Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Frans Mijts – Kant en Klaar. Bij het zien van de naam ‘Frans Mijts’ denken velen direct aan de oprichter van The Sound Push Studio in Blaricum, ooit opgezet met geld van de directie van Radio Veronica. Maar ook aan ‘1-9-2 een goed idee’, de prachtige jingles van Veronica destijds. Mijts heeft veel meer gedaan, onder meer de productie van vele reclamespots zoals bijvoorbeeld voor ‘Kant en klaar meubelen’. Een verre voorganger van de Ikea bouwpakketten. Niet alleen de reclamespots werden opgenomen maar ook de basismelodie, dat op het Philips platenlabel uitkwam. Het was Eddie Becker die het op een bepaald moment op Radio Veronica in 1969 gebruikte als eindtune voor zijn ‘Oo…

2. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Dit is geloof ik de enige NCRV-jingle die ik in mijn verzameling heb, en het is ook nog eens een puike jingle De NCRV favoriet, ingesproken door.. Ted de Braak (?) http://snd.sc/15mCcfy Waar komt dat effect/muziekje vandaan? SFx

• 41 antwoorden
    • 7,9k weergaven
  3. Gast simonfex

Heeft iemand deze Radio 538 jingles en is hij/zij bereid tot ruilen? (stuur dan een pb) Gaat mij om de jingles uit het pakket, niet zozeer om de eigen producties met die jingles. http://www.mediafire.com/?orc3i774hf930o7 Groeten Simon

• 21 antwoorden
    • 7,8k weergaven
  4. Started by Oever532,

Hallo allemaal, Voor mijn eigen verzameling ben ik nog op zoek naar verscheidene jingles en tunes en ik hoop dat ik hier hetgeen vind van wat ik zoek. Waar ik nog naar op zoek ben is het volgende: - STER Radio Pingels (begin en eind van rond 1992, 2012 en nu) - Veronica naam/programma/algemene jingles uit het HitRadio pakket (Origineel pakket is van JAM Creative Productions) - Reclame Pingels van Radio Rijnmond (jaren '90) - TROS jingles van de jaren '90 Ook zijn eventuele promo's, leaders en bumpers van het NOS Journaal van de periode 1988 tot 2001 welkom, zo zoek ik bijvoorbeeld de leader/bumper van het uit…

5. Dan The Banjo Man – Dan The Banjo Man. Vele vermeldingen zijn al bekend. Het was Wil van der Steen die het allereerste officiële uur van Radio Mi Amigo om even voor 13 uur op 1 januari 1974 afsloot met Dan the banjo man richting het tijdsein van 1 uur in de middag. Dan The Banjo Man - Dan The Banjo Man. Many mentions are already known. It was Wil van der Steen who closed the very first official hour of Radio Mi Amigo at just before 13:00 on 1 January 1974 with Dan the banjo man towards the 1:00 time slot. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=fc3df2a1-d984-4b0b-a1ad-6d51f9a0df66

6. Started by hans knot,

Jah Stitch – Love and Harmony. Geboren in 1949 in Melbourne Australië ging op de bepaald moment Stitch zich verdiepen in de reggae en besefte dat hij vooral op Jamaica kon genieten. Het nummer Love and harmony heeft lijnen van andere liedjes, heeft ook een ode aan de radio en werd door Mike Haggler op Radio Caroline gebruikt voor de LA jingle: ‘What to do when you down and blue and a spit of love is what you need..’ Jah Stitch - Love and Harmony. Born in 1949 in Melbourne Australia, at some point Stitch delved into reggae and realised he could especially enjoy it in Jamaica. The song Love and harmony has lines from other songs, also has an ode to radio…

7. Started by Juul,

Eindelijk heb ik 'em weer gevonden, mijn bloedeigen single edit van, "Suite Judy Blue Eyes"- Crosby,Stills & Nash edit. Op verzoek van Lex heb ik hem destijds wat korter geknipt. En de platenmij Polydor in Nederland heeft de knip toen uitgebracht. In mono, want ja, we deden niet aan stereo bij Veronica hé. Later heb ik 'em wel in stereo "over gemaakt", maar dit is de originele single. Forum regels beletten mij om de single hier ter beluistering aan te bieden. Howel ie allang niet meer te krijgen is. Meer daar over bij oud collega Harry Knipschild. http://www.harryknipschild.nl/harryknipschild.nl/79-artikelen-popmuziek/139-0…

• Bedankt
      • Haha
      • Treurig
      • Vind ik leuk
    • 39 antwoorden
    • 7,7k weergaven
  8. Started by bertvandenberg,

De laatste avondspits zullen de meesten hier wel in bezit hebben, net zoals ikzelf. Waar ik wel naar op zoek ben is de tune van de avondspits. En dan niet "Les Dudek" (want die LP heb ik reeds) maar de tune die hier door Frits gebruikt wordt. Geen idee hoe het heet of wie de uitvoerend artiest is of zijn. Het gaat om de muziek die onder het gesproken woord van Frits staat. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-TOMQIGWSYQP8.mp3 Wellicht dat iemand mijn verder kan helpen met titel en uitvoerende(n) Alvast bedankt

