Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.
Een groepsblog door de redactie in Nieuws
  • artikelen

    7.829
  • opmerkingen

    2.018
  • weergaven

    337.583

Auteurs van dit blog

Over dit blog

Het laatste radionieuws uit Nederland en Vlaanderen

Berichten in deze blog

Op vrijdag 8 maart aanstaande begint New Business Radio met het nieuwe programma Future Friday. Dit maandelijkse programma zal onze duurzame toekomst onder de loep nemen en verbindingen leggen om gezamenlijk de transitie te versnellen. Future Friday zal verschillende thema's behandelen, waaronder energietransitie, circulaire economie, duurzame voedselvoorziening en duurzame financiering. Het programma biedt niet alleen inhoudelijke discussies, maar ook de mogelijkheid voor studiogasten,
Zakenzender New Business Radio is tijdens de Dutch Media Week, die van 1 tot en met 10 september a.s. in Hilversum plaatsvindt, volop actief met live programma’s vanuit de Mediastad. Het station komt speciaal voor de Dutch Media Week met een aangepaste programmering. Van maandag 3 september tot en met vrijdag 7 september presenteert Rick van Velthuysen elke dag tussen 12:00 en 14:00 uur het speciale programma Dutch Media Week LIVE! Samen met interessante gasten uit de media wereld wordt
New Business Radio en Marketing Report zijn van maandag 16 tot en met donderdag 19 juni aanwezig op het Cannes Lions International Festival of Creativity. Voor het vierde jaar op rij brengen zij vanaf het festivalterrein dagelijks verslag uit van dit internationaal gerenommeerde evenement voor de marketing- en reclamewereld. Vanuit Le Palais des Festivals et des Congrès in Cannes verzorgen Peter Wybenga en sidekick Bas Vlugt speciale uitzendingen van Marketing Report. Elke dag zijn er tussen 18
De nieuwe zakenzender New Business Radio doet op donderdag 18 juni de gehele dag live verslag van het Media Park Jaarcongres (MPJC) vanaf het Media Park in Hilversum. Tijdens MPJC vertellen Nederlandse pioniers hoe zij het hebben gemaakt buiten onze landsgrenzen. Hun boodschap: Act Global! De programmering van New Business Radio staat donderdag 18 juni geheel in het teken staan dit event.   Van 09:00 tot 16:00 uur wordt vanuit Studio 21 op het Mediapark de gehele dag live radio gemaakt en vers
New Business Radio doet op donderdag 23 juni a.s., voor het tweede achtereenvolgende jaar, live verslag van het Mediapark Jaarcongres 2016 (MPJC2016) vanaf het Media Park in Hilversum. Het congres staat dit jaar geheel in het teken van ‘The Video Age’.   De programmering van New Business Radio staat donderdag 23 juni geheel in het teken van het event. Vanaf 9.00 uur ’s morgens wordt vanuit Studio 21 op het Media Park de gehele dag live radio gemaakt en verslag gedaan van het MPJC. Met sfeerrep
Zakenzender New Business Radio doet op woensdag 31 mei a.s., met een marathon uitzending, de gehele dag live verslag van ‘De 12 uur van Centrum Hilversum’.    Voor het derde achtereenvolgende jaar wordt de gehele dag, van 08:00 uur ’s ochtends tot 20:00 uur ’s avonds, 12 uur lang verslag gedaan van het event bij Mout op het Marktplein in Hilversum.   De 12 uur van Centrum Hilversum Bewoners, ondernemers, bezoekers en instellingen gaan tijdens ’De 12 uur van Centrum Hilversu
Samenwerking zakenzender en congresorganisator Euroforum. De nieuwe zakenzender New Business Radio doet op dinsdag 29 september a.s. de gehele dag live verslag van het nieuwe Euroforum congres ‘Internet Of Things’. Dit nieuwe congres brengt start-ups, innovators, business managers en ondernemers bij elkaar om kennis en ervaring met elkaar te delen.   De programmering van New Business Radio staat dinsdag 29 september geheel in het teken van Internet Of Things. Van 09:00 tot 18:00 uur wordt van
Arjan Snijders met speciale uitzending ‘Let’s Talk Radio’ New Business Radio maakt woensdagmiddag 2 december in samenwerking met Ericsson Broadcast & Media Services, onder de titel ‘Let’s Talk Radio’, een speciale uitzending live vanuit het Top 2000 Café.   Eenmalig is het reguliere programma ‘Let’s Talk Business’ voor deze gelegenheid omgedoopt tot ‘Let’s Talk Radio’. Het programma staat geheel in het teken van de ontwikkelingen in radioland en wordt gepresenteerd door DJ en mediajournali
