Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. [Verborgen inhoud]

2. Started by henkleppers,

[Verborgen inhoud]

• 13 antwoorden
    • 8,3k weergaven
  3. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Dit is geloof ik de enige NCRV-jingle die ik in mijn verzameling heb, en het is ook nog eens een puike jingle De NCRV favoriet, ingesproken door.. Ted de Braak (?) http://snd.sc/15mCcfy Waar komt dat effect/muziekje vandaan? SFx

• 41 antwoorden
    • 8,3k weergaven
  4. Started by Oever532,

[Verborgen inhoud]

5. Started by Juul,

[Verborgen inhoud]

• 39 antwoorden
    • 8,1k weergaven
  6. Gast simonfex

Heeft iemand deze Radio 538 jingles en is hij/zij bereid tot ruilen? (stuur dan een pb) Gaat mij om de jingles uit het pakket, niet zozeer om de eigen producties met die jingles. http://www.mediafire.com/?orc3i774hf930o7 Groeten Simon

• 21 antwoorden
    • 8k weergaven
  7. Started by bertvandenberg,

[Verborgen inhoud]

• 9 antwoorden
    • 8k weergaven
  8. [Verborgen inhoud]

9. Started by hans knot,

[Verborgen inhoud]

10. [Verborgen inhoud]

11. Started by hans knot,

[Verborgen inhoud]

12. Gast simonfex

Als je van radio-themes en hele lange jingles houdt, dan raad ik je aan om deze prachtige compilatie eens te beluisteren: (bron: jinglemad) Downloaden, branden op een CD en dan met 140 (dB) op de A2. In die compilatie zit een Britse re-sing van een stationsong uit The Magic of Boston, waarvan dit het origineel is http://snd.sc/J7ZbL8 In Nederland zijn er niet zoveel stationsongs die ik kan waarderen. Uitzonderingen vormen een paar lange jingles uit The Best Show (TROS) én een ‘song’ uit het jinglepakket van Radio VRL, een Amsterdams piratenstation uit de jaren ’80. Dat is een track die ontelbare malen is ingezongen voor ‘tig andere station…

• 19 antwoorden
    • 7,5k weergaven
  13. [Verborgen inhoud]

14. Started by pvanklei,

[Verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 7,4k weergaven
  15. Gast Jan Jaap
    Started by Gast Jan Jaap,

Het Genootschap radiojingles en – tunes brengt maandag een bijzondere 2CD uit. ‘Ferry Maat – jinglemaker’. Met daarop ALLE jingles en tunes van DJ Ferry Maat als jinglecomponist en producent. Het is voor het eerst dat de jingles op CD verschijnen. Nog nooit is zijn werk als jinglemaker zo duidelijk in kaart gebracht. De CD kost 24 euro inclusief verzendkosten naar elk land. De CD wordt vanaf maandag 16 januari geleverd. De dubbel-CD komt namelijk uit op de dag dat Ferry Maat 65 jaar wordt. Voor de CD’s zijn de originele masters gebruikt, in nauwe samenwerking met Ferry Maat. Dit is de volledige inhoud van de dubbel-CD ‘Ferry Maat – jinglemaker’…

• 10 antwoorden
    • 7,4k weergaven
  16. Started by mart538,

[Verborgen inhoud]

• 42 antwoorden
    • 7,2k weergaven
  17. Gast Ben van Oost
    Started by Gast Ben van Oost,

Nu ik toch bezig ben... Collega's Kent of heeft er iemand de 2 cds van Dan O' Days' : Dork–A–Pellas (de rode CD) Dork–A–Pellas volume Too! (de gele CD) Reeds bedankt voor de info Greetz Ben

• 10 antwoorden
    • 7,2k weergaven
  18. Started by Harm,

[Verborgen inhoud]

• 22 antwoorden
    • 7,2k weergaven
  19. Started by Oever532,

[Verborgen inhoud]

20. Started by hans knot,

[Verborgen inhoud]

21. Started by hans knot,

[Verborgen inhoud]

22. Started by Bosmeester,

[Verborgen inhoud]

• 13 antwoorden
    • 6,9k weergaven
  23. Started by Robin Westhof,

[Verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 6,8k weergaven
  24. Started by Marcel Ampt,

[Verborgen inhoud]

• 26 antwoorden
    • 6,7k weergaven
  25. Gast simonfex

Hoewel ik niet echt een verzamelaar van TROS vormgeving ben en er in vergelijking met Dirk (Skybird) weinig van afweet, staan er toch twee TROS-jinglepakketten in mijn Jingle Top 10 Allertijden, te weten The Winning Score en Radio Express, beiden van TM. Voor de Nederlandse radio zijn dit legendarische pakketten en als je ze niet kent dan raad ik je aan om z.s.m. de CD “Tros Radio – TM Jingles 1979 – 1981†van het Genootschap Radiojingles en Tunes aan te schaffen. Een kleine omissie in het CD-boekje is de vermelding dat een aantal jingles uit Radio Express origineel uit een ander, eerder uitgebracht TM pakket komen, namelijk I Love You uit 1978. Deze…

• 17 antwoorden
    • 6,6k weergaven

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.