Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast
    Started by Gast,

Unieke beelden van aanboord de Mi Amigo begin 1965 en Caroline House. Uniek zeker de studio shots in Caroline House. Tipgever voor deze prachtige film op You Tube is Mike Barraclough van het Garry Stevens Pirate Free Radio board. Link voor de film Paul de Haan.

• 9 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  2. Van 31 Augustus 1974 maak ik nu een stap naar 27 December 1975, een dag voor mij om nooit te vergeten want ik bracht samen met Douwe Dijkstra en Jozef Segers een bezoek aan de Mebo-2 die toen in de haven van Slikkerveer lag en daarna naar Zaandam waar onze geliefde "Norderney" lag. Die ochtend stond ik al vroeg op want Jozef Segers zou me op komen halen. Jozef, die toch een jaartje of 10 ouder was als ik stond om stipt 9 uur in de ochtend met zijn kloeke Citroen voor de deur in Geldrop, mijn moeder gaf me nog de raad "kiek oit wadde doeht" en van daar uit ging de reis naar Ermelo waar Douwe Dijkstra toen nog als geliefde zoon bij zijn ouders woonde. Maar eerst maakte Joze…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 2k weergaven
  3. Started by Alex,

Updated on the 8th of February with 15 new shots! Op de Radiodag kwam ik Bob Bootsma tegen die een heel stapeltje leuke oude foto's bij zich had. Hij gaf mij de kans om deze digitaal te maken en deze te delen. Hier zijn de foto's van een bezoek aan de de Mi Amigo van Radio Caroline in juni 1979. O.a. met een heel jonge Ruud Hendriks. Kan iemand misschien aanvullen wie er verder nog op de foto's staat? Ook is heel goed de schade aan de brug te zien die veroorzaakt was door het afleveren van een nieuwe generator op het achterdek door Gerard van Dam. Visit Radio Caroline Mi Amigo June 1979 Dank aan Bob Bootsma

• 68 antwoorden
    • 15,4k weergaven
  4. In juni 2006 heeft Rijkswaterstaat, vlak voordat het REM-eiland zou worden ontmanteld voor de kust van Noordwijk, een persreis georganiseerd naar het af te breken bouwsel. Op een stralend zonnige ochtend met een vlakke Noordzee vertrokken de persmensen met een schip van Rijkswaterstaat uit de haven van Scheveningen. Na zo'n anderhalf uur varen werd het REM-eiland bereikt, waarna een laatste kijkje op het eiland kon worden genomen. Na enkele uren werd de terugreis naar Scheveningen weer aanvaard. Tijdens deze persreis heb ik de nodige foto's gemaakt. Ik heb ze gepubliceerd bij het onderdeel Fotoalbum op deze website: Naar aanleiding van het bezoek heb ik bijgaan…

5. Started by Ricky,

Eerst wil ik jullie feliciteren met dit forum. Alleen mis ik een beetje foto's van de Ross tijdens bezoeken. Ik ben ooit twee keer aan boord geweest. Ten tijde van radio Monique en ik dacht later ten tijde van 558. Het waren de mooiste reizen die ik ooit maakte. In volgend bericht zal ik proberen de foto's in te scannen en on-line te zetten. Ricky

6. Started by Jan-Fre,

Big L, oftewel Radio London, was één van de beste zeezenders uit de geschiedenis. Vandaag weer een stuk Radio London en wel Dave Cash en Tony Windsor op 27 november 1965. Het geheel is uitgezonden tussen 08:35 en 09:16. Downloaden kan via de onderstaande link: http://www.mediafire.com/?id51ips54euwtrm Enjoy! Jan-Fre

• 7 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  7. Started by Juul,

M'n DAT archief gaat "verhuizen" en zo af en toe kom ik nog in een hoekje een DATje tegen. Zoals deze, ik weet dat het Big L is. Maar wanneer ? En ik weet niet eens hoe ik er aan kom.Wie weet raad? Juul https://wetransfer.com/downloads/02273da085aec5a7327ec03e1a6fa4f620170120091556/f82c7b7d35a62926b07be036e7f6bd4f20170120091556/0d7906