De New Amsterdam City Swim 2016 in New York is gisteren afgelast. Van de 330 zwemmers, waaronder Radio Veronica-dj’s Michael Blijleven en Nicky Verhage en andere prominenten als Fockeline Ouwerkerk, Frederique van der Wal en Beau van Erven Dorens, waren velen speciaal naar New York afgereisd voor de swim tegen ALS in de Hudson River. Vlak voor hun sprong in het water kregen zij echter te horen dat uit veiligheidsoverwegingen niet gezwommen mocht worden. Ondanks dat de zon volop scheen waren de w
Het Radio Advies Bureau publiceert vandaag de netto radioreclame-omzet van het afgelopen jaar. In 2015 waren de netto reclame-inkomsten 225 miljoen euro. Dit is een daling van 3,5% ten opzichte van 2014 (233 miljoen). De omzet bestaat uit spotreclame (212,5 miljoen) en non-spot bestedingen (12,5 miljoen).   Branches en adverteerders Het aantal adverteerders is flink toegenomen van 1.782 adverteerders in 2014 naar 1.939 in 2015. Cijfers van Nielsen laten zien welke branches en adverteerders he
De netto radioreclamebestedingen zijn in het tweede kwartaal van 2015 uitgekomen op 60,9 miljoen euro. Het uitermate goede tweede kwartaal van 2014 is hiermee niet geëvenaard. Wel is er een stijging te zien ten opzichte van 2012 en 2013. Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).   Netto bestedingen De spotbestedingen in het tweede kwartaal van 2015 zijn 57,8 miljoen euro. Dit is bijna 4 miljoen minder dan in 2014 maar wel ruim boven het niveau van de voorgaande jaren. De non-s
Het Radio Advies Bureau publiceert vandaag de netto radioreclame-omzet van het afgelopen jaar. 2014 was een goed radiojaar. De netto radioreclamebestedingen komen uit op 233 miljoen euro, een groei van 2,8% ten opzichte van het jaar daarvoor (2013: 227 miljoen). De spot-omzet groeide met 5,5 miljoen naar bijna 219 miljoen. De non-spot bestedingen hebben wederom een recordomzet geboekt van ruim 14 miljoen euro, een groei van 6%.   Uit de bruto Nielsencijfers blijkt dat er veel verschuivingen zi
Néomí is uitgeroepen tot het eerste 3FM Talent van 2023. Dat hebben 3FM-dj's Jamie Reuter en Olivier Bakker bekendgemaakt tijdens het nieuwe late avondprogramma VoorAan, waar ze als primeur haar nieuwe track 'skipping stone' live speelde. De bekendmaking van néomí als 3FM Talent is onderdeel van De Muziek van 2023: de hele maand zet NPO 3FM de meest belangrijke nieuwe artiesten in de etalage die dit jaar het verschil gaan maken, zowel muzikaal als op het podium. Mis niets van De Muziek van 2023
Na een 35-jarige carrière op de Nederlandse radio en televisie, heeft AVROTROS-presentator Nelleke van der Krogt besloten dat zij per 1 januari 2015 met pensioen gaat. Nelleke is nog tot en met het voorjaar 2015 bij AVROTROS op televisie te zien met nieuwe afleveringen van haar succesvolle programma Tussen Kunst & Kitsch.   Remco van Leen, mediadirecteur AVROTROS: “Ik vind het jammer dat Nelleke ons binnenkort gaat verlaten. Gedurende haar lange carrière bij de AVRO is Nelleke van ongekend
NPO Radio 2-dj Bart Arens gaf zojuist het startschot voor de Top 2000 van 2017. De negentiende editie van de Top 2000 werd feestelijk afgetrapt met een mash-up van tracks die dit jaar in de 'lijst der lijsten' staan. Bart Arens begeleidde de Top 2000-mix op de piano. Na de mash-up werd de nummer 2000 van de lijst ingezet: I’m Every Woman van Chaka Khan. Op oudejaarsavond om even voor middernacht is de aanvoerder van de lijst Queens Bohemian Rhapsody te horen. Jan-Willem van Engelen, zend
Extra Gold, inmiddels meer dan 15 jaar actief, presenteert het laatste septemberweekend een programma vol nostalgische radio. Met aandacht voor zeezenders, vinyl en live-sfeer vanuit Neerkant is radio de rode draad. Zaterdag: zeezenderhistorie en jaren 60 Het weekend start op zaterdag- en zondagochtend van 09:00 tot 10:00 uur met het zeezenderuur van Herbert Wentink. Hij neemt de luisteraar op zaterdag mee naar 27 september 1986 met Max de Graaf en “De Top 50” van Radio Monique. Daarna brengen
Nederlandstalige popmuziek blijft erg populair onder de Nederlandse radioluisteraar. De muziekgenre staat in de top 3 van verschillende muziekstijlen. Dit blijkt uit onderzoek van Intomart GfK, over de periode juni – juli 2015.   Ruim 4,2 miljoen radioluisteraars kiezen Nederpop als meest favoriete muziekstijl. De genre staat vlak achter Top 40 popmuziek die bij 4,6 miljoen Nederlanders de favoriete muziekvoorkeur op de radio is. De populairste muziekkeuze bij de respondenten is de Popclassic,
