Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.014 discussies in dit forum
-
Iemand vraag mij naar de positie (coördinaten) van de MV Mi Amigo in het Knock Deep in februari 1977. Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen?
-
- 2 antwoorden
- 794 weergaven
-
-
Is er bij iemand bekend over er ooit post is geweest op de Magdalena. Er waren natuurlijk verschillende adressen. Rieni L
-
- 17 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
Ik heb hier een afbeelding van een poster met een oproep voor de demonstratie en concert op 18 April 1973. Heeft iemand misschien een betere afbeelding?
-
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
IK heb hier drie grote posters liggen van de Norderney uit de tijd dat hij nog op zee lag. Ik neem deze morgen mee naar Hoek van Holland. De eerste drie die via een PB reageren kunnen morgen zo'n poster mee naar huis nemen.
-
- 0 antwoorden
- 637 weergaven
-
-
Ik heb de poster uitgeprint via de stichting Norderney en hij hangt al een tijdje hier aan de muur, nu vraag ik mij al een tijdje af, je ziet er 3 personen op staan. Wie zijn dat eigenlijk.
-
Op de veilingsite Catawiki kwam ik een getekende poster tegen van de Norderney, het schip van radio Veronica .De poster is gemaakt door de organisatie Free Radio Campaign en stamt uit 1970. De bieding duurt nog een kleine week en het eerste bod is 1 euro https://www.catawiki.com/en/l/51280397-beatles-pirat-rare-radio-veronica-poster-original-1st-print-poster-1970-1970 Salut Leendert
-
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
-
Beste mensen ik begrijp dat sommige zich storen aan het feit dat ik geen namen bij de foto heb gezet. Ik heb uitgelegd waarom en ik heb de foto geplaatst om te laten zien dat we met een aantal oud Veronica mensen best nog wel aardige dingen doen nu het nog kan gezien de leeftijd. En ook dat Tineke ons uitnodigde in haar nieuwe thuis om een broodje te eten. Inmiddels heb ik Vincent gevraagd mijn posting te verwijderen en dat heeft hij keurig gedaan. Zodat wellicht de ergernis ook weg is. Wat mij betreft is de discussie gesloten. "plaatje maar weer"..........................
-
- 0 antwoorden
- 427 weergaven
- 1 follower
-
-
Zeezender vrienden, Eigenlijk per toeval kwam ik achter het bestaan van dit boek. Een paar jaar geleden verschenen. Het bizarre leven van Max Lewin. De man die aan de wieg van Veronica stond en in de jaren die daarop volgden een heel typisch, eigenzinnig leven leidde. Het gaf mij nieuwe informatie over de prille begintijd van Veronica en haar aandeelhouders. De schrijver is grondig te werk gegaan. Hij heeft allerlei archiefdocumenten in kunnen zien en met veel betrokkenen gepraat. Ik vond het boek echt een aanrader!
-
- 8 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Now Great news as Norman Barrington wrote: As many of you will probably know, I have a rather large archive of jingles, and having worked on Caroline in the 1970s have an extensive collection of Caroline related material. In October 2020, Ray Anderson of Jumbo Records & EAP fame approached me with the idea of combining our collections to make a spectacular collection of Caroline Jingles, Commercials, Production and Themes. In other words the material that made Caroline sound the way it did. I started a long overdue organising my own collection and also called in items from former DJs, colleagues and friends, even some original jingle producers. The names of …
-
-
- 31 antwoorden
- 9,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Peter Harmsen's Laser 558 Gallery (1984-85) Peter Harmsen's Radio Caroline Gallery (1983-85)
-
- 7 antwoorden
- 988 weergaven
-
-
Wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende. De mensen op de Norderney zaten een eindje op zee, maar was er iets geregeld als iemand ziek werd of gewond raakte? Op land is hulp snel aanwezig, maar op zee niet. Was er altijd iemand aan boord met EHBO ervaring? Of werd er voor raad per radio advies en hulp gevraagd?
-
Dit kwam ik tegen, kijk vanaf 17:00 min. Groet Nico.
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Goeiemorgen! Ik vraag me af of er opnamen bestaan van het radioprogramma Prietepraat, dat in 1963 een tijdje op Radio Veronica werd uitgezonden. Het programma bestond uit een aantal cabaretières als Jasperina de Jong en Sylvia de Leur, die improviserend de gesprekken van de dag doornamen. (Ironisch genoeg brachten die twee tegelijkertijd in hun Lurelei-cabaret een nummer genaamd Vrienden Van Veronica dat de spot dreef met de populariteit van deze piraat!)
