Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Helmut,

Ik ben Helmut uit Wuppertal. Ik heb dit leuke forum ontdekt door de oprichter, die aanwezig was op de Radiodag 2019 in Hilden, Duitsland. Ik had twee redenen om me hier aan te melden, de eerste was dat ik de zender van Radio Bloemendaal in mijn bezit heb een íemand zoek uit Nederland, die de zender graag wil overnemen. Maar blijkbaar was deze verkoop hier niet toegestaan. Jammer. Maar nu de tweede reden, Juul heeft jaren geleden in het DKARS Magazine een berekening geplaatst van de Veronica 538 zendantenne. Maar deze berekening was fout. De masten van de Norderney waren 24 meter hoog en de vertikaale straalerlengte bedroeg 22 meter. Hier is ook ergens geschreven doo…

• 10 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  2. Started by hans knot,

http://bars.rug.nl/download/3c3ccc4f299d6934 bestandsnaam : 817-Caroline-19990314-0802-0935-JohnnyLewis.mp3 bestandsgrootte: 214.3MB beschikbaar tot: 2012-09-30

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  3. Started by Tino,

Veronica-19731225-1900-2040-LexHarding-FransVanDerBeek

• 4 antwoorden
    • 975 weergaven
  4. Wie heeft er een opname van?

5. Op de site kombuispraat kwam ik een posting tegen over mevrouw Annie Bal. Ze is de schoondochter van schipper Jan Groen, die in 1960 als eerste met zijn garnalenkottertje de Veronica vanuit Scheveningen bevoorraadde. Pas daarna hebben de Verwey's hun eigen kotter Ger -Anne gekocht, waarmee de bevoorrading werd gedaan. Wat ik niet wist is dat het scheepje ook werd ingezet om met reclame teksten aan de zijkanten van het schip langs de kust te varen. Ik herinner me dat nog goed, want als kleine jongen gingen we naar het strand van Ter Heyde en dan zag je ofwel schepen ofwel vliegtuigjes met reclame voor 'Ambre Solaire' , Sunkist of Greenspot limonade. …

• 31 antwoorden
    • 8,9k weergaven
  6. Started by Vincent,

Weet iemand op welke datum Brian McKenzie voor het eerst was te horen op RNI. Does anyone know the date Brian McKenzie was first heard on RNI.

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  7. Stan Haag was niet alleen DJ bij Radio Luxemburg en Radio Veronica geweest, maar vanaf 1975 ook bij Radio Mi Amigo, al snel gevolgd door zijn toenmalige echtgenote Nikki Haag die de naam Michelle aannam, samen hielden ze het tot eind 1977 in Playa de Aro uit. Leuk om deze eerste show van Stan nog eens terug te luisteren, Stan Haag Vandaag, d.d. 10 Februari 1975 van 10-12 uur, in 2 delen. Voor 10 uur hoor je nog een stukje Peter van dam die Stan succes wenst. Harm Koenders van de downloadclub heeft de digitalisatie gedaan. Veel luisterplezier https://pixeldrain.com/u/bkkndTZR 09:55-11:00 https://pixeldrain.com/u/613heLFR 11:00-12:00 …

8. Heeft iemand opnames ervan?

9. Nog weer wat gevonden: de eerste tocht van de tender Loekie + bezoek Mebo II. Gefilmd door Jan van Veen. https://youtu.be/fIXmfzcm3QE pixeldrainEerste tocht van de tender Loekie + bezoek Mebo II.mp4This file has been shared with you on pixeldrain

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 557 weergaven
  10. Started by dave76,

Weet iemand wanneer Lex het precies van Jan van Veen overnam? Hij heeft het zelf over februari 1970. En... zijn hier opnames van? Ik zou zo graag eens de allereerste Top 40 met Lex willen beluisteren. Misschien heeft Juul hier wat meer info over.

