Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Heel raar, deze maand gaat het gebeuren. Ik hoop dan eind van de maand 65 jaar te worden. Bij de EO zeggen ze niet hopen maar "Deo Volente". En aangezien ik midden in "EO land woon"................ Het is vreemd want wat betekent zo iets eigenlijk? En wat voor impact heeft dat? In ieder geval voelt het alsof ik voor het eerst ga werken, heel raar. Je gaat deelnemen aan een "ander soort maatschappij". Vandaag rolde een prachtig blad van de SVB (SocialeVerzekeringsBank) in de bus. En ja hoor alles over de AOW staat erin. Je hoeft ook niks meer, ja het mag dat wel als je wilt. Ook realiseer me dat ik in de herfst van m'n leven aangeland ben. Nee, ik ben niet so…
-
- 10 antwoorden
- 4,3k weergaven
-
-
Best wel aardig om te kijken hoe hoog je woont t.o.v NAP. http://ahn.geodan.nl/ahn/viewer3/postcodetool.html Juul
-
- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
-
-
Is het nu echt zo moeilijk om je eigen presentatie te bedenken? Als je onderstaand vergelijk bekijkt dan lijkt het alsof er maar één manier is om een tablet te presenteren. En het enige moment dat geen vergelijk kent? Als de Surface vastloopt…. bovenstaande bron: www.macfreak.nl. Er moet bij vermeld worden dat Steve Jobs (rechts dus) vorig jaar overleden is. En de presentatie van "het Windows ding" afgelopen dagen plaats vond. Om het zo te doen niet zo slim denk ik dan. Juul http://www.macfreak.nl/nieuws/24015/presentatie-microsoft-surface-vs-apple-ipad/#plaats-reactie I
-
- 15 antwoorden
- 4,2k weergaven
-
-
Morgenavond 17 januari om 18.15 zit onze Ad Bouman in 1Vandaag op NL1 en hij kijkt terug op de dj's uit de jaren 70. Dus......(volgens mij zijn die nu allemaal 65, Ferry, Felix enz.enz) Juul
-
- 6 antwoorden
- 4,2k weergaven
-
-
Helmut heeft behalve cassettes met mooie oude radio programma's ook een verzameling dia's, die hij o.a. tijdens boottochten heeft gemaakt. Ik ga deze dia's tzt ook via het forum beschikbaar stellen. Wat ik leuk vind aan oude dia's is om met al die prachtige (vaak Artificial Intelligence oftewel AI gestuurde) software, die er tegenwoordig is, het originele beeld zo goed mogelijk terug te toveren. Behalve Photoshop gebruik in daarvoor plugins van onder andere Topaz en Radiant. Dit is zo'n voorbeeld van een dia, die Helmut indertijd van de MEBO II heeft gemaat. Links zie je de dia, zoals deze uit de scanner komt en rechts na bewerking met Photoshop, Topaz en Radiant. …
-
-
- 10 antwoorden
- 4,2k weergaven
-
-
Al meer dan 30 jaar fotografeer ik met spiegelreflex camera's en daardoor heb ik ook stapels negatieven liggen. Nu was mijn plan om alles te gaan scannen, maar ja, hoe doe je dat ? Mijn eerste test was gewoon de afgedrukte foto's in te scannen, maar al heel snel kwam ik er achter dat de resolutie van standaard foto's vele malen lager is dan de kwaliteit van de negatieven. Vorig jaar is mijn schoonmoeder verhuisd naar een verzorgingstehuis en tijdens het opruimen kwamen er stapels met dia's te voorschijn. Met behulp van een speciaal voorzetstuk op mijn fototoestel kon ik ze 1 op 1 digitaliseren. Toen ontdekte ik wat de kwaliteit van zulke afdrukken kan zijn. Na een e…
-
- 13 antwoorden
- 4,2k weergaven
-
-
Van de week kocht ik het boek van Eddy Ouwens. Ik heb het in een keer uitgelezen. Wat een openbaringen uit de Nederlandse platen industrie. Veel was nog niet eerder vertelt. Eddy is wel heel openhartig en soms denk ik, moet ik dit echt weten? Maar interessant is het wel. Ook als hij vertelt dat in de latere jaren zeventig een grote omroep iedere week 10.000 gulden kwam op halen op maandagmorgen voor het draaien van een bepaalde plaat. Dat soort dingen dus. Aanrader.......
