Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Tino,

Ik luister erg graag naar Rob Stenders, Leo van der Goot en Alfred Lagarde †, vooral vanwege de grote liefde voor muziek die "eruit spat". Bart van Leeuwen en Peter van Dam zijn ook favorieten van me omdat ze een goede sfeer kunnen neerzetten zonder gebruik te maken van allerlei items, "leuke" krantenberichtjes, flitsende jingles en sidekicks. Wat zijn jullie favorieten en vooral: waarom?

• 7 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  2. Hoe je onschuldige smartphone bijna je hele leven doorgeeft aan de geheime dienst. https://decorrespondent.nl/528/hoe-je-onschuldige-smartphone-bijna-je-hele-leven-doorgeeft-aan-de-geheime-dienst/16239168-38d38a20

• 7 antwoorden
    • 1k weergaven
  3. Started by rauhfaser,

Hallo, Ik ben op zoek naar twee artikelen over Elvis Presley in het Veronica-blad (scans). Allereerst 5 januari 1974, de week van de Elvis Dag op Radio Veronica. Elvis staat die week op de cover, wat vermoedelijk betekent dat er ook binnenin aandacht is. De cover heb ik, de inhoud van binnenin zoek ik (Vincent heeft het niet). Dat geldt ook voor augustus 1987, toen Elvis tien jaar dood was. Ik zoek de exacte uitzenddatum en -tijd van een avondvullende Elvis-docu bij de VOO-tv in augustus '87. Elvis staat op de cover van 25-8-87. Vermoedelijk is de docu dan ook in die week geweest, hoewel dat dan wel anderhalve week te laat was (Elvis overleed op 16--77)…

• 7 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  4. Started by Harm,

Kan iemand mij helpen aan het soundtracknummer Holiday Road van Lindsey Buckingham? Het werd geschreven voor de film National Lampoon's Vacation in 1983. Hoewel het nummer als MP3 te downloaden is zoek ik een WAV versie. Reactie graag via pb.

5. Started by Juul,

Weer een held die er niet meer is. De pop en country-muziek heeft veel aan hem te danken. http://www.latimes.com/local/obituaries/la-me-glen-campbell-2050-story.html Rolling Stone: http://www.rollingstone.com/country/news/glen-campbell-dead-at-81 CNN maakte er een kort item over:

6. Started by Robin Westhof,

... een goed muziekjaar, leuke radio in vooral de USA, maar ook Nederland en veel leuke jingles/commercials. ''Enjoy this Chevrolet jingle in the spirit of musical versatility that always reflected The 5th Dimension's essence. Some great jazzy-pop, matchless harmonies, stratospheric high notes from "the girls," and a sensual mini solo from Florence and a "soul-licious" one from Billy...all in one commercial!''

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Started by Harm,

Ik zie dat Pixeldrain niet meer gratis is...

8. Started by rien1959,

Via de site "Langs de rails" van Nico Spilt kwam ik bij een filmpje over Hilversum uit 1956. Het zijn gewone straatbeelden zonder opsmuk en juist daarom zo leuk. http://youtu.be/4h7_RTwKwZ0 Rien, die terug kijkt op een geslaagde reparatie van de auto.

• 7 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  9. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

Zaterdag 2 februari 2019 is via foutemuziekradio.nl de Joepie Top 50 van 19 februari 1975 te beluisteren. Het was eigenlijk de bedoeling deze afgelopen zaterdag 26 januari uit te zenden, maar dat lukte niet vanwege griep en stemproblemen bij Ferry Eden. Indertijd was de presentatie, eveneens tussen 12 en 3 uur, in handen van Peter van Dam. Het afscheid van de naam Joepie Top 50 en het van oorsprong aan Mi Amigo verbonden blad, was duidelijk de opmaat naar wat ging komen. Al na het van kracht worden in Nederland van de anti zeezenderwet, kwam daar een eind aan de legale mogelijkheden. Bekijk het volledige artikel

• 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. Started by Juul,

http://tweakers.net/nieuws/95661/amerikaanse-overheid-raadt-gebruik-ie-af-vanwege-nieuw-lek.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  11. Started by Juul,

Voor Willem van Kooten ben ik op zoek naar z'n ""Oengaaaaa". Voor het eerst gebruikte hij dat in "Help er zit een Olifant in de tram" in 1967. Maar later gebruikte hij dat in z'n H'sum 3 tijd? Ik luister inmiddesl alle "Olifanten" die we hebben af. Heeft iemand een mooie versie? Dank namens Willem.

