Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Zondagmiddag 8 april werd bekend dat Ad Roberts (Rob de Goede) is overleden. Ad werkte o.a. bij Radio Caroline, Radio Monique 963, Focus 103, Radio 819, Radio Waddenzee, Radio Mi Amigo 192 en Radio Extra Gold. Ad was al geruime tijd ziek en overleed op 62-jarige in zijn woonplaats Beverwijk. (Foto: losgoud.nl/Rockart 2010)
-
- 18 antwoorden
- 7,6k weergaven
-
-
Hallo muziekliefhebbers, Ik ben al een paar maanden bezig met een nieuwe versie van Pixeldrain die makkelijker te onderhouden is. Die versie is nu bijna klaar en het wordt tijd om de oude website te vervangen. Ik heb op mijn blog uitgelegd hoe dit in werking gaat. Maar ik denk dat de meeste van jullie mijn blog niet lezen, dus ik dacht ik geef het even persoonlijk door. Ik ga vanavond of morgen avond de website overzetten naar de nieuwe software, omdat er op pixeldrain heel erg veel bestanden staan kan dit een paar uur duren. Tijdens deze periode zal de website niet betrouwbaar zijn. Zo gaat het in werking: Voor de migratie kondig ik op mijn Twit…
-
- 40 antwoorden
- 7,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Er zijn op het forum denk ik niet zo erg veel mensen die "bewust" de maanlanding hebben meegemaakt in 1969. Ik was 22 jaar en was op vakantie in Canada en de USA. We waren onderweg vanuit Montreal naar New York. Ik ging daar naar een bij zendamateurs erg bekende winkel, Barry electronics op Broadway. En onder tussen veel naar WABC luisteren natuurlijk. Om te overnachten kampeerden we op een camping in Burlington - Vermont. We pakten ook nog effe een openlucht concert van een door mij zeer bewonderde band mee, The Guss Who. "Prachtig"...................... En wat geburde er op de camping?, allemaal Amerikanen die met een kleuren TV in de tent en trailer naar de…
-
- 39 antwoorden
- 7k weergaven
- 2 followers
-
-
Wie maakt er hier wel eens gebruik van de mobiele site van dit forum? Op de een of andere manier lukt mij het niet om in te loggen via de mobiele site of via mijn android telefoon of android tablet. Zodra ik mijn gegevens invul en op aanmelden klik ververst het scherm wel maar ben ik niet ingelogd. Op mijn Samsung Galaxy tablet heb ik al geprobeerd de volledige versie van dit forum tevoorschijn te halen, maar daar gaat het niet zo makkelijk om een mobiele site in een niet-mobiele site te veranderen. Daar ben ik na veel googlen achter gekomen. Remco
-
- 50 antwoorden
- 7k weergaven
-
-
De kogel is door de kerk, na jarenlang grasmaaien ga ik zelf sierbestrating aanleggen. Het voorwerk zoals afgraven was zwaar maar de basis ligt er en er wordt 3 m3 zand op gestort. Ik heb geen ervaring met straten maken maar op youtube zijn er genoeg mensen die geduldig uitleggen hoe het moet. Enfin, hier een kijkje op onze bescheiden tuin op het zuiden waar het van voorjaar tot herfst heerlijk toeven is.
