Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

Een fragment van 20 minuten waar de datum niet van klopt: http://www32.zippyshare.com/v/21891381/file.html

2. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  3. Erres TR 4636 UHF - een unieke televisietoestel met middengolfontvangst en een Radio Veronica-toets. Dit is een advertentie uit het Algemeen Handelsblad van 14 oktober 1963. Zie ook: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 636 weergaven
  4. Started by Vincent,

Vanmiddag toch maar een aantal Caroline cassettes van Wim in de recorder gestopt. Ik wil eigenlijk eerst een ander klusje afmaken, maar dit is veel te leuk om mee te wachten. De nummers 1 t/m 4 zijn een vier uur durende programma van Diane Lawrence. Veel luisterplezier! [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  6. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  7. RNI 220 23-12-73 Jesus Christ Superstar Part 2 AJ Beirens 03.00-04.00 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick"/?) Robin

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud]

9. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit archief van MusicRadioFan.

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  10. Offshore radio in Europe, the story of the pirate stations from 1958-1978 narrated by Alan West. Waarschijnlijk hebben velen deze documentaire al die eerst op tape maar uiteindelijk ook op CD (3 CD's met boekje) werd released. Ik draaide hem de afgelopen dagen in de auto en er kwamen weer veel mooie herinneringen boven. Wie weet bij anderen ook voor het eerst of opnieuw........... [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. Caroline-19841107-0700-1000-JohnLewis-DaveRichards Caroline-19841107-0100-0410-StuartVincent-Samantha

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

13. Veronica 1973 12-22 1900-2000 LexHarding – Lexjo – LPTop20 [verborgen inhoud] Groet, Bertus

14. Started by johan,

Dag radio vrienden . Zijn er ook Rni Smasplay lijsten . Wie kan mij hier over iets vertellen Bvd Grv Johan

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  15. Een Schools Out uit april 1976 (?). Kan iemand deze dateren? [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. Started by HenryV,

Hoi Forummers, Ben een nieuweling en heb dus een rookie-vraag .... Ben nog steeds enthousiast over alles uit de piratentijd. Zou graag radioreclames zoals Gala, Betuwe, Drum, Neckermann, Goudhaantje en zo willen horen/vinden. Wie kan me helpen?

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  17. Alvast deel 1 de rest volgt Radio Veronica topat1504197410001100 [verborgen inhoud]

18. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  19. This is edited recording unfortunately, but it is an example of the Radio Atlantis Top 40 with Moses Van den Berg and Luc Van Kapallen. It runs from 1415-1505 and is air checked to 15 minutes. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  20. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

21. Started by Louis,

Het enige wat er is van die dag..:( Johan Vermeer 08.30-09.00 [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  22. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  23. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  24. Started by scotty,

Dear Friends, I have the following recordings missing from my archive 12/09/79 1400-1600 Ben Van Praag 1600-1611 Eric Mes 14/09/79 0800-0900 Ben Van Praag 0900-1000 Schrijven Voor Bedrijven 15/09/79 1000-1200 Eric Mes 1200-1500 Top 50 with Ferry Eden I think they were posted on this forum, so if anyone could help I would be really grateful Ian

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  25. Door de video's die Alex plaatst over de Mebo in Slikkerveer moest ik denken aan een geluidsopname die ik van tv maakte waarvan ik mij afvraag of hier ook beeld van is. 791. VOO television about Radio Mi Amigo 25‑8‑76 13’

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.