Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Ik keek recentelijk even bij de buren en wat me dan opvalt is dat er een file wordt aangeboden in dit geval de "aftel jingles van 192 naar 538" uit de laatste week van september 1972. Daar is eigenlijk niks mis mee. Maar wat mij dan weer opvalt dat iedereen dat dan maar "hup download", en niemand zich kennelijk afvraagt wie de stem nu eigenlijk is............... Hoe zou dat nou komen? Is dat zoals zo vaak ;"hebben is hebben" ? Niet geïnteresseerd in de historie? Of mis ik iets? Want ik denk dan als je niet weet wie de stem is wat heb je er dan aan? Wie legt het mij nu eens uit? Oh, ja, het heeft niks met de buren te maken, had hier ook kunn…

• 10 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  2. Started by Juul,

Hoe kan ik een video bestand dat meer dan 250Mb groot is uploaden en voor een ieder beschikbaar maken? Ik heb nl een mooie docu over Woodstock. Juul

• 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  3. Ook Maurice White is overleden. Het wordt op deze wijze wel een indrukwekkend rijtje muzikanten die in 2016 zijn overleden. http://www.nu.nl/algemeen/4209624/oprichter-earth-wind--fire-maurice-white-74-overleden.html

• 10 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  4. Started by Ben,

Helmut heeft behalve cassettes met mooie oude radio programma's ook een verzameling dia's, die hij o.a. tijdens boottochten heeft gemaakt. Ik ga deze dia's tzt ook via het forum beschikbaar stellen. Wat ik leuk vind aan oude dia's is om met al die prachtige (vaak Artificial Intelligence oftewel AI gestuurde) software, die er tegenwoordig is, het originele beeld zo goed mogelijk terug te toveren. Behalve Photoshop gebruik in daarvoor plugins van onder andere Topaz en Radiant. Dit is zo'n voorbeeld van een dia, die Helmut indertijd van de MEBO II heeft gemaat. Links zie je de dia, zoals deze uit de scanner komt en rechts na bewerking met Photoshop, Topaz en Radiant. …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 4,2k weergaven
  5. Started by rob68,

Vorige week aangemeld op dit forum dus even netjes voorstellen maar... Ik ben Rob, bouwjaar '68 en sinds pakweg '72 besmet met het radiovirus zoals ooit zo mooi bezongen door Stef Bos (de stem uit het doosje op de kast dus, wat bij ons een Philips plano B5X23A was die ik nog steeds in bezit heb). Geïnteresseerd in álles wat met radio te maken heeft, in de ruimste zin van het woord. Opgegroeid met Veronica's Volle Vrijdag. Enkele wapenfeiten: op m'n 11e de zolder verbouwd tot provisorische studio met zelfgemaakte FM-zender die maar liefst anderhalve straat ver kwam, begin jaren '90 in mijn studententijd als technicus gewerkt bij ZOSradio in Schiedam waar ik ook…

6. Started by martinja,

Op dit moment hebben we Golden Radio NL offline staan. We maakten gebruik van een ftp server, maar die werkt niet meer onder Windows 7. Mocht iemand een gunstige oplossing hebben, dan laat het ff weten middels een prive bericht. Zeer bedankt.

7. Started by Vincent,

This is our schedule for 17th November 2012: 11:00 Welcome 11:15 - 12:05 Het REM-eiland - een avontuur op poten. Sonja van Proosdij in gesprek met Jan Parent. Video interview met Marc van de Mosselaer. 12:10 - 13:15 Radio Mi Amigo - Vlaams op z'n best: Geprekken met Norbert en Danny Vuylsteke. Moderator Walter Galle. De Vereniging Voor Vrije Radio: Een terugblik met Walter Galle, Frans Schuurbiers en Jean-Luc Bostyn. 13:20 - 14:20 Europe's Best Music - Caroline 558. Peter Philips - Mark Matthews - John Dwyer - Peter Chicago - Johnny Lewis - Richard Staines (Steve Silby) - Nigel Harris - Dave Richards (=Michael Grant) - Mick Williams (Ray Clark). Mod…

