Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by bertus,

270 1967 08-09 1900-2100 RustyAllen.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 1 antwoord
    • 687 weergaven
  2. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Started by martinja,

flashback show 48b 09 06 2002 [verborgen inhoud]

4. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Opname uit archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 625 weergaven
  5. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  6. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 26 antwoorden
    • 6k weergaven
  7. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  8. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg: [verborgen inhoud] Dit is wat Ad op de tapedoos schreef:

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  9. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  11. Started by ruudam,

In NY USA, was dit eigenlijk niet ook een zeezender? Bereik was gigantisch vanwege zout water effect, dus..... [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 11 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  12. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  13. Een ontzettend leuk programma met heel veel "oh, ja" momenten. Er worden verschillende Veronica tunes en jingles besproken tussen 22:00 en 23:00 die avond. Dit is een zeer interessant programma voor de jingle fan!

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 830 weergaven
  14. Started by Ben,

Onlangs hadden we een discussie over de BOOM tune. Ik ben gisteren begonnen om weer wat singletjes te digitaliseren en toen ik vandaag het 33 toeren singletje van Cress Records uit 1971 beluisterde hoorde ik de BOOM tune in precies dezelfde kwaliteit, als die we van Hans Hendriks mochten ontvangen. Voor de geïnteresseerden is dit de volledige single van Cress Records, met op de A-kant als titel Radio Nordsee International en als B-kant RNI Closedown. [verborgen inhoud]

15. Started by Juul,

Ad, heeft de meersporen tape altijd mooi bewaard van alle actie jingles. En onze Niels heeft die jingles allemaal opnieuw gemikst maar nu in stereo. En omdat het zulk mooi weer is..........................geniet ervan. ©Stichting Norderney [verborgen inhoud]

16. Natuurlijk, ook Nederlandstalig in Nederbeat op 192, zaterdagavond om 19.00 uur op www.192radio.nl (herhaling donderdag 20.00) Annet Hesterman (ook bekend uit winterwoman van the Ro-D-Ys waagt zich aan een nummer van Nancy Sinatra. Verder: Q65, Whiskers, Peter Koelewijn, C+B, Golden Earrings, Swinging Soul Machine enz. enz. LP van de week: See the sun van Kayak (1973) Nederbeat op 192, met de beat van eigen bodem uit de tijd van Veronica op zee Samenstelling en presentatie: Jan van Weeterloo Te beluisteren via www.192radio.nl, tuneIn etc

• 0 antwoorden
    • 486 weergaven
  17. Ik heb in 1973 een groot deel van een Kolder Op Zolder Show opgenomen, waar later in de muziek is geknipt. De opname staat bij mij genoteerd op 17-11-1973 (Nacht vrijdag 16-11-1973). In deze show zit o.a. een interview met José Poljo (Will Luikinga). Is er iemand die de complete uitzending heeft?

18. Veronica 1967 1223 0700 0900 Schoon schip Chiel Montagne [verborgen inhoud] 07u00-08u00 [verborgen inhoud] 08u00-09u00

19. Started by Ben,

Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. Het betreft deze opnamen: Radio Mi Amigo 31-07-1978 08:21-09:21 Johan Visser OGM en Haike Debois Schijven voor bedrijven Radio Mi Amigo 31-07-1978 17:03-18:00 Jukebox en (als bijvangst) Radio Caroline 18:00-18:03 [verborgen inhoud] Scan van de inlay: Dit is de laatste cassette uit het archief van Kurt. Ik zal de komende dagen nog een aantal (mooie) opnamen vanaf R2R tape plaatsen en dan staan alle (deelbare) opnamen uit het archief van Kurt op Radiotrefpunt.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  20. Started by jan V,

1974-03-01 0700-0800 HansMondt-Ookgoeiemorgen [verborgen inhoud] 1974-03-01 1603-1813 TomCollins-USHot100-LexHarding-USHot100-stukje StanHaag-Jukebox [verborgen inhoud] 1974-03-01 2300-0000 ChielMontagne-ChielMontagneShow [verborgen inhoud] bron Stichting Norderney-RadioVeronica192 gr jan V

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 550 weergaven
  21. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 315 weergaven
  22. Radio Caroline [verborgen inhoud] Caroline-19900521-0600-0730-Rico [verborgen inhoud] Caroline-19900521-1700-1800-AndyBradgate

• 0 antwoorden
    • 266 weergaven
  23. Started by MvdVen,

Een van de grootste Nederlandse radiodagen vond plaats in november 2007 met 450 bezoekers. We luisterden naar Tom Mulder (Klaas Vaak) en waren getuige van de hereniging van Swinging Radio England. En we waren gefascineerd toen Johnnie Walker, Robbie Dale, Roger Day en andere bekende presentatoren hun verhalen vertelden over Radio Caroline na maandag 14 augustus 1967. In 2007 hadden we ook de “Radio Day Awards” geïntroduceerd als een tweejaarlijks evenement om de inspanningen te eren van een aantal bijzondere mensen die zich inzetten voor vrije radio zonder controle door de overheid. Het was ‘The Admiral’ Robbie Dale die dit idee had en samen met Hans Knot de allereerste R…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 358 weergaven
  24. Started by admin,

Een lijst met programma's van Radio Caroline. Welke missen we nog? A list of programs of Radio Caroline. Which one do we miss? NL 19 toen show Baken 16 Caroline Top 50 Espresso Gangboord Scheepsplaat Schoonschip Wekkerradio Will wil wel Zondagmiddagmatinee UK Album Countdown Alltime top 500 Countdown Northsea gold Overdrive Personal Top 10 Sign on Space play Sport aid Sunday mellow music Laatste update: 31-01-2012 22:56

• 3 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  25. Beste Zeezendervrienden, Kan iemand mij helpen aan het programma van Don Allen op RNI dd 29 augustus 1974 tussen 20 en 22 uur? Mijn dank is bij voorbaat zeer groot. Hartelijke groet, Bart

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.