Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Herman Broekhuizen. Bij de jeugd hier waarschijnlijk niet zo bekend, maar ik ben met hem opgegroeid. Hij is de oprichter van Minjon en daar hebben heel veel radiomakers een start gemaakt om "bij de radio" te gaan werken. Ook z'n programma "Kleutertje luister" kan ik mij nog goed herinneren. Een markant radioman is heen gegaan. http://beeldengeluidwiki.nl/index.php/Herman_Broekhuizen Juul
-
Goedenavond forumleden, Ik ben opzoek naar een (het liefst 320 kbps) versie van Herman Brood & His Wild Romance - My Girl. Ook zoek ik van Herman Brood een 320 kbps versie van ''My Way'' Heeft iemand hier deze nummers toevallig in zijn of haar collectie? Mijn dank is zoals altijd groot. Vriendelijke groet, Leo
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Het staat wel niet in dit artikel maar Herman was ook vele jaren een TROS radio collega. En erg aardige man. Hij is 86 geworden. http://www.telegraaf.nl/prive/21419544/__Herman_Emmink__86__overleden__.html
-
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
... en toen escaleerde het vannacht voor mn huis uit de hand.
-
- 14 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
-
-
- 17 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 3 followers
-
-
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/15/het-cassettebandje-is-helemaal-terug-a1592373
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Het Veronica museum blijft vooralsnog gewoon open. Beneden komt een expositie van "Dutch Pop Music". Het bezoek loopt echter terug en de verwachting is dat het over een jaar wel op is.
-
- 15 antwoorden
- 3,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Het afgelopen jaar ben ik bezig geweest met het opspeuren en digitaliseren van de dorpsfilm van mijn geboortedorp uit 1959. De film was indertijd gemaakt door de firma Adolfs uit Enschede in opdracht van de lokale muziekvereniging. De film, die ruim 70 minuten duurt, brengt heel veel dorpsbewoners van toen in beeld, inclusief een paar familieleden van mijzelf. Ik nam contact op met de muziekvereniging, met de historische kring, ik zocht bij met Regionaal Archief, bij het Gelders archief, maar de originele film (bestaande uit twee filmspoelen en een geluidsband) bleef spoorloos. Tot ik de tip kreeg om een artikel te plaatsen in het lokale “gemeentenieuws”, een krant, die h…
-
-
- 15 antwoorden
- 918 weergaven
- 1 follower
-
-
Ja ja, geen gebrek aan opvallende koppen boven de rond 60 nieuwe artikelen die deze week weer digitaal gemaakt zijn. 'Het einde der radiopiraten is nakend! ' was een kop boven een artikel uit de reeks over offshore radio uit het Belgische Zondagsblad van 1970. Al eerder plaatste ik wat artikelen uit deze serie en deze week het restant. Over de forten, Radio London, Caroline, Nordsee, Veronica, Uilenspiegel, Hauraki en nog veel meer. Met dank aan Juul. Met de hernieuwde media-aandacht voor Radio 10 Gold ben ik ook eens gaan zoeken in de oude Radio 10 Gold Magzines. Ook daar opvallende koppen boven artikelen zoals: "AVRO Hielp Bull Verweij Achter De Tralies" ee…
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Behalve muziek heb ik me in het verleden ook bezig gehouden met geluidsopnames en dan hoofdzakelijk van treinen. Bij het project "Het geluid van Nederland" heb ik diverse geluiden neergezet als mp3. In het begin met een mono Philips recordertje, maar later een Sony Pro 5 cassettedeckje met een zelf gebouwde kunsthoofd stereomicrofoon. Ook heb ik diverse geluiden gekregen, want opnames uit 1955 kon ik nog niet maken. Vraag is, wat vinden jullie van deze geleuiden ? Vertrek stoomloc met een personentrein uit Amsterdam CS 1955 Kolentrein passeert Amsterdam CS met een ouderwetse stomer. Een elektriche locomotief type 1500 bij Den Haag. Omroepberich…
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Toegegeven , ik heb niets met het medium tv maar 1 x per dag rond 1800 uur kijk ik even naar het landelijke nieuws en vervolgens naar nieuws vanTV Noord. Van tijd tot tijd kan ik me voorstellen dat de overheid onzin bij publieken weg wil halen. De nieuwsuitzending van TV Noord stond weer eens stijf van zelfbegeiling. In december schijnt een ieder in medialand met een zendvergunning het vooral wenselijk te vinden het eigen ego, dat toch vaak al volumineus is, nog verder op te blazen met een eigen streektaal top 100 en nu ook weer de Grunninger van het jaar. Het geheel moet in het nieuws uit worden gelegd en vooral aangewakkerd door eigen in dit geval TV of Radio Noord me…
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
bron: Omroep MAX Het was eergisteren 60 geleden. https://www.maxvandaag.nl/sessies/themas/terug-naar-toen/het-grote-succes-van-de-compact-cassette-en-de-recorder-van-philips/
-
-
- 13 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
En zo is er nog hoop voor de kleintjes die tegen een grote vechten............. http://nos.nl/artikel/454404-het-hagelt-niet-meer-bij-venz.html Juul
-
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
We gaan vooruit, maar hebben nog steeds uw hulp nodig. Het herstel van Museum RockArt is ingezet.
