Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Ja zo gaat dat hé? Niet zo slim. ( Is Rob Out al veel vaker overkomen trouwens......) http://www.powned.tv/nieuws/media/2013/09/rtv_noorddirecteur_zuipt_en_cr.html

• 5 antwoorden
    • 964 weergaven
  2. Started by Rob Veld,

Een interessant interview, over met name de middengolf, de moeite waard om het te lezen: http://radio.nl/793548/in-gesprek-met-ruud-poeze-radio-paradijs Rob Veld

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  3. Started by Juul,

Ik was vroeger al een fan van The 5th Dimension, ze waren een keer inde Veronica studio en we waren allemaal wel een beetje veel verliefd op de de zangeres……….Marilyn McCoo, "lekker ding" zeiden we toen al. En,………….dit nummer draai ik de laatste dagen veel, waarom? . gewoon prachtig…...

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Started by FrankV,

Beste allen, Voor een muziek kwis zit ik nog vast op één intro die ik niet kan thuis brengen. Ik zoek dus uitvoerder + titel. Wat ik wel weet is dat de artiest moet meezingen in het achtergrondkoor van een zanger/groep die meedeed aan het Eurosongfestival. De artiest moet ook ooit in de Top 40 gestaan hebben. Mocht iemand de ultieme tip hebben, zou die zeer welkom zijn. Alvast bedankt voor het meedenken. Het fragment is hier te horen of te downloaden: https://pixeldrain.com/u/2GCpF9Y6 Tnx, Frank

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 850 weergaven
  5. Started by rien1959,

Nadat mijn werkautootje al weer een tijdje zonder problemen zijn werk deed, dacht hij maar weer eens te gaan protesteren ..... Al langere tijd voelde de koppeling niet goed aan. Het leek of er een zwaar punt in zat wanneer je het pedaal intrapte. Wanneer je de koppeling op liet komen was er echter niets van een zwaar punt te bekennen. Wat was dit nu weer ? Op een aantal forums (of fora ...) vond ik problemen met de koppelingskabel, dus misschien bij mijn koekblikje ook ? Na een speurtocht op Ebay kocht ik een nieuwe kabel voor een zeer schappelijke prijs en een aantal dagen later stond de pakketjesman met een kartonnen doosje uit Groot Brittannie aan de deur. De eerstvo…

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Started by Juul,

Interessant dat wel. Maar ik heb op m'n schotel geen "Beeb"..... http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-24160584

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Started by Juul,

Ik heb op m'n grote iMAC maar eens twee screensavers gezet...........die afwisselend te zien zijn. De eerste is die van het mediapark, was toch ruim 30 jaar m'n werkplek.

8. En zeer lezenswaardig artikel over en met singer-sonwriter uit de jaren 60 Donovan. Jeugdsentiment. http://www.goldminemag.com/features/donovan-psychedelias-poet-laureate?k=abOPbNydCYQWbwoBQBXSBqCN0%2F%2BrHx7nXkw9PJxID98%3D&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_campaign=EDT_GM180112

9. Started by Harm,

Ik kan de CD nergens meer vinden maar zoek alleen dit nummer als mp3, wie o wie...

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  10. Started by Juul,

Vanavond bij Pauw en Witteman aandacht voor de moord op Bart van der Laar in "Hillywood". En dat was zo'n 31 jaar geleden. Bart was toch dj bij een zeezender? Wat ik wel weet is dat ik Bart heb meegemaakt omdat hij een collega was van mijn echtgenote bij de platenmaatschappij. En ja, ook mijn echtgenote is toen uitgebreid verhoord. Ook weet ik nog dat Derk Sauer ( toen hfd red. Nieuwe Revue nu media-tycoon) een boek wilde schrijven en alle mensen uit de buurt van Bart heeft geinterviewd. Hij was met z'n cassetterecorder en opschrijf blokje een hele avond bij ons thuis in Bunschoten. Het boek is er nooit van gekomen. En ik begrijp nu dat de echte moordenaa…

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. Started by Juul,

Als je het adres van een website invoert die niet te bereiken is, doet deze site een check of zij er ook niet bij kunnen, of er meer meldingen zijn, hoe lang al, de responsetijd en nog veel meer. Heel handig om uit te vogelen waar het probleem zit: bij jou of bij de website zelf. https://isitdownorjust.me/ Juul

12. Started by Rene van den Abeelen,

Leed blijkbaar al een jaar aan blaaskanker. Schitterende stem! En zijn Music To Watch Girls Go By is, instrumentaal, voorgoed verbonden aan Kletskop met Annet van Trigt.

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  13. Started by Juul,

Ik las net "De Gooi" zoals wij Hilversummers zeggen. En daar stond een aardig artikel in over het mediapark met een mooie luchtfoto. En ik zag ook m'n werkplek vanaf eind 1974 tot aan 2006.

