Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.
Een groepsblog door de redactie in Nieuws
  • artikelen

    7.830
  • opmerkingen

    2.018
  • weergaven

    338.842

Auteurs van dit blog

Over dit blog

Het laatste radionieuws uit Nederland en Vlaanderen

Berichten in deze blog

In de doelgroep 20 – 49 jaar noteert Qmusic de beste december/januari-meting sinds de oprichting van de zender in 2005. Met name de ochtendshow laat een forse stijging zien in het marktaandeel van maar liefst 30% ten opzichte van vorig jaar. Zenderbreed stijgt het marktaandeel van Qmusic 18% (nu: 13,4% ten opzichte van 11,4% vorig jaar). In de doelgroep jong volwassenen 20 – 34 jaar neemt Qmusic (marktaandeel 17,4%) het marktleiderschap over van Radio 538 (17,0%).   Programmadirec
100% NL, de zender met de beste muziek van Nederland, groeit fors in de jonge doelgroep. Het marktaandeel in de leeftijdscategorie 20-34 stijgt van 2,5 (december 2017 - januari 2018) naar 3,7 (december 2018 – januari 2019) dat is een stijging van 48% in een jaar tijd. De forse groei van het marktaandeel is vooral terug te zien op het tijdstip van De Barry Paf Show. De nieuwe ochtendshow op 100% NL laat bijna een verdubbeling (96%) zien in het marktaandeel 20-34 ten opzichte van vorig jaar. Dit b
De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode december 2018-januari 2019 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.454 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 46 minuten per dag.   Stijgers: E-power Radio, NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Radio 4, Radio 10, Sky Radio Dalers: 100% NL, Classic FM, NPO Radio 5, Qmusic, Radio 538, Radio Veronica
Het felbegeerde Geluid van Qmusic was dit keer ‘het vastklemmen van een vel papier tussen een klembord’. Na 47 dagen spelen en 397 foute antwoorden gaf de negentienjarige Rowan uit Dieren zojuist het goede antwoord. Wanneer Qmusic-dj Marieke Elsinga hem met een bonzend hart vertelt dat het antwoord goed is, is Rowan duidelijk overdonderd. “Ik kan het niet bevatten” zegt hij. Even later vragen Mattie en Marieke of hij al weet wat hij met het geld gaat doen. “Mijn moeder wordt morgen 50, d
Op 3, 4 en 5 maart 2019 is het zover: Carnaval Aalst, het bekendste en grootste carnavalsevenement in België én Unesco Werelderfgoed. Ook Peter Van de Veire en Julie Van den Steen lopen dit jaar uitzonderlijk mee voor de Grote Peter Van de Veire Ochtendshow. De twee MNM-dj's spelen namelijk de hoofdrol in het thema van Oeverboeft, een van de carnavalsgroepen in de jaarlijkse carnavalsstoet. Op zondag 3 maart 2019 trekt zoals elk jaar de carnavalsstoet vol praalwagens door de straten van
New Business Radio start op dinsdag 19 februari a.s. met het nieuwe programma ‘Marketing Report’. Het programma over innovatie in media, creatie en data is elke derde dinsdag van de maand te horen op de zakenzender. In Marketing Report ontvangen presentator Peter Wybenga (creative marketeer en mede-eigenaar bij Media Meetings & Magazines) en sidekick Bas Vlugt (oprichter van Nederlands MediaNetwerk) bepalende spelers uit de wereld van de marketingcommunicatie. Ze gaan in gesprek over
God Only Knows van The Beach Boys staat op de eerste plaats van de Toplijst van de Jaren 60 van NPO Radio 5. De door luisteraars samengestelde lijst is vrijdag 15 februari tussen 07.00 en 20.00 uur te horen op NPO Radio 5 en vormt de afsluiting van De Week van de Jaren 60. De tweede plaats is voor Nights In White Satin van Moody Blues en op de derde plek staat A Whiter Shade Of Pale van Procol Harum. Het hoogst genoteerd van eigen bodem: The Cats, op 4 met Lea. Het meest gekozen Nederlan
Als je Amerika noemt, denk je al snel aan Trump, gevolgd door New York. Het land dat zo onafhankelijk mogelijk wil zijn, groot denkt en zich politiek over de eigen landsgrenzen en wateren graag roert. Behalve om sport staat het land van de diners en drive throughs ook bekend om zijn diversiteit aan culturen en de lange radiohistorie met vele formats.  Het radiolandschap in Amerika staat flink onder druk. Radiogroep Cumulus met 450 stations raakte halverwege 2017 in de problemen en vroeg
