Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.
Een groepsblog door de redactie in Nieuws
  • artikelen

    7.829
  • opmerkingen

    2.018
  • weergaven

    337.577

Auteurs van dit blog

Over dit blog

Het laatste radionieuws uit Nederland en Vlaanderen

Berichten in deze blog

NPO Radio 2 is ook nu weer marktleider in Nederland, Radio 10 neemt de tweede plaats over van Qmusic. Dit blijkt uit de luistercijfers over week 7 van 2023. De meetweek loopt van maandag t/m zondag van 06:00-23:59 uur. Onderstaande tabel bevat het marktaandeel en het weekbereik van de laatste twee weken en een totaal van de laatste 4 weken.  
NPO Radio 2 blijft ook deze week marktleider in Nederland, Qmusic neemt de tweede plaats over van Radio 10. NPO Radio 5 meldt zich voor het eerst in de top 5. Dit blijkt uit de luistercijfers over week 6 van 2023. De meetweek loopt van maandag t/m zondag van 06:00-23:59 uur. Onderstaande tabel bevat het marktaandeel en het weekbereik van de laatste twee weken en een totaal van de laatste 4 weken.  
NPO Radio 2 blijft marktleider in Nederland, Qmusic staat de tweede plaats af aan Radio 10 en zakt een plek drie. NPO Radio 1 blijft vierde plaats en Sky Radio neemt de vijfde plaats over van Radio 538. Dit blijkt uit de luistercijfers over week 5 van 2023. De meetweek loopt van maandag t/m zondag van 06:00-23:59 uur. Onderstaande tabel bevat het marktaandeel en het weekbereik van de laatste twee weken en een totaal van de laatste 4 weken.  
NPO Radio 2 is nog steeds marktleider in Nederland, Qmusic stijgt naar de tweede plaats ten koste van Radio 10, die nu derde staat. NPO Radio 1 stijgt naar de vierde plaats, Radio 538 zakt naar plaats 5. Dit blijkt uit de luistercijfers over week 4 van 2023. Eerder werden al week 1 tot en met 3 gepubliceerd volgens de nieuwe meetmethode. De meetweek loopt van maandag t/m zondag van 06:00-23:59 uur. Onderstaande tabel bevat het marktaandeel en het weekbereik van de laatste twee weken en e
Week 23 van het jaar 2023 bracht interessante verschuivingen in de Nederlandse luistercijfers met zich mee. Ondanks een lichte daling van het marktaandeel blijft NPO Radio 2 fier bovenaan staan. Dat blijkt uit de meest recente metingen van de Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Op de tweede plaats vinden we Qmusic, dat zijn marktaandeel zag groeien van 10,5% naar 12,4%. Radio 10 volgt op de derde positie met een marktaandeel van 10,1%, vergeleken met 11,3% in de voorgaande week.
In week 22 van 2023 heeft NPO Radio 2 zijn positie op de Nederlandse radiomarkt vergroot, zo blijkt uit de nieuwste luistercijfers. Met een marktaandeel van 16,1% behoudt NPO Radio 2 de nummer 1 positie, waarbij ze een significante groei hebben doorgemaakt ten opzichte van de vorige week, toen ze een marktaandeel van 14,2% hadden. Op de tweede plaats staat Radio 10 met een marktaandeel van 11,3%, dat weliswaar een lichte daling heeft doorgemaakt ten opzichte van de voorgaande week (11,8%
In de week van 22 mei tot 28 mei zijn de meest recente luistercijfers van Nederland bekendgemaakt. NPO Radio 2 blijft de nummer één positie behouden, met een marktaandeel van 14,2%, ondanks dat deze iets is gedaald ten opzichte van de voorgaande week (14,4%). Op de tweede plaats staat Qmusic met een marktaandeel van 12,1%, een lichte stijging ten opzichte van de voorgaande week (11,9%). Radio 10 neemt de derde plaats in met een marktaandeel van 11,8%. Deze zender laat een opmerkelijke groei zien
In week 20 van 2023 zijn de nieuwste luistercijfers bekendgemaakt, waarbij NPO Radio 2 zijn positie als marktleider heeft weten te behouden. Ondanks een lichte daling ten opzichte van de vorige week, blijft NPO Radio 2 stevig op de eerste plek met een marktaandeel van 14,5% (vergeleken met 16,7% in de voorgaande week).   Op de tweede plaats vinden we Qmusic, dat een kleine stijging heeft doorgemaakt. Qmusic heeft nu een marktaandeel van 11,9%, vergeleken met 11,2% in de vorige week. Ra
Volgens recente luistercijfers heeft NPO Radio 2 zijn leidende positie verstevigd. Met een marktaandeel van 16,7% wist het radiostation een opvallende stijging te realiseren ten opzichte van de voorgaande week, waarin het marktaandeel nog op 14,5% lag. Op de tweede plaats vinden we Qmusic, dat met een marktaandeel van 11,2% zijn positie heeft weten te handhaven. Radio 10 completeert de top drie met een marktaandeel van 10,8%.  Een andere zender die aanzienlijke vooruitgang heeft geboekt,
In week 18 van 2023 blijft NPO Radio 2 de koploper in de Nederlandse radiowereld, maar Qmusic maakt indruk met een sterke stijging in de luistercijfers mede dankzij de 80's Top 500. Volgens recente gegevens behaalde NPO Radio 2 een marktaandeel van 14,5%, iets lager dan de 14,7% van de vorige week. Ondertussen zag Qmusic zijn marktaandeel stijgen naar 11,8%, vergeleken met 11,5% in de voorgaande week. Op de derde plaats vinden we Radio 10 met een marktaandeel van 10,7%. Hoewel het statio