• 9 antwoorden
    • 7,6k weergaven
  9. Er is vandaag al veel over gezegd, maar in herinnering denk ik terug aan die leuke promo's van Veronica. Grt, Peter

10. Shadows – Apache. Toch wel de bekendste instrumentale melodie van the Shadows, de begeleidingsgroep van Cliff Richard. Het werd door Jerry Larden gecomponeerd en die de inspiratie kreeg nadat hij een gelijknamige film uit 1954 had gezien. Bert Weedon nam het nummer begin 1960 op maar enige maanden later werd het ook aan het vinyl toevertrouwd door The Shadows. Het was op 20 april 1974 dat in de ochtend een spotje draaide in het programma van Norbert op Radio Mi Amigo, waarin werd gemeld dat men om 12 uur die middag uit de ether zou gaan voor werkzaamheden aan de antennes. De volgende ochtend om zes uur werden dan de programma’s hervat: ‘Zo kunt U ons beter horen en zo ko…

11. Gast simonfex

Als je van radio-themes en hele lange jingles houdt, dan raad ik je aan om deze prachtige compilatie eens te beluisteren: (bron: jinglemad) Downloaden, branden op een CD en dan met 140 (dB) op de A2. In die compilatie zit een Britse re-sing van een stationsong uit The Magic of Boston, waarvan dit het origineel is http://snd.sc/J7ZbL8 In Nederland zijn er niet zoveel stationsongs die ik kan waarderen. Uitzonderingen vormen een paar lange jingles uit The Best Show (TROS) én een ‘song’ uit het jinglepakket van Radio VRL, een Amsterdams piratenstation uit de jaren ’80. Dat is een track die ontelbare malen is ingezongen voor ‘tig andere station…

• 19 antwoorden
    • 7,3k weergaven
  12. Started by hans knot,

Keith Michell – I’m surprised. Het betreft de in 1926 in Adelaide geboren Australische Keith Joseph Michell die al in 1951 zijn eerste toneel rollen speelde in Londen. Hij overleed in 2015 en was een Emmy Award winnaar. Hij was de vertolker van Henry VIII in een BBC televisieserie, speelde veel rollen in het werk van Shakespeare en trad ook op in Broadway Productions. In 1970 nam hij de lp ‘Keith Michell Sings Ancient & Modern’ op en daarvan nam Hans ten Hoge het intro voor het inspreken van een RNI jingle: ‘En nu nemen we U mee naar onze Super Top 50 voor deze superhit, die zijn weergave niet kent’. Keith Michell - I'm surprised. This is Australian Keith …

13. Started by pvanklei,

TROS Popformule Drive-in Show - Promo Formel Eins Thema uit 1985 [Jaap Eggermont, Peter Schön en Hans Hollestelle].

• 4 antwoorden
    • 7k weergaven
  14. Gast Jan Jaap
    Started by Gast Jan Jaap,

Het Genootschap radiojingles en – tunes brengt maandag een bijzondere 2CD uit. ‘Ferry Maat – jinglemaker’. Met daarop ALLE jingles en tunes van DJ Ferry Maat als jinglecomponist en producent. Het is voor het eerst dat de jingles op CD verschijnen. Nog nooit is zijn werk als jinglemaker zo duidelijk in kaart gebracht. De CD kost 24 euro inclusief verzendkosten naar elk land. De CD wordt vanaf maandag 16 januari geleverd. De dubbel-CD komt namelijk uit op de dag dat Ferry Maat 65 jaar wordt. Voor de CD’s zijn de originele masters gebruikt, in nauwe samenwerking met Ferry Maat. Dit is de volledige inhoud van de dubbel-CD ‘Ferry Maat – jinglemaker’…

• 10 antwoorden
    • 7k weergaven
  15. Started by Harm,

Bij het beluisteren van al die oude sigarettenreclames merk je hoe onverschillig sigarettenfabrikanten eigenlijk waren in het aanprijzen van hun rookwaar. Non argumentatie ten top, en daar is tot op de dag van vandaag eigenlijk niets aan veranderd. Als er behoefte aan is wil ik wel een selectie maken en uploaden. Hierbij als "preview" Caballero door Jos Brink, de allerlaatste commercial uitgezonden op 538. http://www.mediafire.com/?mkcv4c2jkk3kjlh

• 22 antwoorden
    • 7k weergaven
  16. Ik ben al een tijdje op zoek naar het muziekje wat in De Avondspits werd gebruikt voor de Nationale Hittest. Fragment Avondspits - Nationale Hittest Weet iemand wat het origineel is? Grt, Peter

17. Started by hans knot,

Gus Backus – Der Mann im Mond. De a-kant van een single uit 1961 van Gus Backus begint met het aftellen gericht op de lancering van een raket. De aftelprocedure werd eraf geknipt en gebruikt bij Radio Veronica aan de start van het wekelijkse gesponsorde programma van Aspro, Met muziek de lucht in, dat werd gepresenteerd door Aspronaut Stan Haag. Gus Backus - Der Mann im Mond. The a-side of a 1961 single by Gus Backus starts with a countdown to the launch of a rocket. The countdown was cut off and used at Radio Veronica at the start of Aspro's weekly sponsored programme, Met muziek de lucht in, which was presented by Aspronaut Stan Haag. https://fil…