8. Started by Alex,

Deze week ben ik door Youtube gebombardeerd met blokkade na blokkade van mijn youtube video's door één enkel nummer, Crunchy Granola Suite . Jarenlang was het een nummer wat ik kon gebruiken omdat er blijkbaar geen bezwaar was tegen het gebruik ervan. Vandaar ook dat deze vaak in de montages voorkwam en omdat deze natuurlijk ook gebruikt wordt in veel Radio Veronica materiaal. Sinds deze week worden alle video's waarin het te horen is geblokkeerd in alle landen behalve Nederland, met de kans op blokkade van het gehele hoekkoeh-kanaal (omdat de track heel vaak voorkomt) Ik heb besloten de track in de video's van en door YTte laten verwijderen. Het klinkt ner…

9. Started by Juul,

Ik wist niet dat het huidige Veronica ook uitzond op 5955 Khz. In dec 2023 wel. Kijk maar. bron: Radio Kurier

10. Een ledenwerfspot van de VOO '77/'78 op muziek van 'Close Encounters'. Wie of wat is de uitvoerende of nog beter wie heeft het liggen in goeie kwaliteit? Een eventuele edit maak ik zelf wel. http://www.mediafire.com/?yihgt2dk46pjyii

• 10 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  11. Started by Juul,

Er is een mooie leuke Leuke nieuwe browser "Vivaldi'. Hij-zij is er voor Windows, Linux en OSX. https://vivaldi.net/en-US/ Werkt goed met dit forum. ( Mijn Safari werkt niet goed meer kwa lay-out )

12. Started by melle,

De opvolger van de internetsite MEGAUPLOAD is door 'Kim Dotcom' vandaag geintroduceerd: MEGA. Zie link: https://mega.co.nz/ Gr, Melle

• 10 antwoorden
    • 3k weergaven
  13. Started by Juul,

En zo is er nog hoop voor de kleintjes die tegen een grote vechten............. http://nos.nl/artikel/454404-het-hagelt-niet-meer-bij-venz.html Juul

• 10 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  14. Started by cdb,

Dit is misschien niet de juiste plek (of misschien juist wel) en heeft zijdelings iets met radio en media te maken. Ik zoek eigenlijk meer gegevens over het platenlabel Almadisk aangegeven met adres Sarphatipark 75 Amsterdam. Zover ik kan vinden, is dit label alleen gebruikt voor de eerste singel van The Cats - The Jukebox in 1965. Weet iemand misschien de oorsprong van dit label? Groeten, Cor.

• 10 antwoorden
    • 3k weergaven
  15. Started by Juul,

https://www.officialcharts.com/chart-news/the-uks-biggest-studio-albums-of-all-time__24431/ Ik post wel eens meer van dit soort items, "ter lering ende vermaeck". Nooit zie ik er een reactie op. Vind ik wel een beetje jammer. Was mijn laatste bijdrage mbt dit soort "nieuws". Dus..........ik stop daarmee.

16. Started by Henk-Anna Loog,

Onlangs ben ik begonnen met de re-decoratie van mijn "radio hok" en aan de wand hangen nu diverse posters die ik al sinds mijn pubertijd in bezit heb. Ik ben altijd een bewaarkont geweest, mijn moeder zei ooit "Henk, een hamster kan nog wat van je leren...", dus heb ik nog veel van die leuke dingen...... op eentje na... Een poster uit het blad "PopFoto" uit 1971 en dan eentje van Shocking Blue. Deze is verloren gegaan bij mijn laatste verhuizing (1987) toen er een paar dozen naar de stort zijn gegaan wat helemaal niet de bedoeling was. Ik heb al van alles geprobeerd, Marktplaats, beurzen etc om deze poster te vinden.. resultaat... noppes, nada niks. Misschie…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Haha
    • 10 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  17. Started by Theo PE1OPQ,

The Duke of Burlington met Flash is een instrumentale plaat welke bij radio Rozetta gebruikt werd. Maar werd deze plaat ook niet bij de zeezender Veronica gebruikt? Mijn omgeving zegt dat het bij een sportprogramma was? Wie weet meer? Theo

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Started by Harm,

Ik wil bij jullie even de uitzenddatum checken. Volgens mijn gegevens staat er 1 augustus 1979 via Hilversum 1 wat volgens de kalender kan kloppen. Er staat me echter bij bij dat dit later die maand geweest moet zijn. Wie weet meer?

