Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by rauhfaser,

In een radiogroep waarvan ik lid ben, kwam deze week de vraag of er iets was bewaard van de Elvisdag op Veronica 538. De moderator had contact gezocht met Adje Bouman, die hem vertelde dat maar een klein deel bewaard is. Misschien weet Juul van Studiotapes van de Elvisdag? Zelf ken ik geen studiotapes van deze Elvis-dag, maar wel de volledige uitzend-tapes. Die heb ik een jaar of tien geleden gedownload, ik weet niet meer wie de aanbieder was. Maar alsnog bedankt. Overigens heb ik me er altijd over verbaasd dat de Elvisdag slechts zes uur duurde. Dit was nogal uit verhouding met 20 uur Beatles (vergelijkbaar qua impact op de popmuziek) in 1972, 14 uur Stones in 1973 en…

• 4 antwoorden
    • 5,1k weergaven
  2. Started by rauhfaser,

[ONDERSTAANDE ZOU COMMERCIEEL KUNNEN OVERKOMEN, DAT IS NIET DE BEDOELING, IK HEB GEEN BEHOEFTE (MEER) AAN RECLAME, BESCHOUW HET ALS INFORMATIEF. HET GEBEURT IN OVERLEG MET DE ADMIN.] Ik mag me gelukkig prijzen dat het door mij geschreven boek Elvis Presley, Erfenis van een Fenomeen, dat eind november is verschenen, zeer veel (positieve) media-aandacht krijgt. Op Radio 2, RTV Rijnmond en (vorige week) een hele week op Radio 5 Nostalgia is de verschijning van het boek beslist niet ongemerkt voorbij gegaan. Daar ben ik blij om, omdat na 25 jaar journalistiek het schrijven van een boek een geheel nieuw hoofdstuk aan mijn cv toevoegt. Van de week hoorde ik van de uitge…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Started by Jaap De Vries,

Elvis middag op 538 08-01-1974 van 12 tot 1800 [verborgen inhoud]

4. Started by Juul,

Ik was een programma uit 1966 aan het afluisteren, Draaikolk door Suhandi en hij vertelde dat hij en brief had gekregen van enkele Elvis fans die in Eindhoven de Elvis show op Veronica niet goed konden ontvangen. En daarom besloot Suhandi, hij was toen programmaleider bij Veronica, om in het middag programma draaikolk de jongens gelegenheid te geven om een Elvis show te maken. Ze deden dat kennelijk thuis op de bandrecorder. Het waren Jan de Vries en "Phil Mountain" en als technicus Joep Schouten. Ze kwamen uit de Kalmoesstraat in Eindhoven. Erg leuk voor die tijd, 1966 dus, om te horen. En ook hier vraag ik mij dan telkens af, wat zou er van de heren …

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. Gast
    Started by Gast,

Opeens was alles anders, vertrouwde bakens op de middengolf waren verdwenen, 538-220-217 Veronica, RNI,Atlantis. Op 1 september 1974 de "Grote Omschakeling" naar 259, hoevelen verhuisden direct mee naar Mi Amigo, wie durfde zich over te geven aan "the Big 445" het verfoeide H3. Hier een tweetal opnames live vanaf de Mi Amigo in de middag van 1-9-74 met Peter Pan en Tony Allan in Dutch/Engels op Radio Mi Amigo, er waren immers geen programmabanden gekomen voor 1-9-74. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Paul de Haan.

• 18 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  6. foto: ©Stichting Norderney [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 20 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  7. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Vandaag is het weer eens zover. Je wilt lekker naar de top 40 van 1965 luisteren en er is geen geluid. Leuke muziek, leuk commentaar erbij. Helaas pindakaas. Ik hoop dat het geluid er toch snel weer komt.

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  8. Started by Ronny,

Zaterdag 17 augustus tussen 20 en 22u sluiten we op 192radio de reeks met Engelse nummer 1-hits in de periode april 1960-augustus 1974 af. In dit laatste gedeelte hoor je volgende tophits: 1972 23/12/1972 LITTLE JIMMY OSMOND LONG HAIRED LOVER FROM LIVERPOOL 5 1973 27/01/1973 SWEET BLOCKBUSTER! 5 03/03/1973 SLADE CUM ON FEEL THE NOIZE 4 31/03/1973 DONNY OSMOND THE TWELFTH OF NEVER 1 07/04/1973 GILBERT O’SULLIVAN GET DOWN 2 21/04/1973 DAWN FEAT. TONY ORLANDO TIE A YELLOW RIBBON ROUND THE OLE OAK TREE 4 19/05/1973 WIZZARD SEE MY BABY JIVE 4 16/06/1973 SUZI QUATRO CAN THE CAN 1 23/06/1973 …

