Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.
Een groepsblog door de redactie in Nieuws
  • artikelen

    7.829
  • opmerkingen

    2.018
  • weergaven

    337.429

Auteurs van dit blog

Over dit blog

Het laatste radionieuws uit Nederland en Vlaanderen

Berichten in deze blog

Global heeft bij Riviera Radio aan de Franse Rivièra een omvangrijke herstructurering doorgevoerd. De zender, die sinds juli in handen is van het Britse mediabedrijf is, heeft een vernieuwde opzet gekregen waarin vrijwel de volledige programmering vanuit Londen wordt ingevuld. Het proces volgt op eerdere stappen waarbij zowel het muziekformat als de nieuwsvoorziening al in lijn waren gebracht met andere Britse stations van dezelfde eigenaar. Riviera Radio, dat Engelstalige programma’s verzorgt
4Ever49 Radio heeft de afgelopen weken ingrijpende wijzigingen doorgevoerd in de opzet en inhoud van het radiostation. Met een nieuwe koers, aangepaste programmering en gewijzigd muziekformat wil de zender nadrukkelijker aansluiting vinden bij de doelgroep van luisteraars van 49 jaar en ouder. De aanpassingen komen voort uit tegenvallende luistercijfers. Hoewel 4Ever49 zich sinds 2022 als landelijke speler op de Nederlandse radiomarkt profileert, blijkt uit metingen dat de doelgroep het station
Vanaf vandaag zijn nieuwe jingles voor de Top 40 te horen op Qmusic. Met een nieuwe sound voor het merk, met de vertrouwde elementen. Zo bevat elke jingle de trompetten die onlosmakelijk verbonden zijn met de Top 40, die elke vrijdag te horen is en gepresenteerd wordt door Domien Verschuuren. De ingang van het nieuwe jinglepakket betekent een nieuwe sound voor alle audiovisuele uitingen van de Top 40. Naast dat het te horen is tijdens de uitzending op vrijdag en zaterdag, wordt het ook m
Radiostation 100% NL heeft sinds afgelopen weekend nieuwe audio vormgeving. Na ruim 3 jaar zijn de oude jingles van ‘100% en el’ vervangen door een nieuwe sound voor het station met de beste muziek van Nederland.    Audio Producer Sjoerd Konijn van 100% NL: "Samen met jingleproducent The Rocketeers uit Hilversum zijn we de afgelopen maanden druk bezig geweest om een nieuwe vormgeving te creëren die meer aansluit bij de frisse muziekmix van 100% NL. Het is een eigentijdse sound geworden me
Radiostation 100% NL lanceert a.s. maandag een nieuwe huisstijl en een aangepast logo. De bekende basiskleur van 100% NL blijft oranje, maar zowel de vorm en uitstraling van het merk en campagnebeeld worden opgefrist.   Algemeen Directeur Carlo de Boer van 100% NL: “De Nederlandse popmuziek en 100% NL blijven zich vernieuwen. Nadat wij begin dit jaar onze muziekmix gevarieerder hebben gemaakt, past deze nieuwe ‘look & feel’ perfect bij de frisse merkbeleving die onze 1,7 miljoen luisteraar
Het wel en wee van de werknemers bij een woningbouwvereniging staat centraal in de nieuwe AVROTROS-hoorspelserie De Buitendienst. Acht wekenlang is vanaf vrijdag 17 april elke vrijdag op zaterdagnacht op NPO Radio 1 te horen hoe het eraan toegaat op de klachtenafdeling van woningcorporatie Davati. Dit hoorspel met onder anderen Kees Boot, Yvonne van den Hurk, Katarina Justic, Marcel Hensema, Ariane Schluter, Harry van Rijthoven en Wieteke van Dort is gebaseerd op waargebeurde verhalen.   AVROT
Het wel en wee van de werknemers bij een woningbouwvereniging staat centraal in de nieuwe AVROTROS-hoorspelserie De Buitendienst. Vanaf aanstaande vrijdag 17 april is elke vrijdag op zaterdagnacht op NPO Radio 1 te horen hoe het eraan toegaat op de klachtenafdeling van woningcorporatie Davati. Dit hoorspel met onder anderen Kees Boot, Yvonne van den Hurk, Katarina Justic, Marcel Hensema, Ariane Schluter, Harry van Rijthoven en Wieteke van Dort is gebaseerd op waargebeurde verhalen. AVROTROS kie
Kiss FM breidt zijn dekking via de ether uit en is vanaf 1 september op FM te beluisteren in grote delen van Noord-Holland en Flevoland. Daarnaast wordt het station via DAB+ beschikbaar in Noord-Holland, Flevoland, Zuid-Holland en Zeeland. In Amsterdam wijzigt Kiss FM van frequentie. Tot 1 september is het station daar nog te horen op 90.1 FM. Daarna verhuist de zender naar 93.6 FM. Kiss FM neemt daarmee de frequenties over waarop nu nog Glxy Radio te horen is. De uitbreiding omvat ook nieuwe F