18. Started by hans knot,

Ventures, the – Little people. Dit instrumentale nummer van The Ventures kwam in 1972 uit als b-kant van het nummer Sky Lab. Het nummer zou vervolgens op tal van verschillende lp’s van de groep terugkeren. Little people werd door Arnold Layne op RNI begin juli 1973 gebruikt als eindtune van zijn programma. Op de betreffende zaterdagavond ging het station, ongebruikelijk, om even na middernacht uit de ether zodat in de nacht onderhoud aan de zenders kon worden gepleegd. Ventures, the - Little people. This instrumental song by The Ventures was released in 1972 as the b-side to the Sky Lab. The song would subsequently appear on many different albums of the group.…

19. Started by mart538,

Soms valt je oog op en bepaald hoesje, nou deze viel op Radio Veronica Hoesje met daar in Radio Noordzee Jingles. Uit welk jaar????? is uit gebracht door 15 clifton Gardens London 15. Zomaar voor 25 euro cent bij de Kringloop. MP 3 versie http://www100.zippyshare.com/v/pas5gBrq/file.html wav versie. http://www112.zippyshare.com/v/dd3FbD05/file.html hoesje, Ha wat een grap. http://www63.zippyshare.com/v/Dgl11vJv/file.html Prettige dagen Allemaal. Mart538

• 42 antwoorden
    • 6,7k weergaven
  20. Started by Bosmeester,

Rond 1980 gebruiktte Veronica in haar Countdown-TV uitzendingen nog steeds de tune van Todd Rundgren's International Feel echter met een andere tekst eroverheen. Je hoort iemand dor een vocoder zeggen: All systems go commence countdown 5, 4, 3, 2, 1 en de geluiden er om heen lijken wel flipperkastgeluiden oid weet iemand of het van een produktie-lp oid afkomt? Gr. Arnold. Die zelfde tekst hoor je ook in de tune die Veronica rond 1982 gebruiktte in Countdown Café op de radio en vanaf 1983 in Countdown-TV.

• 13 antwoorden
    • 6,6k weergaven
  21. Started by Robin Westhof,

Vijfennegentig leuke jingles. 95 Jingles.zip https://pixeldra.in/u/O_nd4c (Dank aan "jepatrick")

• 8 antwoorden
    • 6,5k weergaven
  22. Gast Ben van Oost
    Started by Gast Ben van Oost,

Nu ik toch bezig ben... Collega's Kent of heeft er iemand de 2 cds van Dan O' Days' : Dork–A–Pellas (de rode CD) Dork–A–Pellas volume Too! (de gele CD) Reeds bedankt voor de info Greetz Ben

• 10 antwoorden
    • 6,4k weergaven
  23. Gast simonfex

Hoewel ik niet echt een verzamelaar van TROS vormgeving ben en er in vergelijking met Dirk (Skybird) weinig van afweet, staan er toch twee TROS-jinglepakketten in mijn Jingle Top 10 Allertijden, te weten The Winning Score en Radio Express, beiden van TM. Voor de Nederlandse radio zijn dit legendarische pakketten en als je ze niet kent dan raad ik je aan om z.s.m. de CD “Tros Radio – TM Jingles 1979 – 1981†van het Genootschap Radiojingles en Tunes aan te schaffen. Een kleine omissie in het CD-boekje is de vermelding dat een aantal jingles uit Radio Express origineel uit een ander, eerder uitgebracht TM pakket komen, namelijk I Love You uit 1978. Deze…

• 17 antwoorden
    • 6,4k weergaven
  24. Emmerson, Lake and Palmer – Promenade part 1. Dit nummer is afkomstig van een live lp van Emerson Lake and Palmer, in maart 1971 opgenomen in New Castle. Het deel genaamd ‘Promenade part 1’ werd op Radio Monique gebruikt in 1986 voor een promotiespot ten bate van Peter van der Holst, die eerder voor Radio Delmare werkte. Een hele lange promotiespot: ‘Benode gelovigen. Het komt in deze tijden van kommer en kwel, niet vaak voor dat goed nieuws onze harten verblijdt. Maar al te vaak horen wij onheilsprofeten plots door onze huiskamers schallen indien wij niets vermoedend onze radiotoestellen inschakelen. Het verheugt mij dan ook zeer u thans een ommekeer in deze vaak ongewil…

25. Started by skybird,

Dit leuk stukje kwam ik nog tegen in mijn Veronica jingle Archief. Je hoort hoe de jingle voor Bart Van Leeuwen word gemaakt. Ik hoor duidelijk de zusjes Paay. Dit komt denk ik uit 1973. Dirk http://www73.zippyshare.com/v/86666432/file.html

• 25 antwoorden
    • 6,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.