Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Kijktip. Het jaar 1969 bij de NPO met een stukje over de Soundpush studio in Blaricum. NPO Het jaar 1969 Het fragment met de Soundpush studio op 51:47 Grt, Peter
-
- 0 antwoorden
- 755 weergaven
-
-
Waar de financieel nood het hoogst is, gaan de radio dominee's komen.... http://radio.nl/821326/bas-emons-wil-van-wild-fm-hitradio-een-zender-van-god-maken
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZU4GILAPQ7WW.mp3 PPPPPPPPaulllllllldddddeeeHaaaannnnn.
-
Zoals de meesten weten werk ik in een farmaceutische fabriek als Manusje van alles in de T.D. Regelmatig komen er bij ons allerlei vreemde machines binnen die moeten worden afgevoerd. Meestal moeten we dan eens zoeken in de archieven wat we nu weer hebben staan. Gisteren was ik voor het eerst sinds twee weken op de zaak en ik liep samen met een collega de T.D. uit. Ik zag een enorm stapel apparatuur staan waarvan ik niet direct zag wat het was. Volgens mijn collega was het overtollig spul uit het laboratorium. Na wat grabbelen in de grote hoop vond ik twee grote kunststof bakken met een draaischakelaar ....... huh ? Dat is toch een ultrasoonbad, zeg ik nog tegen mijn co…
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
http://nos.nl/artikel/697436-ed-vd-elsken-zag-humor-in-natlab.html
-
- 1 antwoord
- 872 weergaven
-
-
Ik heb er nog 8 oude boeken over en hier liggen. Nr. 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10 en 12. Iemand interesse?
-
-
- 6 antwoorden
- 551 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben begonnen met het schitterende nieuwe boek over Boudewijn de Groot waarin hij alle liedjes uit zijn oeuvre bespreekt. Het is geschreven door Peter Voskuil en ik kan het iedereen aanbevelen. In de inleiding vertelt hij dat hij het vooral moet hebben van zijn geheugen, omdat platenmaatschappij Phonogram destijds het archief gewoon weggekieperd heeft. Ik kan me herinneren dat Juul ooit vertelde dat zijn vrouw bij CNR werkte en dat ook die het archief weggegooid hadden. En dan denk ik, is dat niet heel erg Nederlands, het zo omgaan met cultureel erfgoed? Ik heb de indruk dat ze dat in Engelse studio s toch anders doen. Ook vin…
-
-
- 1 antwoord
- 530 weergaven
-
-
http://www.journalismlab.nl/2014/10/tmg-ndc-hmc-pg-krijgen-een-grote-nederkrant/
-
- 0 antwoorden
- 910 weergaven
-
-
Het Tomado rek is terug…….dat dacht ik onmiddellijk toen ik de advertentie van de ACTION in de plaatselijke krant zag. Terug in de tijd, de 60-er jaren. Kijk mijn soldeerplek in m'n ouderlijk huis, ik had ook zo'n handig Tomado rek aan de muur. We schrijven 1968. En nu is het er weer, anno 2017, althans het lijk lijkt er op. vreselijk handig !
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Er was gisteren een top 40 feestje bij B&G. Het had een hoog reunie gehalte voor sommige. Van de originele top 40 "mensen" waren er Ad Bouman, Tineke, Lex Harding en ik. Daarna waren er heel erg veel mensen die ik absoluut niet ken en hun mij niet. Vond ik prima. Het was toch een beetje "Hillywood" op z'n breedst. Ook een aantal mensen waarvan ik dacht ;"wat doe jij hier?".............................. Maar gelukkig ontmoette ik wel collega's die ik wel ken uit mijn tijd bij Veronica, Hilv 3- Radio 3. foto; © Juul foto 1 Juul en Paul vd Lugt. De beste zenderbaas Hilv. 3 en radio 3. ( vind ik ) foto2 Juul en Jurre Bosman…
-
- 1 antwoord
- 710 weergaven
- 1 follower
-
-
Hij is het meest bekend vanwege zijn werk met Eric Clapton in Cream en Blind Faith en geniet de reputatie van een van 's werelds grootste drummers met een van 's werelds meest compromisloze karakters: Ginger Baker. Hij geldt als de uitvinder van de heavy metal én hij bracht in de jaren 70 de wereldmuziek naar het westen. In de energieke documentaire Kijk uit voor Ginger Baker, het debuut van regisseur Jay Bulger, zijn niet alleen talloze gesprekken met Baker te zien maar ook geweldig archiefmateriaal, animaties en splitscreenbeelden. Daarnaast sprak de filmmaker met talloze muzikanten die ooit met Baker speelden of die door hem geïnspireerd zijn: van Eric Clap…
-
- 1 antwoord
- 766 weergaven
-
-
The Wrecking Crew was een groep sessiemuzikanten uit Los Angeles. Ze leverden een grote muzikale bijdrage aan hitalbums van bijvoorbeeld The Beach Boys, Nat "King" Cole, Frank Sinatra, Simon & Garfunkel, Nancy Sinatra, The Monkees en The Byrds. Ze stonden bovenaan de bellijstjes van veel artiesten en producers, zoals Phil Spector, als de beste instrumentalisten die je kon krijgen, maar bij het grote publiek bleven ze nagenoeg onbekend. In deze documentaire komen verschillende muzikanten samen om te vertellen over hun ervaringen in de crew. Met veel bekende muziek, getuigenissen van sterren als Cher en bijzondere beelden uit de studio, schetsen ze zo een tijdsbeeld van…
-
- 4 antwoorden
- 938 weergaven
-
-
Het Uur van de Wolf start het nieuwe jaar met een verzameling heerlijke internationale popdocumentaires. Met allereerst het verhaal over de bijzondere chemie van 10cc. Graham Gouldman, Eric Stewart, Kevin Godley en Lol Creme experimenteerden er begin jaren zeventig, als exponenten van de vruchtbare muziekscene in Noord-Engeland, rustig op los in hun zelfgebouwde Strawberry Studio. De chemische reactie van hun individuele talenten en hun bereidheid al hun ideeën uit te proberen, vernieuwden de popmuziek en leidden tot grote hits als The Wallstreet Shuffle, The Things We Do for Love en Dreadlock Holiday. Met veel smaak en humor vertellen de vier originele leden …
