Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Ik vind deze op de Tube :

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  2. “Wij zijn voor een groot deel bepalend voor de sound van de band.” Drummer Cesar Zuiderwijk en bassist Rinus Gerritsen zeggen het vol overtuiging. De aandacht richt zich vaak op zanger Barry Hay en gitarist George Kooijmans. In de documentaire The Beat behind Golden Earring treden Rinus en Cesar uit de schaduw. Aanleiding vormt het jubileumconcert, dat de Haagse band ter gelegenheid van hun 50-jarig bestaan geeft op zaterdag 12 december in de Ziggodome. Regisseur Marcel de Vré, die eerder voor de NTR documentaires maakte over Nits en Guus Meeuwis, volgde de ritmesectie van de Golden Earring in de maanden voorafgaand aan het jubileumconcert. Oude nummers worden af…

• 0 antwoorden
    • 707 weergaven
  3. Started by jan227,

Volgens PA0ETE 's nieuwsrubriek: [verborgen inhoud] daily minutes 28 april, wordt in de staatscourant van 3 mei het besluit gepubliceerd om de middengolf via een vergunningstelsel vrij te geven voor kleine, lokale gebruikers.

• 15 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  4. Gisteren werd bekent dat hij vrijdagmorgen is overleden op 73 jarige leeftijd. [verborgen inhoud] Chiel Montagne stelde hem voor kinderliedjes te spelen in de boogiewoogie stijl. [verborgen inhoud] De rest is geschiedenis. Nico.

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  5. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

[verborgen inhoud]Zeezenderuren op de vroege zaterdag- en zondagochtend en de Extra Gold Historische Zaterdagmiddaggebeurtenis gaat terug naar 1975. Om te beginnen op de zaterdag- en zondagochtend een historisch zeezenderuur van 9 tot 10. Uitgezocht en waar nodig bewerkt door Herbert Wentink. Terug in de tijd naar 14 september 1971 met Leo van der Goot en “Driemaster” op Radio Noordzee Internationaal. Jaap en Jan zorgen daarna voor de typische Extra Gold sfeer; dus even terug naar toen met het geluid van toen (met alles er op en er aan). [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 346 weergaven
  6. Started by Harm,

Vrienden, hoe zoek je een plaat als je de titel niet weet maar wel het sterke vermoeden hebt wie de artiest is. Het hitdossier biedt geen uitkomst evenals 'Youtube' waar ik tientallen clips heb afgespeeld. Ik associeer de plaat met de zeezender Veronica (Franstalig) en weet zeker dat ik hem ook weleens op de 192-stream heb gehoord. Het refrein is prettig, vlot en klinkt vooruitstrevend. De plaat moet dus van vóór 1974 zijn. Iemand suggesties? Alvast bedankt voor het meedenken.

• 20 antwoorden
    • 5,1k weergaven
  7. Het afgelopen jaar ben ik bezig geweest met het opspeuren en digitaliseren van de dorpsfilm van mijn geboortedorp uit 1959. De film was indertijd gemaakt door de firma Adolfs uit Enschede in opdracht van de lokale muziekvereniging. De film, die ruim 70 minuten duurt, brengt heel veel dorpsbewoners van toen in beeld, inclusief een paar familieleden van mijzelf. Ik nam contact op met de muziekvereniging, met de historische kring, ik zocht bij met Regionaal Archief, bij het Gelders archief, maar de originele film (bestaande uit twee filmspoelen en een geluidsband) bleef spoorloos. Tot ik de tip kreeg om een artikel te plaatsen in het lokale “gemeentenieuws”, een krant, die h…

8. Gistermiddag heb ik een nieuwe website geactiveerd: http://deel9.nl. Hij is gewijd aan het oorlogsdagboek dat mijn vader bijhield.

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. Started by Vincent,

Het is weer tijd voor een (radio) spelletje. Het spel is simpel. Plaats een stukje tekst uit een reclame en wie het raad mag de volgende vraag plaatsen. De eerste komt uit de Radio Mi Amigo periode: Het loont daarom zeker de moeite om er een bezoek te brengen en een keuze te maken zonder veel geld uit te hoeven geven.