• 4 antwoorden
    • 685 weergaven
  8. Started by martinja,

Big L Highlights EP -1967 1 https://pixeldrain.com/u/5tYXef1q

9. Started by Juul,

De volgende plaat komt uit de JMHW (JoostMagHetWeten) kast bij Veronica. Het is een obscure single van The Symbols. Op zich niet zo heel bijzonder ware het niet dat op het hoesje vermeld staat welke standen hij in de Big L Fab 40 wist te bereiken. Het lijkt erg op plaatjes van The Foundations of andersom. Juul http://www59.zippyshare.com/v/82296655/file.html

• 7 antwoorden
    • 2k weergaven
  10. Started by Juul,

We hebben er wel eens vaker over gediscussieerd, toen Big L de lucht uit ging was het toen 3 uur Nederlandse tijd of niet? ( Ik wist het ook niet meer, ik zat nl even ingekwartierd in de Elias Beekman kazerne te Ede ) Welnu, Ik kreeg mooie krantenknipsels van Hans Knot onder ogen en daarin wordt het mysterie opgelost naar mijn mening. Of toch niet? Het eerste was een knipsel uit de krant De Tijd van 14 augustus 1967. En daar kunnen we lezen dat het net als in Engeland ook in Nederland "gewoon" drie uur was op die gedenkwaardige dag van de 14e augustus 1967. Dank Hans, voor het mooie gescande knipsels! Hieronder twee kleine "uitsneden" van de knipsels Juu…

• 8 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Gerrit Bigb L Final roman Empire 13.8.67 https://pixeldra.in/u/cX3En5

12. Started by Erik,

Helaas is het initiatief van de FAB40 's uit de lucht gehaald want is niet toegestaan door het Forum directoraat, ergens snap ik het ook wel want het kwam natuurlijk niet niet helemaal van de Galaxy. Het is niet anders maar langs deze weg wel allemaal erg bedankt voor de onverwacht grote hoeveelheid waardering. Kennelijk leeft er dan toch iets maar wie weet tot een andere keer op een andere zender

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  13. Meister en Bollier kwamen nog even langs op 31 augustus 1974. Foto: ©Stichting Norderney - Berry Zand Scholten.

14. Bijna 40 jaar geleden! Radio Caroline 259 19760101 Jeff Bolan 01.43-02.30.mp3 Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...

• 0 antwoorden
    • 717 weergaven
  15. Gast
    Started by Gast,

Beter gezegd een samenstelling van in totaal 4 opnames die ik tegenkwam op Azanorak, de kwaliteit was iets aan de doffe kant dus enigszins opgefrist. Het meest bijzondere zit in het 1e deel van deze opname namelijk een testuitzending van Radio London op 2 7 7 meter middengolf ipv hun 266. London werd met name in Noord Nederland geplaagd door een bijkomend fluittoontje omdat men offchannel tegen AFN Bremerhaven zat te drukken. London hoorde op 1133 te zitten maar zat op 1137 om enigzins aan een Tjechisch station te ontkomen , met name natuurlijk in the UK. Helaas voor noorderlingen zat met nu dus te dicht tegen AFN Bremerhaven aan op toen 1142 khz, vermogen 5000 watt. Da…

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Started by Pd2pk,

Beste Radiovrienden , Het is al weer even geleden dat ik wat heb laten zien uit mijn zeezender verzameling . Het zal ongeveer 3 jaar geleden zijn dat ik op de 40 meter amateurband met mijn zendstation contact had met Dennie uit Bath in Engeland. Hij hoorde mij praten over zeezenders en mijn verzameling . Op een bepaald ogenblik zei Dennie dat hij wel wat voor mij had .....of ik ook fan was van London en Caroline Jazeker , dan stuur ik je wel even een mail Peter zei hij mij . Na 1 dag kwam het verhaal over zijn voorliefde voor de popgroep The Who . Het was 1967 schreef Bennie , ik studeerde in London , in de 100Th Club zou op die woens…