-
- 26 antwoorden
- 7k weergaven
-
-
Het lijkt me wel leuk om eens met elkaar wat foto's te delen met de radio's en recorders waar we in de jaren 60 en 70 alles van onze zo geliefde zeezenders opnamen. Zelf gebruikte ik in de jaren 70 een Greatz Page ontvanger, met een fantastische AM ontvangst en een Philips N4307 mono recorder, die in 1973 werd afgelost door een Philips N4416 en daarna eind 1974, na heel veel sparen een Revox A77. Die A77 heeft ook alles in de jaren 80 opgenomen maar de Greatz Page werd in 1980 vervangen door een Kenwood R1000 Ben benieuwd wat andere forumleden gebruikten Henk Kruize
-
-
- 44 antwoorden
- 6,6k weergaven
- 2 followers
-
-
-
Op 29 februari 1972 werd er door Radio Veronica een 20 uur durende georganiseerd. Precies veertig jaar later, op woensdag 29 februari 2012, gaat Museum RockArt in Hoek van Holland deze dag herhalen en overtreffen naar 24 uur. Het museum is deze schrikkeldag dus 24 uur geopend en staat dan geheel in het teken van The Beatles. In dit etmaal zal er veel muziek langs komen van zowel The Beatles als van de bandleden zelf en ook covers van Beatles-nummers komen aan bod. Daarnaast wordt er een aantal Beatles-nummers live uitgevoerd, zullen er bijzondere gasten geïnterviewd worden en zal The Beatles-top 40 gepresenteerd worden. Kortom een geweldige dag voor Beatl…
-
-
- 16 antwoorden
- 6,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Oof en weer een. This must be the end of the show...... Cees Veerman overleden http://youtu.be/1An-993THhg
-
Tijd voor een nieuwe quiz. De reclames leken wat lastig te zijn, de volgende moet volgens mij wel te doen zijn. De regels: - Geef een cryptische omschrijving van een nummer (titel en artiest) - Degene die het juiste nummer weet te raden mag een volgende omschrijving geven. Voorbeeld: "Zwoele blik in alfabetische volgorde" maakt ABC - The look of love. De eerste opgave: Een naamloos continentaal hoefdier. Welk nummer is dit?
-
- 28 antwoorden
- 6,3k weergaven
-
-
Deze dus: http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-8516.html En een foto van de cassette voor de verzamelaars: Ik stop er dus mee. Sommige van jullie zullen blij zijn, eindelijk tijd om alles eens te luisteren. Ja, jammer, er staat nog genoeg klaar van wat ik in de afgelopen 16 maanden heb opgenomen en nog niet hier is langsgekomen. Maar waarom stop ik er dan mee? Simpel: Ik ben begonnen met het 'ontmantelen' van mijn 'kolerezooi' in de huiskamer. Ik zit daar namelijk al meer dan 12 jaar met mijn hobby omdat ik meer kinderen heb dan kamers. En ja, voor de eerste zit onze taak erop en die gaat zijn kamer na 22 jaar verlaten. Er komt dus er dus ee…
-
Ik neem voorlopig afscheid van dit wonderschone forum. Het heeft mij veel gebracht waar ik de meeste van jullie voor wil bedanken. Er waren inzake het beschrijven van de geschiedenis van Radio Veronica de zeezender dingen die ik ook niet (meer) wist en velen van jullie gaven mij dat "Oh ja", gevoel. Maar na een in mijn ogen en oren onheuse bejegening vandaag van mede forum gebruiker "Armand" in een andere draadje dacht ik; "En nu is het genoeg, ik heb geen zin meer om samen met zo'n meneer-mevrouw in een Internet café danwel bij een Radio trefpunt te verkeren"........... Altijd heb ik geprobeerd als het over Veronica de zeezender ging zo…
-
- 32 antwoorden
- 6,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Bron: Geen stijl .nl http://www.plukwijzer2012.nl/
-
- 26 antwoorden
- 6,1k weergaven
-
-
