Spring naar bijdragen

Wie is deze mysterieuze stem vanaf de Norderney op 18 april 1973?


Aanbevolen berichten

Dankjewel, Lokeend, voor je opmerking over het moeten bewijzen. Dat was inderdaad vreemd. De zelfbenoemde Veronica-'historicus' benaderde mij naar aanleiding van een stukje over Veronica van mijn Telegraaf-collega Marjolein Schipper in het weekblad VRIJ. Daarin had ik een herinnering opgehaald over mijn verblijf op het schip. Juul geloofde me meteen al niet. Want, hij had vóór ons telefoongesprek al meer mensen benaderd die zeiden nog nooit van mij gehoord te hebben. Tja, dan sta je als 'verdachte' al meteen achter.... En toen moest ik maar bewijzen dat ik daar het nieuws had gelezen. De omgekeerde wereld. Ik heb een prachtige carrière van 45 jaar in vaste dienst bij De Telegraaf achter de rug, waarvan 32 jaar als medisch journalist, en talloze boeken geschreven. Ik heb al dit gedoe van 50 jaar geleden ook helemaal niet nodig. Wat een onzin allemaal! Maar als ik word geschaard in de hoek van "een van de vele Veronica-fantasten" of nitwits, dan word ik boos. Ik laat mijn mooie herinneringen aan mijn te korte Veronica-tijd niet besmeuren. René Steenhorst 

bewerkt door René Steenhorst
  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

 

Simpele eindconclusie:  Heeft aan boord van de Norderney één dag het nieuws mogen lezen.

Rob Ronder is een plaatsje gestegen. 😉

 

Dat is inderdaad wel héél erg simpel, Robin Westhof - grappig maar simpel

1 uur geleden zei Juul:

Zullen we stoppen René?  

Ons laatste tel. contact was in 2019 (twee jaar terug dus).

Ik bewaar daar geen plezierige herinneringen aan. Helaas. En nogmaals ik heb de door jou gebezigde woorden niet gebruikt.  Ook niet via ons telefoon gesprek. Ik neem daar afstand van.

 

Je hebt een punt, de Kackadorisprijs is in deze discussie niet relevant.

 

Maar  van alles werd ik ook weer een beetje "treurig".

Het heeft mij wel getriggerd om er maar weer eens in te duiken. Met als resultaat m'n bovenstaande uitleg.  Ik probeer al bijna 20 jaar lang onze geschiedenis zorgvuldig te weer te geven en nu raak ik weer verstrikt in een hele discussie. Had ik ook niet kunnen doen.

 

En, ik ben vandaag dus zo "sportief" geweest om in het openbaar je voor een deel gelijk te geven. Daar hoor ik je niet over.

Ik had het ook gewoon achterwege kunnen laten. Hadden we deze discussie weer niet gehad.

 

Koel even af en dan stel ik voor dat we elkaar even bellen. Als het goed is heb ik je nummer nog. 

Anders kun je mij bereiken via een PB op dit forum om dat door te geven.

 

Groet en mooi weekend.

Ik neem mij voor hier over deze materie niet meer te reageren.  

Zodat we zonder de bemoeienis van forumlid Nico H. , hij wierp zich op als een soort "woordvoerder", op enig moment met elkaar kunnen communiceren. Want Nico die is wel erg stil...............

 

Juul  

(Veronica de zeezender  1967-1974 )

 

3 minuten geleden zei René Steenhorst:

Dat is inderdaad wel héél erg simpel, Robin Westhof - grappig maar simpel

 

 

4 minuten geleden zei René Steenhorst:

Dat is inderdaad wel héél erg simpel, Robin Westhof - grappig maar simpel

 

 

Dat is goed hoor, Juul - ik ben er wel klaar mee. Maar, ik verzin geen dingen. Bel me en we komen eruit. René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Juul:

Groet en mooi weekend.

Ik neem mij voor hier over deze materie niet meer te reageren.  

Zodat we zonder de bemoeienis van forumlid Nico H. , hij wierp zich op als een soort "woordvoerder", op enig moment met elkaar kunnen communiceren. Want Nico die is wel erg stil...............

Juul,

Ik ben blij dat de oprechtheid van René bevestigd is, het koste wat moeite maar je hebt na het fragment, het ook op papier kunnen bewijzen, en rechtgezet, dat is in je te waarderen.

Het onderwerp was net zo stormachtig als ten tijde van het aan boord zijn van René.

Ik heb de flauwe woordspeling in mijn bijdrage aangepast, excuus nogmaals.

Ik hou niet van dat mensen die al bij voorbaat aan de oprechtheid van personen twijfelen, je kan het ook in het midden laten, en daarom heb ik me als verdediger van René opgesteld, en niet op verzoek van hem.

Ik hoop dat jullie een goed gesprek hebben, en kunnen we dit nu achter ons laten.

 

Nico.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio Veronica - 1973-04-18 0455-0502 - Ed Terpstra - Hans Van Velzen - Rene .Test Op 538   https://pixeldrain.com/u/U2843Upi Met dank aan @Stichting Norderney .

 

Duidelijk is dus nu dat de datum hier van dit fragment niet kloppen kan en en november 1972 zou moeten zijn . En is Rene als ik het lees hier Rob Ronder .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Jaap De Vries:

Radio Veronica - 1973-04-18 0455-0502 - Ed Terpstra - Hans Van Velzen - Rene .Test Op 538   https://pixeldrain.com/u/U2843Upi Met dank aan @Stichting Norderney .

 

Duidelijk is dus nu dat de datum hier van dit fragment niet kloppen kan en en november 1972 zou moeten zijn . En is Rene als ik het lees hier Rob Ronder .

