Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Ik heb er nog 8 oude boeken over en hier liggen. Nr. 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10 en 12. Iemand interesse?
-
-
- 6 antwoorden
- 549 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar o.a. Perry Como-Foor the good times, The Seekers-The canaval its over en Fankie goes to Hollywood-The power of love als het kan de lange uitvoering.Ik hoop dat iemand mij hier aan helpen kan.Groetjes en alvast bedankt van H.Roos.
-
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Jos van Vliet overleden Op 10 mei is oud Veronica nieuwslezer en dj Jos van Vliet op 67 jarige leeftijd overleden in Roquefort les pins - Frankrijk. Jos werkte bij Veronica gedurende 1967. Daarvoor was hij actief op Radio 227 samen met o.a. Look Boden en Lex Harding. Meer over Jos en Veronica: http://www.norderney.nl/historie_1967_1.html En hier onder zien we Jos met één van de zangeressen van de Edwin Hawkin singers in 1969 voor Veronica studio Lapershoek Jos was destijds promotie medewerker van de platenmaatschappij. foto: © Stichting Norderney - Hans Becker
-
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Muziek als dit is gemaakt door artificial intelligence klinkt mooi wat text betreft, maar zwaar over gemoduleerd. En dat over modulatie krijgen wij er met een groep niet uit. Heeft iemand hier enig idee hoe dit aan te pakken? daar mee kunnen wij weer rechten vrije muziek creeeren hi.
-
-
- 6 antwoorden
- 589 weergaven
-
-
Tot op heden heb ik nooit enig probleem ondervonden met het downloaden via Pixeldra. Tot nu. Het is onmogelijk geworden om ook maar één download binnen te halen. Iemand dergelijk probleem ook ondervonden ? En nog beter : een oplossing hiervoor ? Met zeezendergroet Danny
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Wie heeft er een idee welke zanger(es) er op deze foto staat. Het lijkt me wel een vrouw, maar je weet nooit 🙂 ... Bedankt alvast voor jullie hulp. Mvg, Frank
-
-
- 6 antwoorden
- 692 weergaven
-
-
Halllooo....... daar zijn we weer. Mijn naam is Alex en ben de laatste jaren, na een pauze van vele jaren, toch weer volop bezig met de radiohobby. Sommige van jullie kennen mij als de man met de irritante camera op de reüniedagen Ook probeer ik mijn persoonlijke verzameling van knipsels en artikelen, over zenders en radio in het algemeen, digitaal te maken en voor een ieder die er interesse in heeft aan te bieden. (als er nog iemand knipsels heeft die men graag digitaal wil hebben hou ik me aanbevolen). Natuurlijk ook veel aandacht voor Hofstad Radio (Jos Hoogland) en de andere Haagse lokale radiostations uit de tachtiger jaren en The Fortunes. Zoals de meeste on…
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Wie heeft voor mij de mp3 van het nummer Copacabana van Rocco Granata. Het is de b kant van de single Zonnebloem. Grt Rieni.
-
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Mijn plaat van 2012 is de debuutsingle Little Talks van de IJslandse band Of Monsters and Men.
-
Ik beluisterde een Andy Archer show op Caroline uit 24-8-74 en hoorde het fabalachtige Countryroads Is er iemand die dit eventueel beschikbaar kan stellen. Paul de Haan
-
http://www.parool.nl/parool/nl/23/MUZIEK/article/detail/3800224/2014/11/28/Verkoop-lp-s-in-Engeland-op-hoogste-peil-in-18-jaar.dhtml
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Beste forummers, laat ik me even voorstellen, al zullen velen me nog wel kennen. Mijn naam is Rien Kleinjan, geboren in 1959 en al jaren gek van alles wat met audio, radio en studio's te maken heeft. In het verleden ben ik geluidstechnicus geweest bij een lokaal radiostation en nog later in een kerk voor de live-mix van de muzikanten. Tegenwoordig houd ik me alleen nog bezig met afmixen, restaureren, knippen en plakken van voornamelijk oude muziek. Soms ook het omzetten van oude mono jingles naar stereo. Sinds kort heb ik hier in huis een kleine radiostudio omdat onze drie kinderen allemaal gek zijn van radio maken. Het is ontzettend leuk om te zien dat …
-
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Een tijdje geleden stond er op het forum een bericht over Jimmy Saville. Ik kan het nergens terug vinden... Maar ik ben wat boeken aan het opruimen en ik kwam in het boek "As tears go by" ( The 60's revolution at Britsh Decca) een foto van de man tegen. vlnr. Donovan, Twinkle en Jimmy zelf. Na alles dat we nu weten vraag ik mij af "waar zou z'n rechterhand toch zijn?" foto bron: "As tears go by" ( The 60's revolution at Britsh Decca )
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ik moest er even hartelijk om lachen. Bron: De Speld
-
Ik was van de week geschokt door het feit dat eerst de dood van Brian Matthew aangekondigd werd via de BBC, maar dat dit een poosje later weer werd ingetrokken, omdat het niet waar bleek te zijn. Brian bleek ernstig ziek te zijn.Maar beslist niet dood. En dan denk ik allereerst hoe erg het voor die man moet zijn om zijn eigen dood aangekondigd te moeten horen, notabene via zijn eigen werkgever. Maar minstens zo erg is dat nu de betrouwbaarheid van de BBC ver te zoeken is. We zijn in een tijd aangekomen waarin alles fake is. Ik heb hier erg moeite mee.
