Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Straks, na 12 uur is Willem van Kooten op radio 1 Neemt iemand het op ? Juul

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. Started by Juul,

https://www.spreekbuis.nl/vacature/medwerker-technisch-beheer-beeld-en-geluid/ en let vooral op bij de arbeidsvoorwaarden en de ATV uren.......hi

3. https://abbeyroad.thebeatles.com/abbey-road-press-release/

4. Started by Juul,

Morgenavond 17 januari om 18.15 zit onze Ad Bouman in 1Vandaag op NL1 en hij kijkt terug op de dj's uit de jaren 70. Dus......(volgens mij zijn die nu allemaal 65, Ferry, Felix enz.enz) Juul

• 6 antwoorden
    • 4,2k weergaven
  5. Started by Juul,

Ik heb van m'n overleden moeder destijds een barometer "geerfd". Hij is is voorzien van getallen van bijv. 76 etc. Gewoon met een veer en lucht. Maar hoe kan ik nu een beetje kijken of dat gelijk loopt met de huidige waarden want die liggen in de 1000. Maw. Ik kan nergens een omreken tabel vinden. Wie helpt ? Juul

6. Started by chaldy,

wie o wie heeft er voor mij wat pingeltjes van reclame van het begin van de 70.s begin 80 en misschien ook nog wat riedeltjes oeps en misschien de tv spot van valhelm vast en zeker moet ergens in de 70.s zijn geweest iets diep in mijn geheugen zegt mij dat in die tv spot een man wordt op zijn mong gwezen een soort van jamvlek daarna dat hij met zijn hoofd tegen een verkeerspaal aan komt ( vroeger ] was ik daar best een beetje bang voor misschien iemand die hem heeft bvd

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  7. Gast Joyce
    Started by Gast Joyce,

Hallo, ik ben Joyce. Vooral een muziekliefhebster maar altijd gefascineerd geweest door radio. Zowel muziek als radio heb ik in de jaren 80 ontdekt. Ik houd vooral van radio waar met passie over muziek wordt gesproken: vroeger de VOO, tegenwoordig vooral Radio 6. Ik ben gek op “lijstjes†maar vind de “nummer 1†over het algemeen de minst interessante. (En in het "dagelijks" leven studeer ik filosofie aan de UvA). Groet, Joyce

• 6 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  8. Started by Gerrit Blaauw,

Vannacht nog een trilling gevoeld Paul (de Haan). Of zat het net iets meer richting Stad? Gelukkig is het hier in het Oldambt nog .. rustig. Goede jaarwisseling, ook aan alle anderen hier op het forum.

• 6 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  9. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Ik weet nog dat de BBC begin jaren zeventig 'Give Ireland Back to the Irish' van Paul McCartney en 'Let the people go' van McGuiness Flint niet wilde draaien omdat het politiek zo gevoelig lag... Maar dit is weer andere koek: http://nos.nl/artikel/494954-antithatcherlied-dilemma-voor-bbc.html Paul

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  10. Started by rien1959,

Er kwam hier zojuist een enorme donkere wolkenlucht overdrijven. Snel even een plaatje er van gemaakt. Rien

• 6 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  11. "Another sad message for all my radiofriends as it just became known that Graham Gill passed away in his house in Amsterdam at the age of 81. He went peacefull in his sleep. Just 6 days away from his 82nd birthday. After a carreer in radio in his native country Australia he went for a holiday to Europe in 1966 but instead of that he made a fine carreer in radio including working for Radio 390, Radio London, Britain Radio, Radio Caroline, RNI and Radio Netherlands. Even up till high age he visited the annual RadioDays. We lost a great friend in radio. Let's say: 'Way back home Graham.' " (Bron: Hans Knot Facebook)

• 6 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  12. ,,Jij bent voor mij Veronica...'' Rust zacht, waarde Harry.

• Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  13. Started by Radiotrefpunt,

Prettige Kerstdagen en een Luisterrijk 2016 Edwin, Hans, Harmen, Juul, Richard en Vincent

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Started by Audioot,

Hoe origineel Apple's design nu echt is: https://twitter.com/reybango/status/243033373432487936/photo/1/large

• 6 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  15. Started by Harm,

Laat ik aftrappen met onze zakelijke kerstkaart. De foto is door mij zo'n 10 jaar geleden gemaakt in een Frans dorpje.

