Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Legendary composer Burt Bacharach has died aged 94 at home in LA from natural causes. The 'Say a Little Prayer' creator composed more than 500 songs during his career – and won six Grammy Awards. Oscar-winning Bacharach wrote hits such as 'Raindrops Keep Fallin' on My Head' and dozens of other hits. His publicist Tina Brausam confirmed that the iconic composer had passed away on Wednesday. Bacharach had a run of top 10 hits from the 1950s into the 21st century, and his music was heard everywhere, from movie soundtracks and radios to home stereo systems and iPods
-
-
- 12 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik krijg het nl niet voor elkaar. http://content10c5c.omroep.nl/urishieldv2/l27m473188bc77272a5b00584680a0000000.de1124064cb5a0459decea78e280c47a/ceresodi/h264/p/0e/10/10/24/std_VPWON_1261985.m4v
-
- 12 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Vanmiddag paniek in Flevoland waar ik woon. Afgezette wegen hier om de hoek ( Biddinghuizen) en heel erg laag hangende hoogspanning boven de weg. Alles was weg. Stroom dat duurde niet zo erg lang, maar Internet is net (21.00 uur) weer terug. Dus maar gauw een radio op batterijen en gewoon via de FM toch wat kunnen luisteren. Tjonge, jonge zo zie je maar weer de ouderwetse radio is de redder. https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/300076/chaos-in-flevoland-urenlange-files-branden-en-smeulende-stroomkabels https://nos.nl/artikel/2443055-na-kortsluiting-flevoland-ging-er-van-alles-mis
-
-
- 12 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Begin december werden we opgeschrikt door het feit dat de voorzitter van de Stichting Media Communicatie, Jan-Fré Vos, plotseling is opgenomen in het ziekenhuis. Jan-Fré zal binnenkort beginnen aan een revalidatieperiode. We wensen hem een zeer spoedig herstel! I.v.m. het bovenstaande zijn er tijdelijk geen artikelen te bestellen via SMC. Uitzondering is het Radio Monique boek. Dit blijft gewoon leverbaar. U dient hiervoor een mailtje te sturen naar Jan van Heeren: jvh@mediacommunicatie.nl. Ook voor overige SMC-vragen kunt u mailen naar dit adres. Jan van Heeren en Hans Knot
-
- 12 antwoorden
- 3,2k weergaven
-
-
http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-37288784
-
Op de website van de NRC staat een stukkie over die fraaie wereldhit van Gottye, Somebody That I Used To Know. Het belangrijkste riffje daarvan blijkt te zijn ‘geleend’ van een Braziliaanse compositie. http://www.nrc.nl/nieuws/2013/05/16/alle-remakes-nog-aan-toe-gotye-pleegde-plagiaat/ Weinig schokkend, wat mij betreft; Gottye heeft de zaak keurig gesettled en behalve dat heeft hij er wel degelijk zijn eigen muzikale draai aan gegeven. Dus dat is anders dan b.v. Robbie van Leeuwen, die volgens mij nooit heeft toegegeven dat hij het muzikale idee van Venus ‘geleend’ heeft. En wat te denken van het alom bejubelde Child In Time? Een jaar eerder nam de Ameri…
-
- 12 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Van de week kocht ik het boek van Eddy Ouwens. Ik heb het in een keer uitgelezen. Wat een openbaringen uit de Nederlandse platen industrie. Veel was nog niet eerder vertelt. Eddy is wel heel openhartig en soms denk ik, moet ik dit echt weten? Maar interessant is het wel. Ook als hij vertelt dat in de latere jaren zeventig een grote omroep iedere week 10.000 gulden kwam op halen op maandagmorgen voor het draaien van een bepaalde plaat. Dat soort dingen dus. Aanrader.......