-
Geen zeezender, maar een zee server. http://www.huffingtonpost.co.uk/2012/03/20/pirate-bay-plans-flying-drones-servers_n_1366472.html?ref=technology&ir=Technology Groetjes Frans
-
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Voorzitter Hagoort van de NPO vindt dat het ledental van een omroep niet meer van belang zou moeten zijn bij het toewijzen van zendtijd. Het geld dat omroepen werven zou beter gebruikt kunnen worden voor het maken van goede programma's, betoogde hij. En omroepen moeten intensiever samenwerken. Oké. Maar waarom zou iemand dan nog lid worden/blijven van een omroep? Weggegooid geld, nietwaar? Wat ziet Hagoort dan als HET criterium voor zendtijdtoewijzing? De kwaliteit van het gebodene? Lijkt me zeer discutabel, want dat heeft toch echt iets te veel met 'smaak' te maken. Want 'goede programma's... wat zijn dat? Een belangrijk deel van het Nederlands publiek zal …
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Als gediplomeerd prutser krijg je wel eens dingen op je pad waar je eigenlijk niet op zit te wachten .... Een goede vriend van mij belde mij op over een probleem met zijn auto. Na een reparatie in een lokale garage werkte de verwarming in de auto niet meer en of ik kon zeggen wat dat was. Na wat vragen kwam ik er achter dat er waarschijnlijk een klepje bleef hangen. Zoiets is heel eenvoudig te testen door de laptop aan te sluiten op de auto en dan het testprogramma te draaien. Affijn, hij zou afgelopen zaterdag langs komen zodat ik even kon kijken. Zaterdagochtend belde hij echter dat de auto weer in de lokale garage stond want er waren grote problemen. Het b…
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Ik gebruik mijn facebook om contact te zoeken met de muzikale helden die ik heb. Van de week kreeg ik contact met P F Sloan. Een geweldige songwriter uit de jaren 60 die veel mensen niet kennen. Maar hij schreef b v Eve of Destruction voor Barry McGuire , Take me for what i m worth van The Searchers, Let s Live for Today van The Grassroots. Ook is hij te horen als sessie muzikant op vele platen van andere zoals bijna all platen van Mama s And Papa s. Ik heb een zitten kijken op youtube en zie dan wat interviews met hem waarin hij hele interessante dingen zegt over de platenwereld die we kenden en volledig tot het verleden behoort. Erg interessante man om eens nader na…
-
En weer een nieuwe binnenkomer op dit forum, want ik las net op het forum van 192 dat op 31 augustus a.s. dat forum gesloten wordt. Ik hou van zeezenderradio en met name van Radio Veronica (ook wel Noordzee). Sinds 13 maart 1971 verzamelaar van de top 40 en veel bezig met hitlijsten en de muziek van vroeger, nu en de toekomst. Destijds in Leeuwarden, maar intussen alweer zeven jaar vanuit Noordwest-Duitsland, maar via de pc altijd verbonden met wat er in Nederland speelt en heeft gespeeld.
-
- 6 antwoorden
- 735 weergaven
-
-
Vooral de "ouderen" onder ons zullen haar wel kennen. Bron: BBC https://www.bbc.com/news/world-australia-62447650
-
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Als geboren en getogen Hilversummer vond ik het wel leuk om te zien. Veel herkenbare zaken vooral in het begin van deze film. Alleen mis ik natuurlijk weer de nodige aandacht van de radio. "this is TV man" zeggen ze dan.
-
-
- 6 antwoorden
- 724 weergaven
- 2 followers
-
-
Martijn was net in dienst, althans hij liep stage en ik mocht 'em de eerste periode begeleiden. Een erg leergierige gozer, van alle scholen afgestuurd zoals hij zelf zei. Maar in de amusements wereld is hij op z'n plaats, dat bleek al gauw. Nooit te beroerd om wat extra's te doen. Heel wat anders als Robert Jensen die ook bij ons stage liep. Die was niet vooruit te branden. Enfin, Martijn mocht z'n eerste schreden zetten op het "dj pad". Daniel Dekker hielp hem en uit die periode dateren de foto's die ik maakte in de TROS radio 3 studio in het TROS gebouw bovenste verdieping. Ik bewaar er warme herinneringen aan. Juul foto's © Juul
-
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Enkele dagen geleden zat ik weer te spitten in mijn archieven en daar vond ik de What is love suite van de Collectors. Hij klonk best goed en ik besloot hem op een later tijdstip onder handen te nemen. Toen het zo ver was kon ik hem niet meer vinden ..(drank, dementie, korsakov ?) Dus toen maar eens op het internet van alles bij elkaar gesprokkeld. Maar het viel allemaal tegen, inclusief een uitvoering op de Tribute to the pirate stations. Die laatste liep gewoon vast op zijn vervorming. Geen idee wat daar mee is gebeurd. Vanavond vond ik gelukkig mijn eigen bestand weer en ben ik aan de slag gegaan. The Collectors - What is love (remaster) : http://www73.zippyshar…
-
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Goh, 't ruikt nog helemaal nieuw hier! Nou, dit zou wel eens het enige café kunnen worden waar ik geregeld binnen kom. Laten we hopen dat 't een leuke ontmoetingsplek wordt!