Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.301 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname komt van een R2R tape van James Hutchison. [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ongetwijfeld al eens voorbij gekomen maar voor wie het niet eerder heeft gezien, Radio Mi Amigo in Spanje maart 1975. We zien een jonge en bij vlagen optimistische Silvain Tack en een jonge Tineke die Tack " aan de tand" voelt. Paul de Haan.
-
Hier de 4 uur durende uitzending op 192tv van 50 jaar ABTT. Mp4 file, 2.82gb. [verborgen inhoud] Laurens
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Gedeelte van de Veronica Top 40, presentatie Jan van Veen i.p.v. Lex Harding. Bertus veronica 1969 11-15 1400-1509 JanVanVeen - VeronicaTop40.mp3 [verborgen inhoud] veronica 1969 11-15 1509-1600 JanVanVeen - VeronicaTop40.mp3 [verborgen inhoud]
-
Uurtje Maarten de Jong. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Hans plaatste van de week een opname van deze datum en bij het archieveren kwam ik deze tegen: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Gegevens overgenomen van de cassette, maar vraag me af of deze wel kloppen [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Dit komt van een CD uit het archief van Hans Hogendoorn. Mogelijk is dit een eigen opname, door Hans gedigitaliseerd. Mocht iemand de datum en AM/PM kunnen achterhalen, laat dat dan svp weten. [verborgen inhoud] Wat een genot is 't steeds weer om Robbie Dale aan het werk te horen.
-
-
- 4 antwoorden
- 771 weergaven
-
-
Zagen we toch gisteravond Herr Bollier, de helft van MeBo, in hoogst eigen persoon in een documentaire over Lockerbie op het ZDF. MEBO zou de timer geleverd hebben, werd opgevoerd als Zwitsers bedrijf, maar de link met RNI werd compleet gemist, dus ook niet dat de Mebo2 aan Khadaffi is verkocht, en de andere MEBO activiteiten in Libie, terwijl Libie en Lockerbie zwaar verband hebben. Overigens was de conclusie van het verhaal dat Iran achter de aanslag zat, als vergelding voor de aanslag va de Amerikanen op een Iraans passagiersvliegtuig. Lockerbie zou een samenwerking tussen alle grote terroristische clubs, Iran, Libie en de Palestijen, zijn geweest.
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Hi all 1979 12 25 Caroline 319 13.15 - 13.48 Buzby Dutch service Caroline 319 Stuart Russell and others Talking about public schools poor quality too much fading but still interesting enjoy
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
1964-08-01 0700-0800 GerardDeVries-Schoonschip [verborgen inhoud] 1964-08-01 0800-0900 GerardDeVries-Schoonschip [verborgen inhoud] 1968-01-08 0600-0700 EddyBecker-Ookgoeiemorgen [verborgen inhoud] 1971-08-01 0700-0800 KlaasVaak-Ookgoeiemorgen [verborgen inhoud] 1971-08-01 1530-1630-RobOut-Will Luikinga-Sangria [verborgen inhoud] 1971-08-01 1530-1804 RobOut-Sangria [verborgen inhoud] 1971-08-01 1700-1800 RobOut-Will Luikinga-Sangria [verborgen inhoud] 1972-08-01 1152-1300-StukjeTomCollins-StanHaag-Jukebox-Will Luikinga [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V
-
-
- 4 antwoorden
- 739 weergaven
-
-
Radio Atlantis startte op 15 juli 1973 vanaf de Mi Amigo. Om 12 uur met officiele uitzendingen voorafgegaan door een test uitzending. Op een geluidsdrager vind ik nu ook een test van drie dagen eerder in de avond van 12 juli van een half uur bestaand uit één afkondiging en daarna een half uur fluittonen. Ik had hier nog nooit van gehoord. Voor mijn was de test op 12 juli een verrassing. Douwe
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Voor de liefhebbers van samenzweringstherorien is er een aardig filmpje op Youtube. Het gaat over Ronan, Crawford, Radio Nord en de CIA. Dit is deel 1, de rest schijnt nog te komen.
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Deze opname komt van James Hutchison. Of het een kortegolf of middengolf opname is kan ik niet helemaal goed bepalen, ik vermoed kortegolf. [verborgen inhoud] In zijn RNI dagboek schreef Michael Downing op dat dit inderdaad de dag was dat Dave terugkwam op RNI : [verborgen inhoud] bij "Tuesday 15 August 1972".
-
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Iedereen de beste wensen voor 2024. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Eindelijk eens opgediept uit de oude dia's: de Norderney aan de Van Hasseltkade in Maastricht. Ik nam de twee dia's tussen september 1986 en juni 1987 - de precieze datum weet ik helaas niet. Ik houd me aanbevolen voor de juiste data. [Edit: tussen april en juni 1987 - met dank aan de Hansen: Hendriks en Knot] Indertijd liep de oprit van de Wilhelminabrug nog rechtuit naar de Markt. Inmiddels is het kantoorpand links allang gesloopt, en komt het verkeer daarvandaan de brug op. De kade is ook niet meer in gebruik als parkeerplaats; het heet nu Maaspromenade. Het schuine stukje beschoeiing bij de boeg van het schip is tot op de dag van vandaag nog te herken…
-
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
- 2 followers
-
-
Twee opnamen waar wat mee is. In die week waren de volgende twee platen de Satellietschijf: * Bruce Springsteen - Glory Days * Maggie MacNeal - You Are My Hope Tenminste, volgens een opname die ik heb. Maar dan deze twee opnamen die gedateerd zijn in de zelfde week: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Satellietschijven zijn: *Novo Band - Girl it's you *Camaro's Gang - Ali shuffle Ik heb niet gekeken naar de datering van de twee opnamen omdat er hier meerdere puzzelaars zitten die dat beter kunnen dan ik. Het lijkt erop dat datering niet juist is. En beide platen komen niet voor in de Satellietschijven overzicht. iemand enig idee…
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Voordat religie niet meer geplaatst mag worden, nog even deze; [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 4 antwoorden
- 875 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Hans Mondt-Ook goeiemorgen 0600-0700 [verborgen inhoud] Hans Mondt-Ook goeiemorgen 0700-0800 [verborgen inhoud] Tom Collins- Ook goeiemorgen-vanaf de MiAmigo259 0800-0900 [verborgen inhoud] Freek Simon-Live van de MiAmigo259 0900-1000 [verborgen inhoud] Tom Collins Freek Simon-Live relaiscontact Veronica 1000-1105 [verborgen inhoud] Tom Collins-Lex Harding - Live op 538 1100-1200 [verborgen inhoud] Lex Harding-Tom Collins-Will Luikinga - Live op 538 1200-1300 [verborgen inhoud] Lex Harding-Tom Collins - De dag De hearing 1300-1400 [verborgen inhoud] Lex Harding-De dag 1400-1500 538 AM [verborgen inhoud] Lex…
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Bewerkte opnames, mischien eerder aangeboden-gecleaned, van diverse bronnen. Een serie schitterende super kwaliteit opnames van Brian Anderson van de Engelstalige Radio Mi Amigo service uit April 1974. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
- 4 antwoorden
- 925 weergaven
-