• 16 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  11. "Delmare 10 06 1979 1555 - 1721 Ronald Bakker - Kees Kaas Mulder - Ronald Van Der Vlucht - Eerste Uitzending.mp3" Your file https://pixeldra.in/u/jMz3Ja Beste groet Philip

• Bedankt
      • Treurig
      • Vind ik leuk
    • 29 antwoorden
    • 6k weergaven
  12. Started by Lokeend,

Is er iemand die de eerste uitzending van Radio Atlantis heeft vanaf de Janinne? Grt Rieni.

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  13. Gast Max
    Started by Gast Max,

Eerste uitzending van Baken 16 op Mi Amigo 23-07-1976 Radio Mi-Amigo, Bart Van Leeuwen, Baken 16 - 12.00-13.00 uur

• 1 antwoord
    • 936 weergaven
  14. Gast Max

Eerste uitzending van Baken 16 op Mi Amigo 2e uur 23-07-1976 Radio Mi-Amigo, Bart Van Leeuwen, Baken 16 - 13.00-14.00 uur

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  15. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Om even na zessen hoorde ik de alarmschijf van 31 augustus 1974 voorbijkomen en nu al staat vast dat hij anno nu al meer airplay heeft als destijds op Radio Veronica. Daar werd ie dus nog zegge en schrijve 1 keer gespeeld. Op 2 september 1974 was ie niet meer te horen en al evenmin de ABTT. Maar wat kunnen we, bv op zaterdagmiddag, nu verwachten? En zometeen na zevenen? Nog bedankt voor de laatste week van Veronica, ik heb er heel wat uren naar geluisterd. Leuk om het allemaal weer terug te horen.

• 0 antwoorden
    • 949 weergaven
  16. Started by Juul,

Ten behoeve van het sport programma van Henk van Dorp had ik een snelheidsregeling bedacht die ik kon aansluiten op een Telefunken M24 recorder om de snelheid daarvan te kunnen regelen. Dit omdat de Sony draagbare waarmee Henk interviews op nam niet altijd op snelhied liep en ook als dat wel zo was klopte de snelheid niet met de M24 waarop we in mijn studio z'n bandjes monteerden-afspeelden. Dus ik had een list bedacht. We hadden in de werkplaats van Karel van der Woerd een 100 Watt versterker staan. Ik monteerde het in een karretje en die versterker koppelde ik met de input op een toongenerator output waarmee je in dit geval 50Herz + en - een paar Her…

17. Started by Pd2pk,

Dag Radiovrienden , Eindelijk na lang zoeken een 192 Radio'tje kunnen bemachtigen . Ik wilde het eerst niet testen maar toch even een 9 volt batterij geplaatst , nu voorzichtig het volume wieltje naar beneden en ja hoor ik hoor gekraak , beetje zoeken en ook een zender te horen, kortom muziek , wat leuk en wat is er nog maar weinig te horen op die oude middengolf ( overdag ) want in de avond zal er wat meer te horen zijn denk ik . Dan toch nog een 2 tal vragen , ik lees dat het radio'tje in 1967 te koop was maar waar kon men dit gevalletje kopen ? En wie weet waar en hoeveel er gemaakt zijn ? Vriendelijke groeten van Peter (pd2pk).

18. In Maart 1977 werd ik door de EVO (Eindhovense Verplegings Omroep) gevraagd om mee te werken aan een Vrije Radio Special.. Zo in de trend van "Wat is Vrije Radio, wat is Radio Mi Amigo, wat is het blad Baffle van de VvVR,etc etc" Het werd voor mij de start om bij diverse andere ziekenomroepen hand- en spandiensten te verlenen. Verwacht geen "high tech" radio, het ging toen nog allemaal heel amateuristisch, cassette recordertje, de fameuze 5-kanaal TTI-mengpaneeltjes etc etc.. Toch leuk om te delen.. https://pixeldrain.com/u/NsWVDuTt De EVO heeft nog bestaan tot een paar jaar geleden... Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 590 weergaven
  19. Started by rauhfaser,