Wekelijks, op woensdagmiddag, worden de luistercijfers van de week ervoor gepubliceerd. In de week van maandag 17 t/m zondag 13 april 2023 is NPO Radio 2 wederom marktleider, Qmusic staat op de tweede plaats, Radio 10 derde. Sky Radio profiteert van de Top 1000 week en blijft vierde met hoogste marktaandeel in 2023. NPO Radio 1 blijft vijfde.
Wekelijks, op woensdagmiddag, worden de luistercijfers van de week ervoor gepubliceerd. In de week van maandag 10 t/m zondag 16 april 2023 is NPO Radio 2 wederom marktleider, Qmusic staat op de tweede plaats, Radio 10 derde. Sky Radio profiteert van de Top 1000 week en blijft vierde met hoogste marktaandeel in 2023. NPO Radio 1 blijft vijfde.
Wekelijks, op woensdagmiddag, worden de luistercijfers van de week ervoor gepubliceerd. In de week van maandag 3 t/m zondag 9 april 2023 is NPO Radio 2 wederom marktleider, Qmusic en Radio 10 delen de tweede plaats. Sky Radio blijft vierde, NPO Radio 1 vijfde.   .  
Wekelijks, op woensdagmiddag, worden de luistercijfers van de week ervoor gepubliceerd. In de week van maandag 27 maart t/m zondag 2 april 2023 is NPO Radio 2 nog steeds marktleider, Radio 10 blijft tweede, Qmusic derde. Sky Radio neemt de vierde plaats over van NPO Radio 1.   Vanaf week 13 zijn er drie nieuwe zenders vanaf 1 april toegevoegd. Dit zijn SLAM! Housuh in de Pauzuh  (Radiocorp), Groot Nieuws Radio Non-Stop (E Power) en Vibe Radio (E Power). Ook is er een naamsverandering: KIN
Het CIM heeft vanmorgen de nieuwe luistercijfers voor de Vlaamse radiomarkt bekend gemaakt. Deze resultaten bestrijken de periode van 2 januari tot en met 1 april 2016. JOE fm haalt een recordcijfer met 12,9% op de zenderdoelgroep van 30- tot 49-jarigen en zet daarmee het beste resultaat sinds de start neer. Ook op 12+ haalt JOE fm een mooi resultaat met 8,4%. Qmusic haalt een marktaandeel van 11,7% op 12+. Op de zenderdoelgroep 18- tot 44-jarigen haalt Qmusic 19,4% en blijft daar de tweede groo
De RAJAR-luistercijfers over het derde kwartaal van 2025 in het Verenigd Koninkrijk zijn bekendgemaakt. De totale radiomarkt in het Verenigd Koninkrijk bereikte in dit kwartaal 50,1 miljoen wekelijkse luisteraars, goed voor 86 procent van de volwassen bevolking. Het totale aantal luisteruren daalde licht met 0,4 procent naar 1,02 miljard. Commerciële radio verstevigde zijn marktaandeel tot 56 procent, tegenover 53,3 procent een jaar eerder. De BBC zakte naar 41,7 procent. Online luisteren blijf
De luistercijfers van Nederlands jongste radiostation zitten goed in de lift deze zomer. Het marktaandeel stijgt in de doelgroep 20-49 jaar van 2,5% naar 2,9% in juni-juli 2019 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei is hierbinnen vooral zichtbaar onder de millennials. Het marktaandeel stijgt binnen deze groep luisteraars met 31%, van 2,6% in april-mei 2019 naar 3,4% in de meest recente periode. Dit blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode juni-juli 2019, w
Het gaat goed met SLAM! Het pop-dance radiostation van Nederland ziet haar marktaandeel bij luisteraar tussen 20 en 49 jaar dit jaar voor de vierde keer op rij stijgen. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers over de meetperiode juni-juli 2020 van NLO/GfK. SLAM! scoort vooral goed bij Millennials, waar het marktaandeel inmiddels is uitgekomen op 3,7%.  Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp: "We zijn aan het knallen bij SLAM!. De lekkere pop-dance playlist van SLAM! slaat duid
De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode september-oktober 2020 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.447 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 32 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 25 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 3 minuten (vorige periode: 4 uur en 2 minuten).    Stijgers: 100% NL, E-power Radio, Kink
Radio 10 houdt de stijgende lijn in de luistercijfers vast. Het marktaandeel van Radio 10 is gestegen naar 4,9% in de periode januari-februari 2015. Dit blijkt luistercijfers van het NLO. In de vorige meting was het marktaandeel van Radio 10 nog 4,4% en in dezelfde periode vorig jaar 3,4%. Wekelijks stemmen bijna 1,3 miljoen luisteraars af op het station met ‘de grootste hits aller tijden’.   De nieuwe programmering van Radio 10 slaat aan. De nieuwe programma’s ‘Tim In de Morgen’ van Tim Klijn
Volgens de laatste luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode november-december 2014 is het marktaandeel van Radio 10 gestegen naar 4,4%. Dit was 3,4% in dezelfde periode een jaar geleden, dat is een stijging van 30%. Algemeen Directeur Carlo de Boer van Radio 10: “Ondanks het geweld van onze collega’s met de kerstmuziek, Serious Request en de Top 2000, is het marktaandeel van Radio 10 in de meest concurrerende radio periode van het jaar opnieuw goed gestegen. Dat belooft

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.