Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Eric,

Hierbij wat opnames van Radio Dolfijn. Zal er elke keer ca. 5 posten, tot de voorraad op is. Soms is het wel dubbel, maar dan is de opname een andere of de bitrate. Ik heb nog niet geschoond, dus post alles. [verborgen inhoud] Dolfijn-19660000-FragmentsFromTheNet.mp3 [verborgen inhoud] Dolfijn-19661100-LookBoden-Test.mp3 [verborgen inhoud] Dolfijn-19661114-10min-PersconferencieStartRadioDolfijn.mp3 [verborgen inhoud] Dolfijn-19661114-10min-PeterVanDerHoven-Opening.mp3 [verborgen inhoud] Dolfijn-19661114-PersconferentieOverDolfijn.mp3

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  2. Started by Tino,

Onlangs was er een discussie over de Dominee op Veronica. Ik ben het overzicht een beetje kwijt, dus misschien is deze opname al bekend. Ik kwam hem van de week tegen op een band uit het archief van Douwe Dijkstra. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 782 weergaven
  3. Started by Jan-Fre,

Een aflevering van het franstalige programma van Radio Caroline met Dominique Vautrin 13.01.1980 10:00-11:00 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 796 weergaven
  4. Beste Zeezendervrienden, Wie heeft het eerste programma van Don Allen op RNI, uitgezonden op vrijdag 3 november 1971 van 22:00 tot 23:00, liefst volledig, ter beschikking en wil dit hier pllaatsen? Ook zoek ik het programma dat Don Allen op 29 augustus 1974 van 20:00 tot 22:00 presenteerde. Mijn dank is bij voorbaat groot.

• 7 antwoorden
    • 959 weergaven
  5. Started by scotty,

Here is Don between 0100-0200 with a rea lly entertaining programme, featuring Graham Gill singing "Way Back Home". Don's programmes always make me smile. [verborgen inhoud]

6. Started by scotty,

Remembering good old Don on 14081974 from 2000-2200 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Thanks Ian

• 0 antwoorden
    • 680 weergaven
  7. Started by scotty,

You may already have this from medium wave, but here is Don recorded from FM with the first hour of his last full programme on Thursday August 29th 1974. 2000-2030 [verborgen inhoud] 2030-2100 [verborgen inhoud] I have the second hour from 220 metres, but I think Vincent may have made it available here before.

• 5 antwoorden
    • 834 weergaven
  8. Gast
    Started by Gast,

Hallo , Is er iemand die een opname heeft van " Vrijdag ; 21 maart 1975 " toen Don Stevens aan boord zat en wijlen Peter Van Dam ook (hij was bij Don ook te horen bij het uitkiezen van een Live Song uit de Woodstock Live LP) 1970. Radio Caroline 259 live te horen was ? Alvast bedankt. PS : Peter Van Dam zat toen live aan boord omdat in België even daarvoor de opname studio's in het Oost Vlaamse dorpje Brakel werd overvallen door de BOB Hier staan ook nog leuke Zeezender opnames tussen [verborgen inhoud]

• 14 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  9. Started by cdb,

Oudshoorn radio tv - Luister Zondagmiddag tussen 5.45 en 6.00 naar Donalds draaitafels. Advertentie 31-08-1962

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  10. Started by Fred Sinkeldam,

Beste leden, Drie weken geleden, heb ik mij als donateur opgegeven bij de Stichting Norderney. Ik heb precies gedaan over hoe je lid kon worden, maar tot op heden heb ik niets meer van de Stichting mogen vernemen. Hoelang duurt het voordat mijn gegevens zijn verwerkt? Ik heb dus nog steeds geen inlogcodes ontvangen. Met vriendelijke groet, Fred

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 857 weergaven
  12. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 867 weergaven
  13. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud][verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

15. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  16. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 853 weergaven
  18. Gisteren zat ik te luisteren naar een RNI programma van Tony Allan. Het kwam uit maart 1971. Op een gegeven moment draaide Tony een voor mij onbekende plaat van de band Zoo. Hij zei er bij dat het speciaal voor Pam uit Benfleet in de UK was. Toen dacht ik opeens, die vrouw heb ik op mijn facebook want ze is zeezender liefhebster. Dus ik schreef haar een bericht waarin ik haar vroeg of zij misschien dat meisje van toen was? En ja hoor, ze was toen verbonden aan de Free Radio Association in Benfleet en Tony moet die plaat voor haar hebben gedraaid. Echter, ze heeft hem toen nooit gehoord, waarschijnlijk doordat ze op school zat. Ik heb haar toen een…

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  19. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Op de Radio Caroline mailinglist staan de links voor de programma's van Radio Caroline en Seagull van afgelopen week. Voorlopig worden ze daar even neergezet. Je hebt een week om ze te downloaden. Theo

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  20. bron: 192Radio [verborgen inhoud]

21. Started by Vincent,

Ik heb vanochtend per mail met Leendert Vingerling gesproken over de weblog van Jan Kat. Dit is een voorbeeld van hoe snel je informatie kwijt kan raken als je het niet goed regelt. En dan hebben we het niet alleen over geschreven informatie op het internet, maar ook over digitale audio en beeldmateriaal. Op dit moment wordt er gewerkt aan een project om deze informatie voor de toekomst veilig te stellen. Ik kan er verder nog niets over zeggen, maar de gesprekken lopen en we verwachten dat het binnen 3 maanden van start gaat. Met Leendert heb ik afgesproken dat we het werk van Jan Kat weer toegankelijk gaan maken. Dit valt dan binnen het project waaraan gewer…

22. Started by Vincent,

Vanaf vandaag staat het verhaal van Radio Delmare, geschreven door Jan Kat, weer online. Naar aanleiding van een discussie begin dit jaar hier op het forum zijn we begonnen met het achterhalen van alle teksten en afbeeldingen die ooit door Jan Kat op zijn toenmalige weblog zijn gepubliceerd. Een deel was terug te vinden in Webarchive en Leendert Vingerling had gelukkig nog de meeste teksten en afbeeldingen op zijn computer staan. In de afgelopen maanden is het verhaal gereconstrueerd tot wat het nu is. Leendert Vingerling heeft teksten en afbeeldingen bij elkaar gezocht, de teksten nagelopen en waar nodig geredigeerd. Walter Galle, Jan Paparazzi, Frans Schuurbier…

• 12 antwoorden
    • 2k weergaven
  23. Started by Jan-Fre,

Ik zat net te luisteren naar Johan Rood op Radio Delmare. Opname van 12 augustus 1979. Johan leest de prijswinnaars voor van een platenpakket, die binnenkort verstuurd zal worden. Een van de prijswinnaars is Douwe Dijkstra uit Ermelo. Ik ben benieuwd of het platenpakket na ruim 42 jaar inmiddels is aangekomen

24. Started by HansK,

Ik zou graag de download links van de Nederlandse Top 40 en Tipparade willen ontvangen. Zijn deze ook openbaar of moet ik deze per editie aanvragen. In het forum kwam ik alleen een link tegen van de 24 mei 1975 editie.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  25. Afgelopen zaterdag, 21 januari liep het even helemaal mis op 192 radio. In plaats van het ingeplande eenmalige programma van Nederbeat op 192 werd het programma van de week er voor uit gezonden. Ondanks alle inspanningen van de Meester himself werd het eerst een kwartier stil, en daarna restte er niet veel tijd meer. Omdat het programma niet herhaald wordt hieronder voor de liefhebbers een link naar wetransfer waar je het hele programma kan downloaden, als extra service en een opwarmertje voor aanstaande zaterdag Veel luisterplezier, en zaterdag dus, 3 uur Nederbeat in de Nederbeat top 40 vanaf 19.00 uur. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 824 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.