Beheer Regionale Radio, het moederbedrijf achter Freez FM en RadioNL, heeft de afgelopen dagen een aantal frequenties herverdeeld en nieuwe zenders in gebruik genomen. Freez FM heeft er 3 frequenties bijgekregen. Zo is het station met een nieuwe steunzender in Hoogeveen op 98,9 MHz te ontvangen, die daarmee een gat in de dekking in het zuiden van Drenthe dicht. Daarnaast heeft het station ook toestemming gekregen van het Agentschap Telecom om vanuit Tjerkgaast op 98,5 MHz uit te zenden.   Naas
Radio Noordzee wordt vanaf zaterdag 15 november op nieuwe FM-frequenties in Gelderland en Utrecht uitgezonden. Talpa heeft hiervoor een productie-overeenkomst gesloten met Blended Broken Beats, dat meerdere niet-landelijke FM-kavels beheert. De uitbreiding volgt op eerdere samenwerkingen waarbij Radio Noordzee al via FM in Brabant en Limburg beschikbaar kwam. Die eerdere uitbreiding werd mogelijk gemaakt door een overeenkomst met vergunninghouder TiDa. Voor het bereik in Gelderland en Utrecht w
De EO heeft een nieuwe zevendelige podcastserie gelanceerd: De Ongelooflijke Geschiedenis, waarin de invloed van het christendom op de westerse samenleving centraal staat. Ondanks dat Nederland steeds minder religieus wordt, blijft de impact van het christendom groot, en deze podcast onderzoekt hoe geloof, cultuur en samenleving door de eeuwen heen met elkaar verweven zijn. Presentator David Boogerd wordt in de serie begeleid door historicus Beatrice de Graaf en theoloog Stefan Paas. Samen neme
Op zoek naar een eerste job, zonder ervaring? Dit najaar keert MNM JumpJobs terug om werkzoekende jongeren te ondersteunen. Na een succesvolle eerste editie zal MNM de komende maanden jongeren inspireren en helpen om de sprong te wagen naar de arbeidsmarkt. Via de campagne wil VRT jongeren met verschillende (opleidings)achtergronden laten kennismaken met (knelpunt)beroepen in diverse sectoren. Er is een job voor iedereen Van een eerste lief tot de examenperiode, MNM steunt jongeren bij
Op vrijdag 23 juni presenteert NPO Radio 5 een gloednieuwe editie van de 'Evergreen Toplijst van de Nederlandstalige Muziek'. Deze lijst bevat de allerbeste Nederlandstalige liedjes die ooit zijn gemaakt. Een opvallende toevoeging dit jaar is dat luisteraars de kans krijgen om hun stem uit te brengen en zo invloed uit te oefenen op de samenstelling van de lijst.   Jaarlijks zendt NPO Radio 5 een lijst uit met de meest prachtige Nederlandstalige nummers. Vorig jaar prijkte 'Het Dorp' va
Deze hele maand is ‘een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd’ het motto van Radio 10. De radiozender start namelijk een nieuwe editie van het radiospel ‘De Lach van 10’, waarin de lach van een bekend persoon moet worden geraden. Schaterend, hard, zacht, giechelend, proestend: er zijn veel verschillende soorten lachen. Maar welke hoort nou bij die ene bekende persoon waar de Radio 10 luisteraars naar op zoek gaan? Door de lach te herkennen maken luisteraars kans op de jackpot, die bij elk f
Vanaf aanstaande maandag speelt 538 een nieuwe editie van het zenuwslopende radiospel ‘Win Met De Zin’. Ieder uur wordt de zin ‘Eén station, alle hits, Radio 538’ uitgesproken door vier nationale én internationale sterren. Het is vervolgens aan de luisteraars om te raden van wie de stemmen zijn. Door alle stemmen te raden maken luisteraars kans op de jackpot, die oploopt bij elk fout antwoord. Iedere werkdag tussen 07:00 uur en 19:00 uur wordt aan het begin van elk uur de zin: ‘Eén stati
Het Hilversumse mediabedrijf YPCA, onder meer eigenaar van de succesvolle internet radiostations Traffic Radio en ALLsportsradio, werkt aan een nieuw internet radiostation voor en door ondernemende mensen. Het station wil 24 uur per dag en 7 dagen per week gaan uitzenden en brengt een mix van lekkere muziek voor op het werk, zakelijk nieuws, interviews en verschillende themaprogramma’s.   Op de nieuwe zakenzender zullen bekende, maar juist ook minder bekende ondernemers aan het woord komen. Ce
Een aantal bekende stemmen van L1 Radio is vanaf maandag 8 januari in andere programma’s te horen. Presentator Tom Jessen vertrekt bij de ochtendshow en Tim op het Broek neemt het stokje over. Hij vormt een duo samen met de vertrouwde ochtendpresentator Maarten Bonnemaijers. De verandering van het presentatie-duo in de ochtend wordt gecombineerd met een experiment in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar. Op werkdagen beginnen de live-uitzendingen van L1 Radio een uur eerder, om 06:00
De VRT kondigt voor het najaar een nieuw multimediaal cultuurproject aan bij Radio 1. Het gaat om een vernieuwd cultuurprogramma op locatie en een aanvullende vodcast over cultuur. Michèle Cuvelier zal beide initiatieven presenteren en wordt zo het nieuwe boegbeeld voor cultuur binnen de zender. Het nieuwe cultuurprogramma vormt de opvolger van Culture Club. De inhoud krijgt een brede invulling, waarbij aandacht gaat naar uiteenlopende vormen van vrijetijdsbesteding zoals beeldende kunst, liter
Jongerenplatform ZTACK start op zaterdag 3 juli a.s. met de nieuwe clubshow ’Supervovo’. DJ Yoranty stoomt in het programma jongeren klaar voor een avondje uit. Yoranty (Roy van der Vlis) is een jonge DJ/producer uit Delft, die al jaren menig jongerenfeest in Nederland op zijn kop heeft gezet. Met ‘Supervovo’ is hij voortaan elke zaterdagavond tussen 20:00 en 21:00 uur te horen op ZTACK. De 20-jarige DJ produceert ook zelf muziek en maakt regelmatig mash-ups van bestaande classics.
Met dagelijks meer dan 3 miljoen luisteraars laten de VRT-radionetten opnieuw een hoog bereik opmeten bij de nieuwste radiostudie van het Centrum voor de Media (CIM). De cijfers gaan over de periode juli-oktober 2018 en onderstrepen de populariteit van het medium radio op een uniek hoog niveau in Vlaanderen. Al de VRT-radionetten laten een stabiel en sterk marktaandeel optekenen. Radiomanager Els Van de Sijpe: "In een markt die door de digitalisering steeds meer spelers kent, zetten de V
Met een marktaandeel van 10,2 procent laat de jongerenzender MNM mooie cijfers optekenen bij de nieuwe meting van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). Daarmee is MNM de populairste zender in Vlaanderen bij jongeren tussen 12 en 24 jaar. Bij die groep versterkt de zender nog zijn positie met een marktaandeel van bijna 30 procent. Ook Radio 1 zit in de lift en groeit door naar een marktaandeel van 8,8 procent. Els Van de Sijpe, Manager Radio bij de VRT: "Dagelijks ruim 700.000
De VRT-radionetten houden hun sterke positie van de vorige metingen vast. Dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers die het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) vandaag bekend heeft gemaakt. Samen hebben de radionetten van VRT – Radio 1, Radio 2, Klara, Studio Brussel en MNM – een marktaandeel van 64,4 procent. Els Van de Sijpe, manager radio: “Opnieuw kan VRT radio mooie luistercijfers voorleggen. Elk op hun manier slagen onze netten er dagelijks in om een herkenbare en vertrouwde
Met een marktaandeel van 11,1% laat VRT-jongerenzender MNM een sterk resultaat optekenen bij de nieuwe meting van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) voor de periode mei-augustus 2019. Rino Ver Eecke (nethoofd MNM): "We zijn ontzettend tevreden met dit cijfer. En met zoveel jonge luisteraars die ons op alle manieren vinden, via onze app, via onze uitzendingen op locatie of onze events. En zeker ook via acties als Marathonradio waarbij MNM scholieren en studenten steunt in de
Studio Brussel kan heel mooie cijfers voorleggen voor de periode van maart tot juni, met een gestegen marktaandeel van 11,5 procent. Dat blijkt uit de nieuwste golf van radioluistercijfers berekend door het Centrum voor Informatie over de Media (Cim). Ook de andere VRT-radiozenders kunnen mooie cijfers voorleggen: Radio 1 behoudt met 8,1 procent een mooi marktaandeel zoals eerder dit jaar, MNM en Klara blijven stabiel met marktaandelen van respectievelijk 10,3 en 2,3 procent. Radio 2 klokt af op
Ruim 4,4 miljoen Vlamingen (meer dan 80%) luisteren dagelijks naar de radio. Dat is het hoogste cijfer in bijna 10 jaar. Dat blijkt uit de nieuwe cijfers voor de radiomarkt die het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) vandaag bekend heeft gemaakt. Dit toont aan dat het medium radio sterk blijft in het veranderende medialandschap. De VRT-radionetten deden het heel goed: ruim 3,1 miljoen Vlamingen luisteren dagelijks naar één van de VRT-Radio’s. Studio Brussel haalt de beste cijfers ooit.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.