• 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Wie oh wie kan me helpen aan deze radioopnamen 4th July, 1969: Dutch radio (Radio Veronica) 'In Memoriam - Brian Jones'. Weet niet precies wat dit inhoudt Gr Ray

17. Started by Juul,

Sommige dingen in het leven berusten op toeval.......of toch niet? Het ip adres van m'n MAC begint met 192........... Juul

• 6 antwoorden
    • 3k weergaven
  18. Started by Juul,

Geen idee , maar wel leuk...... http://www.destentor.nl/regio/deventer/welstand-eruit-over-veronica-in-lebuïnus-1.4149801?ns_campaign=red_nieuwsbrief&ns_mchannel=email&ns_source=23122013&ns_linkname=Welstand-eruit-over-'Veronica'-in-Lebuïnus

• 6 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Started by Juul,

We zijn verhuisd. Van de west kant van de Veluwe naar het Noorden van de Veluwe. Het valt niet mee, hoewel het niet de eerste keer is maar hopelijk wel de laatste. Wat heeft een mens een zooi!. De tuin is bijna klaar, maandag de vlaggenmast. Nee een Veronica vlag komt er niet in. De buren "weten van niks". Hoewel ik niet de eerste Veronicaan ben in deze gemeente. En 2 Km vanuit m'n achtertuin tref ik dit landschap aan................

• 6 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  20. Started by Harm,

Beste forum 'vrienden', Zoals jullie weten had ik tot voor kort zo'n beetje alle originele uitvoeringen/platen van alle tunes en jingles die door de zeezender Veronica zijn gebruikt. Voor wat deze collectie betreft wil ik graag, maar ook met enige schaamte, een beroep op jullie doen. Voorheen had ik alles zo'n beetje als WAV opgeslagen maar ik neem genoegen met MP3 files van minimaal 256Kbps indien van toepassing. Ik zoek dus GÉÉN Veronica jingles uit de zeezendertijd! Ik heb uit mijn hoofd een lijstje gemaakt waarvan ik bijna zeker weet dat een aantal van jullie dit gewoon heeft liggen. Dit lijstje is verre van compleet want veel dingen ben ik simpelw…

• 6 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  21. Gast dj Spilly
    Started by Gast dj Spilly,

Hallo , radio liefhebbers. Ik ben dj Spilly ,starter van een unieke internetradio. beelden vertellen soms meer dan woorden, of meer info op : Radio Parkies groetjes

• 6 antwoorden
    • 765 weergaven
  22. Started by rien1959,

Beste radiovrienden, vanochtend was ik met onderhoud bezig van onze grootste auto. Nu heeft deze auto een nogal uit de kluiten gewassen motorblok met een evenredig groot luchtfilter. Omdat ik wat kabels en slangen moest inspecteren had ik het luchtfilter gedemonteerd en vond ik een enorm insect. Het ziet er uit als een kruising tussen een wesp en een libelle. Het heeft de 4 grote vleugels van de libelle en is van punt naar punt gemeten zo'n 8 cm groot. Verder is het lijf dat van de wesp inclusief angel. Aangezien het beest er waarschijnlijk vanaf de zomer heeft gezeten is het wat beschadigd maar de plaatjes zeggen genoeg. Mijn vrouw heeft al in haar boeken …

• 6 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  23. Started by Harm,

Foto: Harm ten Brink

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  24. Started by Harmen,

Ik dacht dat ik taalkundig redelijk onderlegd ben, maar van dit bericht op nu.nl kan ik geen chocola maken. Ik mag hopen dat dit niet het schoolvoorbeeld is van wat de school voor journalistiek aflevert. http://mobiel.nu.nl/tech/2966391/nederlands-screenshot-offline-gehaald-via-amerikaans-recht.html

• 6 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  25. Started by Vincent,

Ik digitaliseer best veel uurtjes. Alleen al afgelopen jaar meer dan 3.000 uur. Ik deel het zo veel mogelijk met jullie via dit forum. Vooral het leuke spul. En ik weet dondersgoed dat ik als ik iets op internet plaats dat, iedereen er zijn ding mee kan doen. Dat moet je accepteren, niet moeilijk over doen. Ik heb de afgelopen week een serie Avondspitsen geplaatst. Niemand opgevallen wat er zo bijzonder is aan deze serie? Nee, allemaal lekker binnengeharkt en klaar. Iemand was zelfs zo aardig om voor de niet forumbezoekers de serie op wetransfer te zetten en in een facebook groep te plaatsen: http://we.tl/5gF9OHPsXE. En leuk alle bedankjes hiervoor geaccepteerd. Nogma…

• 6 antwoorden
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.