Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Jan-Fre,

Een opname uit een mapje die ik al 9 jaar heb liggen en nog nooit uitgezocht..... Het enige dat ik weet van het doosje is dat het een opname is van Caroline (MV Mi Amigo) met een Personal top 30. Jaar: 1978 Caroline  1978  Personal top 30

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. Started by scotty,

Another recording from the early days of Radio Scotland with Pete Bowman. It was recorded on 13th January 1966 from 2333-2348. http://www.mediafire.com/?j2f0o6c4nd5z8b5

• 0 antwoorden
    • 998 weergaven
  3. Started by Tino,

Caroline-19730224-PeterBrian-PeterSonneveld-Count-Down-Of-Sound Caroline-19730304-PeterBrianShow Ter info: Peter Brian is "The Late Great" Peter van Dam De opnames komen uit het archief van Douwe Dijkstra

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Zoals ik in een eerdere posting al liet weten, ben ik alle downloads die ik jaren geleden van de downloadclub heb gemaakt en opgeslagen had op CD-R aan het overzetten naar externe harde schijf. Daar stond ook deze opname bij, die zal ongetwijfeld al wel eens eerder aangeboden zijn maar daarvan zijn de links natuurlijk allang verlopen, dus komt ie hier opnieuw. Twee Nederlandse bemanningsleden, Peter en Jaap, waren gewond geraakt aan boord van de MV Mi Amigo en hadden medische verzorging nodig. Peter Chicago doet een noodoproep. Volgens de gegevens die Harm Koenders meegaf in 2004 was dit opgenomen op 3 Maart 1974 van 06:00uur tot 06:41 uur... https:/…

• 0 antwoorden
    • 492 weergaven
  5. Op 3 Maart 1974 gebeurde er een ongeluk aan boord van de Mi Amigo waarbij bemanningsleden gewond raakten. Peter Chicago onderbeekt live het programma om assistentie van de wal te vragen. Echt een stukje radio geschiedenis. Caroline/Mi Amigo 3 Maart 1974 06:00-06:41 Peter Chicago. https://pixeldrain.com/u/75Wmw9uU Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 549 weergaven
  6. Started by Leendert Vingerling,

In de Tv serie 'Volle Zalen' was het vanavond de beurt aan zanger/producer/songwriter Peter Koelewijn. Verslaggever Cornald Maas volgde hem in zijn woonplaats Eindhoven, de studio in Hilversum en tijdens een optreden in België. In de reportage spreekt Koelewijn lovend over radio Veronica(begint op 17.28). Het was het station om zijn platen onder de aandacht te brengen. Peter was er kind aan huis en met Rob Out ontstond een hechte vriendschap. Die werkte echter in zijn nadeel, omdat Rob Out zo integer was, dat hij de platen van Peter niet wilde draaien om de schijn van vriendjespolitiek te vermijden. Koelewijn heeft Rob Out er van kunnen overtuigen…

• 0 antwoorden
    • 996 weergaven
  7. Started by Jan-Fre,

Caroline 558 1987.06.26 0703-0750 Peter Philips

• 0 antwoorden
    • 777 weergaven
  8. Started by Henk-Anna Loog,

In 1974 waren er aan boord van de Mi Amigo zowel Nederlandse als Engelse bemanningsleden, een van de Engelse matrozen was "Peter the sailor" (Peter Leach) . Bob Noakes schrijft in zijn boek "Last of the pirates" dat Peter nou niet bepaald het warme water had uitgevonden en dat Andy Archer hem niet kon luchten of zien. Peter Leach, zoals zijn naam is, wou graag DJ op Caroline worden maar dat is nooit gebeurd, ook had Peter een alcoholprobleem dat hem uiteindelijk flink in de problemen bracht. In Juni 1974 had ik contact met Peter Leach en wat opnames met hem geruild. Luister naar de "DJ kwaliteiten" van Peter Leach, het komt van een bandje dat Peter naar mij stuurde, medio…

• 0 antwoorden
    • 245 weergaven
  9. Started by MvdVen,

Interview mit Martin van der Ven Radiotag in Erkrath - 3. September 2005. Re-digitised version with thanks to Ben Meijering.

• 0 antwoorden
    • 586 weergaven
  10. Started by Lokeend,

Wie heeft voor mij de laatste show van Peter van Dam die nooit uitgezonden is op Radio Mi Amigo. Grt Rieni.

• 5 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  11. Started by Jan-Fre,

Een stukje Mi Amigo uit 1975. Dit is uit de zomer, 16 augustus, om precies te zijn. MiAmigo-19750816-0900-0935-PeterVanDam MiAmigo-19750816-1200-1332-JoopVerhoof-FlashbackShow Jan-Fré

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  12. Started by Henk-Anna Loog,

Voor de Peter van Dam fans, een leuke Zaterdagochtend show, live vanaf de Mi Amigo... Mi Amigo 1 Maart 1975 09:00-10:00 Peter van Dam (live) https://pixeldrain.com/u/G2SCuMur Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 528 weergaven
  13. Weer ongeveer 44 minuten van Radio Mi Amigo. Ditmaal met Peter van Dam en ook dit is weer een zoekplaatje. Ergens na 20 september 1975? Met Peter Gaat Het Beter. Ook dit is weer een tape uit de Bob Bootsma verzameling. Peter van Dam Radio Mi Amigo van.......? Photo: offshore radio.de

