Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Theo PE1OPQ,

Ik ben bezig om het verleden, nu weer waar te maken. In de jaren 90 zijn een aantal dingen langs me heen gegaan, de zee zenders onder anderen. Maar ook in techniek van tape heb ik wat gemist, zo als de DAT recorder. De DCC cassette recorder heb ik wel mee gekregen, en is in mijn bezit. Zo heb ik onlangs een DAT recorder gekocht, via marktplaats. En ja de meeste mensen deugen. Toestel was wat smerig door stof maar niet vies. En gewoon werken, maar nu had ik tot voor 3 week nog nooit van DAT gehoord. Dus ik het toestel uitproberen. Moet zeggen, indrukwekkend, en dat is nog erg voorzichtig uitgedrukt. Nog nooit …

2. bron: NOS

3. Deze dus: http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-8516.html En een foto van de cassette voor de verzamelaars: Ik stop er dus mee. Sommige van jullie zullen blij zijn, eindelijk tijd om alles eens te luisteren. Ja, jammer, er staat nog genoeg klaar van wat ik in de afgelopen 16 maanden heb opgenomen en nog niet hier is langsgekomen. Maar waarom stop ik er dan mee? Simpel: Ik ben begonnen met het 'ontmantelen' van mijn 'kolerezooi' in de huiskamer. Ik zit daar namelijk al meer dan 12 jaar met mijn hobby omdat ik meer kinderen heb dan kamers. En ja, voor de eerste zit onze taak erop en die gaat zijn kamer na 22 jaar verlaten. Er komt dus er dus ee…

• 32 antwoorden
    • 6,3k weergaven
  4. Started by Juul,

Ik neem voorlopig afscheid van dit wonderschone forum. Het heeft mij veel gebracht waar ik de meeste van jullie voor wil bedanken. Er waren inzake het beschrijven van de geschiedenis van Radio Veronica de zeezender dingen die ik ook niet (meer) wist en velen van jullie gaven mij dat "Oh ja", gevoel. Maar na een in mijn ogen en oren onheuse bejegening vandaag van mede forum gebruiker "Armand" in een andere draadje dacht ik; "En nu is het genoeg, ik heb geen zin meer om samen met zo'n meneer-mevrouw in een Internet café danwel bij een Radio trefpunt te verkeren"........... Altijd heb ik geprobeerd als het over Veronica de zeezender ging zo…

5. Started by Vincent,

De Britse popzanger David Bowie is maandag op 69-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt via sociale media.Hij leed al anderhalf jaar aan de ziekte, zo blijkt uit het bericht. http://www.volkskrant.nl/muziek/muzieklegende-david-bowie-69-overleden~a4222262/ http://www.nu.nl/muziek/4195623/zanger-david-bowie-69-jarige-leeftijd-overleden.html http://www.ad.nl/ad/nl/38001/Overlijden-David-Bowie/article/detail/4222260/2016/01/11/Zanger-David-Bowie-69-overleden.dhtml

6. Wat een puber…….. https://www.broadcastmagazine.nl/radio/giel-beelen-breekt-in-bij-100-nl/

7. Gast Annerob
    Started by Gast Annerob,

Zomaar... Wellicht om ideeën op te doen.. Hier nu Extra Gold.nl

• 30 antwoorden
    • 8,3k weergaven
  8. Started by Vincent,

Van Parijs naar Berlijn, van MyBB naar Ipboard. Als je dit kan lezen betekent het dat je ons hebt gevonden op ons nieuwe adres: internetradiocafe.nl. Welkom op ons nieuwe adres, aan de nieuwe koffietafel en bar. In de afgelopen weken hebben wij ons best gedaan om het zo mooi mogelijk aan te kleden om jouw, de café bezoeker, een nog betere service te bieden. Wij zijn ervan overtuigt dat dit ons is gelukt. Nu mag jij het zelf ervaren! We hebben het forum uitgebreid met een flink aantal nieuwe functies. Een aantal daarvan vind je terug in de nieuwe FAQ lijst. Welke het zijn en hoe het werkt vind je hier. Van het plaatsen van een soundcloudlink tot de werking van de kalend…