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Het zijn wel herhalingen maar ach…………. http://www.spreekbuis.nl/het-uur-van-de-wolf-augustus-popmaand
-
- 1 antwoord
- 957 weergaven
- 1 follower
-
-
Deze week bij de popweken van Het Uur van de Wolf: een gloednieuwe documentaire over de laatste jaren van David Bowie. “A man on top of his game” Als vervolg op de eerdere documentaire Five Years maakt regisseur Francis Whately nu een documentaire over de laatste vijf jaar van David Bowie. Opnieuw kon hij daarbij beschikken over unieke opnames, zoals van de originele leadzang van Lazarus, Bowies laatst uitgebrachte nummer. De spiksplinternieuwe documentaire is toegespitst op de laatste drie grote projecten van Bowie: de albums The Next Day en Blackstar en de musical Lazarus, die Ivo van Hove regisseerde. De film laat zien dat Bowie uiterlijk wel co…
-
- 0 antwoorden
- 788 weergaven
-
-
Met op 2 juni de concertregistratie 'Sgt. Pepper 50 jaar later: Live in concert’ Uitzending documentaire: donderdag 1 juni om 22.55 uur bij de NTR op NPO2 Uitzending concert: vrijdag 2 juni om 22.55 uur op NPO 2 Website: www.ntr.nl/hetuurvandewolf Op 1 juni 2017 is het vijftig jaar geleden dat het legendarische Beatles-album ‘Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band’ verscheen. In het kader daarvan zendt de NTR in Het Uur van de Wolf op donderdag 1 juni de documentaire The Analogues – Sgt. Pepper 50 jaar later uit. In aansluiting op de documentaire is een dag later het concert van The Analogues te zien, waarin het legendarische album integra…
-
- 0 antwoorden
- 685 weergaven
-
-
Op 1 juni 2017 is het vijftig jaar geleden dat het legendarische Beatles-album ‘Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band’ verscheen. In het kader daarvan zendt de NTR in Het Uur van de Wolf op donderdag 1 juni de documentaire The Analogues – Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band 50 jaar later uit. In aansluiting op de documentaire is een dag later het concert van The Analogues te zien, waarin het legendarische album integraal wordt uitgevoerd. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band stond in de hele wereld maandenlang op nummer 1 van de album charts, en wordt algemeen beschouwd als één van de belangrijkste albums uit de popgeschiedenis. Maar The Beatles speelden de muz…
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ze begonnen in 1977 als punkband, maar ze hadden daarbij een geheim wapen: ze konden écht een instrument bespelen. Dat leidde ertoe dat de legendarische Engelse band The Police uiteindelijk wereldberoemd werd, met meer dan vijftig miljoen verkochte platen. De opkomst en neergang is nu te zien in The Police - Can't stand losing you, zaterdag 18 april om 22.35 uur op NPO3. Uitzending: zaterdag 18 april 2015, 22.35 uur op NPO 3
-
- 0 antwoorden
- 573 weergaven
-
-
Als geboren en getogen Hilversummer vond ik het wel leuk om te zien. Veel herkenbare zaken vooral in het begin van deze film. Alleen mis ik natuurlijk weer de nodige aandacht van de radio. "this is TV man" zeggen ze dan.
-
-
- 6 antwoorden
- 725 weergaven
- 2 followers
-
-
Beste mensen van de radio. Ik heb besloten het rado trefpunt te verlaten. Ik heb dat al eens eerder gedaan dat klopt. Maar nu zullen jullie mij hier niet meer tegenkomen. Nadat er vanochtend gedoe was ontstaan over een opmerking las ik dat een aantal mensen zich niet konden vinden in die opmerking. Dat kan. En zich verbaasden over m’n “off topic” opmerking, terwijl een van de verbaasden in mijn RNW topic , “Welk radio fragment staat je nog in het geheugen?...RNW. zelf begint over K-Tel reclames. En da’s in mijn ogen geen radio fragment. En daar verliet mijn item de oorspronkelijke bedoeling. Ik schreef dat ook. Maar daar hoor ik niemand over. Ik heb later vanochtend …
-
-
- 8 antwoorden
- 887 weergaven
- 3 followers
-
-
Er wordt hier en daar weer gestrooid door RWS. Waar ? Kijk op deze kaart. https://rijkswaterstaatstrooit.nl
-
- 0 antwoorden
- 972 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Great new forum. My favourite stations were RNI and Caroline when I was a teenager in the seventies and then Luxembourg into my twenties. But I also liked to listen to Radio Sweden, Radio Netherlands on shortwave and AFN europe on MW which was quite faint to me at times in the UK.
-
Hidden Cleaner is a simple drag and drop utility that cleans and ejects USB devices like MP3 players, USB sticks... It deletes the hidden files OS X creates like .DS_Store, etc. Still in beta Version. So be carefull to backup your datas before a use. Programmatje kun je hier downloaden: http://www.macupdate.com/app/mac/27416/hidden-cleaner
-
- 0 antwoorden
- 714 weergaven
-
-
Tot slot ben ik nog op zoek naar dit nummer. Het liefst vanaf een CD naar MP3 256Kbps of hoger. Alvast bedankt voor de moeite. Harm
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-