-
Er is een album verschenen bij het Nederlands jazz archief, dat is samengesteld uit opnamen uit de nalatenschap van wijlen Frans Mijts. Dat orkest heeft ook vele jingles en reclame tunes gemaakt voor Radio Veronica, allemaal in de Soundpush studio in Blaricum. https://www.jazzarchief.nl/product/the-dutch-hobby-orchestra-our-time/ Toch wel een erg goede bigband en dus nu ook op CD. Groet Nico.
-
-
- 2 antwoorden
- 834 weergaven
-
-
Ach nee.... Zeg dat het niet waar is... http://www.theguardian.com/uk-news/2014/aug/14/cliff-richard-home-searched-police-sexual-abuse-claims
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Zoals jullie misschien hebben gelezen was ik aan de slag gegaan met Storm maar, beuk maar van Geert de Bruin. Ik dacht het even samen te voegen met een stereo track van the American Breed. Het bleek dat er zachtjes gezegd nogal wat zweving en flutter in de opname te zitten van Geert. Iets wat funest is bij het samenvoegen want je krijgt ongewenste phasing effecten en plaatsingsproblemen in het stereobeeld. Na heel veel geworstel was ik er mee gekapt en had ik de hoop opgegeven. Nu is er software te koop die dit probleem kan oplossen maar over de prijs zullen we maar zwijgen. Je kunt het zelfs huren en dat zegt genoeg, lijkt me Na wat zoektochten in de kelders van het…
-
- 11 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Van Parijs naar Berlijn, van MyBB naar Ipboard. Als je dit kan lezen betekent het dat je ons hebt gevonden op ons nieuwe adres: internetradiocafe.nl. Welkom op ons nieuwe adres, aan de nieuwe koffietafel en bar. In de afgelopen weken hebben wij ons best gedaan om het zo mooi mogelijk aan te kleden om jouw, de café bezoeker, een nog betere service te bieden. Wij zijn ervan overtuigt dat dit ons is gelukt. Nu mag jij het zelf ervaren! We hebben het forum uitgebreid met een flink aantal nieuwe functies. Een aantal daarvan vind je terug in de nieuwe FAQ lijst. Welke het zijn en hoe het werkt vind je hier. Van het plaatsen van een soundcloudlink tot de werking van de kalend…
-
- 29 antwoorden
- 17,3k weergaven
-
-
Binnenkort gaan wij over naar de nieuwe software versie van onze radio community. Omdat deze versie een aantal technische beperkingen oplost hebben wij besloten om rond de upgrade gelijk een aantal aanpassingen door te voeren. Sommige doen we er voor, een aantal doen we tijdens en na upgrade. We hebben al een aantal maanden mogen testen met de nieuwe versie. Onder het motto 'binnen twee klikken daar zijn waar je wezen wilt' hebben een testopstelling ingericht. Na een oproep hebben een aantal van jullie meegekeken en ons feedback gegeven. Wanneer start de verbouwing? Wanneer we precies de upgrade uitvoeren kunnen we niet vooraf aangeven. Met h…
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
https://www.spreekbuis.nl/vandaag-is-het-is-het-wereld-radio-dag-world-radio-day/ bron: Spreekbuis.nl
-
-
- 1 antwoord
- 851 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste forummers, Voor dit spijtige 'forumschisma' was ik bij sommigen van jullie misschien beter bekend als eurocat, geboren in 1973 en getogen ten noorden van antwerpen, ben ik zo rond 1982 besmet geraakt met het muziekvirus. Het begon allemaal toen mijn buurmeisje me 'the land of make believe' liet zien op avro's toppop. Ik was er meteen weg van. Maar nog meer ontdekte ik het concept hitparade, wat me vanaf de eerste seconde meer dan gefascineerd heeft, al die nummertjes en verschuivingen. Vanaf dan ben ik alles zeer intensief gaan volgen wat hitparade betreft (hetgeen toen dan toch in mijn mogelijkheden lag). Begonnen met avro's toppop op tv en de brt top 30 o…
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Goedemiddag, zo vlak voor het weekend ben ik op zoek naar de volledige versie van 'Het is weer vrijdag' van Marcel de Groot. Is er iemand die weet waar dat nummer te vinden is of is er iemand die er een mp3 van heeft? Bij voorbaat veel dank, Bart
-
Wie zou er nou intrappen? afgezien daarvan, ze hebben het over 2 verschillende bedragen en de Belasting dienst stuurt niet zo'n mail. http://www.opgelicht.nl/alerts/valse-e-mails/alert-detail/nepmails-belastingdienst-in-omloop/
-
- 2 antwoorden
- 912 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 808 weergaven
- 1 follower
-