Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Nog een compleet uurtje Berk in uitvoering. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. Started by FrankV,

Hallo allen, Hierbij de documentaire over 30 jaar Radio Veronica, destijds uitgezonden op TV. Te zien of downloaden op: [verborgen inhoud] Veel kijkgenot, Frank

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 985 weergaven
  3. Gast Eric Cheers!
    Started by Gast Eric Cheers!,

Ooit op tape gezet in de augustus maand van 1999 tijdens die geweldige reünie. Joost den Draaijer met de Adje Bouman top15 over het jaar 1967 (31-12-1967 20.30 - 21.00) http://www.mijnbestand.nl/Bestand-68BF34BJRH44.mp3 Helaas niet helemaal bewaard gebleven maar dat mag de pret niet drukken! Veel plezier ermee.. Eric

• 4 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  4. Started by Jan-Fre,

Ook van de twintigste heb ik nog wat. Stuart Russell zat in ieder geval aan boord, want hij 'deed' Wekkerradio.[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Dan heb ik pas weer iets van de 26ste. Was de zender in de tussentijd off air? Enjoy! Jan-Fré

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Started by Vincent,

Tijdens de testuitzendingen in 84 op 729 kHz was Johnny Lewis (Stephen Bishop) aan boord van de Communicator en presenteerde hij een aantal uurtjes onder de naam Johnny. Nergens hoor je de naam Moss terug. Iemand enig idee waar de naam Johnny Moss vandaan komt? Moet het niet gewoon Johnny Lewis zijn?

6. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

7. Started by hans knot,

Today's recording from the AJ Beirens Heritage: NSGDX ajb 1973 10 21 9-10gmt studio 60 mij DX News, Mail Box and first time AJ Offshore Diary [verborgen inhoud]

8. [verborgen inhoud] opname bij Zeebrugge

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 992 weergaven
  9. Started by Vincent,

Het is geen complete dag, maar het komt aardig in buurt. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  10. Started by Lokeend,

Wie heeft er voor mij het laatste Vlaamstalige uur van Radio Atlantis? Grt Rieni.

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  11. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Michael Robinson overleden ​Vanochtend bereikte ons het bericht dat onze vriend en singer-songwriter Michael Robinson plotseling is overleden. Michael was altijd op onze reunie’s te vinden waar hij vaak op onnavolgbare wijze “Veronica sorry” wist te vertolken. We zullen hem missen! … lees verder... Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/michael-robinson-overleden

• 4 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  12. Veronica - Klaas Vaak - 4-10-1971 - Ook goeiemorgen [verborgen inhoud] --------------------------------------- Cleaned by Oldies 45 Veronica-19730827-0610-0700-HansMondt-OokGoeieMorgen-Studio [verborgen inhoud]

13. Started by Henk-Anna Loog,

Het wil ook wel eens gebeuren dat hier een leuke oude Veronica opname ter download wordt aangeboden en ik deze dan op een tape overspeel, niet om te bewaren maar gewoon om het eens te horen op mijn volspoor Telefunken M24.. krijg je echt een leuk nostalgisch gevoel om een oude Veronica opname zo te horen. Ik kocht die Telefunken M24 halverwege jaren 90 van technicus Tim de Wolff uit Soest en bij thuiskomst moest ik mijn auto 4 straten verder parkeren omdat mijn straat wegens werkzaamheden opengebroken lag en ik er niet kon parkeren. Nou is zo'n M24 niet een van de lichtste apparaten en als je dan na 4 straten sjouwen met een M24 thuiskomt dan besef je het gewicht va…

• Haha
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. Started by Ben,

Dit zijn 4 foto's uit het Kerstpakket van Helmut. De naam van de fotograaf is bij mij niet bekend. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 393 weergaven
  15. Started by Juul,

bron: www.nu.nl http://www.nu.nl/algemeen/3526891/zeespiegel-stijgt-23-meter-per-graad-celsius.html

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  16. Started by Juul,

Op de 31ste, Woensdag dus, is Lex te gast bij BNR-Roelof Hemmen. Is er iemand die bereid is dat op te nemen? Juul

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

De top 40 van 27 september 1975 begint vandaag met nummer 13, maar normaal gesproken zou hij bij 40 moeten beginnen, voorafgegaan door de alarmschijf. Misschien is de volgorde van de uitzend-uren door elkaar geraakt of is er wat anders aan de hand? Ik ben benieuwd of het volgende uur wel met nummer 40 begint, zodat we niets hoeven te missen.

• 4 antwoorden
    • 961 weergaven
  18. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  19. Radio London 266 12-07-67 Perfumed Garden John Peel 0.00-01.20 (één kanaal) http://www.mijnbestand.nl/Bestand-464FX8FRZBU6.mp3 (Dank aan DuffPaddy) Met muziek van o.a. Donovan, Howlin' Wolf, Velvet Underground, Simon and Garfunkel, Jeff Beck, Jimi Hendrix Experience, The Mothers of Invention, John Mayall's Bluesbreakers en The Beatles. Robin

• 4 antwoorden
    • 969 weergaven
  20. Kijktip: 2Doc: My Brother's Bomber met de link van het bedrijf MEBO bij de bomaanslag op de Pan Am vlucht 103 boven het plaatsje Lockerbie. [verborgen inhoud] De contacten van Bollier met de verdachten uit Libië gingen blijkbaar verder dan alleen het leveren van het ontstekingsmechanisme. Grt, Peter

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Started by Vincent,

Ik weet niet of ik deze al eerder heb geplaatst., maar dit is elf uur radio vanaf de MV Mi Amigo. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  22. Gast
    Started by Gast,

3 uur Andy Archer uit de laatste dagen Van Caroline South International voor dat het schip van zee zou worden gesleept door schuldeisers. Overigens is het nog steeds een raadsel wie verantwoordelijk was binnen de Caroline organisatie voor de betalingen aan de tendermaatschappij, was dat Ronan? Zeer onwaarschijnlijk, daar hij sinds begin 66 niet meer dan het boegbeeld voor Caroline was. Philip Solomon had zich begin 66 ingekocht in de Caroline oraganisatie om zijn platenlabels een platform te geven, oa Major Minor. Had Solomon de rekeningen niet betaald? Of ging de betaling via het kantoor Singel 160 waar een echtpaar de zaken runde? Feit is wel dat deze opname bijzonder…

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Ik hoor net dat er twee nummer 20's in de tipparade van 20 mei 1967 staan? Dan moet het lijstje even opnieuw geplaatst worden met de juiste gegevens, dus ook met Ronnie Dove erin. Dat gebeurde wel vaker na 15 juli 1967 dus op zichzelf niet zo gek. Maar dan moet het lijstje wel met de juiste nummers geplaatst worden voor de verzamelaars, waarvan ik er eentje ben. Nog een week of zeven, dan liggen de tiplijsten vast, want het staat gedrukt in dat blauwe boekje. Wel zou de lijst van 15 juli 1967 dan nog even geplaatst moeten worden met de standen van de week ervoor. Ik wacht het even af.

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. Started by scotty,

This recording of Marc Van Amstel on RNI runs too fast. Could somebody with the necessary software adjust to the correct speed. Many thanks Ian [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  25. Started by martinja,

RNI Top 30 - 1970 - Andy Archer [verborgen inhoud] Radio Nordsee International - morning show - 1970 - Axel [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.