Radio staat in volle bloei: het aantal luisteraars, de luistertijd en de radioreclamemarkt groeien. Adverteerders hebben in 2018 ruim 1,7 miljoen euro meer besteed aan radioreclame dan vorig jaar. Dit blijkt uit de netto omzetrapportage van het RAB (Radio Advies Bureau).  Double digit groei digitale radio-omzet Radioreclameomzet stijgt in alle categorieën (spot en branded content). De digitale radiobestedingen stijgen met maar liefst 73%. De toegankelijkheid van radio is verder vergroot.
‘Perfect’ van Ed Sheeran is verkozen tot favoriete lovesong voor deze Valentijnsdag. De romantische ballad kreeg de meeste stemmen van de luisteraars en veroverde daarmee de nummer 1-positie in de Valentijn Top 101 die Sky Radio speciaal op de dag van de liefde uitzendt. De hitlijst van de non-stop muziekzender bevat de beste lovesongs van internationale artiesten, waaronder Ed Sheeran en P!NK, én nationale artiesten, zoals Davina Michelle en Nielson. De Valentijn Top 101 is vandaag van 09.00 uu
Radio 2 en Sabam for Culture brengen - naar aanleiding van 20 jaar K3 - op de Eregalerij van de Lage Landen een ode aan Miguel Wiels, Peter Gillis en Alain Vande Putte, de muzikale genieën achter K3.   Het jaarlijkse feest voor een leven vol muziek wordt dit jaar een Eregalerij van de Lage Landen. Deze speciale editie komt er naar aanleiding van de Expo "Lang leve de muziek! - 60 jaar liedjes uit de Lage Landen" die nog tot en met 9 juni loopt in de Sint-Pietersabdij in Gent. E
De regionale omroepen RTV Oost, RTV Drenthe, RTV Noord en Omrop Fryslân slaan de handen ineen op het gebied van onderzoeksjournalistiek. Het is voor het eerst dat de regionale omroepen in het Noordoosten van ons land structureel gaan samenwerken op redactioneel gebied.   Media-minister Arie Slob heeft maandag 11 februari in de Zwolse studio van RTV Oost het startschot gegeven voor het samenwerkingsproject. Hij deed dat door symbolisch de eerste tegel te lichten voor de vier omroepen. ‘Ik
Na ruim een maand is Het Geluid van Qmusic nog niet geraden. De waarde is de 40.000 euro ruim gepasseerd en de anonieme jury van Het Geluid heeft vanochtend van zich laten horen. In de ochtendshow lag een brief klaar voor Mattie & Marieke met een eerste hint. Bekijk de hint hier: https://qmusic.nl/productions/67126 Het spannendste radiospel heeft deze editie een nieuw element. Elke ochtend om 07:30 uur is de SuperRonde bij Mattie en Marieke. Het Geluid is dan 100.000 euro waa
De VRT-radiozenders hebben vorig jaar een sterk najaar neergezet, dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers die het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) vandaag bekend heeft gemaakt. Opvallend is het toegenomen bereik bij jongeren tussen 12 en 24 jaar: dagelijks luisteren er gemiddeld ruim 420.000 van hen naar een VRT-radionet, dat is in de eerste plaats de verdienste van MNM en Studio Brussel. Het gezamenlijke marktaandeel van de VRT-radio’s stijgt tot 63,1 procent. Naast Studio Brussel en
Vandaag, zijn de nieuwe CIM-luistercijfers bekendgemaakt van de periode van 1 september tot en met 31 december 2018. Qmusic haalt 11,4% marktaandeel en Joe 8,2% marktaandeel bij het brede publiek (12+). Met deze nieuwe luistercijfers erbij is het voor de eerste keer mogelijk om terug te blikken op heel 2018. Jaarcijfers 2018: Qmusic is tweede grootste zender en bereikt meeste Vlamingen tussen 18 en 54 jaar De cijfers over heel 2018 tonen aan dat Qmusic de meeste Vlamingen bereikte tuss
De Nieuws BV presenteert B.V.S.C. (De BNNVARA Sport Combinatie). Hét programma dat de luisteraar iedere maandag- tot en met donderdagmiddag bijpraat over het belangrijkste sportnieuws. Met ruimte voor het gesprek van de dag, maar óók voor kleedkamerpraat, kantineroddels én voor de bijzondere verhalen die sport tot de belangrijkste bijzaak van het leven maken. Presentator Roelof de Vries wordt dagelijks wisselend bijgestaan door experts als Erben Wennemars, Jaike Belfor, Viggo Waas, Diana Kuip, S
Ben je vrij van school of heb geen opvang voor je kinderen vanwege de onderwijsstaking op 15 maart? Geen nood, 3FM-dj Sander Hoogendoorn organiseert die dag Sanders Vriendenopvang in skatepark Pier 15 in Breda. Daarmee steunt hij de stakende docenten en wil hij kinderen, scholieren en studenten de leukste vrije dag van Nederland bezorgen. Tussen 06:00 en 14:00 uur is Pier 15 the place to be; een mini-festival met onder andere een peuter-voorleesontbijt met een prinses, optredens van Teske, De Li