• 29 antwoorden
    • 17,3k weergaven
  9. Started by Juul,

Ik was met een oude kalender bezig en daar kwam ik in 2006 op 11 maart tegen dat mede forum lid Douwe 50 werd. Dus hij is vandaag 57 jaar geworden!. Feest op de Veluwe en de Bible belt. Douwe, van harte..... (beter laat dan nooit )

• 29 antwoorden
    • 4,6k weergaven
  10. Van Jan Fré hoorde ik dat zowel het forum als de site van de Downloadclub off line zijn, het is inderdaad zo. Toch jammer dat het zo gelopen is. Rob

11. Started by Albatrosstudio,

Op deze regenachtige dag vooruitlopend op mijn pensionering over 5 jaar in mijn studio vast eens wat CD's uitgezocht zonder beschrijving. Hier zeven bekende en minder bekende tunetjes onder het motto "herinnert u zich deze nog" https://wetransfer.com/downloads/7625df2b717e37e2160b5002d4912a1620180922172336/0ad5f494e73c0108386d0d8cbdbe819c20180922172336/9d0e68

• 29 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  12. Started by Gerrit Blaauw,

Samen staan we sterk! Vandaar mijn oproep. Op dinsdag 7 februari liepen zo'n 4500 mensen door het centrum van Groningen. Omgerekend naar Nederlandse aantallen / dichtheid, was dit aantal groter dan de demonstratie op het Malieveld Den Haag op 18 april 1973. 4500 In een periode waarbij demonstreren en fakkeltochten niet meer van deze tijd zijn! Ook nog eens in het (te) nuchtere Groningen. Let's go! Petitie al getekend? Klik op de volgende link. Petitie 'Laat Groningen niet zakken' Waarom? Nou … Kijk zondag 12 februari: Documentaire RTV NOORD 19.00 uur en 21.00 uur (www.rtvnoord.nl): Trailer 'RTV Noord De Stille Beving'. …

13. Started by Juul,

Op m'n iPhone staat de QR code van 2 vaccinaties vorig jaar. Nu heb ik vorige maand de Booster gehad. Vraag: Komt die 3e prik ook automatisch in de QR code terecht? (ik zie dat nog niet er staan nog maar 2 vaccinaties data in ) Weet iemand dat?

14. Eén van mijn favorieten uit 1972 is Brandy van Looking Glass. Een paar jaar geleden heeft Elliot Lurie (de zanger van Looking Glass) een acapella versie opgenomen met het Yonge Guns Quartet. Hoe een prachtig nummer van zo'n 50 jaar geleden nog steeds geweldig kan klinken in een nieuwe uitvoering met dezelfde zanger in 2019 (toen is dit opgenomen):

• Vind ik leuk
    • 28 antwoorden
    • 3k weergaven
  15. Started by Theo PE1OPQ,

Ik lees op radio forum dat er een 'vintage' Veronica is gekomen als sub kanaal. En dat deze onder anderen gevuld gaat worden met de oude originele opnamen van de stichting Norderney en radio 192. Ik verkeer in de veronderstelling dat Juul hier heeft gezegd dat alles overgedragen werd naar beeld en geluid. Wat heb ik hier in nu verkeerd onthouden?😃 PS als mij dit niets aangaat, gewoon zeggen hoor. Theo

16. Started by Harmen,

Tijd voor een nieuwe quiz. De reclames leken wat lastig te zijn, de volgende moet volgens mij wel te doen zijn. De regels: - Geef een cryptische omschrijving van een nummer (titel en artiest) - Degene die het juiste nummer weet te raden mag een volgende omschrijving geven. Voorbeeld: "Zwoele blik in alfabetische volgorde" maakt ABC - The look of love. De eerste opgave: Een naamloos continentaal hoefdier. Welk nummer is dit?