Singalong junk is een nummer dat iedereen kent, vooral de Veronica fans. Het werd gebruikt door de jongens aan boord en in het laatste uur kwam het nummer voorbij tijdens het afscheid. Pas vele jaren later kwam ik er achter hoe het nummer heette en al snel had ik het in mijn bezit. Maar, zeurkous die ik ben, ik hoorde er wat aan. Ik vond het altijd vervormd en doods klinken. Klankmatig deed het me altijd veel aan de Beatles denken. En dat is niet gek natuurlijk want in die tijd schreef Paul het ook. Maar ik bedoel meer de klank van de opname. Ik heb geen idee in welke studio het ooit is opgenomen maar de vervorming spuit mij om de oren. Net als de meeste Beatl…
-
- 37 antwoorden
- 6,1k weergaven
-
-
De jaarlijkse Zeezenderdag van Museum RockArt op 31 augustus 2012 heeft dit jaar een speciaal thema. Van 11.00 tot 18.00 uur wordt in samenwerking met 192Radio en 192TV de afsluiting van het ABTT programma “The Summer of Love ’67â€� gepresenteerd. Vanaf half juli kan men al iedere werkdag tussen 15.00 en 18.00 uur luisteren naar het programma “The Summer of Loveâ€� op 192Radio. Met muziek uit 1967: de hits en de hard to finds. Vrijdag 31 augustus zal de laatste aflevering van dit programma met o.a. de Top10 XXL van hits uit de zomer van 1967 live vanuit Museum RockArt worden gepresenteerd en uitgezonden door niemand minder dan Ad Bouman. Iedereen is we…
-
- 21 antwoorden
- 6,1k weergaven
-
-
Omdat ik geboren en getogen Hilversummer ben en dan ook nog 40 jaar bij de Omroep heb gewerkt lees ik wel iedere dag "De Gooi" zoals wij de krant noemen. En daar las ik het volgende stuk dat over het bezoeken aan het top 2000 programma gewijd is. Ik zit dat soort zaken met stijgende verbazing te lezen. En ik zag vanmiddag ook nog een flits op TV, op elkaar gepakte mensen die maar "staan te staan"..... Tjonge jonge, je moet het maar leuk vinden.............. https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20191229_89915353/lange-rijen-top2000-cafe-doen-bezoekers-helemaal-niets-het-wachten-meer-dan-waard
-
- 37 antwoorden
- 6,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Samen staan we sterk! Vandaar mijn oproep. Op dinsdag 7 februari liepen zo'n 4500 mensen door het centrum van Groningen. Omgerekend naar Nederlandse aantallen / dichtheid, was dit aantal groter dan de demonstratie op het Malieveld Den Haag op 18 april 1973. 4500 In een periode waarbij demonstreren en fakkeltochten niet meer van deze tijd zijn! Ook nog eens in het (te) nuchtere Groningen. Let's go! Petitie al getekend? Klik op de volgende link. Petitie 'Laat Groningen niet zakken' Waarom? Nou … Kijk zondag 12 februari: Documentaire RTV NOORD 19.00 uur en 21.00 uur (www.rtvnoord.nl): Trailer 'RTV Noord De Stille Beving'. …
-
- 29 antwoorden
- 6k weergaven
- 1 follower
-
-
In deze uitgave van Radiovisie onder andere: Radio Journaal Vrijbuiters voor de kust deel 13 Het grote Radio Centraal verhaal deel 2 Radio in de jaren '80 RTL c'est vous Mebo in Libie Voice of Peace Interview Ad Roland Radiovisie techniek deel 12 - Amplitude Modulatie http://www.mediafire.com/?2c0yjrf4744x4ps
-
- 15 antwoorden
- 5,9k weergaven
-
-
Ik kan de gedachten van sommige (ex)- politici echt niet meer volgen. Vooral die van de VVD tegenwoordig. Nu dit weer, de VVD loopt te hoop over "belasting geld en de PO" en de veel verdienders....... En lees nu dit maar : http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televisie/achtergrond/2014/11/Onderzoek-mag-burgemeester-directeur-Omroep-West-bonus-geven-1653891W/?masterpageid=158493 Ach ja, gelukkig is het zo maart.