• 10 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  19. Started by Harm,

http://entertainmentbusiness.nl/nieuws/2013-W21/free-record-shop-nederland-vraagt-faillissement-aan-hoopt-doorstart

• 10 antwoorden
    • 3k weergaven
  20. Started by MusicRadioFan,

Beste forumgebruikers, Ik probeer vandaag herhaaldelijk bij de buren binnen te geraken, alwaar ik ook geregistreerd ben. Dit wordt mij verhinderd met de volgende mededeling: Forbidden You don't have permission to access / on this server. Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. -------------------------------------------------------------------------------- Apache/2.2.3 (CentOS) Server at forum.offshoreradio.org Port 80 Van wie gaat dit uit? Ik moet er bij zeggen dat ik de afgelopen tijden op de site http://forum.offshoreradio.org/ regelmatig van Norton antivirus de …

• 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Started by rien1959,

Afgelopen 2 weken heb ik met vrouw en kinderen op de camping gestaan in de buurt van Cahors (Frankrijk) Uitstekend weer gehad tot zelfs 38 graden toe ! Vandaag zouden we naar huis gaan, maar omdat het gisteren al 35 graden was hadden we besloten de avond er voor te vertrekken, om de warmte en drukte voor te zijn. Zo gezegd zo gedaan. Alles liep perfect tot dat we over de ring bij Parijs reden. Ineens was een deel afgesloten en een omleiding (deviation) was niet aangegeven. Van het ene op het andere moment stonden we daar in een voorstad van Parijs, rond half twee 's nachts ! Nou hebben we een TomTom aan boord die vier keer per jaar wordt geupdate dus geen prob…

• 10 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  22. Started by rien1959,

Ik las dat de PVDA weer eens een geniaal idee heeft geopperd ..... Om de bezuinigingen bij de omroep te verzachten zou er nu een belasting van 8 euro per kabelaansluiting moeten komen ! Oh ja, en wie denken zij dat dat gaat betalen ? Ja natuurlijk, Jan met de Pet ! Je dacht toch niet dat de kabelbedrijven dit niet zouden doorberekenen aan hun klanten ? (wij dus) Nee, ga zo door PVDA dan zullen jullie weer flink scoren tijdens de volgende verkiezingen .... Jan Schaefer (PVDA) zou zeggen "is dit beleid of is er over nagedacht ......" Rien, die het allemaal hoofdschuddend aanziet.

• 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. Started by Alex,

Weer eens iets anders. Met een vriend van ons zorgen dat we de komende dagen alle tv en radio uit Europa weer goed kunnen volgen Even kijken welke dish ook alweer voor wat was.

• 10 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  24. Started by Juul,

Ik kreeg per mail een verkeersboete "aanmanning.......". Ik waarschuw maar vast. http://www.opgelicht.nl/alerts/overig/alert-detail/justitie-waarschuwt-voor-nepboetes/

• 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  25. Started by rien1959,

Zoals sommigen hier wel weten, ben ik een echte techneut die nergens voor terug deinst. Vele jaren geleden ben ik in mijn vrije tijd begonnen met het zelf ombouwen van freesmachines naar computerbesturing (CNC) Het begon met een kleine hobby-machine en nu staat er al een professionele machine van ruim 1600 kilo in de schuur, die absoluut niet onderdoet voor de machines die bij de beter gesitueerde bedrijven staan. Zo had ik in het verleden op de zaak de freesmachine daar ook omgebouwd, dit tot verwondering van mijn baas, die het allemaal met verbazing gadesloeg. Die machine heeft intussen al vele tienduizenden euro's voor het bedrijf verdient en intussen zijn er al …

• 10 antwoorden
    • 3,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.