• 28 antwoorden
    • 6,3k weergaven
  17. Started by Juul,

Ik zag dit vandaag en ben er voor gaan zitten. Je moet het Engels-Amerikaans wel machtig zijn. Maar de manier waarop deze "anchor" van CNN, Chris Cuomo, de chaos in de USA verwoord is heel erg goed. https://edition.cnn.com/videos/politics/2018/10/25/suspicious-packages-leaders-trump-closing-argument-sot-vpx-ctn.cnn

18. Started by Juul,

Zelf probeer ik als het even kan de Nederlandse taal zo goed mogelijk te gebruiken. Dus geen: 1. Hij heeft dezelfde fiets als MIJ. ( moet natuurlijk zijn IK ) 2. Kids. ( het zijn toch gewoon kinderen? ) En zo kan ik nog wel even door gaan. In de Volkskrant van afgelopen Donderdag stond weer een erg mooi stukje.

• 26 antwoorden
    • 4,3k weergaven
  19. Started by Juul,

Wat is het hier stil..... Iedereen op vakantie? Juul - ( Voorthuizen is 4x zo groot met al die campings)

• 26 antwoorden
    • 6,6k weergaven
  20. Started by Juul,

Bron: Geen stijl .nl http://www.plukwijzer2012.nl/

• 26 antwoorden
    • 6,1k weergaven
  21. Ik kwam net op Internet een andere versie tegen van "Green Tamborine" - nu van The Peppermint Rainbow. Ze hadden in de US een hitje met; "Don`t wake me up in the morning Michael" (Een US groep waar ik in m'n Veronica tijd al een zwak voor had). Maar wat mij op viel is dat ze dezelfde backing track gebruikten als het origineel van The Lemon Pipers. Hoe zit dat? En Internet bracht uitkomst. Zowel de producer van The Lemon Pipers als The Peppermint Rainbow is de bekende USA producer Paul Leka. !!! De versie van The Peppermint Rainbow is uit 1969 en The Lemon Pipers is uit 1967. Vaag komt er nu een herinnering terug............. We hadden de LP…

22. Started by Alex,

Waarom? Ligt het nu echt aan mij of??? Iedere keer moet ik weer verder zoeken om deze Veronica, tegenwoordig club genoemde, pagina te vinden. Nu is de site wéér aangepast. Het was ooit echt makkelijk en simpel om iets te vinden. Knop en klaar. Daarna werd het "een club". Nu moet je eerst naar 'clubs' dan naar 'Radiostations' dan naar Radio Veronica (zeezender), dan kom je op een eerste pagina en daarna, na goed klikken op weer een andere tab, jawel zie je de berichten zoals je gewend was. Kan dit nu echt niet anders. Waarom in hemelsnaam. Ik ben echt niet gek en kan redelijk meekomen op allerlei social media, forums, blogs en vlogs, maar er…

• 26 antwoorden
    • 4,8k weergaven
  23. Started by Harm,

De kogel is door de kerk, na jarenlang grasmaaien ga ik zelf sierbestrating aanleggen. Het voorwerk zoals afgraven was zwaar maar de basis ligt er en er wordt 3 m3 zand op gestort. Ik heb geen ervaring met straten maken maar op youtube zijn er genoeg mensen die geduldig uitleggen hoe het moet. Enfin, hier een kijkje op onze bescheiden tuin op het zuiden waar het van voorjaar tot herfst heerlijk toeven is.

• 26 antwoorden
    • 7k weergaven
  24. Started by Juul,

Ik probeer nu ( 30 okt. 16.00 uur Ned. tijd ) Mi Amigo op 6085 kHz te ontvangen maar hoor niks/ Iemand anders wel? Juul

• 25 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  25. Started by Juul,

Nog 1 nachtje slapen, nou ja proberen dan. Ik woon recht tegenover het jaarlijkse "muziek" festival LowLands. ( Gemeente Elburg ). Zij maken vreselijke "teringherrie "aan de overkant van het Eemmeer. Jemig wat een herrie en dat al twee nachten tot 05.00 uur. De huizen staan te schudden en niemand kan er wat aan doen, behalve de Gemeente Dronten dan die de vergunning verleend. Ik kan best wat hebben maar dit. Bijkomende effect is dat de mensen die hier vanwege hun geloofsovertuiging de zondag als een rustdag doorbrengen zich er erg druk over maken. Raar trouwens dat de Omroep Gelderland er niet eens een item over maakt want de hele kustst…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.