Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Als er iemand aardig was in de showbiz in Nederland dan was het Albert wel. En ik heb wat artiesten "meegemaakt"...... Vanochtend overleed hij. http://www.telegraaf.nl/prive/24118180/__Albert_West_overleden__.html http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws/gelders-nieuws/2094062/gelderse-artiesten-verdrietig-om-dood-albert-west.htm#.VXBEwChsR2o
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zit even naar het mediadebat in de 2e kamer te kijken. Martin Bosma (PVV) staat weer te schelden op de PO waar hij jarenlang werkte en ook "ontslagen" is. Ach ja, zo kennen we Martin Bosma weer…... Martin Bosma ;"NPO linkse terreur, vluchtelingen Omroep etc. etc" En ik zag verschillende kamerleden spreken over "lineaire TV kijken". Ehu?…………..Interessant maar gaat u verder. Zou Cor Galis zeggen. Ze bedoelen dus gewoon TV kijken. Ze hebben weer een "leuk" woord ergens opgepikt en vinden het toch wel interessant om te gebruiken. Voor de rest hebben ze weinig kennis van zaken.
-
- 15 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
DER 21. ERKRATHER RADIOTAG Samstag , 9.September 2023 Der 21. Radiotag wird am 9.September 2023 an gewohnter Stelle im Technischen Museum QQTec in 40721 Hilden stattfinden. Das Tagesprogramm: Mandy Marton „Radio Seagull“ und Alan Beech „Radio Caroline“ Richard H.Cummings „More stories around Radio Free Europe and Radio Liberty“ Martin v.d.Ven „The Voice of America offshore vor Rhodos“ Herbert Visser „Radio in den Niederlanden nach der letzten Frequenzversteigerung“ im Interview durch Helmut Slawik Die Veranstaltung findet wie üblich von 13.00 Uhr bis 19.00 Uhr statt. Der Eintritt beträgt 12€. Veranstaltungsort: QQTec …
-
-
- 8 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Singalong junk is een nummer dat iedereen kent, vooral de Veronica fans. Het werd gebruikt door de jongens aan boord en in het laatste uur kwam het nummer voorbij tijdens het afscheid. Pas vele jaren later kwam ik er achter hoe het nummer heette en al snel had ik het in mijn bezit. Maar, zeurkous die ik ben, ik hoorde er wat aan. Ik vond het altijd vervormd en doods klinken. Klankmatig deed het me altijd veel aan de Beatles denken. En dat is niet gek natuurlijk want in die tijd schreef Paul het ook. Maar ik bedoel meer de klank van de opname. Ik heb geen idee in welke studio het ooit is opgenomen maar de vervorming spuit mij om de oren. Net als de meeste Beatl…
-
- 37 antwoorden
- 6,1k weergaven
-
-
VORDEN (ANP) - Ger Smit, stemacteur in onder meer De Fabeltjeskrant, is afgelopen vrijdag op 79-jarige leeftijd overleden in Vorden (Gelderland). Dat heeft de familie van Smit maandag bekendgemaakt. Smit was stemacteur, toneelspeler en zanger. Hij werd vooral bekend als de stem van dieren als Bor de Wolf, Ed Bever en Zoef de Haas uit De Fabeltjeskrant. Ook leende hij zijn stem voor de Smurfen en Sesamstraat en speelde hij zwerver Mak in de kinderserie Mik en Mak die in 1962 en 1963 op televisie te zien was. De acteur wordt vrijdag begraven in zijn woonplaats Amsterdam. Ger Smit was al geruime tijd ziek, aldus zijn familie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ger_S…
-
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
De lp's hebben allen reeds een andere eigenaar gekregen. 12 Library / production music lp's uit midden jaren zeventig. 12 stuks voor € Ooit gekomen van Dennis Music in Hilversum, misschien nog wel bekent bij sommige?
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Dear mrs Applebee. En verder niks, eigenlijk. Zou op 12 september 67 zijn geworden, dus ook weer akelig jong.
-
Het valt mij op dat er maar weinig mensen zijn die een avatar oftewel een profielfoto gebruiken. Dat blijft natuurlijk een persoonlijke afweging maar als ik sommige namen 'google' dan zie ik wel degelijk profielfoto's op bijvoorbeeld twitter, linkedin, facebook etc. In plaats van een café heb ik bij sommigen het idee dat ik een donkere kamer binnen stap voor anonieme contacten met audiovisuele bevrediging...