-
-
- 12 antwoorden
- 4,1k weergaven
-
-
Wie heeft er ervaring met Glasvezelaansluitingen van o.a. KPN? Mijn vraag betreft eigenlijk alleen de kwaliteit van de aangeboden TV-signalen. Zo her en der word ik niet vrolijk van alle negatieve berichten over vooral de KNP aanbieders. Berichten over upscaling, lage Bitrate, lage upload snelheid bij gebruik van zelfs al 2 of 3 tv’s en 3 pc’s etc. Ik krijg zo mijn twijfels bij de kreet: -Eindelijk glasvezel- en - Glashelder-. Zeker als ik het vergelijk met bijv. Ziggo en het signaal van de satelliet. Zijn er hier ervaringsdeskundigen? Wink wink.
-
Allen, Ben benieuwd, maar bi mijj zijn de mp3 tags van de vele zeezenderopnames niet uniform. Eingelijk zijn de file namen wel een rommeltje. Hoe archiveren jullie dit? Vraag me ook wel eens af, hebben we een standaard afgesproken hoe opnames te benoemen? Stationsnaam, datum, tijd, met wel/ geen seperatiestreepje als scheiding, wel/ niet alles aan elkaar geschreven etc. Hoor alle ideeën en tips graag Grts Eric
-
-
- 20 antwoorden
- 4,1k weergaven
- 2 followers
-
-
Volgens mij is-ie hier niet zo heel lang geleden een keer ter sprake gekomen: de Lumirex klankstudio, aan het Magnoliaplein in Den Haag. Ik kende de etalage uit de jaren 70, toen je er een singletje kon laten snijden van een eigen opname. Vaak over gedacht, nooit gedaan. Veel eerder gingen er mensen naar toe om een persoonlijke boodschap in te spreken voor bijvoorbeeld geëmigreerde familie. Of voor iemand die 'onder de wapenen was', elders op de wereld. Een oudtante van mij heeft dat blijkbaar ook een keer gedaan. Het plaatje was bedoeld voor ene meneer Bos die in Indonesië zat. Mijn moeder trof het destijds aan in bezittingen toen tante overleed. In een a…
-
- 12 antwoorden
- 4,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Vanavond waren ze op Eén voor het laatst te zien: de omroepsters:
-
- 5 antwoorden
- 4,1k weergaven
-
-
Hallo allemaal, Er schijnt een lange uitvoering te zijn van de titelsong van het programma Q en Q, gezongen door Robert Long. Het nummer is gecomponeerd door Joop Stokkermans en Harry Geelen. Wie heeft deze versie en is bereid hem te delen? Je zou mij er blij mee maken:-) Groet, Ger
-
- 15 antwoorden
- 4,1k weergaven
-
-
Er bestaan verschillende url's van de radiostream van Q Music Be, maar daar werkt er geen één meer van. Zowel op de website van Q Music.be (hier kun je alleen luisteren en met beeld erbij) als op Delicast of andere (zoals Belgie.fm) sites kom ik geen werkende stream van dit radiostation tegen. Weet iemand op dit forum misschien een werkende stream van Q Music Be? Alvast hartelijk dank! Gr, Melle
-
- 4 antwoorden
- 4k weergaven
-
-
Ik heb een prachtige KOSS UR5 hoofdtelefoon met schuimrubberen oorkussentjes. Maar ja, na zo'n 6 jaar zijn die toch wel aan vervanging toe. Waar vind ik die tegen een schappelijke prijs? De oorkussentjes moeten een diameter hebben van 5 cm. Heeft iemand enig idee? Juul
-
- 22 antwoorden
- 4k weergaven
-
-
Hans Hogendoorn meldde het gisteren op Facebook: Frits Thors is 103 geworden! Zelf heb ik geen herinneringen aan deze nieuwsman, maar velen hier ongetwijfeld wel. http://nl.wikipedia.org/wiki/Frits_Thors Martin
-
- 6 antwoorden
- 4k weergaven
-
-
Ik heb er ook veel "gewerkt'. Mixage's gedaan en de platenmaatschappij Phonogram zat er met kantoren. Wisseloord werd oorspronkelijk opgezet door Philips. In de lommerijke bossen van Hilversum tussen "Hillywood" en s'Gravenland. Om de hoek woonde ook Toon Hermans. Prachtige plek en fantastische apparatuur. Waar je inderdaad wereldsterren tegen het lijf liep, in het wild dus. Je moest Wisseloord weten te vinden dat wel. Veel TROS jingles zijn er opgenomen en afgemikst. En in de zomer kon je lekker effe pauzeren en op het terras zitten zoals hier Ferry Maat en Sesjun producer en POSTER bedenker Dick de Winter † doen in 1987 tijdens een TROS jingle sessie. …
-
- 11 antwoorden
- 4k weergaven
- 2 followers
-
-
https://www.nu.nl/media/5768091/lex-harding-boek-over-mij-had-na-mn-dood-geschreven-moeten-worden.html Ik had het boek gisteren al in de bus. Leuke verhalen.