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  9. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Eddie Britain Radio - Graham Gill, Greg Warren - 29-07-1966 [verborgen inhoud] King Radio - Roger Gomez and John Ross Barnard [verborgen inhoud] Programme from the first day of Laser 558 [verborgen inhoud] Radio Atlantis - Steve England - 17-04-1974 [verborgen inhoud] Radio Atlantis - Steve England and Dave Owen - 09-03 [verborgen inhoud] Radio Atlantis - The Final Hour - 31-08-1974 [verborgen inhoud] Radio City - Auntie Mable Hour - 08-08-1966 [verborgen inhoud] Radio City - Paul kramer - 13-08-1966…

10. Started by Piet van der Vooren,

Als ik me niet vergis gaf Lex in een van zijn programma's wekelijks een overzicht van de nieuwste Engelse top 10. Daarbij werd de nummer 1 gedraaid. Wie weet op welke dag en tijd dit werd uitgezonden? Piet.

11. Ter informatie: [verborgen inhoud] Piet.

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1k weergaven
  12. Met dank aan Harm Koenders England 19-06-1966 Graham Gill {Fading}0257-0324 [verborgen inhoud]

13. [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  14. I was wondering if any members have any recollections of the English Pop News presented by Carl Kingston and Tony Britten (?). I can't remember if it was in 1974 or if it continued into 1975. Also in whose programme was it included? Any recordings would be most welcome. Mvg, John C

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  15. Started by Jan van Heeren,

Ruud Westbroek in studio 1, Chiel Montagne zonder franje snor en een planningsbord voor de commercials. Fotograaf: Daniel Locus Lenny van de Wal (de vrouw van Ferry Maat) in de discotheek, met Chiel Montagne. Technicus Andre de Vries Stickers op glasplaat. Joost de Draayer

16. Started by Vincent,

17. Started by Harm,

Oud radio collega Eric Beekman is op 53 jarige leeftijd overleden. Eric werkte o.a. voor Radio 819, Focus 103 en Stadsradio Rotterdam.

• 12 antwoorden
    • 4,2k weergaven
  18. Started by Ben,

Ik ben helemaal niet bekend met Radio Monique. Wat ge-google heeft me geleerd dat deze promo te maken heeft met Monique DJ Rick van Houten oftewel Eric Holzhauer. Mocht één van jullie wat meer info omtrent deze promo hebben, kun je dat dan laten weten? [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 972 weergaven
  19. Op 13 Maart 2010 presenteerde Erik de Zwart de Veronica Top 40 van 13 Maart 1971 vanuit Rockart. Ik heb daar fragmenten van gefilmd en die kun je, in twee delen, hier bekijken: Uur 1 : Uur 2 : PS Ik meende deel 1 hier als 's gepost te hebben, maar kan deze niet meer terugvinden.

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 826 weergaven
  20. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 963 weergaven
  21. Started by MvdVen,

De 22e Erkrath Radiodag op 5 oktober 2024 was een groot succes. De focus lag op “RNI - The Final Jambouree” met talrijke medewerkers van het legendarische radiostation aan het meer. Hier is een gedetailleerd verslag evenals 215 foto's en 2 video's: [verborgen inhoud] The 22nd Erkrath Radio Day on 5 October 2024 was a complete success. The focus was on ‘RNI - The Final Jambouree’ with numerous employees of the legendary offshore radio station. Here is a detailed report as well as 215 photos and 2 videos: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 380 weergaven
  22. Started by MvdVen,

De Erres RS1395-50R met Radio Veronica op de schaal. Met dank aan Helmut, die het apparaat jaren geleden kocht.

• 0 antwoorden
    • 400 weergaven
  23. Started by Jan-Fre,

Voor de regenrijke zondag een Radio Monique download. Deze keer een aflevering van Drie om Drie met Erwin van der Bliek. Uitgezonden op 2 juli 1986 live vanaf de Ross Revenge. http://www.mediafire.com/?qza8080je1583lg Jan-Fre

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  24. Started by Vincent,

Weet iemand wanneer op de Nederlandse service van Radio Caroline voor de eerste keer het programma Espresso werd uitgezonden?

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  25. Started by Juul,

Ergens in mei 1972 namen Lex en ik "stiekum" een commercial plaatje voor ESSO op. Er werd toen ook een flexidisc van geperst. Ik heb 'em al die tijd bewaard tot grote hilariteit van Lex. ("jij bewaart ook alles"). Het kwam ons later op een uitbrander van Rob Out te staan en hij schreef een memo dat het in het vervolg verboden was. Hier het audio en een scan van e.e.a. [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.