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Digitale TV DVB-T, DVB-C, DVB-T MPEG 4, CI, CI-PLUS Onze kleine keuken tv heeft bovenstaande spec's maar wat betekenen bovenstaande zaken? Juul
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Als John Lennon nog had geleefd, zou hij vandaag 75 zijn geworden. En Jackson Browne viert vandaag zijn 67ste verjaardag. Op WUMB uit Boston draaien ze vandaag verspreid over de dag muziek van beide grootheden. Een radiostation naar mijn hart! Paul
-
Zanger Prince is op 57-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn publicist Yvette Noel-Schure bevestigd tegenover persbureau AP. http://www.volkskrant.nl/muziek/popicoon-prince-op-57-jarige-leeftijd-overleden~a4287043/
-
-
- 22 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
RADIOTREFPUNT RADIOTREFPUNT Hallo beste radioliefhebbers, Ik ben een grote fan van het programma NACHTWACHT van de TROS. Dat werd o.a. gepresenteerd door Wim Van Putten, Ferry Maat, Tom Mulder, Kas Van Iersel en Simone Van Koersveld. Simone was bloednerveus. Graag kom ik in contact met mensen die, net als ik, in die jaren geleden, 's nachts genoten van de muziek en de fijne presentatie. Ik zat altijd met mijn cassetterecorder klaar om het gehele programma op te nemen. Mijn voorkeur ging uit naar de laatste twee uren. Tussen 02:00 uur en 04:00 uur presenteerde Wim Van Putten. Van hem heb ik veel geleerd. Niet alleen wat de muziekkeuze betr…
-
-
- 2 antwoorden
- 455 weergaven
-
-
Afgelopen dagen werd er bij ons in de wijk al verschrikkelijk geknald met vuurwerk. Niet dat ik daar een probleem mee heb. Ik ben ook jong geweest ...... Er zaten echter enkele randdebielen tussen die zie zeer zwaar illegaal vuurwerk afstaken. Gisteren was er recht voor ons huis een enorme klap die zo zwaar was dat ik blij was dat de ramen er nog in zaten. In de loop van de avond bleek wat er was gebeurd. Er was een gietijzeren putdeksel opgeblazen en de put stond nu open ..... politie erbij, enz. In de straat verderop was bij diverse putten hetzelfde geprobeerd maar gelukkig niet geslaagd. Wel is bij een van die putten het binnenwerk volledig vernield ! Hoe kri…
-
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
"Een onbekend aantal bezoekers van NU.nl is gisteren door gevaarlijke malware besmet geraakt nadat de website een halve dag lang besmette advertenties toonde." "De malware werd op het moment van de infectie door slechts twee virusscanners opgemerkt: Kaspersky Lab en Malwarebytes." https://www.security.nl/artikel/46539/1/Gevaarlijke_malware_verspreid_via_NU.nl.html Robin
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Leuk, De villa van de firma Wijsmuller die toch wel zeezender bemoeienis had. https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20201005_10021688/nieuwe-toekomst-voor-oude-villa-pirate-van-redersfamilie-wijsmuller-baarnse-kantoorvilla-blijft-behouden-als-woonhuis?utm_source=gooieneemlander&utm_medium=newsletter&utm_campaign=ge_lunchupdate&utm_content=art+{algemeen}_Nieuwe+toekomst+voor+oude+Villa+Pirate+van+redersfamilie+Wijsmuller%3B+Baarnse+kantoorvilla+blijft+behouden+als+woonhuis&utm_term=20201006_ge_lunchnieuwsbrief&EMAIL_SK=SK4116708
-
- 0 antwoorden
- 951 weergaven
- 1 follower
-
-
Erg aardig stukje. http://www.telegraaf.nl/binnenland/11497320/__Jongeren_kopen_steeds_meer_lp_s__.html bron: Telegraaf Juul
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Radio Noorzee Internationaal zoekt dj's voor de Nederlandse service je kan je aanmelden met een demo van 30 min die je kan sturen naar info@gro-radio.nl Radio Noordzee internationaal kan je vinden op www.rni.vze.com De Nederlandse service is in het weekend te beluisteren , kijk maar op programs op de site
-
- 10 antwoorden
- 4,7k weergaven
-
-
Afgelopen weekend meldde mijn vrouw dat de wasmachine (Bosch) niet meer werkte zoals het hoorde. Technisch als ze is had ze alles al uitgezocht en was ze tot de conclusie gekomen dat de verwarming niet werkte. Vandaag heeft ze op het Internet alles uitgezocht en er waren drie mogelijkheden : 1. verwarmingselement kapot. 2. NTC weerstand kapot. 3. relais uitgebrand. Vanavond heeft ze de voorkant van de wasmachine verwijderd en daaran mocht ik aan de slag met de multimeter. Al snel was duidelijk dat het element nog heel was, net als het PTC element (temperatuursensor). Op mijn aanraden heeft ze de voorkant weer dicht gemaakt en toen de bovenkant verwijderd. …
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
"Er gaat een gerucht" dat Lex Harding morgenavond ( 7 juni ) live de top 40 presenteert bij 192TV...........