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  14. Started by Juul,

Vaak moet ik wel glimlachen als ik geen stijl lees: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/09/pvda_daalt_naar_10_zetels_in_p.html#comments

• 5 antwoorden
    • 960 weergaven
  15. bron: NOS Kwart jongeren kocht vorig jaar...Kwart jongeren kocht vorig jaar vinyl: ‘Houden de branche...Dat blijkt uit de Muziekmonitor van brancheorganisatie NVPI, die onderzoek deed naar het muziekgebruik van Nederlanders.

16. Started by Harm,

Ik kan op het www even zo snel niets vinden maar in welk jaar kreeg de VOO de B-status. Uit mijn hoofd dacht ik oktober 1982...

• 5 antwoorden
    • 925 weergaven
  17. Started by Juul,

Ik vind deze op de Tube :

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  18. Started by Theo PE1OPQ,

Een plaatje toch? Oud en nieuw in 1 foto. Theo

• Treurig
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Started by huppiedos,

Wie o wie weet het antwoord? Peter Koelewijn zong ooit het nummer Robbie en dat ging over Rob Out. Het laatste couplet is als volgt: "Oh, hoe lang ken ik jou al Robbie? Jongen wat een lange tijd We hebben samen veel met gewonnen En nou zijn we samen alles kwijt" Nu kreeg ik van iemand de vraag, "Wat zijn ze beide dan kwijt geraakt?" Ja, dat weet ik ok niet, heb wel gezocht maar niets gevonden. Wat zijn ze kwijtgeraakt? wie het weet mag het zeggen. vr.gr.anne

• 5 antwoorden
    • 4,8k weergaven
  20. Started by john hermans,

Hallo allemaal ik hoop dat iemand kan helpen ik werk al jaren met sony mini disc via het programma Sonicstage maar deze werkt niet meer als ik deze opnieuw op mijn PC plaats geeft deze aan You are logged on as a limited acount user ik zou zou in moeten loggen geen idee hoe dit nu verder moet, mijn vraag zijn er meer met deze problemen en hebben dit wel op kunnen lossen? ik hoor het graag. M.v.g John Hermans

21. Inmiddels staat de teller op 67 jaar en 3 maanden. En als je hier je geboortedatum invult kan je zien wat de verwachting is. Ik ben uit 1964 en de verwachting is 68 jaar en 6 maanden.... maar we dwalen af van het Caroline Boek. We dwalen inderdaad af, maar het is wel zo interessant. Behalve de gezamenlijke zeezender hobby, is dit ook een gezamenlijk probleem. Juul heeft ontzettend 'mazzel' gehad om op 57 jaar te kunnen stoppen. En 'wij' buffelen maar door. Ik heb er soms ook geen zin meer in, maar stoppen kan niet, want er zijn geen riante regelingen meer. Ook niet in Frankrijk. En als ik dan lees dat jij tot bijna je 69 ste moet blij…

• 5 antwoorden
    • 840 weergaven
  22. Started by Vincent,

Sorry, een Rotterdamse gewoonte, alles een andere naam geven. Ik bedoel met een framboos een Raspberry Pi. Vorige week kreeg ik hem opgestuurd vanuit Engeland (url=http://nl.farnell.com/raspberry-pi](Farnell). Een computer voor nog geen € 45, incl. verzendkosten. Verder nog nodig een USB-kabel met stekker voor de stroom, een netwerkkabel voor aansluiting met het netwerk (internet) en een HDMI kabel voor naar de TV. Oh, en een SC-card als hardeschijf. Voor 6 tientjes heb je leuk speelgoed. Omdat ik nog een 2 gig SD kaartje had liggen ben ik gaan zoeken naar een kleine distributie. Dat werd dus XBian, een Linux distributie met XBMC software. De installatie…

• 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  23. Started by Albatrosstudio,

Wie weet van welk Nederlands TV programma dit de herkenningsmelodie was of is? Douwe

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  24. Started by Sapuripong,

Heeft iemand enig idee hoe de Dab+ ontvangst is in Gelderland? Met name, Harderwijk, Nunspeet, Elspeet? Kan nergens een goed kaartje vinden...

• 5 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  25. Started by Jan-Fre,

Wat is het tegenwoordig toch gemakkelijk om nieuwe radio-opnamen te verwerven. Het forum staat er vol mee. Klik even op een link en met een paar seconden is de opname ook van jou. En zonder dat het je veel kost. Vroeger was dat wel anders. Mensen stuurden tapelijsten rond en je kon er wat uit bestellen. Na een poosje ploften de cassettes (of bandrecordertape) in de brievenbus. Ik was eigenlijk al weer vergeten hoe duur dat destijds was, maar bij het afluisteren van een tape afkomstig van Offshore Radio Promotions werd ik weer even terug in de tijd gegooid..... AanbiedingOffshoreRadioPromotions Jan-Fré

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.