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. Gast Job
    Started by Gast Job,

Toch even een bijzondere vraag voor de Veronica diehards . In ’75 had ik nog verkering met mijn toekomstige vrouw. Een mooie tijd met nog een hele toekomst voor je (intussen ruim 40 jaar gelukkig getrouwd :-) In de auto draaiden we altijd een (originele) “Top 40” cassette van Radio Veronica uitgebracht in ’74. Aan die tijd en speciaal aan die cassette denk ik nog altijd met warme gevoelens terug. Ik zou graag willen weten welke nummers er allemaal op die cassette stonden maar na al die jaren….. Eén van de nummers die er op stond was in ieder geval van Bachman Turner Overdrive (BTO) - You Ain’t See Nothing Yet. De andere nummers kan ik me helaas niet me…

• 18 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  18. Started by FredZ,

Op 15 augustus 1975 werd het zendschip de Norderney binnengesleept in de haven van IJmuiden. Volgens "geruchten" is daar destijds een reportage over gemaakt door TROS aktua. Heeft iemand deze reportage ? Ik zoek een geluidsfragment van deze gebeurtenis. alvast bedankt, Fred

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Started by biesweid,

Deze foto kwam ik tegen op facebook en heb hem geleend om hem hier te delen. De foto is genomen voor de sluizen van IJmuiden. Datum is mij niet bekent. Fred

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Started by wim1958,

Ik zag dat Bert van der Veer een biografie over Rob Out heeft geschreven. Hebben ze jou daar bij betrokken Juul? Ik ben benieuwd naar het boek. Wim de Lang

• 52 antwoorden
    • 10,7k weergaven
  21. Started by Walvlis,

De PZC van 20 december 1975 brengt een verhaal over een nieuwe zeezender, Black Rose. Ik ken het verhaal niet maar misschien zegt het iemand op dit forum iets. Uitvalsbasis is Cadzand-Bad. En het volgende bericht is te vinden in de PZC van 23 december 1975

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  22. Started by Jan-Fre,

vandaag 34 jaar geleden: Caroline 1984.05.04 2200-2230 Blake Williams

• 0 antwoorden
    • 690 weergaven
  23. Op de website Spreekbuis.nl staat de volgende blog. Aardig om te lezen. Blog Martin van Dooren: ' Radio Nordsee International' Door: Martin van Doren - May 1, 2016 Op 20 april van dit jaar zond de VPRO de documentaire “My Brother’s Bomber” uit, een documentaire over de bomaanslag op Pan Am vlucht 103, boven Lockerbie. Associatief kwam ik door het programma op iets heel anders uit: Radio Nordsee International. Het bedrijf achter Radio Nordsee International was Mebo Ltd, in het Zwitserse Thalwill. De naam MEBO werd gevormd door de twee eerste letters van de achternamen van de eigenaars achter elkaar te plakken: Erwin Meister en Edwin Bollier. Het …

24. Ook BNN DJ Sander Hoogendoorn was van de partij tijdens de eerste Vinyl Marathon in september 2015. Deze driedaagse happening was georganiseerd door de Stichting Norderney, met als initiatiefnemer Ad Bouman en werd gehouden in Hotel Lapershoek in Hilversum. Vanaf vrijdag 17 februari 20.00 uur de mogelijkheid om nogmaals een dik half uur na te genieten met de lekkere en verrassende vinylkeuze van Sander Hoogendoorn. http://www.norderney192.nl/video

• 0 antwoorden
    • 630 weergaven
  25. Bob en Brenda (Krijn Torringa en Freda Keuker) van Veronica. Advertentie 28-09-1962 (Het Parool). Waarschijnlijk ging het op deze manier sneller.

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.