Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.352 discussies in dit forum
-
In februari 1994 heb ik eens een serie programma's over de psychedelische jaren 60 gemaakt. Veelal eigen herinneringen maar ook erg interessant voor de luisteraar. Want dat is natuurlijk het ultieme doel. Het waren oorspronkelijk 5 delen maar………deel 4 ben ik kwijt. Slordig van mijzelf want ik bewaar alles heel goed, maar ja. Hier, de overgebleven delen incl. draaiboek. Ik weet niet of ik ze al eens beschikbaar heb gesteld. Vee luister plezier. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 692 weergaven
- 1 follower
-
-
-
PowerFM-19920212-1415-1515-PeterHolland-EdwinDiergaarde Opname uit het archief van Ton van Draanen
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
PowerFM-19920212-1415-1515-PeterHolland-EdwinDiergaarde [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 2 followers
-
-
Ergens in begin jaren negentig heb ik diverse keren de auto aan de kant van de weg moeten zetten omdat ik zat te gieren van het lachen tijdens het luisteren naar prank calls op een van de radiozenders. Ik probeer al heel lang om erachter te komen wie die telefoontjes live op de radio deed maar kom geen stap verder. Eerst dacht ik dat het Gordon was maar ik kan op internet niets terug vinden. Ik weet nog een aantal onderwerpen. Hij belde een keer voor een carkit voor de eerste mobiele telefoon met draaischijf en hij deed ook een keer alsof hij achter op een vrachtwagen van van Gend en Loos was geklommen en op de snelweg reed. Als iemand iets weet hoor ik het heel graag!!!!
-
-
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Bron: Villa media. http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/prins-bernhard-betrokken-bij-zenderruzie/#When:07:35:41Z
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hallo allen, Ik ben al sinds jaar en dag op zoek naar een VHS van de film Private Parts van Howard Stern. Niet zozeer om de zeer vermakelijke film, maar er heeft een bepaalde tijd een oproep promo voor 538 voor gestaan. een filmpje waarbij de 538 dj's waren (op komische wijze) vermoord en Arend Langenberg hier verslag van deed. Ik heb deze promo samen met Wessel van Diepen gemaakt en zou hem graag weer willen zien, in bezit willen hebben. Ik heb al diverse speurtochten gelopen, van de oorspronkelijke distributeur tot 2e hand VHS sites en Marktplaats, maar tot op heden geen succes. Dus ik probeer het op dit forum! Wellicht heeft iemand deze VHS met…
-
-
- 3 antwoorden
- 824 weergaven
-
-
De tijden veranderen, in mijn tijd "begon je gewoon"………………... [verborgen inhoud] Ik heb oud collega Daniel Dekker maar eens een mail gestuurd……….."je weet maar nooit"
-
- 37 antwoorden
- 4,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Welnu heren en dames grijp je kans ! [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 828 weergaven
- 1 follower
-
-
Begin jaren '90 bracht Radio 538 in eigen beheer een Maxi-CD uit met de auditieve voorstelling van het station. Deze werd onder andere gebruikt om adverteerders aan te trekken. [verborgen inhoud] (Bestanden blijven 30 dagen online)
-
- 0 antwoorden
- 718 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Zijn hier nog liefhebbers van progressie ('prog') en/of symfonische rock? Hier een overzicht van een aantal Nederlandstalige programma's: Het zijn voornamelijk lokalen. ma 20-22 Symfo City RTV Apeldoorn [verborgen inhoud] - [verborgen inhoud] (live) ma 21-23 Symfo City Deventer Radio [verborgen inhoud] - [verborgen inhoud] (herhaling) di 21-22 Symfomania Arrow Classic Rock [verborgen inhoud] di 22-23 Sym salabim Aladna FM [verborgen inhoud] vr 21-23 Symfo City RTV Raalte [verborgen inhoud] - [verborgen inhoud] (herhaling) za 23-01 Symfo City Ede F…
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Hallo allemaal, Ik weet niet of ik op de juiste plek zit maar toch probeer ik het. Naar ik weet zijn er in +/- 1975 radio opnames gemaakt in het bejaardenhuis zorgcentrum Sint Nicolaashof te Volendam en ook uitgezonden ergens in de avond via toen nog Hilversum 1 of 2. Het programma ging over oud vissers en hun verhalen, liederen en verzen over de zee, visserij en schipbreuk. Ik weet niet welke omroep, welk programma of datum van uitzending. Het is lang geleden maar misschien gaat er bij iemand een lichtje branden.Herkend u deze stem? [verborgen inhoud] Groeten Cor de Boer.
-
- 0 antwoorden
- 631 weergaven
- 1 follower
-
-
Wie van jullie heeft er in zijn audioarchief misschien nog opnames van het programma Tambu ? Tambu was een programma voor Antillianen en Arubanen in Nederland en heeft meer dan dertig jaar bestaan. Het was sinds eind jaren '70 te horen bij de NOS/NPS (747 AM) op zaterdagmiddag. In 2008 kwam er een einde aan het aanbod van multiculturele programma's bij de NPS. Heel erg benieuwd of jullie iets in bezit hebben, alvast bedankt !