In een radiogroep waarvan ik lid ben, kwam deze week de vraag of er iets was bewaard van de Elvisdag op Veronica 538. De moderator had contact gezocht met Adje Bouman, die hem vertelde dat maar een klein deel bewaard is. Misschien weet Juul van Studiotapes van de Elvisdag? Zelf ken ik geen studiotapes van deze Elvis-dag, maar wel de volledige uitzend-tapes. Die heb ik een jaar of tien geleden gedownload, ik weet niet meer wie de aanbieder was. Maar alsnog bedankt. Overigens heb ik me er altijd over verbaasd dat de Elvisdag slechts zes uur duurde. Dit was nogal uit verhouding met 20 uur Beatles (vergelijkbaar qua impact op de popmuziek) in 1972, 14 uur Stones in 1973 en…

• 4 antwoorden
    • 5,1k weergaven
  20. Started by rauhfaser,

[ONDERSTAANDE ZOU COMMERCIEEL KUNNEN OVERKOMEN, DAT IS NIET DE BEDOELING, IK HEB GEEN BEHOEFTE (MEER) AAN RECLAME, BESCHOUW HET ALS INFORMATIEF. HET GEBEURT IN OVERLEG MET DE ADMIN.] Ik mag me gelukkig prijzen dat het door mij geschreven boek Elvis Presley, Erfenis van een Fenomeen, dat eind november is verschenen, zeer veel (positieve) media-aandacht krijgt. Op Radio 2, RTV Rijnmond en (vorige week) een hele week op Radio 5 Nostalgia is de verschijning van het boek beslist niet ongemerkt voorbij gegaan. Daar ben ik blij om, omdat na 25 jaar journalistiek het schrijven van een boek een geheel nieuw hoofdstuk aan mijn cv toevoegt. Van de week hoorde ik van de uitge…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Started by Jaap De Vries,

Elvis middag op 538 08-01-1974 van 12 tot 1800 https://pixeldrain.com/l/Wk1raMUu

22. Started by Juul,

Ik was een programma uit 1966 aan het afluisteren, Draaikolk door Suhandi en hij vertelde dat hij en brief had gekregen van enkele Elvis fans die in Eindhoven de Elvis show op Veronica niet goed konden ontvangen. En daarom besloot Suhandi, hij was toen programmaleider bij Veronica, om in het middag programma draaikolk de jongens gelegenheid te geven om een Elvis show te maken. Ze deden dat kennelijk thuis op de bandrecorder. Het waren Jan de Vries en "Phil Mountain" en als technicus Joep Schouten. Ze kwamen uit de Kalmoesstraat in Eindhoven. Erg leuk voor die tijd, 1966 dus, om te horen. En ook hier vraag ik mij dan telkens af, wat zou er van de heren …

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  23. Gast
    Started by Gast,

Opeens was alles anders, vertrouwde bakens op de middengolf waren verdwenen, 538-220-217 Veronica, RNI,Atlantis. Op 1 september 1974 de "Grote Omschakeling" naar 259, hoevelen verhuisden direct mee naar Mi Amigo, wie durfde zich over te geven aan "the Big 445" het verfoeide H3. Hier een tweetal opnames live vanaf de Mi Amigo in de middag van 1-9-74 met Peter Pan<bemanningslid aanboord Mi Amigo> en Tony Allan in Dutch/Engels op Radio Mi Amigo, er waren immers geen programmabanden gekomen voor 1-9-74. http://www95.zippyshare.com/v/KF9wRM1Q/file.html Paul de Haan.

• 18 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  24. foto: ©Stichting Norderney http://www.scheveningenlive.nl/surf-webcam/ http://www.vvvameland.nl/webcam-vvv-ameland/webcam-1

• 20 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  25. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Vandaag is het weer eens zover. Je wilt lekker naar de top 40 van 1965 luisteren en er is geen geluid. Leuke muziek, leuk commentaar erbij. Helaas pindakaas. Ik hoop dat het geluid er toch snel weer komt.

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.