Kok. De teksten werden ondergebracht bij Intersong/Basart. Het nummer is in februari 2022 opnieuw uitgebracht in de box ‘Tegen beter weten in’ die liefst 32 cd’s bevat met praktisch alle songs die Rob d…
-
-
- 18 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ze scoorde talloze hits, maar nu is ze helaas overleden, Cilla Black. http://nos.nl/artikel/2049996-zangeres-cilla-black-72-overleden.html http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-33751060
-
- 17 antwoorden
- 3,2k weergaven
-
-
Beste forummers, Ik ben op zoek naar de jingle Nieuw in de Nationale Hitparade Top 100 uitgezonden bij de TROS uit omstreeks 1987 en er waren er verschillende versies van geloof ik. Wie heeft toevallig deze jingles? Vr. gr., Arnold.
-
- 17 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Beste verzamelaars, Wie kan mij helpen aan de volgende jingles: Gesproken: "Rob Spijker", En ook gesproken: "Dit is Colombia". Ik hoop op een reactie. Alvast bedankt, -Berend-
-
- 17 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Hallo, Het fenomeen Hitradio bestaat dit jaar 40 jaar! De jingles zijn afkomstig van JAM, in Nederland werden ze voor Veronica opnieuw ingezongen en gemaakt op de JAM bedjes door Top Format. Voor zover ik weet zijn dit de Veronica pakketten HitRadio en HitRadio 2. Veel plezier ermee! De WeTransfer downloadlink is; https://we.tl/t-RVgTnBxIJs Groeten, Gerrit Lettinck
-
-
- 17 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 3 followers
-
-
Maart 1991 werd het jinglepakket 'Track to the future' bij Veronica in gebruik genomen. Dit custom jinglepakket werd door Impact Creative geleverd die Thompson Creative in Nederland vertegenwoordigde. De jingles werden door Johnny Hooper gecomponeerd. Recent kwam ik een aantal jingles van dit pakket tegen met andere teksten of logo. Ik vraag mij af of deze ooit door Veronica op Radio 3 gebruikt zijn want ik had ze zelf nog nooit gehoord. Ik vermoed dat deze resings uit '92 / '93 komen. Voor de vergelijking heb ik ze achterelkaar gemonteerd. Eerst de originele versie en daarna de versie met alternatieve tekst of logo. …
-
-
- 17 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
Hoewel ik niet echt een verzamelaar van TROS vormgeving ben en er in vergelijking met Dirk (Skybird) weinig van afweet, staan er toch twee TROS-jinglepakketten in mijn Jingle Top 10 Allertijden, te weten The Winning Score en Radio Express, beiden van TM. Voor de Nederlandse radio zijn dit legendarische pakketten en als je ze niet kent dan raad ik je aan om z.s.m. de CD “Tros Radio – TM Jingles 1979 – 1981†van het Genootschap Radiojingles en Tunes aan te schaffen. Een kleine omissie in het CD-boekje is de vermelding dat een aantal jingles uit Radio Express origineel uit een ander, eerder uitgebracht TM pakket komen, namelijk I Love You uit 1978. Deze…
-
- 17 antwoorden
- 6,4k weergaven
-
-
Wie kan mij helpen? Ik zoek de aftelling die ooit gebruikt werd tijdens het overzicht van de Veronica Top 10 (de engelse) Met dank alvast! Danny De Bruyn
-
-
- 17 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Als ik in de Rotterdamse wijk Schiebroek ben en langs de Chrysantstraat loop, moet ik altijd terugdenken aan mijn tijd bij Columbia Radio. Een fantastische radiozender met een mooi jinglepakket van Top Format. Als backings werden hiervoor de jingles uit het pakket X-Celleration van Media General gebruikt. Waarschijnlijk ben ik er zo gek op omdat het een van de eerste pakketten was waarmee ik op de radio mocht werken. Hierbij een ode aan dat mooie pakket in een remix die ik recentelijk heb gemaakt, gewoon voor de lol. Omdat je, naast hard werken, ook soms leuke dingen moet doen. https://pixeldrain.com/u/kHXqhofd
-
-
- 16 antwoorden
- 1,3k weergaven
-