Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.209 discussies in dit forum
-
We gaan vooruit, maar hebben nog steeds uw hulp nodig. Het herstel van Museum RockArt is ingezet.
-
Er is een album verschenen bij het Nederlands jazz archief, dat is samengesteld uit opnamen uit de nalatenschap van wijlen Frans Mijts. Dat orkest heeft ook vele jingles en reclame tunes gemaakt voor Radio Veronica, allemaal in de Soundpush studio in Blaricum. [verborgen inhoud] Toch wel een erg goede bigband en dus nu ook op CD. Groet Nico.
-
-
- 2 antwoorden
- 899 weergaven
-
-
Ach nee.... Zeg dat het niet waar is... [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Zoals jullie misschien hebben gelezen was ik aan de slag gegaan met Storm maar, beuk maar van Geert de Bruin. Ik dacht het even samen te voegen met een stereo track van the American Breed. Het bleek dat er zachtjes gezegd nogal wat zweving en flutter in de opname te zitten van Geert. Iets wat funest is bij het samenvoegen want je krijgt ongewenste phasing effecten en plaatsingsproblemen in het stereobeeld. Na heel veel geworstel was ik er mee gekapt en had ik de hoop opgegeven. Nu is er software te koop die dit probleem kan oplossen maar over de prijs zullen we maar zwijgen. Je kunt het zelfs huren en dat zegt genoeg, lijkt me Na wat zoektochten in de kelders van het…
-
- 11 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Van Parijs naar Berlijn, van MyBB naar Ipboard. Als je dit kan lezen betekent het dat je ons hebt gevonden op ons nieuwe adres: internetradiocafe.nl. Welkom op ons nieuwe adres, aan de nieuwe koffietafel en bar. In de afgelopen weken hebben wij ons best gedaan om het zo mooi mogelijk aan te kleden om jouw, de café bezoeker, een nog betere service te bieden. Wij zijn ervan overtuigt dat dit ons is gelukt. Nu mag jij het zelf ervaren! We hebben het forum uitgebreid met een flink aantal nieuwe functies. Een aantal daarvan vind je terug in de nieuwe FAQ lijst. Welke het zijn en hoe het werkt vind je hier. Van het plaatsen van een soundcloudlink tot de werking van de kalend…
-
- 29 antwoorden
- 18k weergaven
-
-
Binnenkort gaan wij over naar de nieuwe software versie van onze radio community. Omdat deze versie een aantal technische beperkingen oplost hebben wij besloten om rond de upgrade gelijk een aantal aanpassingen door te voeren. Sommige doen we er voor, een aantal doen we tijdens en na upgrade. We hebben al een aantal maanden mogen testen met de nieuwe versie. Onder het motto 'binnen twee klikken daar zijn waar je wezen wilt' hebben een testopstelling ingericht. Na een oproep hebben een aantal van jullie meegekeken en ons feedback gegeven. Wanneer start de verbouwing? Wanneer we precies de upgrade uitvoeren kunnen we niet vooraf aangeven. Met h…
-
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] bron: Spreekbuis.nl
-
-
- 1 antwoord
- 897 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste forummers, Voor dit spijtige 'forumschisma' was ik bij sommigen van jullie misschien beter bekend als eurocat, geboren in 1973 en getogen ten noorden van antwerpen, ben ik zo rond 1982 besmet geraakt met het muziekvirus. Het begon allemaal toen mijn buurmeisje me 'the land of make believe' liet zien op avro's toppop. Ik was er meteen weg van. Maar nog meer ontdekte ik het concept hitparade, wat me vanaf de eerste seconde meer dan gefascineerd heeft, al die nummertjes en verschuivingen. Vanaf dan ben ik alles zeer intensief gaan volgen wat hitparade betreft (hetgeen toen dan toch in mijn mogelijkheden lag). Begonnen met avro's toppop op tv en de brt top 30 o…
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Goedemiddag, zo vlak voor het weekend ben ik op zoek naar de volledige versie van 'Het is weer vrijdag' van Marcel de Groot. Is er iemand die weet waar dat nummer te vinden is of is er iemand die er een mp3 van heeft? Bij voorbaat veel dank, Bart
-
Wie zou er nou intrappen? afgezien daarvan, ze hebben het over 2 verschillende bedragen en de Belasting dienst stuurt niet zo'n mail. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 935 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 836 weergaven
- 1 follower
-
-
Kijktip. Het jaar 1969 bij de NPO met een stukje over de Soundpush studio in Blaricum. [verborgen inhoud] Het fragment met de Soundpush studio op 51:47 Grt, Peter
-
- 0 antwoorden
- 805 weergaven
-
-
Waar de financieel nood het hoogst is, gaan de radio dominee's komen.... [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZU4GILAPQ7WW.mp3 PPPPPPPPaulllllllldddddeeeHaaaannnnn.