 

 

Nee Jaap,

 

Rob Ronder is Rob Ronder. Hij kort nieuwslezer geweest in augustus 1974. Op 10 augustus kwam hij op de Norderney.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob Ronder was in de zomer van 1974 ook een tijdje boord deejay voor Atlantis vanaf het schip Jeannine voor de Belgische kust. Dat ging hem goed af. In mijn archief 1 opname met Rob Ronder als nieuwslezer aug 74 op de Norderney. Dat werd geen succes.Zeeziekte of was nieuwslezen niet zijn ding? 

Je zou denken dat hij tijdens zijn Atlantis periode wel zeebenen had ontwikkeld. 

Als ik mij niet vergis werd na Ronder Bart van Leeuwen enkele dagen nieuwslezer op de Norderney. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Rob Ronder was in de zomer van 1974 ook een tijdje boord deejay voor Atlantis vanaf het schip Jeannine voor de Belgische kust. Dat ging hem goed af. In mijn archief 1 opname met Rob Ronder als nieuwslezer aug 74 op de Norderney. Dat werd geen succes.Zeeziekte of was nieuwslezen niet zijn ding? 

Je zou denken dat hij tijdens zijn Atlantis periode wel zeebenen had ontwikkeld. 

Als ik mij niet vergis werd na Ronder Bart van Leeuwen enkele dagen nieuwslezer op de Norderney. 

En ook nog op de mv Mi Amigo live dj geweest bij Radio Mi Amigo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Rob Ronder was in de zomer van 1974 ook een tijdje boord deejay voor Atlantis vanaf het schip Jeannine voor de Belgische kust. Dat ging hem goed af. In mijn archief 1 opname met Rob Ronder als nieuwslezer aug 74 op de Norderney. Dat werd geen succes.Zeeziekte of was nieuwslezen niet zijn ding? 

Je zou denken dat hij tijdens zijn Atlantis periode wel zeebenen had ontwikkeld. 

Als ik mij niet vergis werd na Ronder Bart van Leeuwen enkele dagen nieuwslezer op de Norderney. 

Rob Ronder (echte naam Alfons Jagtmans) en ik kwamen tegelijkertijd bij Radio Atlantis. Rob nam eerst programma's op in de studio in Oostburg, terwijl ik (Peter de Vries) meteen aan boord moest. Toen ik na een tijdje werd afgelost, kwam Rob aan boord.

Piet.

bewerkt door Piet van der Vooren
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

den Rob woont al sinds vorige eeuw in Noordrijn Westfalen

Op 11-2-2022 om 09:56 zei Juul:

Dag Paul,

 

Ik heb tbv onze website destijds contact gehad met Rob. En hij heeft mij z'n hele verhaal gestuurd. Erg leuk. Aardige  gozer.

 

Dit is wat Rob mij in 2003 !!! schreef.

©Rob Ronder.

====================

Zo melde ik me vrijdag 16 augustus om 10 uur in Scheveningen bij Rederij de
Ruiter en werd met de Ger Anne naar de Norderney gebracht. Wat een
nootedopje dacht ik, ik kende tot dan toe alleen de tenders van Van de Acker
uit Vlissingen die veel groter waren. Aan boord gekomen werd ik vriendelijk
onthaald, met de nodige scheepsgrappen, zout in de koffie etc. Rondleiding
gehad, hut gewezen, uitstekend gegeten, veel ervaringen uitgewisseld. Als
buitenstaander voelde ik me direkt thuis. De andere schepen cq. zenders
werden op de korrel genomen, alleen RNI kon tippen aan Veronica wat betreft
betaling en organisatie. Wat ook zo was, aan boord van de Norderney kon je
aan alles merken dat het een geoliede machine was, een organisatie met
jarenlange ervaring. In die uiteindelijk anderhalve dag dat ik voor Veronica
werkte verdiende ik geloof ik zo'n kwart van mijn maandsalaris bij Atlantis.

 

Na het bulletin werd door de nieuwslezer van
dienst meestal een reclame gelezen, bv. van Constant verlovingsringen, deze
teksten hingen naast de ruit aan de wand. De routiniers kenden deze teksten
praktisch uit het hoofd. In bochten gewrongen, in een ongemakkelijke
houding, zie ik me nog stuntelen. Bovendien had ik toen nog geen leesbril
*lach*. Kortom RR als nieuwslezer was geen daverend succes en ik was dan ook
blij toen de volgende dag Bart van Leeuwen me kwam aflossen. Kwestie van
ervaring, zonder meer, maar die had ik dus totaal niet op dat gebied, het is
een vak apart. Rob Out heeft het in ieder geval gentleman-like opgelost, ik
kreeg aan boord deze brief van hem: "Beste Rob, ontzettend veel sorry, maar
je wordt per vandaag afgelost door Bart van Leeuwen. We willen de laatste
dagen van Veronica door "eigen" mensen laten vullen. 't is erg vervelend,
maar ik neem aan dat je daar wel begrip voor hebt. a.s. maandag kun je langs
komen in de studio voor de afrekening van de tijd dat je hebt gewerkt. Tot
dan, Rob Out".

 

==============

 

Dit is wat ik heb in ons archief.

 

 

screen 998.jpg

screen 999.jpg

leuk, atlantis airchecks bij de Veronica tapes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei thijs5326:

Dag Paul, hoe was de ontvangst van Atlantis in Groningen? Hier in Noord Holland was het station amper te ontvangen. Gr.thijs

 

In Groningen voor zover ik mij herinner in het geheel niet in 74 vanaf de Jeannine. Wel beluisterde ik in het voorjaar en in de zomer tijdens twee  vakantieperiodes  in Zoutelande Zeeland Atlantis en bracht dat bezoek aan het schip. In 73 vanaf de Mi Amigo zonder meer goed overdag en luisterde toen ook al. 259 s avonds in Groningen was "nait" best.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.