Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.301 discussies in dit forum
-
Een top 40 van 27-7-1974 nummer 500. Opgenomen gisteren van Offshore radio. De nummers 1 en 2 ontbreken. Niet echt teruggeluisterd. Deze zal ook wel bij de buren zijn aangeboden. Ook geplaatst daar, maar niet iedereen vind de buren leuk zodat ik hem ook hier heb geplaatst. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OPD3H7MADNZZ.mp3 Groetjes Kurt
-
Uurtje Voice of Peace uit 1975. Datum vooralsnog onbekend, heb 'm nog niet gechecked. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Twee uur Kaasschaal uit 1979. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
voor de liefhebbers van "hoe-het-ooit-eens-was" : The Caroline Story door Brian Hartgen. Zeer mooi. Gevonden op mixcloud. Dit deel ik graag met jullie. Veel luistergenot. Mvg, Danny [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Vrijdagavond 30 januari 2004 werdt er in het TROS programma Vermist aandacht besteed aan het verdwijnen van de ´Hosanna`. De ´Hosanna` was eind jaren 70 en begin jaren 80 de bevooradingsboot van het zendschip de Mv. Mi Amigo. In 1980 verdween de ´Hosanna` plotseling met haar bemanning. Waar zijn Piet en Pietje Guyt gebleven? Hun verdwijning is een raadsel voor de hele familie. De oom van Charissa, de toen 33 jarige Piet Guyt, was op 1 februari 1980 na een ruzie met zijn vrouw van huis vertrokken om als matroos aan te monsteren op de ´Hosanna´. Op vrijdagavond 14 februari 1980 was er voor het laatst met de kotter die op dat moment voer van Dover naar de thuishave…
-
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Vandaag jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik vond nog een aantal RNI documenten [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Het REM-eiland - RTV Noordzee (1964) - 96 foto's © Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit archief van MusicRadioFan.
-
Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud]
-
-
- 13 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
The Radio England Story Automation Carousel, That Man Jingles [verborgen inhoud] The Radio England Story Britain Radio Continues [verborgen inhoud] The Radio England Story England Party Of Year & Swinging 66 Tour [verborgen inhoud] The Radio England Story How Roger Day Joined, Deejays [verborgen inhoud] The Radio England Story Jose Feliciano Visits The Ship [verborgen inhoud] The Radio England Story Mast Down In Storm, New Format [verborgen inhoud] The Radio England Story Original American Staff Leave [verborgen inhoud] The Radio England Story Oth…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] ( Dank aan "jepatrick")
-
- 13 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
RNI23091973PeterHollandKopOpdeel1 [verborgen inhoud] RNI23091973PeterHollandKopOpdeel2 [verborgen inhoud] RNI24081974ADSport-SportWereldLaatsteShow [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
, , , , [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Uurtje Caroline uit 1990 met Howard Butler. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
In Nederbeat op 192 deze keer een ode aan Armand, de Eindhovense zanger bekend om zijn soms niet fraaie, maar wel principiële geluid.Velen heeft hij "geraakt in hun bol" anderen vonden het maar niks. De eerste 3 nummers van Nederbeat op 192 zijn van Armand, en ook het laatste nummer in het programma word vertolkt door deze alias van Herman van Loenhout. Er tussendoor, van alles en nog wat uit de periode 1960-1974 zoals je gewend bent. Overigens, ik was even in de verleiding om een vol uur Armand voor jullie te maken, maar omdat me dat voor sommigen misschien wel een te grote portie leek heb ik daar van af gezien. Elders heb ik wel een vol uur gepresenteerd, klik op d…
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Dit is in Zaandam geweest. Daar lag het schip toen meen ik. Het moet 1977 geweest zijn. Het precieze datum weet ik niet meer. Er stond een oproep in het Veronica magazine om op een zaterdag daar naartoe te komen om te helpen het schip schoon te maken. Het ging om de voorbereiding voor het, ik meen eerste tv programma en voor de opnames is de Norderney later naar buiten gesleept. Ik meen het programma hete "The day the music died"😢 Ik was toen 20 jaar oud of jong nog haha en ben met een vriend erna toe gegaan. [verborgen inhoud] Ook deze foto's zijn weer gedigitaliseerd door Ben. Daarvoor mijn dank.
-
-
- 19 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server Veronica - 19680000 - 1000-1030 - Robbie Dale Show [Veronica International In The Morning] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-