-
-
- 12 antwoorden
- 4,1k weergaven
-
-
JanDoet, een 1956er, Achterhoeker en toch vroeger altijd gekluistert aan de middengolfradio om maar iets te kunnen opvangen van onze mooie zeezenders. Mijn echte naam is Jan Holtermann, kom uit Doetinchem en altijd een luistergek gebleven om maar iets op te kunnen vangen wat met de voormalige zeezenders te maken heeft. Na het verdwijnen ervan is die hobby even stil geweest, maar sinds de late vorige eeuw tot aan heden telkens weer wat moois, zoals oa Radio 192, Veronica met tal van bijzondere uitzendingen, en niet te vergeten al die mooie internetstations die ons de herinneringen weer tot leven laten komen. Ook kent menigeen me als die gekke SLADE fan, wat eigenlijk gebor…
-
Ik heb mijn computer gerelateerde zaakjes over het algemeen goed op orde. Raid 1 configuratie en een externe back-up voor mijn administratie en foto-opdrachten door de jaren heen die ik netjes op orde houdt. Verder nog een extra schijf die ik gebruik als werkschijf voor foto's en muziek maar ook voor alle down- en uploads van het web. Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht en dat betekent alles kopieëren en overzetten naar nieuwe schijven en waar mogelijk de bestandsstructuur aanpassen. Dat kost altijd meer tijd dan je denkt maar het is gelukt, op de werkschijf na... Tijdens een moment van vestandsverbijstering heb ik kennelijk de werkschijf op de rai…
-
- 12 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/twitteraars-maken-vvd-voorstel-bitter-lemon-belachelijk?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-
Ik was in 1967 20 jaar. Het was het jaar dat ik in militaire dienst moest en afscheid nam van Philips waar ik tot dan toe 2 jaar gewerkt had. Leuk werk dat wel, want als radioamateur was dat het walhalla. Werken aan 100 - 300 kW zenders. Maar de "dienst" was onverbiddelijk. Het werd de Elias Beekman kazerne in Ede. De verbindingsdienst, lichting 67-6. Had ik geen bezwaar tegen. Maar na een kleine 2 weken vonden ze mij toch niet geschikt. Ik schikte mij toch niet zo naar de opdrachten die ik kreeg. Dus………"afgekeurd !". En toen vroeg Willem van Kooten of ik soms bij Veronica wilde komen. Schoolvriend Ad Bouman was mij al voor gegaan en Willem wilde wat jonge jongen…
-
- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Volgens mij is-ie hier niet zo heel lang geleden een keer ter sprake gekomen: de Lumirex klankstudio, aan het Magnoliaplein in Den Haag. Ik kende de etalage uit de jaren 70, toen je er een singletje kon laten snijden van een eigen opname. Vaak over gedacht, nooit gedaan. Veel eerder gingen er mensen naar toe om een persoonlijke boodschap in te spreken voor bijvoorbeeld geëmigreerde familie. Of voor iemand die 'onder de wapenen was', elders op de wereld. Een oudtante van mij heeft dat blijkbaar ook een keer gedaan. Het plaatje was bedoeld voor ene meneer Bos die in Indonesië zat. Mijn moeder trof het destijds aan in bezittingen toen tante overleed. In een a…
-
- 12 antwoorden
- 4,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Sinds 1999 woon ik in Flevoland. Mijn vrouw en ik besloten toen een huis te kopen in Almere. Op dat moment woonden wij nog aan de andere kant van het Gooimeer; in Huizen. In eerste instantie verliep het allemaal soepel maar plotseling begonnen de problemen met het verkrijgen van de hypotheek. Marian werkte op het hoofdkantoor van de bank waar die hypotheek was aangevraagd en zij kon dus soepel en snel op nieuwe ontwikkelingen reageren, maar ik werkte in die tijd thuis en zat me te verbijten over de problemen en tegenslagen. Op een gegeven moment ging ik mijn frustraties van me afschrijven in een nogal humoristische, dagelijkse e-mail aan wat vrienden en bekenden. Dat …
-
- 12 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Vraagje van geheel andere orde: Wie weet waar ik een Sony Mini-DV-videocamera van eind vorige eeuw kan laten repareren? Ik heb anderhalf dozijn mini-DV bandjes met opnames van m'n kinderen die ik wil (laten) digitaliseren, en m'n Sony videocamera DCR-PC103E blijkt het inmiddels niet goed meer te doen. Nu zijn er wel bedrijven die digitaliseren, maar bij die waar ik heb geïnformeerd, komen de tijdcodes en andere metadata niet mee. Dus wil ik het zelf doen. Liefst iets in de buurt van Deventer, maar ik wil er ook wel een eind voor reizen...
-
-
- 12 antwoorden
- 747 weergaven
-
-
Al decennia lang erger ik me en heb ik me ge-ergerd aan disc-jockeys die door platen heen babbelen. Waar ik me echter het meest aan erger is als een plaat een zeer goed einde heeft, zeg maar het beste van het hele lied, en de discjockey er plots doorheen begint te wauwelen. Hier zijn een aantal platen (in willekeurige volgorde), waarvan je het einde m/i met rust moet laten.