-
Zoals de meesten weten werk ik in een farmaceutische fabriek als Manusje van alles in de T.D. Regelmatig komen er bij ons allerlei vreemde machines binnen die moeten worden afgevoerd. Meestal moeten we dan eens zoeken in de archieven wat we nu weer hebben staan. Gisteren was ik voor het eerst sinds twee weken op de zaak en ik liep samen met een collega de T.D. uit. Ik zag een enorm stapel apparatuur staan waarvan ik niet direct zag wat het was. Volgens mijn collega was het overtollig spul uit het laboratorium. Na wat grabbelen in de grote hoop vond ik twee grote kunststof bakken met een draaischakelaar ....... huh ? Dat is toch een ultrasoonbad, zeg ik nog tegen mijn co…
-
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
-
Ik heb er nog 8 oude boeken over en hier liggen. Nr. 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10 en 12. Iemand interesse?
-
-
- 6 antwoorden
- 709 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben begonnen met het schitterende nieuwe boek over Boudewijn de Groot waarin hij alle liedjes uit zijn oeuvre bespreekt. Het is geschreven door Peter Voskuil en ik kan het iedereen aanbevelen. In de inleiding vertelt hij dat hij het vooral moet hebben van zijn geheugen, omdat platenmaatschappij Phonogram destijds het archief gewoon weggekieperd heeft. Ik kan me herinneren dat Juul ooit vertelde dat zijn vrouw bij CNR werkte en dat ook die het archief weggegooid hadden. En dan denk ik, is dat niet heel erg Nederlands, het zo omgaan met cultureel erfgoed? Ik heb de indruk dat ze dat in Engelse studio s toch anders doen. Ook vin…
-
-
- 1 antwoord
- 601 weergaven
-
-
-
Het Tomado rek is terug…….dat dacht ik onmiddellijk toen ik de advertentie van de ACTION in de plaatselijke krant zag. Terug in de tijd, de 60-er jaren. Kijk mijn soldeerplek in m'n ouderlijk huis, ik had ook zo'n handig Tomado rek aan de muur. We schrijven 1968. En nu is het er weer, anno 2017, althans het lijk lijkt er op. vreselijk handig !
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Er was gisteren een top 40 feestje bij B&G. Het had een hoog reunie gehalte voor sommige. Van de originele top 40 "mensen" waren er Ad Bouman, Tineke, Lex Harding en ik. Daarna waren er heel erg veel mensen die ik absoluut niet ken en hun mij niet. Vond ik prima. Het was toch een beetje "Hillywood" op z'n breedst. Ook een aantal mensen waarvan ik dacht ;"wat doe jij hier?".............................. Maar gelukkig ontmoette ik wel collega's die ik wel ken uit mijn tijd bij Veronica, Hilv 3- Radio 3. foto; © Juul foto 1 Juul en Paul vd Lugt. De beste zenderbaas Hilv. 3 en radio 3. ( vind ik ) foto2 Juul en Jurre Bosman. …
-
- 1 antwoord
- 852 weergaven
- 1 follower
-
-
Hij is het meest bekend vanwege zijn werk met Eric Clapton in Cream en Blind Faith en geniet de reputatie van een van 's werelds grootste drummers met een van 's werelds meest compromisloze karakters: Ginger Baker. Hij geldt als de uitvinder van de heavy metal én hij bracht in de jaren 70 de wereldmuziek naar het westen. In de energieke documentaire Kijk uit voor Ginger Baker, het debuut van regisseur Jay Bulger, zijn niet alleen talloze gesprekken met Baker te zien maar ook geweldig archiefmateriaal, animaties en splitscreenbeelden. Daarnaast sprak de filmmaker met talloze muzikanten die ooit met Baker speelden of die door hem geïnspireerd zijn: van Eric Clap…
-
- 1 antwoord
- 794 weergaven
-
-
The Wrecking Crew was een groep sessiemuzikanten uit Los Angeles. Ze leverden een grote muzikale bijdrage aan hitalbums van bijvoorbeeld The Beach Boys, Nat "King" Cole, Frank Sinatra, Simon & Garfunkel, Nancy Sinatra, The Monkees en The Byrds. Ze stonden bovenaan de bellijstjes van veel artiesten en producers, zoals Phil Spector, als de beste instrumentalisten die je kon krijgen, maar bij het grote publiek bleven ze nagenoeg onbekend. In deze documentaire komen verschillende muzikanten samen om te vertellen over hun ervaringen in de crew. Met veel bekende muziek, getuigenissen van sterren als Cher en bijzondere beelden uit de studio, schetsen ze zo een tijdsbeeld van de …
-
- 4 antwoorden
- 976 weergaven
-
-
Het Uur van de Wolf start het nieuwe jaar met een verzameling heerlijke internationale popdocumentaires. Met allereerst het verhaal over de bijzondere chemie van 10cc. Graham Gouldman, Eric Stewart, Kevin Godley en Lol Creme experimenteerden er begin jaren zeventig, als exponenten van de vruchtbare muziekscene in Noord-Engeland, rustig op los in hun zelfgebouwde Strawberry Studio. De chemische reactie van hun individuele talenten en hun bereidheid al hun ideeën uit te proberen, vernieuwden de popmuziek en leidden tot grote hits als The Wallstreet Shuffle, The Things We Do for Love en Dreadlock Holiday. Met veel smaak en humor vertellen de vier originele leden …
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-