-
- 19 antwoorden
- 4k weergaven
-
-
Dus heren, daar in Groningen, Hans, Paul, Gerrit en Jan-Fré kom er maar voor uit. Hoofdprijs Staatsloterij valt in Groningen Het winnende lot van de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij is verkocht in de provincie Groningen. De prijs van 30 miljoen euro is de grootste uit de geschiedenis van de loterij, meldt de organisatie. Wie de gelukkige is, is niet bekendgemaakt. Kun je de Norderney kopen met werf erbij en goed laten opknappen, "zendertje er op en hup zenden maar....." (Bull Verweij) Gelukkig nieuwjaar allen! Juul
-
Tja, waar moet je zoiets plaatsen ? Zit ik wat te klooien in mijn studiootje, de jongens zijn gelukkig met wat anders bezig, dus ik kan mijn gang gaan ..... Ben ik met een zeer oude vocoder plug-in bezig, maar ik weet niet wat ik moet opnemen ..... dus je roept wat en ineens zit je een soort naamjingle voor het Internet Radio Cafe te maken. Affijn, het ging toch allemaal langer duren dan ik van plan was, maar wat maakt het uit, je bent van de straat. 't is een simpel dingetje , maar wel aardig : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OYJ8I8R3IG8D.mp3 Hij is vrij van rechten, de stem ben ik zelf en de muziek is uit een rechtenvrije bibliotheek. Rien
-
- 18 antwoorden
- 3,9k weergaven
-
-
Ik was tijdens de eerste maanlanding in 1969 in de USA. Op een camping in Burlington en alle Amerikanen daar hadden al een draagbare kleuren TV in de tent staan. ! Een week of twee later verscheen er een LP over die eerste maanlanding. Ik heb 'em gekocht en het is erg mooi om te horen. In stereo. Het commentaar is van Walter Shirra, zelf een oud astronaut uit 1962. Mooie stem heeft ie. Juul Edit. : info overlijden Neil Armstrong http://neilarmstronginfo.com/neil-a-armstrong-1930-2012/ http://www64.zippyshare.com/v/30967188/file.html
-
- 15 antwoorden
- 3,9k weergaven
-
-
Nog 1 nachtje slapen, nou ja proberen dan. Ik woon recht tegenover het jaarlijkse "muziek" festival LowLands. ( Gemeente Elburg ). Zij maken vreselijke "teringherrie "aan de overkant van het Eemmeer. Jemig wat een herrie en dat al twee nachten tot 05.00 uur. De huizen staan te schudden en niemand kan er wat aan doen, behalve de Gemeente Dronten dan die de vergunning verleend. Ik kan best wat hebben maar dit. Bijkomende effect is dat de mensen die hier vanwege hun geloofsovertuiging de zondag als een rustdag doorbrengen zich er erg druk over maken. Raar trouwens dat de Omroep Gelderland er niet eens een item over maakt want de hele kustst…
-
- 25 antwoorden
- 3,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Onze Martijn mocht in de jaren 80 ook eindelijk "solo" achter de dj tafel. Misschien is dit een foto uit z'n Top 50 tijd?. Het was 16.36 uur..... Dat was in ons TROS gebouw. De gehele boven verdieping was omgebouwd tot studio. Er kwamen de TROS programma's van Ra1 t/m R5 vandaan. En omdat er een spoorlijn lag vlak voor het TROS gebouw was besloten de studio's te bouwen volgens het "doos in doos" principe....dat was nog in de tijd dat het in een studio doodstil moest zijn. De binnenstudio stond op gummetjes en die kwamen gewoon bij de HEMA vandaan. De studio was ontworpen en gebouwd door de ingenieurs van het NOB. De studio's zijn inmiddels bijna afgebroken en het T…
-
- 11 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
Ik kwam het bijna hele oeuvre van Cheech & Chong tegen in m'n collectie. Ik ben nl "fan" van de heren. Vooral het nummer "Dave" is prachtig. Ik vraag mij af, ben ik de enige "fan" hier ? Juul
-
- 11 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
http://www.parool.nl/stadsgids/douwe-bob-presenteert-songfestivallied-slow-down~a4256656/
-
- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
Denk je dat de recorder een programma opgenomen heeft, heb je 50 minuten zwart beeld ggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr@#$%^&* Heeft iemand de aflevering van Belpop op Canvas met André Brasseur opgenomen? 15 en/of 16 september? Please?
-
- 4 antwoorden
- 3,8k weergaven
-