• 7 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  12. Started by rien1959,

Gisteravond zat ik nog laat naar een documentaire te kijken bij de BBC. Het liep al tegen 12 uur en vrouw en kinderen lagen al op bed. Plotseling viel ineens de stroom uit en zat ik volledig in het donker. Voorzichtig ging ik op de tast naar de meterkast om te onderzoeken wat er aan de hand was. Gelukkig hebben we altijd een gaslamp onderin die kast staan dus na enkele seconden had ik weer licht. Er was geen enkele zekering kapot maar de aardlek lag er uit ..... huh ? Voor zover ik wist stond er niets meer te draaien in huis dus de boel gereset en alles floepte weer aan. Dus terug naar de tv en het was wachten op het opstarten van de mediabox van UPC, die w…

• 7 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  13. Started by Vincent,

Bijna 50 jaar geleden stond onderstaand stukje in de TelPost, een promotieblad van Telstar / Johnny Hoes. Michèle woont bij ons in de wijk en mijn vrouw heeft de laatste weken regelmatig contact met haar. Nu zijn wij voor haar op zoek naar het nummer wat zij toendertijd op plaat heeft uitgebracht. Zelf heeft ze niets meer. Is er iemand die een opname heeft van deze single?

• 7 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Started by h.roos,

In de top 40 van afgelopen zaterdag hoorde ik ook Francis Goya met Nostalgia helaas was dat niet de orginele uitvoering,vandaar mijn verzoek of iemand mij aan de orginele uitvoering kan helpen.groetjes en alvast bedankt.

• 7 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  15. Started by Juul,

Ik maakte met Ernst Jansz een Poster en het ging even over Doe Maar. Daartoe zocht ik in de NOS "fonotheek" naar live opnamen die er waren. En ja hoor, ik vond wat. Op 13 december 1980 maakte de Louis Verschuur als producer voor de VARA in de Stadsdoelen van Delft opnamen. Samen met technici Ferry Sluyter en Gert de Bruijn. Ik mocht de band gebruiken van de VARA en tot m'n verassing kwamen de aantekeningen van Louis uit de banden doos. De aantekeningen met het commentaar van Louis heb ik bewaard en kun je hier downloaden. Erg aardig om te zien dat de jongens op enig moment de band gestopt hebben en ze de muziek vrij eentonig vonden. ( Dat vind ik trouwens nu nog…

• 7 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  16. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

In 1974 namen we met tranen in de ogen afscheid van zeezender Veronica. Zoals The Shangrila's zongen: 'I don't think it will ever happen again.' Maar wat blijkt? Veronica is feitelijk nooit uit de lucht verdwenen. De programma's zijn nog altijd te beluisteren, met speciale apparatuur weliswaar, en op 55 tot 41 lichtjaren afstand van de aarde, maar toch! http://www.nrc.nl/nieuws/2015/07/17/the-beatles-die-hoor-je-nog-op-47-lichtjaar-afstand/

• 7 antwoorden
    • 840 weergaven
  17. Onze gewaardeerd forumlid Helmut vroeg aan mij om hier in de UK bovenstaande radio (de GEC Gemini G824 transistor radio) via Ebay UK te bemachtigen: Waarom wilde Helmut deze radio zo graag hebben? Wel....hierom: ge-etst in het plastic: de zenders Luxembourg en Caroline! Ook een specifiek intern antennesysteem schijnt uniek te zijn! De radio komt zsm naar je toe, Helmut! Plaatjes met toestemming van Helmut

18. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Geen idee waarom, maar onderstaande fotoreeks werkt behoorlijk op mijn lachspieren. http://www.nrc.nl/inbeeld/2013/04/05/mannen-waarom-doen-jullie-dit/

• 7 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  19. Started by Vincent,

Van Hans van Dijk voor de zomervakantie een tas vol met oa Free Radio Magazine's gekregen. Inmiddels zijn we gestart met het scannen van die enorme stapel. De eerste: maart 1977

• 7 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  20. Started by Juul,

Ik bewaar nogal veel. Zo ook m'n mail. Ik stopte met werken in 2004 en tot die tijd had ik een TROS mailadres. Daarna kreeg ik andere mailadressen. Net keek ik eens en het aantal mails dat ik betreffende Veronica bewaard heb is nu vanaf 2004 27.170 mails. Privé is dat ruim 35.345 mails. De niet interessante zijn er wel tussenuit. Hoe doen jullie dat? En omdat ik niks wil "verliezen" heb ik ook nog eens 3x een backup. Juul

• 7 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Ik hoop niet dat het al te frikkerig overkomt, maar er viel me ineens iets op. 'Jij vind dit leuk', staat er als ik iets leuk vind. Maar dat moet natuurlijk zijn: 'Jij vindt dit leuk.' Nou goed, waar maak ik me druk om... Paul

22. Started by Juul,

http://mediapark.nl/nieuws/oproep-aan-langparkeerders/

23. Vroeger gebruikte ik Mediafire voor het online delen van bestanden, maar toen er problemen kwamen met auteursrechten ben ik er mee gestopt. Een tijd geleden eens met Zippyshare begonnen. Dat werkte aardig maar bestanden werden verwijderd na een bepaalde tijd (30 dagen). Zo blijf je bezig om dingen opnieuw te plaatsen. Soundcloud lijkt me ook niet de oplossing en ik vraag me af hoe dat met de rechten zit ..... Wie heeft er een goed alternatief zodat ik alles weer online kan zetten en niet elke keer links hoef te verversen ? Al die spam die achter die sites hangt vind ik trouwens ook ergerlijk. Rien

• 7 antwoorden
    • 944 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.