-
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
En ondanks dat Pixeldrain niet werkt gaan de uitzendingen gewoon door :-) Hier is een uurtje Prijsbewust met Tony Berk op Radio Noordzee Internationaal. Het is 27 augustus 1974. Ik heb een gratis alternatief gevonden voor Pixeldrain, je kunt er afspelen en downloaden. https://jumpshare.com/v/BUO0G3zVnrH1hJ9JQe8V
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
De Beatles Fanclub Nederland plaatste vandaag een verheugend bericht voor zowel Beatles- als radiofanaten. En laat ik nou beide zijn! Dit is het bericht: ONBEKENDE OPNAME VAN RADIO VERONICA GEVONDEN …. ABBEY ROAD Een bijzondere ontdekking voor Beatles-liefhebbers! Graham van de Hoogen heeft een audio tape gevonden met daarop de Nederlandse première van het Beatles album Abbey Road. Het is de uitzending Muziek van Jan voor Alleman, gepresenteerd door Jan van Veen. Live op Radio Veronica op 19 september 1969. Het album kwam pas een week later uit in Engeland en zelfs twee weken later in Nederland. Jan van Veen was een populaire diskjockey in die t…
-
-
- 24 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
In 1978 en 1979 was "Prodihaag" een van de dekmantels van Radio Delmare. Toen de Aegir in September 1978 werd geparkeerd bij de autoriteiten begon men een cassette service met DelMare programma's. Of er ook veel van die cassette's zijn verkocht weet ik niet, maar ik heb ooit 2 digitale kopietjes (Harm Koenders) kunnen vinden. Ooit is hier de vraag gesteld of er ook echt wel van die Prodihaag cassette's ooit geleverd zijn, dus... wie heeft er nog meer???? Leuk om eens naar te luisteren en horen van Rob van de Meer "We zenden uit uit vanaf een Philips C60 cassette bandje..." Ook zou ik graag eens een kopie van de fameuze "Radio Hollandia" cassette's willen ho…
-
-
- 12 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Two filles from satellite radio station QEFM about offshore radio url : http://bars.rug.nl/download/aa41b14a862c34f5 filename: QEFM_Satellite_1993_08_00_UAboutOffshoreradio(61min)(part2).mp3 filesize: 141.2MB url : http://bars.rug.nl/download/ed65fd43b0e81442 filename: QEFM_Satellite_1993_08_00_Unknown-AboutOffshoreradio(62min)(part1).mp3 filesize: 142.1MB available until: 2013-02-22
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Beste mensen, Wie heeft de complete programmering van de laatste uitzendweek van Veronica en zou deze met mij willen delen? Op de site van Stichting Norderney staat er helaas maar een deel van die week op. Ik hoor het graag van jullie 😊
-
-
- 23 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 2 followers
-
-
Ik heb weer een "klus afgerond", alle Veronica zeezender Programma schema's gescand en DZB ( DoorZoekBaar) gemaakt in pdf. In deze doos zaten ze die Ad en ik meenamen in 1974 . In eerste instantie t/m 1968 maar daarna kwamen andere documenten boven water. Het was geen eenvoudige klus, soms sporadisch is er een maand niet. Gelukkig kon ik in een paar gevallen een beroep doen op de geheugens van Tineke de Nooij en Willem van Kooten. Het beslaat de periode december 1960 - t/m augustus 1974. De zeezender periode dus. Het zijn unieke documenten. In september 1974 zouden ze weggegooid worden maar gelukkig hebben Ad Bouman en ik ze gered. En dat kwam van pas bij …
-
-
- 15 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 3 followers
-
-
Er staat mij iets van bij dat er wel eens opgeschreven is welke programma titels er allemaal geweest zijn van 1960 t/m 1974. Ik wil zo'n lijst ook wel eens gaan maken maar voordat ik begin wil ik wel eens kijken hoe je dat het beste kunt doen. Juul
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
In deze programmalijst voor de uitzendingen van vanavond op Radio Mercur hoort men ook een felicitatie voor het huwelijk tussen Mercur's programmamedewerker John Stenberg, die deze dag vrij had vanwege zijn huwelijk met Birthe. uitzenddatum onbekend. Radio Mercur programmaoverzicht met felicitatie
-
-
- 1 antwoord
- 825 weergaven
-
-
Ik sta er van te kijken hoeveel programma's er bewaard zijn gebleven. Mijn dank is groot voor alles wat aangeboden is. Zelf mis ik toch nog veel uit de jaren 1963-1970. Vooral de periode van de opkomst van de Nederbeat of binnenbeat. Alles is welkom. Groeten, Cor.
-
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Een lijst met namen van programma's Laser 729 / Laser 558 / Laser Hot Hits. Welke missen we nog? A list of programs of Laser 729 / Laser 558 / Laser Hot Hits. Which one do we miss? Laser 729 ? Laser 558 1 year celebration Brealfast show Charts action Eurosiege Rockin' America Top 30 Sixties Sunday Top 30 countdown Top 40 Zany Hour Laser Hot Hits Elvis special Magic Motown Sixties Sunday Laatste update: 26-01-2012 09:32
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Een lijst met programma's van Radio Caroline. Welke missen we nog? A list of programs of Radio Caroline. Which one do we miss? NL 19 toen show Baken 16 Caroline Top 50 Espresso Gangboord Scheepsplaat Schoonschip Wekkerradio Will wil wel Zondagmiddagmatinee UK Album Countdown Alltime top 500 Countdown Northsea gold Overdrive Personal Top 10 Sign on Space play Sport aid Sunday mellow music Laatste update: 31-01-2012 22:56
-
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
-