• 20 antwoorden
    • 5,2k weergaven
  10. Started by Richard079,

Beste leden van dit Internet Radioc@fe, Ik ben Richard, 42 jaartjes 'jong' en kom uit Zoetermeer. Begin jaren tachtig ben ik besmet geraakt met het jinglevirus mede dankzij de vele lokale piraten die toen uitzonden. Noem het iets van jeugdsentiment, maar het is vooral die radioperiode die grote indruk op me heeft gemaakt. Met een 8 elements richtantenne ontving ik stations uit alle hoeken uit het land en nam hiervan uren aan radioprogramma's, jingles en radioreclames op cassettebandjes op. Na een aantal verhuizingen is de doos met al deze cassettes verloren gegaan, iets waar ik tot op de dag van vandaag enorm veel spijt van heb. De jinglehobby heeft een aantal jaren …

• 2 antwoorden
    • 588 weergaven
  11. [verborgen inhoud] Ik gebruik dat gelukkig allemaal niet.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Started by Juul,

Even opletten binnenkort wellicht ook in Nederland: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 651 weergaven
  13. Started by Juul,

Ik heb net 497 !!! reclames afgeluisterd en geindexeerd. En daar kwam ik twee spots tegen over Zandvoort. Door Rob Out, hier is er één. Actueel dus......... ©Stichting Norderney. [verborgen inhoud] Zanvoort 9aug1970 Rob Out.mp3

14. Op het gevaar af dat er mensen zijn die denken;"Aad Bos????" Hier leren we dat ie overleden is op de respectabele leeftijd van 88 jaar. Prachtig stem en aardig mens weet ik uit eigen ervaring. [verborgen inhoud]

15. Started by Juul,

Ik ben m'n computer aan het schonen en wat vond ik ?...................Een prachtige reportage over Woodstock. [verborgen inhoud]

16. Started by Juul,

Eefje de Visser wint Edison popprijs , volkomen terecht !

17. Started by Harm,

Kan iemand mij helpen aan het soundtracknummer Holiday Road van Lindsey Buckingham? Het werd geschreven voor de film National Lampoon's Vacation in 1983. Hoewel het nummer als MP3 te downloaden is zoek ik een WAV versie. Reactie graag via pb.

18. Solo songs van Paul McCartney, John Lennon, George Harrison en in dit geval Ringo Starr, die met behulp van artificial intelligence, worden bewerkt tot 'nieuwe' Beatles songs. Vooral mooi op 1 minuut en 7 seconden als de stem van John Lennon er bij komt.

• 0 antwoorden
    • 900 weergaven
  19. Vandaag op ad.nl: http://www.ad.nl/ad/nl/2831/showbizz/photoalbum/detail/3224225/338558/0/De-meest-smakeloze-en-lachwekkende-platenhoezen.dhtml

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  20. Ik liep vanmorge vroeg door de wijk om te kijken wat mensen zoal te koop hadden staan. Ik was op zoek naar een IDE hardeschijf van rond de 200 gig voor een prikkie. Dat werd het niet. Wel een singlemap met 20 singletjes uit de jaren 60. Voor € 2,00 mocht hij mee. Koopje dus. Meegenomen en thuis maar eens gaan luisteren. Dat viel niet tegen, er zit zo goed als geen krasje op het vinyl. Hier wat scans van de inhoud:

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Started by Harmen,

"Old stations never die, they just fade away..." Afgelopen weekend weer een mooi zeiltochtje gemaakt naar het Lauwersmeer en standaard hebben we daarbij de verkeerscentrale Brandaris op staan voor weerberichten en communicatie tussen de schepen "Brandaris, hier de Stella. Mag ik een waterstandje bij Vlieland?" Vandaag ben ik op internet eens een aan het snuffelen gegaan naar wat historie over kuststations en kwam terecht op een erg leuke en informatieve site over Scheveningen Radio. Op de website staat een uitgebreide geschiedenis beschreven over het kuststation. http://www.scheveningenradio.nl/

• 6 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  22. Started by Juul,

Bron: AD http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/article/detail/3480484/2013/07/23/Politie-waarschuwt-voor-sleutelhanger-hoax.dhtml?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  23. Started by rien1959,

De Caroline tune (Fortunes) had ik al eens geplaatst hier op het forum, maar dat was een gecombineerd item en dus niet makkelijk te vinden. Vandaar nu opnieuw geplaatst in een eigen rubriek. The Fortunes - Caroline (in stereo) : http://www54.zippyshare.com/v/39897962/file.html Rien

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  24. Started by Vincent,

Zaterdagavond is, op 48 jarige leeftijd, John van Poortvliet overleden. John was een vaste bezoeker van de radiodagen in Amsterdam en de Veronica dagen in Lapershoek. Hij was daar altijd samen met Arnold van de Pavert, zijn vaste radiomaatje. De meeste van jullie zullen hem ook van deze evenementen kennen. Dit jaar was hij, door zijn ziekte, op beide dagen helaas niet aanwezig. John was een groot radio en vooral zeezender fan. Drie jaar geleden heeft hij zijn cassettes met Caroline en Monique opnames beschikbaar gesteld om te digitaliseren. Deze zijn inmiddels via dit forum verspreid. Ook maakte hij wekelijks voor RTVM een eigen radioprogramma waar de zeezenders r…

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  25. Een mooi stuk leesvoer. [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.