Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.535 discussies in dit forum
-
-
-
De studio dus. Daarvan zijn veel foto's genomen. Maar hoe zag het geheel er nu uit als je binnen stond en rondkeek? Even hoe het in '64 gebouwd werd (als vermoedelijke "dekmantel" staat er "Lab" en "werkplaats" in de ruimten): Wie kan de studio, de zenders en de presentatieruimte intekenen?
-
[Verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 3,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de tipparades uit de periode 15 juli 1967 tot en met 4 april 1970 heb ik eind jaren 70 es vijf stencils ontvangen van iemand die dat waarschijnlijk van de radio heeft bijgehouden en ik ben altijd van die gegevens uitgegaan. Tot ik afgelopen maandagavond bij toeval op Top 40.nl de lijst van 15 juli 1967 tegenkwam. Ik heb toen die lijstjes gedownload en vergeleken met wat ik had en ik ben toch een aantal merkwaardige dingen tegengekomen. Ik zal ze maar niet allemaal opnoemen, maar het resulteerde in het feit dat ik daardoor een aantal nummers alsnog moest gaan zoeken. Van een aantal nummers werden ook de b-kantjes vermeld. Ik zoek als gevolg daarvan nu nog volgende num…
-
Ik zit momenteel te luisteren naar de tipparade van 17 september 1966 en hoor de afkondiging van presentator Bert van der Laan. Ik heb de lijst die geplaatst is erbij en zie dat de noteringen heel erg afwijken. Zo hoor ik Jr Walker & The All Stars op 16, maar daar heb ik Frank Sinatra staan. Als het geplaatste lijstje niet klopt, hoop ik dat de juiste lijst alsnog geplaatst wordt. Als dit lijstje juist zou zijn, hebben we echt een record te pakken, want ik telde zestien nieuwe entries en dat lijkt me toch wat over de top. Vorige week waren het er vijftien.... Maar het blijft leuk om het te volgen. Ik ben benieuwd en wacht het af.
-
-
Toch enigszins verrast dat Radio 192 toch verdergaat met de top 40 van ná de zeezenders. Ik persoonlijk vind dat wel fijn, want de top 40 werd de hele maand september 1974 nooit uitgezonden en op Hilversum 3 moesten ze binnen twee uur er altijd veertig platen doorheen rammen. Ik ga er vanmiddag weer even lekker voor zitten. Ik zou zeggen: ga zo door. Rob en Bert horen bij de zaterdagmiddag.
-
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
-
-
De UK Top 100 van 1965 ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 21 december 2013 van 19 tot 24u. Productie Ronny Harnie ​Zaterdag voor één keertje geen Nederbeat maar wel vijf uur lang non-stop de allergrootste hits in de UK in 1965, netjes op een rij van 100 naar 1 (en overgoten met een kerstsaus). De volledige lijst wordt bij mondjesmaat op het forum gezet. Voor wie niet tot middernacht wil opblijven, de laatste twee uren worden herhaald op zaterdag 28 december van 20 tot 22u. Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/de-uk-top-100-van-1965
-
De UK Top 100 van 1965 ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 21 december 2013 van 19 tot 24u. Productie Ronny Harnie ​Zaterdag voor één keertje geen Nederbeat maar wel vijf uur lang non-stop de allergrootste hits in de UK in 1965, netjes op een rij van 100 naar 1 (en overgoten met een kerstsaus). De volledige lijst wordt bij mondjesmaat op het forum gezet. Voor wie niet tot middernacht wil opblijven, de laatste twee uren worden herhaald op zaterdag 28 december van 20 tot 22u. Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/de-uk-top-100-van-1965
-
-
-
de UK Top 40 is er weer Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 25 januari 2014, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​​Na twee heerlijke zaterdagavonden met de Nederbeat Top 40 is het weer tijd voor een ‘normale’ zaterdagavond: een uurtje Nederbeat, gevolgd door twee uur non-stop UK Top 40. Deze week is de lijst van 29 januari 1966 aan de beurt. Op 1 staan The Overlanders met Michelle, een cover van een Beatles-nummer. Het gaat om de enige Britse hit van deze Engelse groep. We draaien beide kantjes van de single, dus ook Cradle Of Love. Tussen de nummers 40 en 34 werken we 7 nieuwkomers weg: Second City Sound, The Swinging Blue Jeans, Nancy…
-
de UK Top 40 is er weer Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 25 januari 2014, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​​Na twee heerlijke zaterdagavonden met de Nederbeat Top 40 is het weer tijd voor een ‘normale’ zaterdagavond: een uurtje Nederbeat, gevolgd door twee uur non-stop UK Top 40. Deze week is de lijst van 29 januari 1966 aan de beurt. Op 1 staan The Overlanders met Michelle, een cover van een Beatles-nummer. Het gaat om de enige Britse hit van deze Engelse groep. We draaien beide kantjes van de single, dus ook Cradle Of Love. Tussen de nummers 40 en 34 werken we 7 nieuwkomers weg: Second City Sound, The Swinging Blue Jeans, Na…
-
-
De UK Top 40 van 52 jaar geleden ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 1 februari 2014, 20-22u. Productie: Ronny Harnie ​Deze week de non-stop UK Top 40 van 3 februari 1962. Op 1 staat Cliff Richard & The Shadows met The Young Ones. Een nummer geschreven door Sid Tepper en Roy. C. Bennett en de titeltrack van de film The Young Ones die in 1961 uitkwam. De single werd uitgebracht in januari 1962 en stootte meteen door naar de nummer 1-positie in Engeland. Het stond 6 weken op 1 en in totaal 19 weken in de lijst. In de UK werden er meer dan een miljoen exemplaren verkocht, wereldwijd meer dan 2,5 miljoen. Zes nieuwe singles… …
-
- 1 antwoord
- 987 weergaven
-
-
-
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden