Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Het is dit jaar het jaar dat het 45 jaar geleden is dat de eerste ABTT (AdjeBoumanTopTien) werd uitgezonden. Dat gebeurde in het programma Muziek bij de lunch van Jan van Veen in februari 1967. Later zou de ABTT worden uitgezonden in het programma JMHW (JoostMagHetWeten) van Joost de Draaijer en nog later in de Lexjo bij Lex Harding. En vanwege dit jubileum hebben we het plan opgevat om de presentatoren uit die tijd weer te laten opdraven en een ABTT anno 2012 op te nemen. We hebben het plan om die opname om 14.00 uur te starten, maar ja, de ABTT hé?, je weet maar nooit. De entree voor deze dag bedraagt € 6,- Nog een jubileum, dat van het pro…

• 25 antwoorden
    • 9,2k weergaven
  2. Started by Leendert Vingerling,

...want ik herken de relatie tussen een cassettebandje en een potlood. Ik ben dus oud en behoor tot de Corona risicogroep die binnen moet blijven. De bedenker van dit plaatje heeft een mooi onderwerp aangesneden: het cassettebandje. Hoe vaak ik het potlood niet heb gebruikt om de band strak te trekken. Een ramp waren de C120 cassettes . Bij temperatuurverschillen in bijvoorbeeld de auto liep het bandje vast en was ‘spaghetti ‘ het gevolg. Bij Mi Amigo, Delmare en Monique is het toch altijd goed gegaan en heeft zich bij mijn weten geen spaghetti situatie voorgedaan. Ik heb in mijn garage nog een oude ‘bananen doos’ met ban…

• 24 antwoorden
    • 5k weergaven
  3. Started by Juul,

Ik maak al heel lang bezwaar tegen de term bij radioprogramma's van "foute-slechte muziek"............. Want wie bepaald dat nu eigenlijk, het is het "wegzetten" van de mensen die het wel mooi vinden. Mijn vrouw zei altijd bij de platenmij "de platen van Pierre Kartner brengen zoveel op dat Golden Earring lang in de studio konden opnemen". En nu ziet Leo Blokhuis dat ook uiteindelijk in. https://www.nu.nl/muziek/5974019/leo-blokhuis-wil-na-pijnlijk-voorval-geen-muziekpolitie-meer-zijn.html

4. Started by Vincent,

Gisteren ben ik naar Antwerpen gereden om bandrecorderbanden met zeezenderopnames op te halen. Het zijn door de aanbieder, forumlid MusicRadioFan, zelfgemaakte opnames van Radio Caroline, Radio Veronica, Radio Noordzee, Radio Atlantis en Radio Mi Amigo. Naast de banden heb ik ook een flink aantal cassettes meegekregen met daarop diverse Belgische radiostations. En alles is uitstekend beschreven. Zodra de verbouwing hier klaar is ga ik starten met het digitaliseren van deze geluidsdragers en zal ik het resultaat, op verzoek van MusicRadioFan, hier met jullie delen.

• 23 antwoorden
    • 4,3k weergaven
  5. Started by Juul,

http://www.broadcastmagazine.nl/luisteraars-zijn-de-dupe-van-afknijpen-fm/?utm_source=Broadcast+Magazine+Update&utm_campaign=07c2d38b79-BM_nieuwsbrief_23_juli_20156_30_2015&utm_medium=email&utm_term=0_5f4dac5b59-07c2d38b79-115510649 http://www.volkskrant.nl/opinie/luisteraars-zijn-de-dupe-van-afknijpen-van-fm~a4124820/

• 23 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  6. Started by Juul,

Uit de Volkskrant van vandaag 21 december 2013.

• 23 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  7. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Dag mede-forumleden, Toen ik gisteren via dit forum naar Zippyshare ging om iets te downloaden, kreeg ik ineens een waarschuwing van mijn virusscanner: er werd een poging geblokkeerd om via een pop-up scherm malware op mijn computer te installeren. Voor mij was dat de druppel: geen zippyshare meer. Zeker in deze tijd, waarin malware een steeds groter probleem dreigt te worden. Nu weet ik, zulke waarschuwingen krijgen we allemaal weleens, en het is soms loos alarm, en als je een goede virusscanner hebt en je installeert braaf alle updates, dan gaat het meestal wel goed. Misschien zijn er zelfs wel weer tijdelijke lapmiddelen beschikbaar om die pop-u…

• 23 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  8. Started by Juul,

De hele catalogus van Frank Zappa verkocht aan Universal. Bron: Rolling Stone https://www.rollingstone.com/music/music-news/frank-zappa-estate-universal-music-group-1376473/

9. Started by Juul,

Ik vraag mij wel eens af hoe anderen hun gegevens die op hun computer staan "veilig stellen'. 1. M.a.w. maken ze wel een back-up ? 2. Ik heb altijd geleerd dat 1 back-up geen back-up is. Hoe doen jullie dat? Ik doe het zo. 1 of 2 keer per dag back-up ik m'n hele computer zodat ik van de back-up ook kan opstarten. Ik doe dat op twee verschillende schijven. De meest relevante privé zaken ( incl Veronica) worden dus altijd bijgehouden. Het hele grote Veronica archief, afbeeldingen en documenten staan op m'n MacBook en op 3 verschillende schijven en die worden 1x per week gesynchroniseerd. Het Veronica audio st…

10. Zanger Prince is op 57-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn publicist Yvette Noel-Schure bevestigd tegenover persbureau AP. http://www.volkskrant.nl/muziek/popicoon-prince-op-57-jarige-leeftijd-overleden~a4287043/

• Treurig
      • Vind ik leuk
    • 22 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  11. Started by Juul,

Ik ben een heel erge Beach Boys fan. Toen Veronica stopte heb ik alle USA single persingen mee genomen. Want die klonken beter dan de Nederlandse Bovema persingen. Net keek ik op YouTube en zag daar onderstaande sessie. Het audio heb ik natuurlijk allang maar dit is fascinerend om te zien! We zien daar één van de meest gevraagde sessie drummers uit de jaren 60 Hal Blaine "gewoon effe drummen". Hij speelde op talloze hits. Prachtig.

12. Started by Juul,

http://nos.nl/artikel/689257-windows-9-komt-in-zicht.html

• 22 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  13. Started by Juul,

Ik bedacht mij ineens in deze donkere dagen en geconfronteerd tegen wil en dank aan het oerwoud van eindejaars lijstjes welke platen ik nu eens lekker zou willen draaien. Ik kwam tot het volgende lijstje. En mochten er mensen zijn die platen niet kennen. "Google is je beste vriend" 1. Wichita Lineman-Glen Campbell. 2. Because- Dave Clark Five 3. California Dreamin' - José Feliciano 4. Choice of Colors- Impressions & Curtis Mayfield 5. Beneden Alle Peil - Boudewijn de Groot en met * Orleans - van David Crosby en Avant Garde-Naturally Stoned. En hier zijn ze: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-R76RAZ8VAHQS.zip

• 22 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  14. Started by Juul,

Afgelopen week zei mijn echtgenote dat de aardappel schilmesjes bot waren. Nou daar wist ik wel wat op, gewoon voor weinig een paar nieuwe kopen. Ik had beloofd vandaag de aardappels "even" te schillen. Maar............toen ik met het mesje aan de slag ging was dat niet zo makkelijk. Het ging dus niet. Verbaast keek ik naar het mesje en wat zag ik?, het was maar aan één kant met een schuin kantje gesneden1 Dat moet tocg geen probleem zeggen jullie, althans de meeste hier, maar als linkshandige heb je dan een groot probleem. dus aardappels schillen dat ging voor mij nu even niet. De moraal, wisten jullie dat er dus schilmesjes te koop waren die slecht…

• 22 antwoorden
    • 5,2k weergaven
  15. Started by Juul,

Ik heb een prachtige KOSS UR5 hoofdtelefoon met schuimrubberen oorkussentjes. Maar ja, na zo'n 6 jaar zijn die toch wel aan vervanging toe. Waar vind ik die tegen een schappelijke prijs? De oorkussentjes moeten een diameter hebben van 5 cm. Heeft iemand enig idee? Juul

• 22 antwoorden
    • 4k weergaven
  16. Started by Juul,

Ik heb nog een gewone ouderwetse mob. telefoon van 10 jaar oud. En hij voldoet. Ik kan er mee bellen en gebeld worden. Nu heeft mijn zwager een iPhone over en die krijgt mijn vrouw. Maar ik heb er geen verstand van maar is het zo dat als je een app installeert je met het versturen van berichten enz. niet hoeft te "betalen?" Anders is m'n beltegoed zo op natuurlijk…………We hebben nl een pre-paid. Want zoveel bellen we niet. Ik ben op dit gebied een volstrekte leek. Juul

17. Started by admin,

De jaarlijkse Zeezenderdag van Museum RockArt op 31 augustus 2012 heeft dit jaar een speciaal thema. Van 11.00 tot 18.00 uur wordt in samenwerking met 192Radio en 192TV de afsluiting van het ABTT programma “The Summer of Love ’67â€� gepresenteerd. Vanaf half juli kan men al iedere werkdag tussen 15.00 en 18.00 uur luisteren naar het programma “The Summer of Loveâ€� op 192Radio. Met muziek uit 1967: de hits en de hard to finds. Vrijdag 31 augustus zal de laatste aflevering van dit programma met o.a. de Top10 XXL van hits uit de zomer van 1967 live vanuit Museum RockArt worden gepresenteerd en uitgezonden door niemand minder dan Ad Bouman. Iedereen is we…

• 21 antwoorden
    • 6,1k weergaven
  18. Started by Juul,

http://www.geenstijl.nl/

• 21 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  19. Started by Juul,

Zelfs in de Televaag staat een kritisch artikel over de machtsgreep van de VVD bij de PO. Doet mij denken aan de uitspraak van een VVD kamerlid tegen een collega toen de VVD in 2012 "aantrad"; "we zullen nu toeslaan"…………………………... http://www.telegraaf.nl/binnenland/25124377/__Spanning_rond_Mediawet__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 21 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  20. Started by Harm,

Vrienden, hoe zoek je een plaat als je de titel niet weet maar wel het sterke vermoeden hebt wie de artiest is. Het hitdossier biedt geen uitkomst evenals 'Youtube' waar ik tientallen clips heb afgespeeld. Ik associeer de plaat met de zeezender Veronica (Franstalig) en weet zeker dat ik hem ook weleens op de 192-stream heb gehoord. Het refrein is prettig, vlot en klinkt vooruitstrevend. De plaat moet dus van vóór 1974 zijn. Iemand suggesties? Alvast bedankt voor het meedenken.

• 20 antwoorden
    • 5,1k weergaven
  21. Started by Vincent,

Het is weer tijd voor een (radio) spelletje. Het spel is simpel. Plaats een stukje tekst uit een reclame en wie het raad mag de volgende vraag plaatsen. De eerste komt uit de Radio Mi Amigo periode: Het loont daarom zeker de moeite om er een bezoek te brengen en een keuze te maken zonder veel geld uit te hoeven geven.

• 20 antwoorden
    • 5,2k weergaven
  22. Started by Juul,

Ad en ik zeggen wel eens tegen elkaar;'wat hebben wij verkeerd gedaan?" http://www.weekend-online.nl/nieuws/9805/huis-radiomaker-jan-van-veen-te-koop?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 20 antwoorden
    • 4,5k weergaven
  23. Started by Juul,

Ik denk prachtige docu op Canvas vanavond om 23.20 uur. http://www.canvas.be/soundbreaking Ziet iemand kans om deze alf op te nemen?

24. Started by Harm,

Ik heb nooit iets gehad met sport dus ook niet met voetballen. Toen ik een klein jochie was spaarde mijn moeder bij de SRV-man voor een Ajax Pyjama. Ik was er dolgelukkig mee, immers ik wilde later bij de brandweer gaan werken...

• 20 antwoorden
    • 4,8k weergaven
  25. Ik wordt er beetje tureluurs van. Waar zit nu welke zender op DAB en op de FM. Ik bedoel dan de commercie. En dan moet ik nog 240 pagina's doorworstelen ban m'n autoradio........................pfffff is er soms een handig lijstje? Juul

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.