-
- 0 antwoorden
- 638 weergaven
-
-
Een lijst met namen van programma's van Cable One. Welke missen we nog? Cable One Club Cable One Dance Party Cable One Eurochart Cable One Love Songs Cable One Weekend Club Europe By Night Keely's Nescafe Break Klassewassen Music From Marlboro Country Nescafe Koffiebreak Official Cable One Dance Party Starlight Express Tempus Fugit Time Machine Top 40 Flashback Laatste update: 23-03-2012 20:01
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Hallo, Hier diverse opnames van Veronica via Hilversum 2, onder andere de uitzendingen vanaf De Bison. Alle opnames werden gemaakt via Hilversum FM of middengolf. Bij de nachtopnames speelden de atmosferische omstandigheden mee en het signaal verdween soms bijna compleet in de ruis. Helaas was kabel ontvangst toen nog niet beschikbaar, dus bepaalde gedeeltes zijn dus moeilijk tot niet beluisterbaar. Hopelijk maakt de rest dit dan toch nog een beetje goed. Hilversum2_1977_Thedaythemusicdied_Veronica : [verborgen inhoud] Hilversum2_197908_LuisteronderzoekCaroline_PaulDeWit&JanMorriën : [verborgen inhoud] Hilversum2_198404_HetgroteVeronicaav…
-
-
- 5 antwoorden
- 747 weergaven
-
-
Als verwoed Beatle verzamelaar ben ik op zoek naar shows die melding deden van de dood van Lennon op 9 december 1980. Ik meen dat Karel de Graaf de eerste was en daarna Felix Meurders. Heeft iemand airchecks van die dag? Of van programma's die daarna in het teken stonden van Lennon? Groet!
-
-
- 7 antwoorden
- 989 weergaven
-
-
50 pop of 'n envelop Aktua Boter, Klaas en prijzen Dance Trax Een goedemorgen met ... Een goedemorgen met Ron Brandsteder Europarade Gouden Uren Havermoutshow Hugo van Gelderenshow Krieken met Adje LP/CD-show Maat in de Morgen Mega Top 50 Middle of the roadshow Nachtwacht Nationale Hitparade Nieuwsshow NL top 10 Op volle toeren Pina Colada show Polderpopparade Poster Sesjun Somertijd Soulshow Tros Top 50 Vaak 's ochtends Wegwezen Wereldhits Zomaar een zomerse zaterdagavond In diverse andere rubrieken zie ik de bijdrage "Programma's", vandaar dat ik deze ook maar hier heb aangemaakt. Het zijn de titels die…
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Een lijst met namen van programma's van de TROS. Welke missen we nog? Adjes gouden van dagen club Aktua Aktua radio Album Top 100 André van Duin Basicode 3 Binnenlandse Zaken Boem! [verborgen inhoud] Cafe chantant Dance Trax De duvel is oud Dik Voormekaar Show Drie om drie show Een goedemorgen met ... Een goedemorgen met Ron Brandsteder [verborgen inhoud] Gouden Uren Gouwe Ouwe Club [verborgen inhoud] Hobby hoek Hugo van Gelderenshow Iene miene muze JAM on Radio Jazz-sir Journalistenforum Kaboutertijd Klassieke Top 10 Kom eens langs in Des Indes Kom eens langs in Hamdorff Kom eens langs op Slot Zei…
-
Een lijst met namen van programma's van de VOO. Welke missen we nog? 20 jaar Radio Caroline 30 jaar Veronica 82 Nederlanders 3600 seconden Veronica ABTT Album top 100 allertijden Anita Back to the 60's Bart & De Zwart Bart & Van Inkel Bodylijn Cafe de Luikgraaf Club Veronica Trent Confrontatie Countdown Countdown café Curry & Van Inkel D'rob of d'ronder De avond van het sentiment De grote Amerikaanse verwarring De grote reclame show De grote verwarring De hits van ... De kater op z'n kop De Leeuwenkuil De Niks-aan-de-hand show De stemband De vergulde gaper De Wakkere Knapen De Will Luikinga show …
-
- 16 antwoorden
- 5,2k weergaven
-
-
Programmamaakster en seksuologe Mària Schopman is overleden. Ze is 75 jaar geworden, zo staat in een overlijdensadvertentie in de Volkskrant. [verborgen inhoud]
-
- 13 antwoorden
- 4,8k weergaven
-
-
Lekker bezig vanavond bij 192 Radio: zowel Black Music Power als Music Time Machine de uitzending van vorige week.
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
In deze tv-promo zie je o.a. Hans Mondt, Ad Bouman, Will Luikinga, Erik de Zwart, Bart van Leeuwen en Annette van Trigt Promo (video) VOO uit de jaren negentig. Veronica komt naar je toe deze zomer. Uit het archief van Martin v.d. Ven en Hans Knot.
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Promo stop de veiling nav de verdeling etherfreqenties in 2003 1e Erik de Zwart & Wessel van Diepen 2e Arend Langenberg [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 883 weergaven
-
-
Sinds vanmiddag is deze promo te horen op het Radio Veronica ( nu ). Ik vind 'em mooi ! © Stichting Norderney & Radio Veronica. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Een promo van de Top 40 op TMF met Erik de Zwart [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-