-
- 36 antwoorden
- 5,5k weergaven
-
-
Ik hoef daar niet lang over na te denken. Als Hilversums jongetje wonende om de hoek van RNW (RadioNederlandWereldOmroep) was ik als luisteraar van de KG altijd gefascineerd door RNW. Ik kon de toenmalige 2 zendlijnen ook nog afluisteren op de FM band. Ik geloof in de buurt van 108 Mhz. En ik heb er altijd willen werken. Niet gelukt dus.........Wel een week rond mogen lopen tbv m'n eind examen scriptie . Wat een belevenis. Op de fiets er naar toe................... Geschokt was ik toen het kabinet ( Rutte 1 - 2012 ) onder druk van de VVD en de PVV besloot dat het maar eens afgelopen moest zijn. Uitzendingen voor Nederlanders in den verre en dito buitenlanders. En de laat…
-
-
- 48 antwoorden
- 5,3k weergaven
- 2 followers
-
-
Begin negentiger jaren had ik problemen met het koude 'Hollandse' klimaat en de toenemende bevolkingsdruk. Voornamelijk voor een beter klimaat vertrok ik daarom naar Zuid-Frankrijk. Het was er gelukkig ook niet zo druk als in de Randstad. Dat is me goed bevallen, maar tijden veranderen .Ook hier wordt het drukker. Ik studeerde ooit geografie en bestudeerde het ' Rapport van de club van Rome '( De grenzen aan de groei 1972) . Wetenschappers legden toen voor het eerst een verband tussen bevolkingsaanwas en de gevolgen daarvan voor voedselproductie, vervuiling en uitputting van de natuurlijke bronnen. Heb me toen gerealiseerd dat een bevolkingsaanwas…
-
- 34 antwoorden
- 5,3k weergaven
-
-
Afgelopen week zei mijn echtgenote dat de aardappel schilmesjes bot waren. Nou daar wist ik wel wat op, gewoon voor weinig een paar nieuwe kopen. Ik had beloofd vandaag de aardappels "even" te schillen. Maar............toen ik met het mesje aan de slag ging was dat niet zo makkelijk. Het ging dus niet. Verbaast keek ik naar het mesje en wat zag ik?, het was maar aan één kant met een schuin kantje gesneden1 Dat moet tocg geen probleem zeggen jullie, althans de meeste hier, maar als linkshandige heb je dan een groot probleem. dus aardappels schillen dat ging voor mij nu even niet. De moraal, wisten jullie dat er dus schilmesjes te koop waren die slecht…
-
- 22 antwoorden
- 5,2k weergaven
-
-
Het is weer tijd voor een (radio) spelletje. Het spel is simpel. Plaats een stukje tekst uit een reclame en wie het raad mag de volgende vraag plaatsen. De eerste komt uit de Radio Mi Amigo periode: Het loont daarom zeker de moeite om er een bezoek te brengen en een keuze te maken zonder veel geld uit te hoeven geven.
-
Hallo Rien ik heb best een groot verzoek als je het wilt doen zou geweldig zijn. je had Veronica aktie jingels van bekende nummers zou je die aan elkaar kunnen mixen Ik heb deze helaas deze zelf niet maar wel op Youtube Radio Veronica aktie jingles voor het behoud van de zeezender gehoord zoals veronica moet blijven (black sabbath schrijf naar den haag (the free) veronica please stay (midnight cowboy) veronica you will have to stay (procul harum) wordt nu lid (love affair) help help veronica aan land (uriah heep) Ik hoop dat dit kan en als je de tijd hebt natuurlijk. Gr John
-
- 19 antwoorden
- 5,2k weergaven
-
-
Vrienden, hoe zoek je een plaat als je de titel niet weet maar wel het sterke vermoeden hebt wie de artiest is. Het hitdossier biedt geen uitkomst evenals 'Youtube' waar ik tientallen clips heb afgespeeld. Ik associeer de plaat met de zeezender Veronica (Franstalig) en weet zeker dat ik hem ook weleens op de 192-stream heb gehoord. Het refrein is prettig, vlot en klinkt vooruitstrevend. De plaat moet dus van vóór 1974 zijn. Iemand suggesties? Alvast bedankt voor het meedenken.
-
- 20 antwoorden
- 5,1k weergaven
-