Vanochtend is de vierde editie van de FunX DiXte 1000 gestart. Voor het eerst bestaat de top 3 volledig uit Nederlandse tracks. Afgelopen week ontvingen Nederlandse urban-artiesten verreweg de meeste stemmen: Broederliefde (Mi No Lob), Jonna Fraser (Do or Die) en Sevn Alias (Gass) voeren de lijst aan. Tijdens de uitzendweek bepalen luisteraars via funx.nl/dixte1000 wie van de drie de eerste plaats verdient. Tot en met vrijdag 11 november tellen de FunX-dj’s dagelijks van 09:00 tot 20:00 uur af n
Het legendarische radioprogramma Top 40 is vrijdag op bijzondere wijze geëerd met twee glasplaten die een prominente plek hebben gekregen in de Wall of Fame van Beeld & Geluid op het Mediapark in Hilversum. Het portret van Mister Top 40, Erik de Zwart, tevens voorzitter van de Stichting Nederlandse Top 40, prijkt nu trots in de Wall of Fame. De prestigieuze Ere-Zilveren Reissmicrofoon jury roemt de Top 40 om zijn indrukwekkende veerkracht. Ondanks tegenslagen in 1974 (het verbod op R
De Nederlandse Top 40 is vanaf januari 2019 te horen bij Qmusic. Zendermanager Dave Minneboo: "We zijn heel trots dat de moeder aller hitlijsten binnenkort op de vrijdagmiddag bij Qmusic te horen is. De Nederlandse Top 40 is een ijzersterk merk, dat naast radio ook online, op mobiel en social ongekende mogelijkheden kent. De Top 40 is de enige échte hitlijst die de tand des tijds altijd heeft weten te doorstaan door constant te vernieuwen. Dit zetten we bij Qmusic dan ook door. De Top 40 wordt s
De Stichting Nederlandse Top 40 stelt een onderzoek in naar mogelijke consumentenmisleiding. Dit naar aanleiding van aanhoudende geruchten over platenmaatschappijen en artiesten die hun eigen platen opkopen.   Uit een onlangs gehouden representatief onderzoek door DVJ Insights blijkt dat bijna 40% van de ondervraagden gehoord heeft over aanhoudende geruchten over platenmaatschappijen en artiesten, die hun eigen platen zouden opkopen, om zo een betere positie te verwerven in de hitlijst
Op 2 januari 2025 viert de Nederlandse Top 40 zijn 60e verjaardag, een belangrijke mijlpaal voor de meest iconische hitlijst van het land. Museum RockArt organiseert daarom een speciale expositiein Hoek van Holland. Vanaf januari staat het museum een jaar lang volledig in het teken van de Top 40, met wisselende thema’s die de roerige muzikale geschiedenis van de lijst belichten. De eerste editie van de Top 40 werd uitgezonden op 2 januari 1965 door de zeezender Radio Veronica, op initiat
Verschillende publieke, en commerciële radiozenders en televisieprogramma’s besteden woensdag 29 maart uitgebreid aandacht aan de Nationale Actiedag van Giro555. NPO Radio 2 zendt de hele dag uit vanuit het actiecentrum in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum. Presentator Art Rooijakkers doet vandaaruit verslag, met schakelingen naar verschillende radio-en TV-programma’s, waarin ingegaan wordt op de actie ‘Help Slachtoffers Hongersnood’. De actiedag start om 05.55 u
Het medialandschap en het mediagedrag verandert. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) speelt hier op in. Het is belangrijk dat het publiek de programma’s van de Nederlandse Publieke Omroep goed kan blijven vinden en herkennen. Het is belangrijk dat het publiek de NPO blijft vinden en kan herkennen op radio en televisie, en ook op tablet, smartphone en computer.   Vanaf 19 augustus krijgen de namen van de radiozenders de toevoeging NPO:  NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Radio 4, NPO Radio
De Nederlandse Publieke Omroep heeft haar eerste gezamenlijke campagne gelanceerd: De plek van ons allemaal. In deze campagne wordt de belangrijke rol van de publieke omroep in de Nederlandse samenleving benadrukt. Al meer dan 100 jaar biedt de publieke omroep programma’s die impact maken, van radio en televisie tot online en on-demand. Met ruim 100 fragmenten uit iconische en betekenisvolle programma’s toont de campagne wat de omroep heeft betekend en blijft betekenen voor Nederland. Ee

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.