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  14. Started by scotty,

Friends Could one of you please supply this recording of PvD running from 1800-1900 on January 31st 1975. My copy of this file seems to be corrupt and won't play properly. Many thanks Ian

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. Gast

Hier is een Peter Van Dam studio master copie van 26 juni 1976 (als ik goed gehoord heb ?) Peter draait de LP van de week The Beatles. Dit is de url Peter Van Dam tussen 4 en 6 Dit heb ik zelf nooit gehoord want ik zat toen vermoedelijk in Zuid Europa. Of in Zuid Frankrijk of Playa De Aro ? Ik zou het niet weten wat ik wel weet is dat Peter op zijn best was. Oh ja de heetste zomer aller tijden zou later blijken. In Zuid Europa was het ook erg warm een Hittegolf alleen daar ik toen niet veel van gemerkt. Ik ben ongeveer 6 weken in Zuid Europa geweest vermoed ik ? het was het beste MI Amigo jaar volgens mij. Reclame stem oa Tony Housten ivm Ieper. Ik…

• 4 antwoorden
    • 975 weergaven
  16. Started by Ben,

In Augustus 1973 was Peter van Dijk te horen op RNI. Ik vraag me af of dat dezelfde Peter van Dijk is als deze? De stem klinkt volgens mij hetzelfde.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 884 weergaven
  17. Voor de toenmalige vriendin van Peter Zonneveld die in 1973 door een motorongeluk om het leven kwam, zoek ik opnamen van Peter op Caroline in 1973. Zelf heb ik een weekend programma met onder meer Bert Bennet samen. Hopelijk heeft iemand anders nog een opname liggen groet en dank Hans

18. Started by Juul,

Gisteren met Ad een filmpje gemaakt voor KRO's reunie. Al vroeg verzamelen in Hillywood. We wisten het wel maar wat is dat een gedoe zeg bij de TV. Alles tig keer over. En interviews maken met muziek d'r onder en dan moesten wij zeggen;"jongens niet zo slim want als je gaat monteren en de muziek zit er onder......" En 7x een LP uit een rek halen......en maar weer over.......Daarom wilde ik nooit bij de TV. Gewoon lekker radio. Voor waarschijnlijk 10 minuten bezig geweest van 11.30-16.00 uur.... Pfffffff, Ik ben nog dood op.

19. Started by scotty,

Here is a recording of Phil Mitchell on Caroline on June 26th 1975 from 2303-0000. It lasts around 48 mins. http://www.mediafire.com/listen/qqkbp55sqqxb9ua/26061975_2303-0000_PhilMitchell(48mins).mp3

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Started by Rob Veld,

Via Roger Twiggy Day hoorde ik dat Philip Birch, ooit managing director van Radio London, is overleden. Na zijn Off-shore avontuur was hij ook nog geruime tijd managing director van Piccadilly Radio. R.I.P Philip

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  21. Started by pvanklei,

Begin jaren '80 werkte ik als geluidstechnicus bij de lokale omroep Zoetermeer en daar hadden wij zo'n Philips mengtafel staan die bij Veronica in de productiestudio's in Hilversum werden gebruikt. De limiter die rechts bovenin zat was er uit en werd als losse zendlijn limiter gebruikt. Er werd mij toen verteld dat de mengtafel van Veronica was. Waarschijnlijk klopte dat wel, want wij hadden ook twee van die Akai taperecorders staan die op het schip gebruikt werden. Ik weet dat er nog zo'n Philips mengtafel in RockArt staat, maar ik vraag mij af of er nog meer bestaan of zijn de andere exemplaren inmiddels allemaal verloren gegaan. Groet, P…

• 9 antwoorden
    • 2k weergaven
  22. Philips 22RB381 03E met "Veronica" op 192m. https://www.radiomuseum.org/r/philips_22rb381_22_rb_381.html

23. Started by Jan-Fre,

Van Radio Monique zijn er nog een redelijk aantal studio-opnamen bewaard gebleven. Zoals deze opname van Pierre van der Stappen van 30 juli 1986. Dit programma is zelfs in stereo. Natuurlijk wel in mono uitgezonden, want de middengolfzender op de Ross was gewoon mono. uur 1: 30.07.1986 10:00-11:00 http://www.mediafire.com/?15acmn6t1u9jsjt uur 2: 20.07.1986 11:00-12:00 http://www.mediafire.com/?348bams48feee5c Pierre zegt zelf over deze programma's: "Door Hans Hoogeveen kwam ik in contact met Willem van Kooten. Ik maakte twee reclamespots voor de albums van de Starsisters en Cesar Zuiderwijk. Deze spots werden veel gedraaid op Radio Monique. Door een d…

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  24. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Piet de Meer uit Dordrecht met zijn top 40 verzameling.

• 14 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  25. Started by Juul,

Vandaag werd bekend dat de heer Piet van der Sanden is overleden. http://www.parlement.com/9353000/1/j9vvj1gor340pz8/vjqqhw8i5fs6?s0e=gttln5yj&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl Hij speelde als KVP woordvoerder een belangrijke rol tijdens de tweede kamer debatten in juni 1973. Lees maar: http://www.norderney192.nl/historie_1973_35.html

• 7 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.