-
- 12 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik vroeg mij net af, na een eeerdere mailwisseling met Vincent, welke tekstverwerker een ieder hier gebruikt? Ik heb hier Word -Office MAC 2004 en 2008. En natuurlijk zijn daar nog OpenOffice en LibreOffice. En sinds kort is er voor de MAC gebruikers nog een erg leuke: www.bean-osx.com. Deze laatste kan natuurlijk ook overweg met alle Windows formaten en is ook gratis. Juul
-
- 12 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Vorige week maandag ben ik mijn gehele verzameling van duizenden uren zeezenders in 5 min. kwijt geraakt eerst mijn harde schijf die crashte en daarna ging de backup formateren zonder dat ik zelf iets deed later bleek het te gaan om een virus dat op de een of andere manier was binnen gekomen jammer alles weg.Ik heb besloten om meteen er mee te stoppen deze uren krijg ik nooit meer terug en opnieuw beginnen heefd geen zin. Groet Henk Roos.
-
- 12 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Deze avond werd ik onverbiddelijk geconfronteerd met mijn ouderdom. Of anders gezegd, met het verstrijken der jaren raak je meer en meer visueel gehandicapt. Immers, sinds 2 jaar gebruik ik te pas en te onpas een leesbril. Ik heb vroeger wel honderden soorten pluggen aan kabels gesoldeerd. Eerst de huls opschuiven, kabel aansnijden en solderen maar... Vandaag moest ik ff een kabel solderen voor tussen een geleende synthesizer en de computer. Niet zo héél erg moeilijk zou je zeggen. Toen ik klaar was had ik totaal geen signaal. Eerst controleren of ik hem wel in het juiste gaatje had gestopt, niets dus... Toen de hardware op de computer gechecked,…
-
-
Jeroen Soer overleden. Begonnen op zee, later bij de VARA, TROS, oervader van Radio 10, Manager bij Radio West, en de laatste jaren nog collega-DJ op KXradio. 55 jaar jong. KX draait heel alert de programma's af die Jeroen afgelopen feestdagen heeft gemaakt. Misschien dat hij hierboven ook nog Woelwater gaat spelen. Hans (Tja, in welke categorie plaats je dit nu?)
-
- 11 antwoorden
- 4,9k weergaven
-
-
Ik wens alle bezoekers van het Radiocafé een heel plezierige oudejaarsavond en alvast de beste wensen voor 2013. Dat iedereen maar gezond mag blijven en 2013 een goed radiojaar mag worden! Jan-Fré
-
- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Tijdens de landing van de Mars Curiosity stonden er in de NASA control room wel heel erg veel APPLE's. http://www.appleinsider.com/articles/12/08/06/nasas_control_room_flooded_with_macs_during_mars_curiosity_landing.html
-
- 11 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Gelukkig, de "gesjeesde" zakenman, die de media "erbij deed" volgens eigen zeggen, Huizing verlaat de tweede kamer. De man die de P.O. met onduidelijke argumenten bijna wilde opheffen heft zich zelf op als tweede kamerlid. Een prima daad van de backbencher van de VVD. Maar het is volstrekt onduidelijk waarom. Zou ook hij?...................( zie Jos van Rey, Offermanns, Ton Hooijmaijers........... http://nos.nl/artikel/583578-kamerlid-huizing-vvd-stapt-op.html http://www.telegraaf.nl/binnenland/22119611/__Matthijs_Huizing__VVD__stapt_uit_Tweede_Kamer__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm…
-
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Begin van de avond stak ik de barbeque aan om een octopus te grillen voor het avondeten. Terwijl de mussen dood van het dak vielen vroeg ik me af wat me bezielde om met dit weer boven een barbeque te gaan hangen. Enfin, door de rook ben ik inmiddels toe aan een douche maar de octopus met Griekse salade smaakte voortreffelijk...
-
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ja, het is een hele tijd terug, er zullen hier niet veel mensen zijn die het mee gemaakt hebben en kennen. Zangeres Lydia Tuinenburg is op 76-jarige leeftijd overleden in de Verenigde Staten. De Apeldoornse zangeres scoorde in 1959 een megahit met 'Send me the pillow'. Het nummer, uitgebracht als Lydia & The Melody Strings, stond negen maanden lang in de hoogste regionen van de hitparades. Tuinenburg bracht nog enkele nummers uit, maar vertrok in 1960 vanwege de liefde naar de Verenigde Staten.
-
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
-