In het kader van het ABN AMRO World Tennis Tournament lanceert Rotterdam Ahoy, in samenwerking met YPCA ‘De Radiofabriek’, de ABN AMRO WTT Podcast. Gedurende het toernooi, van 11 februari tot en met 17 februari, wordt dagelijks een speciale podcast geproduceerd voor bezoekers van Ahoy en andere tennisliefhebbers. In de ABN AMRO WTT Podcast wordt dagelijks teruggeblikt op de voorgaande tennisdag in Rotterdam Ahoy, maar wordt vooral ook vooruit gekeken! Wat staat er op het programma en wat
Vrijdag 8 februari laat Sky Radio op hoge uitzondering een speciale dj toe in haar studio. Johnny de Mol mag voor één keer plaatsnemen achter de knoppen bij het non-stop muziekstation om aandacht te vragen voor stichting 'Het Vergeten Kind'. Johnny presenteert de Sky Radio Top 5 over 9 met zijn eigen vijf favoriete nummers. Eén van de tracks die zeker voorbij komt in het toplijstje van de presentator is ‘Je bent niet alleen’, het nummer dat hij samen met Glen Faria opnam om de petitie van ‘Het V
Sublime lanceert met ‘Sublime Vocal Jazz’, ‘Sublime Classic Jazz’, ‘Sublime Smooth’, ‘Sublime 500’, en ‘Sublime presents: Arrow Jazz FM’ vijf digitale radiozenders. Deze zijn vanaf nu non-stop te beluisteren via de website van Sublime en verschillende online radioportals. De komst van deze kanalen maakt onderdeel uit van een bredere digitale strategie om de - nu al sterke - digitale positie van de zender verder uit te bouwen.   Dit zijn de nieuwe digitale radiozenders van Sublime:
De NOS en de regionale omroepen gaan nóg nauwer samenwerken: het is de bedoeling dat NOS-berichten rechtstreeks op de websites en apps van de regionale omroepen worden geplaatst. En omgekeerd: dat content van regionale omroepen een vaste plek krijgt op NOS.nl en de NOS app. Dat staat in het Convenant Versterking Publieke Journalistiek, dat is ondertekend door de NOS en de gezamenlijke Regionale Omroepen. NOS-directeur Gerard Timmer: “De NOS voelt de verantwoordelijkheid voor de journalis
NPO Radio 5 duikt vanaf zaterdag 9 februari tijdens de Week van de Jaren 60 zeven dagen lang in het decennium waarin tal van evergreens zijn geboren. Denk aan Testament van Boudewijn de Groot, Non Je Ne Regrette Rien van Edith Piaf, The Sound of Silence van Simon & Garfunkel, Lea van The Cats, Suspicious Minds van Elvis Presley of Think van Aretha Franklin. Luisteraars kunnen vanaf vandaag via www.nporadio5.nl stemmen op hun favorieten voor de Toplijst van de Jaren 60. Deze lijst vor
Vandaag start de Top 500 van de 90's bij Qmusic. Om dat te vieren roepen dj's Mattie en Marieke luisteraars op om hun favoriete film uit de jaren '90 in te sturen. Er zijn al veel suggesties binnengekomen, waaronder Titanic, The Lion King en The Matrix. Vrijdag gaat het dj-duo samen met luisteraars één van de ingezonden films kijken in de bioscoop. Luisteraars mogen hun bijzondere herinneringen aan nineties-films insturen. Er worden 37 films geselecteerd waarmee het radioduo 'Mattie &
BNR SMART Radio is beloond met de Marconi Online Award. Dat is de juryprijs voor 'audio-initiatieven die een springplank kunnen zijn naar de radio van de toekomst'. De uitslag werd bekendgemaakt op donderdag 31 januari tijdens het Radiogala in Hilversum. De prijs is een mooie bevestiging van de voortrekkersrol van BNR. Hoofdredacteur Sjors Fröhlich nam de prijs op het Gouden RadioRing Gala in ontvangst. "Een fantastische prijs. Dit is de prijs van de toekomst. En daarom ben ik er ongeloo
Vanaf maandag 4 februari klinkt en oogt Studio Brussel helemaal anders. Met deze reboot wil de radiozender zijn publiek nog beter gaan bedienen en verrijken. Studio Brussel blijft zichzelf tegen het licht houden en heruitvinden. Het doel blijft de agenda bepalen. De gloednieuwe vormgeving staat ten dienste van die aangescherpte content, is ‘state of the art’ én is flexibel inzetbaar op alle platformen. Onder het gekende motto "Life is Music" staat muziek meer dan ooit centraal bij Studio

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.