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
-
http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/temperaturen.html http://www.buienradar.nl/weerkaarten/temperatuur
-
- 4 antwoorden
- 761 weergaven
-
-
Ik heb nooit begrepen, waarom je royalties moet betalen (als radiostation) wanneer je een plaatje draait. Als je wilt adverteren (''Vola Vola Vola voor geld'') moet je het radiostation betalen, maar als je een plaatje draait, moet het radiostation betalen. Een plaatje draaien is in mijn ogen een advertentie en kan dus mensen aanzetten om die muziek te kopen. Wel, let op hoe het gesteld is met het Kerstnummer van Slade. Slechts twee leden van de oorspronkelijke groep verdienen hier dus GBP 500.000 per jaar mee. Lees bijgaand artikeltje uit de recente Private Eye maar eens (klik): Santa Clause (er komt zelfs een advocaat aan te pas!!!)
-
- 2 antwoorden
- 786 weergaven
-
-
Vandaag verloren we een vriend. Koos en bijna buurman. Vooral een verlies voor mijn vrouw. Zij was Koos z'n "platen manager" bij CNR records. Koos viel onder de platen productiemij van Willem van Kooten. Mijn vrouw was elke week in het ziekenhuis, Enschede, te vinden nadat Koos 100 mtr. voor z'n huis tegen een boom reed. in 1987.Notabene omdat hij een optreden van meneer Hazes had overgenomen. Hazes "kon op het laatste moment niet." De reden kunnen we wel naar raden, want zo ging dat met André. Is ook nooit in het ziekenhuis geweest toen. Koos was op ons huwelijk, hij voor het eerst in een rolstoel in het openbaar......... Toen wij voor ons huis een lange…
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit plaatje van een Nederlandse Formatie heb ik destijds in de lente van 1987 opgenomen van de radio. Ik heb er effe een YT clipje van gemaakt. Ik vraag me af of er leden zijn die de naam van de groep herkennen en/of het nummer kennen. Ik ben er al een tijdje naar op zoek, vandaar dat ik er maar een radiorip van gemaakt heb. De radiorip is gelukkig praktisch het gehele nummer. De groep heet Indigo Steel (volgens Discogs hadden die (ook) een single in 1984, maar die van 1987 wordt niet vermeld) het nummer heet 'Night and Day'. Een Nederlandse produktie derhalve. Voor de rest vind ik helemaal niets van Indigo Steel op het interwebgebeuren. …
-
- 0 antwoorden
- 906 weergaven
-
-
Het zat er al lang aan te komen. Nadat ik eerst een jingle in elkaar had geknutseld voor het IRC (Internet Radio Café) begon het te kriebelen of er een passend muziekje voor te vinden was. En eindelijk na heel lang zoeken en luisteren vond ik ...... Days of Pearly Spencer ! Al heel snel had ik een instrumentale versie (Raymond Lefevre) maar ook nog een midi bestand. Zo als dat vaak gaat duurde het allemaal veel langer dan gedacht en verdween het ergens op de achtergrond. Vanavond had ik niets te doen en tja, dan ga je toch wat proberen ..... Enkele uren later rolde de eerste ruwe versie er uit. Vijf maal wordt er via een vocoder "Internet Radio Café " ge…
-
- 16 antwoorden
- 3,5k weergaven
-